Mous tomatsuppe smager godt 
Men her er lige en opskrift på hjemmelavet tomatsuppe, som jeg har spist mange gange:
1 stort løg, 2 - 3 kartofler, 2 stilke bladselleri, 4 fed hvidløg, mindste 1/2 KG tomater ( eller 1 dåse ), 5 dl fond, 1 stort bundt persille, 1/4 tsk timian; 1 god knsp muskatnød; 1 spsk citronsaft, salt, tomatkoncentrat; 1 knsp revet citronskal.
Sautér i olivenolie: Grofthakket løg, skrællede kartofler i tern. Når det begynder at tage farve tilsættes hakket bladselleri og presset hvidløg. Sautér endnu 1/2 minut og tilsæt de , helst meget modne tomater, skåret i små både, væden, det halve af persillebundtet hakket og smag til med resten af ingredienserne. Lad suppen simre svagt 20 - 25 min. og smag til endnu en gang. Resten af den hakkede persille bruges som drys.
Det var den originale opskrift; jeg plejer at blende til sidst så suppen får en jævn konsistens og jeg putter også al persillen i fra starten. Desuden plejer jeg at tilsætte lidt mere citron saft end opskriften foreskriver, da jeg godt kan lide syrligheden