Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

signalværdi i hundens halsbånd...
Forfatter: 
Dato:  17-11-2010 11:08

hej der ude. jeg går grunder lidt over livets gang her på landet. for vi er i mit område RET plaget af indbrud og røverier.

og nu er det så jeg kommer til kort. for jeg aner ikke en dyt om hvordan indbrudstyve eller røvere tænker?

for bryder de ind her, så møder de en hund. som ganske vist pt kun er 4 måneder gammel men han bliver jo også stor en dag.

og nu er det så jeg tænker, om jeg på nogen måde kan bruge hundens halsbånd til at signalere at de nok ikke skal gå ind her?

hvad tænker DU når du ser en stor blandet hund med henholdsvis

*alm. klik halsbånd (selv tænker jeg flink familiehund)

*kvæler kæde (selv tænker jeg, gad vide om den er styrbar)

*læderhalsbånd (selv tænker jeg arbejdshund)

*et meget bredt halsbånd (kommer lidt an på hunderacen)

*halsbånd med noget nitteværk (her tænker jeg potensforlænger)

*bling-bling pyntet halsbånd (her tænker jeg pyntegenstand)

-eller tager jeg fejl? vurderes der ikke på den slags overhovedet?

jeg vil godt have lov at indskyde at keg absolut ikke har nogen ambitioner om at bruge en kvæler kæde til det den er skabt til, men sender den et signal?

jeg håber ikke jeg støder nogen ved at have tilføjet hvad jeg selv typisk ville tænke omkring det.

lad høre. er jeg helt afsporet?

0
0
Svar på denne tråd

halsbånd
Forfatter: 
Dato:  17-11-2010 11:11

Når jeg ser hunde med kvæl/klik/pig/bling bling, så tænker jeg ærlig talt ikke på hvordan hunden er, men mere på hvordan ejeren er...

0
0
Svar på denne tråd

Øh nej
Forfatter: 
Dato:  17-11-2010 11:16

og dog

Hunde med lange nitter tænker jeg potensforlænger

Kædehalsbånd tænker jeg at det er synd for hunden, at den skal have sin pels nevet af

Andre halsbånd tænker jeg intet om

Tror slet ikke en indbrudstyv kigger på hundens halsbånd

Lækkert velduftende hø sælges

20 kr. pr. balle

Sydsjælland

0
0
Svar på denne tråd

louise *speedyret*
Forfatter: 
Dato:  17-11-2010 11:18

det kom jeg faktisk selv til at tænke på lige som jeg havde posteret ovenstående.

men hvis vi nu antager at det er alles første tanke, hvordan signalerer man så: i kan lige så godt spare jer. her er intet at komme efter?

0
0
Svar på denne tråd

Mine vovser
Forfatter: 
Dato:  17-11-2010 11:18

Gik med almindeligt læderhalsbånd.

Kvælerkæde- klipper hår af- og er kun til ture.

Min ene forvandlede sig til en frådende varulv, når jeg ikke var hjemme. Da jeg fik brug for, han skulle forsvare mig- var han bare en lille hund.

Halsbånd? Jo, ser jeg en bandanahund/bling- tror jeg ikke folk kan styre den.

Med væmlig hilsen
xtiny

"Den, der kun venter på, hvad fremtiden vil bringe- har ingen"

0
0
Svar på denne tråd

hunden
Forfatter: 
Dato:  17-11-2010 11:23

Et godt og dybt VOV er vel altid en god "alarm" - vi ved da at folk der har banket på her, og vores Grand Danois har gøet så det har runget i huset og vibrationerne kan mærkes i gulvet - de ville ikke turde gå ind hvis de ikke kendte os og hunden.

Så det er vel egentlig en bedre advarsel end et ligegyldigt halsbånd, som jeg ikke tror er det første en tyv kigger efter.

0
0
Svar på denne tråd

Ikke halsbånd, men vov
Forfatter: 
Dato:  17-11-2010 11:44

Jeg tror ikke halsbåndet gør den store forskel, - er sjældent jeg skænker halsbåndet en tanke, og da slet ikke i forhold til om hunden nu er sød/farlig etc.

Derimod, tror jeg en tyv tænker mere over om der bliver sagt et stort dybt "VOV" end et lille "vif".

Vi skal selv til at flytte i hus indenfor nærmere fremtid, og har 4 små hunde (6-10kg str.), og selvom de mener de er store dræbere, har vi da snakket om, om vi engang i fremtiden skal ha' en stor hund, der kan sige VOV.

- Har haft store hunde før, og selvom det er plat, så føler jeg mig tryggere med en stor hund end en lille.

Tror også en stor hund, vil vække mere opsigt i forhold til en tyv, end en lille hund.

ROLLO

TELL-MANN
West Highland White Terrier

Avlstjeneste
Hvalpe salgsklare i december

Fødekasse udlejes

ROLLOS

Marsvineinfo

Marsvin sælges
Foder sælges

0
0
Svar på denne tråd

Lægger
Forfatter: 
Dato:  17-11-2010 12:43

Overhovedt ikke mærke til halsbåndet, med mindere det er meget iøjnefaldende.

Har haft hund i 30 år og har i de fleste haft et lænkehalsbånd, fordi det var det man havde til sin hund.

nu har de ens lyse nylon halsbånd, som man klikker på fordi de var billige, de har dem kun for at bære navneskiltet.

Tror desuden hvis der skulle komme tyve og andet at de kun ser på hvor stor hunden er.. Tror næppe et halsbånd kan skræmme dem væk.

Satis temporis mihi est

( Jeg har tid nok)

http://www.kallehauge.org

0
0
Svar på denne tråd

Hals bånd er halsbånd
Forfatter: 
Dato:  17-11-2010 13:15

Stort set alle der ser min hund tænker ikke pyntegenstand.

Han er en stor, 75 cm i stang, bokser bland. han kigger oml på dig, Men har det fineste bling bling halsbånd på, fordi jeg tænke det kunne tage lidt af det grove af ham. Men nej .. folk tror stadig det er en kamp hund.. hvilket han ikke er ... altså ...

jeg tænkre sq ikke så meget over hva hunden har på må jeg indrømme unansted størrelsen. Jeg holder mig generelt bre fra hunden jeg ikke kender når jeg er på deres grund " Uinviteret" ikke at jeg er tyv, men jeg kører med trygsager på landet .. og der er en del løse hunde

www.tærten.dk

forummet der ikke censurer

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  17-11-2010 16:14

Nu kommer jeg en del i hundeverdenen, både på konkurrencepladserne, træningspladserne og i andre hundesammenhænge, og jeg tænker altså ikke over hvilket halsbånd de forskellige hunde har på - og dog. Det eneste jeg spekulere over er kædehalsbånd/kvælerkæde, men det er udelukkende fordi jeg synes det er unødvendigt hvis det bruges til at "styre hunden"..

Mine egne går med seler - jeg træner konkurrence træning med den ene og han går med Hurrtta sele og Hurrtta klik-halsbånd

Mvh Heidi og den pletløse plethest :-)

Stokkebro S Tjano 1989-2010 - tak for 18 fantastiske år..

Du er elsket og savnet hver eneste dag..

0
0
Svar på denne tråd

Vores har
Forfatter: 
Dato:  17-11-2010 16:36

nu altid deres kæde på. Det er aldrig sat i kvæl, men vi vil altså gerne have noget der holder, hvis hunden af den ene eller den anden grund skulle lave et ryk i snoren.

Det er kun mens de er hvalpe de ikke har det på... bare lige for at nævne det...

Jeg går nu ikke så meget op i hvad folk har på deres hund. Det må være deres sag. De kender forhåbentligt deres hund og ved hvad der passer dem bedst. Det eneste jeg skuler noget af er dem der bruger halsbånd som dette:

At nogen kan få sig selv til at bruge pig :(

Camilse

De rigtige beslutninger er altid de svære beslutninger at tage.

De svære beslutninger er altid de vigtige at tage.

De vigtige beslutninger er altid de rigtige at tage.

Sokke og Lukas, jeg savner jer

0
0
Svar på denne tråd

Halsbånd
Forfatter: 
Dato:  17-11-2010 16:37

Jeg tænker kun over halsbåndet hvis det er et jeg kan lide, eller det ser meget voldsomt ud.

Ellers tror jeg at et stort VOV gør mere.

Her er hunden kun labrador størrelse, og ligner en dobermann, men når hun gør og knurre lyder hun som den allerfarligste rottweiler du kan finde..

Mvh. Pernille

RIP Elskede Denver.

Masser udstyr sælges..

www.hestegalleri.dk/html/ mar_vis.asp?MarID=413516

0
0
Svar på denne tråd

Min far
Forfatter: 
Dato:  17-11-2010 16:54

fortalte engang om hvordan en af hans venner havde haft indbrud. De havde en stor schæfer hjemme i lejligheden. Den var normalt lidt tilbageholden, så den nærmede sig normalt ikke fremmede...

Alligevel var staklen blevet gennembanket :(

Jeg tror desværre ikke at bestemt halsbånd havde hjulpet den hund.

Camilse

De rigtige beslutninger er altid de svære beslutninger at tage.

De svære beslutninger er altid de vigtige at tage.

De vigtige beslutninger er altid de rigtige at tage.

Sokke og Lukas, jeg savner jer

0
0
Svar på denne tråd

Indbrudstyve
Forfatter: 
Dato:  17-11-2010 16:57

Indbrudstyvene kigger ikke på halsbåndet, og de er i øvrigt også ligeglade med om der er en hund.

Jeg har i teenageårene været kæreste med en fyr, der viste sig at være indbrudstyv. Jeg behøver vist ikke at sige andet end at han selvfølgelig røg ud, da jeg først fandt ud af hvad det faktisk var han gik at lavede. Efter vi ikke var sammen mere, så blev jeg alligevel nysgerrig omkring det han lavede. Jeg aftale at mødes med ham, og fik lov til at udspørge ham omkring det.

Han sagde at de altid havde guffere med når de var på rov, og at de fleste hunde var til at købe. Han sagde også at hvis hundene gik til angreb, så var de faktisk "nød til" at tæske hunden og tage den med.

Det er ganske forfærdeligt, og jeg er så ked af at have været sammen med sådan en type.

Det værste er at politiet faktisk ikke ville bruge mit vidne, for de havde ganske enkelt ikke tid til at at tage sig af den slags sager, så længe jeg ikke kendte de konkrete steder, og tider det skete...

Idioter er der mange af, og man skal ikke føle sig sikker bare fordi man har en stor hund. Tvært imod burde man passe bedre på sin hund, den bør ikke være alene hjemme om natten for at stå vagt. Hvis den er for god til at være vagthund kan det koste den livet! Disse mennesker er ikke at spøge med...

A/G's Mataro OX

0
0
Svar på denne tråd

midlet mod indbrud
Forfatter: 
Dato:  17-11-2010 18:23

er at lade være med at rydde op- overhoved!

I det øjeblik tyvene kommer vil de med det samme tænke:"Her har vist været nogen før os"...

Hvil i fred min smukke Tulle. Du vil aldrig blive glemt!

Vil du være blandt de coole? Så rid de gule!

0
0
Svar på denne tråd

Der hvor vi
Forfatter: 
Dato:  17-11-2010 21:48

hentede vores hvalp i sommers var i Malmö og totalt skov-agtigt... Noget sjovt noget....

Huset lå tilbagetrukket fra vejen og langs vejen var der sat et hegn op, og i indkørslen var der er stor jernlåge.... Den var så klistret til med div. skilte med kennelnavn og logo, "her vogter jeg"-skilte og et skilt hvorpå der stod "Jeg kan løbe til lågen på under 5 sekunder... Hvor hurtigt kan du?" og så ellers klistermærker med hunde... Der var INGEN tvivl om at de havde Dobermanns.... Hvis folk overså det, så var det altså fordi de var svagtseende....

Jeg er ret sikker på, at på trods af, at det må være indbrudstyvenes ideelle placering for "arbejdsplads", så skulle de nok holde sig væk...

Hundene bar for øvrigt ingen halsbånd, så de signalerede jo ingenting...

0
0
Svar på denne tråd

Hmmmm..
Forfatter: 
Dato:  17-11-2010 22:06

Tjaeh...Uønskede folk skulle nødig komme så tæt på vores hunde, så de kan vurdere på deres eventuelle halsbånd....

Jeg har aldrig selv vurderet ud fra halsbåndet.

Tror ikke at vores lille papillon på 2 kg ville virke mere frygtindgydende ved at have en kæde eller et pighalsbånd på.

Et lille lyserødt blingblinghalsbånd ville nok heller ikke ændre på helhedsindtrykket af en rottweiler.

Næh, det er nok mere størrelsen af kræet der gør det og ellers det generelle indtryk.

Vores hunde er i øvrigt miserable som vagthunde. De snorksover, når det gælder, så gæster, hvad enten de er ønskede eller ej, får hverken hund eller halsbånd at se...

mvh.musseh

0
0
Svar på denne tråd

dadada...
Forfatter: 
Dato:  18-11-2010 11:25

Hvad tænker man så når jeg siger at vores rotte går med en næserem fra et trense som halsbånd??

fungere super godt, koster et par 100 i forretningerne, men fra mit gamle trense koster det 0kr ;-)

Hø Sælges

billig minibig fra 2009 og 2010 kan leverers, se præs. og skriv pb for mere info!

0
0
Svar på denne tråd

Halsbånd
Forfatter: 
Dato:  18-11-2010 12:20

Se, nu kan jeg jo ikke lade være med at tænke, og så spørge, om jeres hunde har halsbånd på når de er alene hjemme!?

Personligt har mine hunde "fri" når de er indenfor, på den måde forstået, at hvis de har halsbånd på, så gejler de op fordi det er tegn på at de skal ud og gå og det synes jeg ik rigtig jeg gider døgnet rundt

Har nu også hørt skrækhistorier nok, om hunde der på den ene eller anden måde er blevet kvalt i deres halsbånd mens ejeren har været væk hjemmefra eller siddet fast for den sags skyld.

men det er selvfølgelig en smagssag, så det skal ikke ses som nedgørelse eller andet i den dur hvis I ser anderledes på det

Men derudover så giver halsbåndet mig ikke en opfattelse af hunden, det gør derimod deres opførsel.

Til gengæld kan jeg både beundre og undre mig over nogles valg af div. halsbånd (og snore)

www.stald-soemosegaard.dk

Lykkelig ejer af de skønneste hypdyr i verden :0)

Søger Belgiske Kæmper (ikke bla.!)

0
0
Svar på denne tråd

Enten eller
Forfatter: 
Dato:  18-11-2010 15:04

Enten går tyven slet ikke ind, hvis han ved der er en hund. Både fordi det forstyrre ham, og fordi det larmer= naboer m.m. bliver opmærksomme, eller også er han så fuldstændig kold(ikke en normal indbrudstyv) og så har man nok ikke en hund når han er gået!

De "dygtige" tyve nærmer sig ikke et hus med hund! Det giver for meget risiko lige meget størrelsen!

Sagde Sarah

Under uddannelse til BBH basisinstruktør

Driller angsten?

www.blueberryhill.dk/content/view/ 212/86/

Spark 2011 sundt igang!!

www.blueberryhill.dk/content/view/ 216/177/

0
0
Svar på denne tråd

tak for jeres svar
Forfatter: 
Dato:  18-11-2010 15:32

først, ja. min hund har halsbånd på når den er alene hjemme.

af en eller anden grund er det en af de ting jeg hurtigt observerer når jeg kigger på en hund og tager bestik af den.

men det er jeg vist ret ene om he he

fair nok. og igen tak for jeres svar :)

0
0
Svar på denne tråd

Hmmm...
Forfatter: 
Dato:  18-11-2010 21:59

Hvad mon du så ville konkludere om vores hunde?

Den ene er en mellemstørrelse hund med et læderhalsbånd.

Den anden er en større hund, som regel uden halsbånd, men hvis vi nu af en eller anden mærkelig grund skulle udruste den med et halsbånd, så ville det være af læder.

Den sidste giver vist sig selv, da den er et lille to kgs kræ, som går med et lille rødt halsbånd.

mvh. musseh

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  18-11-2010 22:59

Tjaaaa - begge vores store hunde går med kæder, af den simple årsag at de gnaver alle andre halsbånd over på hinanden når de leger.

Ja, de har dem på altid - når de render med mig ud og ind måske 30 gange om dagen gider jeg ikke tage halsbånd af og på.

Ja, mine hunde angriber ubudne gæster - det er prøvet.

Gitte

En tilfreds rytter, med en super glad hest, for nye nemt monterede www.hovsko.dk med udskiftelige sliddele.

Boer/nubiske geder sælges

både til levebrug og grydeklare (se præs.)

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  19-11-2010 14:19

tænker ikke så meget på halsbåndet - mere hundens adfærd og udtryk :)

altså min egen lille sveske på 8 kg der går med bling bling er mindst lige så farlig som mange af dem der går med både kæde og læder - det er jeg ret sikker på.. ikke mindst fordi han er en hanhund med stort H! - og meget knyttet til mig, så hvis nogen slår mig, eller truer mig, også selvom det bare er for sjov, gør de det kun én gang. har måttet tvinge ham ned med min egen vægt fordi den ikke brød sig om at en af mine venner var fuld og havde lidt store bevægelser over for mig.. så har efterhånden forstået at jeg; 1 - ikke skal være indbrudstyv og 2 - at hvis nu jeg skulle, ville jeg ikke gå ind i et hus hvis de havde hund (uanset om det er en chihuahua eller en rottweiler!)

og før nogen flipper ud over min "dødfarlige" rullepølse vil jeg lige indskyde at det sker meget sjældent at den bliver aggressiv, og at det udelukkende har fundet sted som selvforsvar, og at den ikke er trænet til det, det er bare et instinkt han er verdens mest godmodige og venlige hund til daglig.

"Man skal altid starte fra bunden. - Ja - undtagen når man skal lære at svømme!"

- Storm p.

"Jo længere man præker for ungdommen, des ældre bliver den - og så er det for sent!" - Storm p.

La Petite & Wirago i er mine stjerner!

0
0
Svar på denne tråd

Signalværdi
Forfatter: 
Dato:  19-11-2010 14:49

Egentlig synes jeg ikke, at halsbåndet sender noget specielt signal. Og her i huset, har hunden et helt alm. kedeligt læderhalsbånd, som er en slags stiv løkke.

Desuden er vores golden ikke tyverisikker. Den ville måske ligefrem hjælpe med af finde tingene.

Venlig hilsen

M

Hestetrailer udlejes (7000 Fredericia) - se mere på min præsentation

0
0
Svar på denne tråd

Halsbånd og arbejde
Forfatter: 
Dato:  19-11-2010 15:54

Mine gik med læderhalsbånd, når de tumlede frit/havde fri, mens alt i snor (= JUBII, VI SKAL UUUUD!), startede med "Sæt JER! Ellers får I ikke snor på!" (En skrækkelig trussel!), og så fik de kædehalsbånd på og snor.

De gik med læderhalsbånd, da det kan være rart med håndtag i hunden, hvis man nu ejer en "postbudæder"- eller naboens tæve på den ande side af landevejen er løbsk.

Mine måtte ikke lege med kædehalsbåndet på, da den kan knække tænder på det. (Og jeg har betalt en 1500 kr for at min hund i fuld narkose fik fjernet en flækket tand... Netop efter leg med en anden hund, der gik med kædehalsbånd).

Men NB- det er altså også ved at være meget længe siden, jeg havde hund sidst.

Med væmlig hilsen
xtiny

"Den, der kun venter på, hvad fremtiden vil bringe- har ingen"

0
0
Svar på denne tråd

Læderhalsbånd
Forfatter: 
Dato:  19-11-2010 23:20

Min lille hvide hund på 5 kg og 28 cm over skulderen, går med et mørkebrunt rundsyet Hunter læderhalsbånd. Dermed ønsker jeg i dagligdagen at sende et signal om en seriøs hund, uanset at hun er mindre end et spædbarn. Ikke et stykke legetøj, ikke et accessoir, ikke en rotte eller en missekat.

Hvad angår beskyttelsesfaktoren, så kan sådan en lille hund også yde beskyttelse. Min hund alarmerer mig når hun hører lyde (for) tæt på lejligheden, eller nogen der kommer ind. Hun er ikke til at overhøre, og en indbrudstyv vil hurtigt blive klar over at "alarmen er gået" og folk er vækket.

VOV kunne være rart, især fordi det tit også har en fysisk afskrækkelse, men VIFVIFVIFHYYYYLVIFVIF har også fordele :)

/lene

Basse

198? - 15/09/08

Cargo B

10/03/96 - 04/11/10

Kentaur Medea, 17½", Fit 2, sort, sælges. Sdr. Jylland. Skriv for pris.

0
0
Svar på denne tråd

Signaler
Forfatter: 
Dato:  20-11-2010 11:07

Jeg har derimod erfaret med min Amstaff. At da jeg investerede i et smukt sort læderhalsbånd, med en lille smule bling bling, så formidlede det faktisk hendes, for nogle, "barske ydre". Der er mange flere som syntes hun ser sød ud, lader deres hunde hilse, og ikke mindst klapper og nusser hende.

Så udadtil giver det alligevel en vis signalværdi. Og det var faktisk lige hvad jeg håbede, da jeg købte halsbåndet.

Dog tror jeg ikke at en indbrudstyv tjekker halsbånd, for at finde ud af om hunden vil reagere på et indbrud.

For en del år tilbage, var der en tidligere indbrudstyv som i en tv udsendelse gav gode råd til at undgå indbrud. Der iblandt nævnte han hunde. I det nævnte indslag så man en gul labrador der stod i et vindue og gøede af filmholdet.

Den tidligere tyv sagde: "Selvom det er en labrador, som plejer at være flinke hunde, som ikke vil gøre en noget, så lå husene så tæt, at dens gøen kunne risikere at advare naboer o.lign." Derfor ville han ikke bryde ind i netop det hus. Så jeg tror de kigger mere racer ud frem for halsbånd. Langt de fleste indbrud sker jo også efter at tyven har holdt huset under observation, for at tjekke hunde, alamer og det de skal stjæle. Sidstnævnte for at de kan komme hurtigt af sted med de stjålne ting.

0
0
Svar på denne tråd

noget at tænke over...
Forfatter: 
Dato:  20-11-2010 11:25

Ja, livet er da ikke let.

Nu vil jeg fremover overveje meget, hvad halsbånd jeg køber til min puddel.

Nu skal det ikke mere bare passe hunden og min pengepung, men også signalere til omverden.....

hi hi sjov læsning

Joan

0
0
Svar på denne tråd

halsbånd
Forfatter: 
Dato:  20-11-2010 11:36

Min har ikke halsbånd på, det er sjældent da det irritere hende sewlvom hun er vant til det. Pt. leder jeg efter en tyndt der ikke genere, men som stadig kan holde.

Mvh. Pernille

RIP Elskede Denver.

Masser udstyr sælges..

www.hestegalleri.dk/html/ mar_vis.asp?MarID=413516

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider