Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 5 kvæstet 3 heste kørt ihjel på Bornholm
Forfatter: 
Dato:  19-11-2010 06:50
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvor tragisk
Forfatter: 
Dato:  19-11-2010 06:54

Jeg ved ikke hvordan jeg selv ville ha reageret, undre mig bare man ikke trak den hest man fanger ind i stalden så den ikke laver mere ballade.


Måske tænker man ikke sådan når man er i panik.


Godt ingen mennesker døde, at det trods alt "kun" var dyr.


Sender en varm tanke til ejeren, som har haft en forfærdelig aften/nat oven på det skete. Kender dog ikke vedkomne.


R.I.P. Arina 29/4 1996 - 10/12 2009


Hvor verdens behov og dine talenter mødes, der findes dit kald!


Kvalitets kat. 1 pony hoppe sælges, 3 år. Er ryttervant.



*OBS* Masser af udstyr til salg- se præs.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Heste påkørt
Forfatter: 
Dato:  19-11-2010 07:06

Jeg tror nu ikke man tænker sådan når to af en heste ligger på vejen og har stærke smerter...


Øv for en oplevelse :-( Der er ingen ord for det...


A/G's Mataro OX


0
0
Svar på denne tråd
 
 Arina..
Forfatter: 
Dato:  19-11-2010 07:10

Der står at ejeren slap den, for at komme bilisten til undsætning - jeg håber da ikke du mener, at ejeren skulle have ladet et tilskadekommet menneske være, for at trække en hest på stald.


Jeg håber alt det bedste for den bilist der er alvorligt kvæstet, og sender de bedste tanker til den stakkels heste ejer.


God dag til alle :)


Hilsen Pia

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er frygteligt
Forfatter: 
Dato:  19-11-2010 07:19

Men jeg må indrømme at jeg tror osse jeg ville have reageret nøjagtig som ejeren gjorde og komme bilisten til undsætning. Menneskeliv går efter min mening forud for dyr.


Håber de alle sammen kommer sig.


Køb dansk, det hjælper hele nationen.



Don´t ask, if you don´t want to know anyway.


Har du et barn på Vasehus Rideklub? Jeg har to bluser se præs! Udstyr til barn, se præs! Bud modtages.

0
0
Svar på denne tråd
 
 1111111111111
Forfatter: 
Dato:  19-11-2010 07:22

Jeg er enig med Pil, det var det helt rigtige ejeren gjorde, det er trods alt "kun" vores kæledyr, så jeg håber da også at du Arina sagde noget værre sludder, personen ville jeg da også have hjulpet først uanset hvad der er sket med dyrerne.

Stakkels ejer, sikke en frygtelig måde at miste sine dyr på, jeg sender denne person mange tanker.






0
0
Svar på denne tråd
 
 det er ikke
Forfatter: 
Dato:  19-11-2010 08:14

det rigtige at gøre i mine øjne- man bør skisme få hesten ind så den netop IKKE kan skade en anden person, da en skadet er nok.



RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010


Min søn mangler stemmer...

0
0
Svar på denne tråd
 
 enig med Stute
Forfatter: 
Dato:  19-11-2010 08:18

Her er jeg enig med Stute + Arina, det vigtigste ville være at få hesten væk så man hindrer yderligere ulykke. Man kan jo bruge den anden hånd til at ringe 112 på sin mobil.


Jeg mener faktisk også at reglerne hedder at man skal standse/hindre yderligere ulykke først.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Netop Charlotte
Forfatter: 
Dato:  19-11-2010 08:25

Ved at slippe hesten kom der flere mennesker til skade.


Så det er vel egentlig pest eller kolera?


Jeg havde ikke sluppet hesten, det lyder i artiklen som om der er flere mennesker tilstede. Jeg havde gået med hesten, hvis vi var flere tilstede... der behøver ikke stå 3 mennesker og kigge på en der er kommet tilskade, fordi 3 ringer efter en ambulance går det nok ikke hurtigere... de kunne selvfølgelig ringe til hver deres station.


Var jeg alene om det, er det jo en helt anden sag...


Så jeg synes IKKE vi kan udtale os omkring det, når vi ikke ved hvor mange de har været om det.



Team Dandanel

"Hva folk ikke ved, har de ikke ondt af :-) "

Med hestene
Yatzie Dandanel 28-05-10 e. De Noir
High-Line Dandanel 08-04-08 e. Hotline

Yesica 18-05-95 e. Red Fern - Schwedengruss

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  19-11-2010 08:30

Uh... hvor er det bare frygtelig, jeg ville nok også have slippet hesten, og så komme personen til undsætning.


Men det er virkelig svært, at sidde her bag skærmen, i en lun stue og hestene er sikker på stald.

Hvad man ligge nøjagtig vil gøre, i sådan en siuation.


Men jeg lærte på første hjælps kursus, i sin tid at man jo skulle hjælpe personen, men først (stands ulykken) så der ikke sker mere.

Og ja det må være i denne siuation, få hesten ind i stalden.

Så den ikke forvolder mere skade..


men jeg aner ikke hvordan, jeg vil reagerer...


Men synd er det da for alle..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Forstår bare ikke helt
Forfatter: 
Dato:  19-11-2010 08:44

Var det i nærheden af stalden, at den første ulykke skete da? For så havde det jo ikke taget lang tid, lige at smutte ind i stalden med den ene hest, og så komme mennesket til undsætning bagefter, netop for at hindre flere ulykker. Men man kunne jo også ringe på sin mobil med den anden hånd.... Ja, men ved ikke hvordan jeg selv havde reageret på en sådan situation. Er ret sikker på, at de færreste af os, har tænkt på, hvordan vi selv ville have forholdt os, da det jo ikke ligefrem er noget, man forbereder sig på...


Men sender de varmeste tanker til den kvæstede billist og hesteejeren. Jeg håber, at den kvæstede kommer sig igen og at hesteejeren også kommer sig. Det er nok ikke sjovt, at være nogen af dem.


Oldenborg FOREVER!" Elsker dig Flexness!"

0
0
Svar på denne tråd
 
 Stute og Charlotte.
Forfatter: 
Dato:  19-11-2010 09:00

Lige præcis - det var det jeg tænkte - og derfor ked af at nogen antyder at man sætter et dyrs liv højere end et menneske. Det gør jeg på ingen måder, men ville måske nok ha taget hesten ind i stalden for netop at forhindre en ny ulykke. Som jo skete og kvæstede yderlige menneker.


Jeg håber ikke jeg fremstår som kold osv - men som en ansvarlig hesteejer som desværre ikke kan fortælle hvordan en person i panik og chok reagere.


R.I.P. Arina 29/4 1996 - 10/12 2009


Hvor verdens behov og dine talenter mødes, der findes dit kald!


Kvalitets kat. 1 pony hoppe sælges, 3 år. Er ryttervant.



*OBS* Masser af udstyr til salg- se præs.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Førstehjælpens 4 hovedpunkter.
Forfatter: 
Dato:  19-11-2010 09:16

1: STANDS ULYKKEN


Så hesten der blev fanget, burde IKKE være sluppet løs igen, den var i stor risiko for at være skyld i flere ulykker.

Om så der ikke var andre vidner tilstede, burde hesten ikke være sluppet da den stadig er til fare når den er løs i trafikken.



2: GIV LIVREDDENDE FØRSTEHJÆLP


Hvis nogen er i livsfare, giver man livreddende førstehjælp inden man tilkaler hjælp, da ventetiden på ambulance kan være katastrofal.




3: TILKALD HJÆLP


Ringer 112.




4: GIV ALM FØRSTEHJÆLP


Bliver ved offeret og giver alm førstehjælp til ambulancen er fremme.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Puuuhaaa
Forfatter: 
Dato:  19-11-2010 09:22

Sikke en skrækkelig oplevelse!! og en forfærdelig beslutning at tage i sekundet.. skal ikke kunne sige hvad jeg selv ville ha gjort, men er sikker på ejeren tænkte på dem i bilen da han/hun slap sin sidste hest.. Man regner jo nok ikke liiiige med den også går ud og bliver kørt ned.. puha.. Håber de alle kommer sig fysisk og pyskisk!


Mvh.Sabina og Tommy Hilfinger


0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg synes
Forfatter: 
Dato:  19-11-2010 09:37

det er direkte usmageligt at sidde herinde og skrive, hvad ejer burde ha gjort og hvad i selv ville ha gjort....


Som om at hesteejer ikke lider nok i forvejen over det skete, så skal vedkommende også disskuteres herinde...


Vi har alle tanker om hvad man skal gøre i en faresituation, men en anden ting er når man står midt i det hele. Jeg er sikker på, at ejer har handlet ud fra bedste overbevisning....


Og nej jeg kender hverken den ene eller anden som sagen omhandler...



Team CoDa ox

Distanceridning


For dem der tør hvor andre tier!


www.tærten.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 897y86544
Forfatter: 
Dato:  19-11-2010 09:47

Jeg sidder med samme smag i munden som pernille. Der er jo ingen der aner hvordan man reagerer i sådan en situation før man selv står i den (hvilket forhåbentlig aldrig sker for nogen af os)


Mvh Kit


"I used to have an open mind, but my brain kept falling out"


"If you look like your passport picture, you probably need the trip"

0
0
Svar på denne tråd
 
 det er rigtigt
Forfatter: 
Dato:  19-11-2010 09:57

... at første regel er "stands ulykken". Men nu ved vi jo ikke, hvor langt der er ned til stalden, om hesten havde grime på og hvor ophidset den var - samt hvor kvæstet bilisten var. Vi ved heller ikke om hesteejer havde mobil på sig.


Det er en stresset situation, og langt de fleste ville nok reagere på denne måde. Altså lade hest være hest.


Det der faktisk slår mig som mest underligt er, at "hestene har sparket stalddøren op" ??



0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er frygteligt det der er
Forfatter: 
Dato:  19-11-2010 10:12

sket men for mig lyder det underligt at 3 heste skulle være sluppet ud af deres bokse - enten må han have givet forkerte oplysninger og hestene må være sluppet ud af en fold ellers må det være nogle særdeles uholdbare bokse heste har stået i. Èn ville jeg havde kunne forstå slap ud af en boks - men 3??


Nogen der kender noget til hvordan det rent faktisk er foregået? Hvad avisen skriver kan man jo nok ikke regne med:

"De tre heste sparkede stalddøren op og løb ud på vejen" ..


Har de ikke bokse men alle gået løs inde i stalden og så fået staldedøren op på en eller anden måde?


Til salg eller udlån: meget smuk 3 års varmblodshoppe. Billede på profil "Caprise"

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ingen af
Forfatter: 
Dato:  19-11-2010 10:20

os ved jo noget, så gætterier er der sikkert masser af....


Og een ting er hvad journalisten skriver og en anden ting er, hvad der er fakta..


jeg tænker umiddelbart at det evt kan have noget at gøre med en løsdriftstald, læskur eller lign.



Team CoDa ox

Distanceridning


For dem der tør hvor andre tier!


www.tærten.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 bummelum
Forfatter: 
Dato:  19-11-2010 11:17

nej INGEN ved hvordan de vil reagerer i situationen - MED MINDRE de rent faktisk HAR befundet sig i den før!


MEN fordi man udtaler hva det rigtige rent faktisk er at gøre - kan jeg ikke se man gør noget usmagesligt. Det er et faktum, som pipfugl har sat ind, hvordan man reelt BØR forholde sig, og det KAN være livsvigtigt at gøre det.



RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010


Min søn mangler stemmer...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fordi....
Forfatter: 
Dato:  19-11-2010 13:21

Manden slap hesten for at undgå selv at blive påkørt af bilen, der ramte to heste på en gang.

Den tredje blev ramt af en anden bil.


Jeg bor i nærheden og jeg kender dem lidt. Så jeg ved det fra 1. hånd.




Venlig hilsen Stina.



Mor til de to charmetrolde

Lea og Louise.










0
0
Svar på denne tråd
 
 Drag ingen forhastede konklusioner
Forfatter: 
Dato:  19-11-2010 13:32

Hesteejer er en nær veninde af mig. Der kom flere til ulykken, men før der var flere, havde ejer sluppet hesten... ren reaktion. Han var nær selv ved at blive kørt ned, og måtte springe i grøften, for ikke at blive ramt. Der var ca. 150 m. ned til stalden, så nej, den var ikke bare lige til at smutte ned i boksen med. Og tro mig, det blev forsøgt, en panikken hest på 2 år, kan være svær at få til at flytte sig...


Det har været en forfærdig oplevelse for alle. Ejer handlede rigtigt, da manden havde behov for 1. hjælp. Det hele skete indenfor meget kort tid, og hvad man skulle gøre eller ej.. Ja.


Hestene gik i en samlet stor boks, og det er meget beklageligt, at de fik sparket boksdøren op. Og tro mig, familien har det meget meget dårligt, har kæmpe skyldfølelse... Men det kan ske for ehver. Måske ikke lige fra boks, men fra fold.


Familien er stadig meget rystede, det er 2 unge pigers heste på 10 og 12 år. Heldigvis var de ikke hjemme. Hestene blev dræbt (parteret) ved sammenstødet, så ingen led. Bilisten klarer sig med et brækket kraveben og lidt skrammer i hovedet. De andre 4 blev sendt hurtigt hjem efter skadestue besøg.


Der er ingen ord for, hvor grimt det hele var....


...En Rigtig Hest, Er en Shire Hest...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Stute....
Forfatter: 
Dato:  19-11-2010 15:14

JEG synes det er usmagligt, og den mening kan hverken du eller andre tage fra mig.


Og det gør jeg fordi, at ja det er fakta om hvad man bør gøre i sådan et tilfælde, men for MIG virker det som om, at der står en og peger fingre og nærmest siger "til en anden gang så husk osv osv" og det synes jeg er upassende i sådan en situation.


For een ting er fakta, en anden ting er hvordan man handler når man står panisk i situationen...



Team CoDa ox

Distanceridning


For dem der tør hvor andre tier!


www.tærten.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Forkerte oplysninger?
Forfatter: 
Dato:  19-11-2010 16:47

Der er ikke givet forkerte oplysninger i sagen, og hvad der står i medierne er korrekt.


... og ingen kan sige, hvad de ville have gjort, med mindre de selv har stået i situationen.


...En Rigtig Hest, Er en Shire Hest...

0
0
Svar på denne tråd
 
 En ækel ulykke
Forfatter: 
Dato:  19-11-2010 17:14

Jeg læste det i morges, og fik en knude i maven: Øv, hvor grimt.


Jeg ville også have sluppet hesten- og være dånet på stedet. Ulykker giver mig vatknæ, og jeg ved, jeg reagerer sådan...



Med væmlig hilsen
xtiny

"Den, der kun venter på, hvad fremtiden vil bringe- har ingen"





0
0
Svar på denne tråd
 
 Trist aften
Forfatter: 
Dato:  19-11-2010 17:19

Hesten blev kun sluppet fordi at bilen kom kurende med høj fart direkte mod hest og ejer. Ejeren hopper over grøften i samme sek. bilen kommer i grøften og glider ca 10 meter videre forbi. Så det var ikke af fri vilje hesten blev sluppet igen.

0
0
Svar på denne tråd
 
 puha puha
Forfatter: 
Dato:  19-11-2010 18:24

Har haft fornøjelsen af at se de pågældende biler....synd for ejer af hestene og synd de skulle se det ske....men godt der ikke skete mere med billisterne....tænker dog at de må ski da have haft godt med fart på siden der kunne ske så meget.....


Chianti

Donna

og

Síofra van carrick stables


carrickstables.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 For stærkt
Forfatter: 
Dato:  19-11-2010 19:43

Ikke nødvendigvis- en bil, der triller ind i en betonklods med 50 km/t - kan også blive slemt bulet.


Min svorger påkørte i Pajeroen (en 4WD) en hjort (et krondyr), der blev bilen også slemt krøllet sammen. Dyret var dødt. Og en hjort er da mindre end de fleste heste.



Med væmlig hilsen
xtiny

"Den, der kun venter på, hvad fremtiden vil bringe- har ingen"





0
0
Svar på denne tråd
 
 ej hvor
Forfatter: 
Dato:  19-11-2010 23:52

frygteligt, absolut frygteligt for de to piger og selvfølgelig for ejer også. Tror ikke jeg ville kunne håndtere en så stor skyldfølelse som man må have. Jeg føler virkelig med alle de mennesker som er involveret i sagen og håber det bedste for jer alle fremover!"


Oldenborg FOREVER!" Elsker dig Flexness!"

0
0
Svar på denne tråd
 
 uha en..
Forfatter: 
Dato:  20-11-2010 08:39

Uha en grim oplevelse :(


Det er rigtig nok man skal standse ulykken og udøve livreddende førstehjælp, men for filan da, biler der blæser ind i heste, tilskadekommende mennesker og et styks ejer der skal vælge pest eller kolera, jeg tror vi hver især ikke kan sige hvad vi ville have gjort, og hun gjorde det hun kunne, man skal altså være uddannet eller være rimelig cool, for at opretteholde et overblik i sådan en situation. Jeg ved ikke hvad jeg havde gjort, men jeg syntes egentlig det er flot hun redder menneskeliv frem for hesteliv, selv om ulykken så desværre blev lidt større i omfang fordi hun slap den hest.


Rikke - nu med Fellini ( og med Nynne)


Fotografering jylland? klik WWW.RIKKEJOHNSEN.COM

0
0
Svar på denne tråd
 
 Meget grimt.
Forfatter: 
Dato:  20-11-2010 10:52

Det er hvad den ulykke må ha været, under disse omstændigheder ville jeg også ha sluppet den sidste hest, der var jo reel fare for selv at blive slået til lirekassemand.


Manden reagerede helt rigtigt, men som medierne fremstiller det så ville jeg ikke mene det.


Håber alle implicerede kommer sig over den grimme hændelse og kan leve med hvad der er sket.


R.I.P. Arina 29/4 1996 - 10/12 2009


Hvor verdens behov og dine talenter mødes, der findes dit kald!


Kvalitets kat. 1 pony hoppe sælges, 3 år. Er ryttervant.



*OBS* Masser af udstyr til salg- se præs.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Rettelser
Forfatter: 
Dato:  20-11-2010 12:32

Det bliver desværre udstillet, som om bilisten har kørt som en sindsyg. Personen har max kørt 90 km. Men man er noget prisgivet, når man kører på en mørk landevej i regnvejr og der så lige pludselig kommer 2 heste ud foran en. Og personen er kommet slemt til skade med ansigtet. Og den sidste der har skylden i dette er bilisten. Nu er det jo ikke store bryggerheste, der er tale om, men derimod mindre ponyer. Så den med farten holder ikke.


Det er et kedeligt uheld og selvfølgelig kan man sige meget i bagklogskabens lys. Men det hjælper hverken ejerne eller bilisten.


Kan kun håbe på, at nogle hesteejere kan lære af dette og får set på deres forhold hjemme. At det jo er et must, at man ikke kun har en adskillelse mellem boks og en befærtet landevej.


Til sidst en varm tanke til ejerne af ponyerne.

I handlede efter jeres bedste overbevisning i en stresset situation.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fart og ansvar
Forfatter: 
Dato:  20-11-2010 13:34

Nu skal dette jo ikke blive en diskution om skyld, og ansvar. Men Hestene stod stille i vejkanten, de vejer begge et stykke over 400 kg....Det er ikke ponyer. Og bilisten kører langt mere end 90, det er jeg øjenvidne til.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det undrer mig mest
Forfatter: 
Dato:  20-11-2010 13:47

at de andre billister, efter den første påkørsel, ikke stopper deres biler, jeg mener der må da have været en smadret bil og to heste på vejen, da ejer må slippe den sidste hest for ikke at blive kørt ned???


Rigtig ærgeligt for alle parter.


Hilsen Golda Showers

0
0
Svar på denne tråd
 
 Rettelser
Forfatter: 
Dato:  20-11-2010 16:09

Jeg ved ikke om i nogensinde har prøvet at køre på en mørk landevej? Og i øvrigt vil man som ikke faglig kyndig, ikke kunne bedømme om, hvorvidt en bil kører 80 eller 120. Det er jo også underordnet om hvorvidt bilisten har kørt for stærkt eller ej. Hestene havde intet at gøre der. Og den anden bilist har jo været ligeså uskyldig. Som sagt det er en mørk landevej. Det er møj hammerende uheldigt, at denne ulykke er sket. Men kan blive så harm over, at man prøver at tørre den af på bilisterne.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Drag ingen forhastede konklusioner
Forfatter: 
Dato:  21-11-2010 16:20

Ikke for at skyde skylden på nogen. Men, man kan altså ikke partere 2 store heste (en ene på ca. 400 kg. og den anden på ca. 550 kg.) hvis man havde overholdt fartkontrollen. Der er sket mange uheld med påkørte heste på bla. motorvejen, hvor man emmervæk må køre noget hurtigere, men jeg har aldrig hørt, at hestene ved sammenstød bliver parteret... Sorry, det er alm. logik i mit hoved, at der har været meget høj fart på.


Bil 2, parterede jo ikke den hest de ramte.......


Self. havde hestene ikke noget at gøre på vejen. Og man har heller ikke noget at gøre på vejen, hvis man kører over det tilladte... slet ikke når det både er sort og vådt....


Og spæjt, du vil heller ikke kunne vurdere hvor meget fart der var på bilen, med mindre du selv stod i øjeblikket eller sad i bilen....


Heidi


...En Rigtig Hest, Er en Shire Hest...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tilføjelse
Forfatter: 
Dato:  21-11-2010 16:24

Vil lige til din info Spjæt, fortælle at hestene ligger på mål fra 148 cm-165 cm, ponyer måler fra 148 og ned. Når du nævner små ponyer, må det være fordi du ikke er orienteret ordenligt om hvilke heste det drejer sig om. Den laveste af dem, var en "heavy" type...


...En Rigtig Hest, Er en Shire Hest...

0
0
Svar på denne tråd
 
 B-holmeren
Forfatter: 
Dato:  21-11-2010 19:43

Nu var du jo heller ikke til stede ved ulykken og ved derfor heller ikke, hvor hurtigt der er blevet kørt.

Men er det ikke også ligemeget? Hestene er døde og kommer ikke tilbage, så der er vel ingen grund til, at blive ved med at skrive at de blev parteret.

Hvorfor er det så vigtigt, hvor hurtigt personen kørte? Det korte af det lange er, at hestene stod på en vej, det var mørkt og regnede og billisten havde ikke en chance for at undvige dem. Jeg kørte selv hjem fra ridehallen 1 time efter ulykken og tænkte selv på vejen hjem, hvor dårlig sigtbarheden var.

Jeg tror bare man skal være glad for, at hestene blev dræbt på stedet, så de ikke skulle ligge og lide, indtil der kom en dyrlæge og aflivede dem.

Og hvor har du hørt, at billisten slap med et brækket kraveben og skrammer i ansigtet? Det er da vist at omgå sandheden.


Jeg syntes det ville klæde flere, at have større respekt for de billister, der var involverede i ulykken. De har nok at tumle med nu. Psykisk, forsikring osv osv.




Klipning tilbydes på Bornholm.


Man bliver ikke større af, at gøre andre mindre.

0
0
Svar på denne tråd
 
 rettelser
Forfatter: 
Dato:  21-11-2010 20:01

Det skal lige orienteres, at den tilskadekommendes forældre har fået et link til denne tråd. Således at bilisten kan få lov til at komme med sin mening samt offentliggøre, hvad de tekniske undersøgelser har vist.


Synes virkelig det er for dårligt, at man ikke vedkender sit ansvar, men bare siger at det er bilistens skyld. Håber i skammer jer.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Ingen angreb
Forfatter: 
Dato:  21-11-2010 21:11

Self. skal forældre, ejere osv. have adgang til denne tråd.

Der er ingen skyldige i det her. Og sys heller ikke det er fair at hesteejerne bliver anklaget, der har været mange løse heste, dette er endt frygtelig tragisk. Og heldigvis døde hestene med det samme, og heldigvis døde ingen personer...


Jeg skriver også fordi, Spjæt, du skriver, at det var små ponyer og mener også du ved hvad hastigheden er (det følte jeg, at jeg måtte reagere på). Det var ingen små ponyer i uheldet, og ingen ved hvad hastigheden lå på... Det er igen, en frygtelig dybt tragisk hændelse.... Og sys ikke hverken fører, hesteejere eller nogen kan anklages som skyldige i det her! Intet er sket med overlæg... Men for pokker en grim oplevelse for alle, en forskækkelse man ikke bare kommer over...


Og resten må være op til dem, der skal efterforske sagen...


Nej, jeg var ikke til stede, men der er da forskel på, om hesten brækker nakken eller bliver delt... og det er en vigtig deltaje i det videre forløb...


...En Rigtig Hest, Er en Shire Hest...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ingen angreb
Forfatter: 
Dato:  21-11-2010 21:21

... Jeg håber billister kommer sig uden varige mén både psykisk og fysisk. Tænker på de indblandede familier, som alle skal igennem en bearbejdnings proces nu. Pokkers til torsdag aften :(


Heidi


...En Rigtig Hest, Er en Shire Hest...

0
0
Svar på denne tråd
 
 rettelser
Forfatter: 
Dato:  21-11-2010 22:51

Nu bliver der jo intet videre forløb, da vores lovgivning automatisk siger, at det er ejerne der har ansvaret.


Der er jo ingen der med vilje lukker deres heste ud på en mørk landevej og synes det er synd for ejerne og deres børn, at de har mistet deres kæledyr.


Det jeg ikke kan lide er, at man løber fra sit ansvar, ved straks at skyde skylden på hastigheden. Og det sker jævnligt på de danske veje, at dyr bliver "delt" ved sammenstød, Man skal bare lede efter historierne de rigtige steder. Og her snakker vi ikke høje hastigheder.


Man skal være glad for at bilisten kørte i en stor Mercedes og ikke en lille Fiat. Så var det gået meget værre.


Om der tit er løse dyr eller ej, kan ikke bruges som argument, så kan vi jo ligeså godt droppe alle indhegninger af folde.


Vejene er trods alt forbeholdt bilisterne og ikke løse dyr, der burde være i fangeskab.


Der burde sættes mere fokus på, at menneskeliv er mere værd end et dyreliv. Samt at alle tager det her alvorligt og går ud i deres stald/fold og får set forholdene efter.


Og det kan ikke diskuteres om hvem der bærer skylden. HESTENE havde INTET at gøre på kørebanen. Og det er underordnet hvilken fart bilisten havde.


0
0
Svar på denne tråd
 
 østersøen 2
Forfatter: 
Dato:  22-11-2010 09:12

Nej der er ikke nogen som løber for sit ansvar og slet ikke ejerne af hestene som har sine heste forsikrede. der er ikke nogen som finder på undskyldninger . heste må ikke løbe rundt på vejen og man må heller ikke køre hurtiger ind loven siger . så er den ikke længer men det burde vi jo nok lade politiet stå for da det er deres job .

Det syn jeg har set har jeg ikke kunne sove det er så forfærdeligt det er som et maridt hver gang man lukker øjnene man tør ikke sove da det hele viser sig igen og igen ja det er så tragisk som noget kan være for alle dem der var ind blandet i dette . Men som alle skal vide så lider familien med deres børn under denne tragiske oplevelse også de stakkels mennesker i bilerne håber de kan komme sig over det store chok de måtte have . familien tænker meget på dem skal jeg hilse og sige fra familien .


Hilsen østersøen 2


...En Rigtig Hest, Er en Shire Hest...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Rettelse
Forfatter: 
Dato:  22-11-2010 09:58

Der er på INGEN måde nogen, der klandrer jer for, hvad der skete. Det var et uheld. Og har den største medfølelse for, hvad i og jeres børn går igennem nu.


Om hestenes stald eller fold er iorden eller ej, det aner jeg intet om og derfor udtaler jeg mig heller ikke om det.


Det jeg er harm over er stadigvæk, at der allerede samme aften blev meldt ud, at det var bilisten der havde kørt stærkt.

Det er da at lægge ansvaret over på en anden og det er det, der får mig til at reagere.


Det er iøvrigt svært at sammenligne skaderne på hestene og bilerne. Du må regne med, at en Mercedes slår noget mere end en alm. bil, når den rammer en stillestående genstand.






0
0
Svar på denne tråd
 
 østersøen 2
Forfatter: 
Dato:  22-11-2010 17:36

Det må du tale med politiet om hmm det er utroligt du bliver ved spjæt hmm hvad er det du ikke forstår ved her efter som jeg ikke så dig nogen steder ved den ulykke så er det utroligt så klog du er ... Hilsen østersøen 2


...En Rigtig Hest, Er en Shire Hest...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg synes
Forfatter: 
Dato:  22-11-2010 17:56

bare man skal glæde sig over at ingen mennesker blev dræbt ved sådan et uheld, som i princippet kan ske for alle på en Tycho Brahe dag.


For, mener det er 5 år siden ? mistede et forældrepar deres 2 sønner - mener de var hhv 18 og 21 år heroppe i nordjylland pga en løbsk hest på landevejen.


Så kan man snakke om at være ked af det....




Mvh Janni


0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift..
Forfatter: 
Dato:  22-11-2010 17:59

Meget trist historie.. :(


Men hvorom alting er, så NEJ, heste skal ikke være på kørebanen, men kører man feks. 90 km/t på en, som der står, mørk landevej og tilmed i regnvejr, ja så har man i mine øjne heller ikke helt rettet sig efter færdselsloven..

Både fordi der, mig bekendt, på landeveje er max. 80 km/t, og, ENDNU vigtigere, så SKAL man altid køre efter forholdende, hvilket vil sige at kan man ikke rigtigt se vejen ordentligt, ja så skal man altså tilpasse sin hastighed herefter, og kan man intet se, ja så ER 90 km/t altså alt for stærkt..


I princippet er der jo stadigvæk 110-130 km/t tilladt på motorvejen de fleste steder, men er der feks isslag, er det jo dybt blødt at køre med den hastighed.. Her afpasser man OGSÅ sin hastighed efter forholdende.

For mig at se er det lidt det samme, nemlig at man bør afpasse sin hastighed, og kan man ikke se specielt godt på grund af vejret, ja så gasser man altså ned, OGSÅ selvom loven giver en lov til at køre med en bestemt hastighed...


Men meget trist for "begge parter" i det her rod. :(

Håber alle kommer sig uden mén..


Mvh.


Michael

GO FOR IT!!



0
0
Svar på denne tråd
 
 mine tanker
Forfatter: 
Dato:  22-11-2010 19:56

går til begge parter, det er trist for begge.

nu ved jeg så ikke om ejer af hestene prøvede at advare billisterne med lommelygter flagrene arme osv, for hvis de har det har der været en sag, hvor billisten fik skylden, fordi man ikke havde 1 kørt efter forhold, 2 stoppet helt eller sænket farten da personen blev advaret om fare forud.

Nu findes der rigtig mange episoder, hvor selv om vi gør alt for at holde hestene inde, så bryder de ud af den ene eller anden årsag. Og det er nok alle hesteejers værste maridt, dels fordi man tænker på evt dem det kan gå ud over, men også på sine elskede dyr. Jo dyr hører ikke løse til på vej banen, men f.eks i sommers var mig og min søster udsat for at en rende graver væltede hegne om vores sommer fold, og satte panik i vores heste så de løb 5km ud til en stor landevej.

Og jeg har tit også oplevet, den der hensynløse kørsel, hvor billister fortsætter i samme hastighed, selv om man gør alt for at få dem til at sænke farten fordi man er hjælpsom og prøver at fange en løs hest man har mødt.

en stor trøste kram herfra til alle impliceret

helen


lækkert sortbrun oldenborg hingsteplag fra april 2009 efter freigraff af hvarre og stuntmann af hvarre, sælges,

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider