Øh, mener du i Huddersfield generelt/ specifikt til det universitet, eller gælder det hele England samt andre universiteter?
Nå, kan se det er oppe nordpå? Så det kan være at det er nogenlunde det samme som i Liverpool, hvor jeg studerer.
Her er det ret nemt at få fat i en bolig som studerende - tilgengæld er det noget billigt skrammel.
Afhængigt af, hvor man bor og hvad man får, koster det fra £55 til £130 om ugen (£130 er ret sjældent) i husleje, inkl el, varme og vand. Du kan vælge at leje privat hos nogen, der udlejer til studerende, eller du kan vælge at leje hos student accomodation, der er tilknyttet universitetet.
Baseret på egne og medstuderenes erfaringer vil jeg KRAFTIGT FRARÅDE at leje hos student accomodation, men det kan være at det er anderledes i Huddersfield.
Det var MEGET ringe standard, meget små rum, dårlig service og man måtte kun have overnattende gæster én gang om ugen. Andre havde meget dårlige hygiejnestandarder.
Og medmindre man har en engelsk bosiddende ven med eget hus, der kan stille garant for en, skal man betale for HELE ÅRET up front før man overhovedet kommer over. Hvis du har en engelsk ven, der kan garantere for dig, skal huslejen (i Liverpool ihvertfald) betales af 3 rater, så man skal stadig have lidt på kistebunden til at starte med!
Det jeg har set af privat udlejning herovre er meget bedre, men det er selvfølgelig lidt svært når man kommer fra et andet land at arrangere besigtigelse af boligen.
Skolen... ja, det er jo lidt svært at vide om dit universitet gør det på samme måde som mit, men hvis det gør så:
Første år var jeg meget overrassket over, hvor let det var i forhold til danske universiteter. De bruger lidt det første år på, selvfølgelig at lære dig om dit fag, men i høj grad også på at lære dig at være universitetsstuderende. Det er en meget blød start, og det var egentlig meget hårdt... bortset fra at andet år så er uudholdeligt hårdt i sammenligning 
Nå, befolkningen er meget åben og imødekommende, og det meste af det sociale liv foregår på pubs, - også lektielæsning og studiegrupper. Men det er helt okay, før mad og alkohol er meget, meget billigt i forhold til dansk standard.
Jeg har ikke en studiegruppe som sådan, men et godt netværk spredt ud over flere sammenknyttede studieretninger - takket være pubbesøg imellem lektioner.
Mht økonomi, så er du ret godt kørende som dansk su-modtager. Der er en del ting du skal have ordnet med su-styrlesen før du tager afsted, men når alt er iorden og du har su + studielån behøver du på ingen måde et fritidsarbejde. Du kan selvfølgelig vælge at undlade su-lån og så arbejde i fritiden. I studiebyer er der rigtig mange deltidsjob, men der er så også mange om budet. Den bedste måde at få et på er enten at kende nogen, som arbejder et sted hvor de ansætter, eller simpelthen at udprinte dit cv og gå rundt fra butik til butik og aflevere det.
Der er faktisk også nogle enkelte firmaer, der mangler dansktalende callcentermedarbejdere, men der er flest nede omkring London, og jeg ved ikke lige hvordan din by er mht internationale virksomheder.
Nå, som du sikkert ved, koster det penge at studere i England. Mange penge, og der er snak om at de vil sætte kursusafgiften op (damn tories). Det er værd lige at regne på om det er værd at have en 90.000kr+ gæld (+ eventuelle su lån) efter endt bachelor, når Danmark tilbyder gratis uddannelser. Også andre steder i Europa tilbyder de universitetsuddannelser på engelsk, til færre penge.
Hvis du synes at udbyttet er det værd, kan du som EU-borger låne pengene fra den engelske stat. Det er en bøvlet process, men dit universitet kan hjælpe dig hvis du har problemer.
Det skal lige siges at hvis du har studeret før, skal du selv financiere dit første år.
Nå, det var vist lige det, jeg kunne byde på af info! Håber du kunne bruge det til noget, og at du beslutter dig for at rejse ud, for det er uden tvivl en helt suveræn oplevelse.