Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Spis Bed Elsk :-)
Forfatter: 
Dato:  14-11-2010 12:48

Nu er filmen endelig kommet til Haderslev, og jeg skal absolut i biffen og se den. :-D :-D

Spis Bed Elsk - jeg har læst bogen og kunne supergodt lide den.

En kvinde (spillet af Julia Roberts) beslutter, at der skal SKE NOGET i hendes liv efter en skilsmisse og krise. Derfor tager hun først til Italien og nyder den lækre mad. Så går rejsen videre til Indien, hvor hun bor i en ashram og bruger sin tid på at bede og meditere og finde indre ro. Endelig rejser hun til Bali, hvor hun lærer at elske.

Er der nogen af jer, der har set filmen eller læst bogen?

Hvad synes I om den??

Vrinsk fra Esma

Healing

hest og rytter

Healing styrker og afbalancerer din hest og

gør den mere glad og samarbejdsvillig

Samtaleterapi

Jeg er ikke alene - jeg er sammen med mig selv

Citat af Niels Hoffmeyer

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har lyst
Forfatter: 
Dato:  14-11-2010 12:55

til at læse den, da jeg elsker at rejse - men er blevet det frarådet af andre, der rejser på "min måde" - dvs. uden særligt mange penge, da hendes rejser virker for luksus-agtige og uden substans (ens liv ændrer sig altså ikke 180 grader, fordi man tilbringer et par mdr med at bede og så tager hjem igen). Desuden rejser man altså ikke altid for at flygte fra ting - det er en irriterende kliche som jeg tit løber ind i.

Den har fået blandede anmeldelser i min backpacker-omkreds, men jeg fristes nu alligevel til at købe paperback'en Se den på film, tror jeg ikke jeg vil.

Into the Wild var meget mere min stil!

0
0
Svar på denne tråd

At rejse
Forfatter: 
Dato:  14-11-2010 13:02

Hvordan mener du, at hun rejser ud for at flygte fra ting?

Jeg er ikke med her. Det er ikke noget, jeg oplevede i bogen.

Vrinsk fra Esma

Healing

hest og rytter

Samtaleterapi

Citat af Niels Hoffmeyer

0
0
Svar på denne tråd

Nu har jeg ikke
Forfatter: 
Dato:  14-11-2010 13:19

hverken læst bogen eller set filmen - men som jeg forstår det rejser hun, fordi hun synes hendes job, hendes kæreste, etc. ikke er tilfredsstillende - og så finder hun lykken i at rejse i et par mdr?

Jeg kan tage fejl Jeg har bare læst andres mening om historien.

0
0
Svar på denne tråd

At rejse..
Forfatter: 
Dato:  14-11-2010 13:28

Jeg husker ikke hele bogen tydeligt.

Altså Sine - du må forstå, at hun finder sig selv ved at rejse i de lande, som tilbyder det, hun savner indeni..

Det er ikke en flugt hjemmefra - det er en udviklingsrejse, som foregår indeni hende.

Jeg tror, at du får blandet dig selv ind i hovedpersonen i bog/film - du fortæller også selv , at du selv ofte render ind i den kliche med, at det er en flugt at rejse ud. ;-)

Vrinsk fra Esma

Healing

hest og rytter

Samtaleterapi

Citat af Niels Hoffmeyer

0
0
Svar på denne tråd

Film film
Forfatter: 
Dato:  14-11-2010 13:30

Jeg har ikke selv set filmen eller læst bogen, men min kæreste (der er italiener) har set filmen, og han var ikke imponeret. Måske fordi den del der foregår i Rom er så fuld af klicheer og så langt fra virkelighedens Rom, at det næsten ikke er til at bære for en som kender byen og livet i Italien.

Jeg har nu heller ikke specielt lyst til at se den. Jeg så for nylig "Under the Tuscan sun" (også baseret på en bog), og der var altså også smurt så tykt på Toscana-stemningen at det var kvalmende. Men sådan er det nok, når man i virkeligheden kender steder som idealiseres i film.

Lene

- Home is where the heart is -

0
0
Svar på denne tråd

jeg synes
Forfatter: 
Dato:  14-11-2010 13:36

den lyder rigtig spændende. og jeg vil se om det kan lade sig gøre at komme ind og se den. ellers må jeg vente til den kan ses på DVD.

tak for tippet :)

0
0
Svar på denne tråd

Lenuccia
Forfatter: 
Dato:  14-11-2010 13:39

OK det var ærgeligt, at din mand ikke var tilfreds med det, de viste af Rom. Han kender selvfølgelig de gode og magiske steder. :-)

Men hvad synes han om resten af filmen??

Jeg glæder mig til at se filmen. Det er hovedpersonens udvikling og forandring, der tænder mig og interesserer mig.

Nej man kan ikke lave sig selv og sit liv om med 180 gr. på nogle måneder, men man kan åbne sig for nye sider i sig selv og ex. blive inspireret til at være mere tilstede i nuet, begynde at meditere mv.

En rejse er ofte meget inspirerende og udviklende.

Jeg har selv rejst jorden rundt i 9 måneder - startede i Peru og sluttede i Nepal. Rejsen har afgjort forandret mig og mit liv og åbnet mig for nye måder at leve på og en anden væren indeni.

Vrinsk fra Esma

Healing

hest og rytter

Samtaleterapi

Citat af Niels Hoffmeyer

0
0
Svar på denne tråd

bogenn....
Forfatter: 
Dato:  14-11-2010 13:50

Jeg har læst bogen og set filmen

Det er en rigtigt sød, let, "feel good" pigefilm, man skal se med veninderne :)

Dog vil jeg helt klart anbefale at man ser filmen, FØR man læser bogen!

Bogen er langt mere dybdegående, emotional, det er den type bog, der kan ændre kvinders liv, så personligt blev jeg lidt skuffet da jeg så filmen, da der var lavet mange vigtige ting om, og der manglede rigtigt, rigtigt meget fra bogen (hvilket vel er forståeligt nok, når man tænker på hvor tyk bogen er)

Filmen er meget "let" ift. den lidt tunge bog.

Det er ikke en specielt "betydningsfuld" film, ej heller en "tænke tænke" film (gud nogle udtryk jeg bruger, burde være film anmelder )

Min største skuffelse var, at de sprang hele hendes ophold i Sicilien over, Sicilien er naturligvis et vigtigt sted for mig, så det var jeg lidt træt af.

Derudover syntes jeg slet slet ikke at "Richard from Texas", passede til karekteren i bogen! (han var en af mine farvorit karrektere i bogen.. I filmen er han bare halvirriterende og over provokerende)

Hendes ophold i Bali, handler stortset kun om hendes kærlighed og ikke om lille Ketut eller hendes veninde (lægen).. Eller guitaristen hun tager på roadtrip med i bogen.

Alt i alt føltes filmen lidt som en "forfilm" eller et hurtigt referat af bogen..

Mvh.

Nielsen.

For where your treasure is, your heart will be also.

0
0
Svar på denne tråd

Nielsen
Forfatter: 
Dato:  14-11-2010 13:55

ØV siger jeg til det, at der ikke er meget om Ketut fra Bali.

Han var en der havde stor betydning for hende iflg. bogen, og jeg ville gerne opleve ham i betydelig grad i filmen.

Det lyder til at der ikke er den samme dybde i filmen, som der er i bogen??

Kristensen,

Selv tak. :-)

Vrinsk fra Esma

Healing

hest og rytter

Samtaleterapi

Citat af Niels Hoffmeyer

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har lige set den
Forfatter: 
Dato:  14-11-2010 14:32

Jeg så den i torsdags...og jeg synes den var lidt langtrukken.. Havde forventet noget andet, inden jeg gik ind og så den! Men sådan er vi mennesker jo forskellige ;-).. Jeg vil bare ikke anbefale den..Bogen har jeg ikke læst!

Mvh Walle

0
0
Svar på denne tråd

Klokkeblomst
Forfatter: 
Dato:  14-11-2010 16:22

Det kan godt være, at det bare ikke er mig - alt det der østlandske mediteren. Jeg har forsigtigt forsøgt mig, men det fangede ikke.

Og det med flugten var noget andre har fortalt mig - ikke noget jeg selv har fundet på Jeg synes helt sikkert, at det at rejse kan gøre noget for sjælen - jeg fandt mig selv i Island in the middle of nowhere - der var noget ved stilheden og det primitive, der greb mig. Men jeg synes bare ikke, at man skal opfordre folk til at smide alt hvad de har i hænderne, når tingene går skævt der hvor man bor - og så forvente at alt bliver godt, fordi man bor en måned i Bali

0
0
Svar på denne tråd

Men lige
Forfatter: 
Dato:  14-11-2010 16:27

som P.S. så har jeg lige bestilt bogen på amazon for jeg skal da ikke sidde her og nedgøre noget som jeg overhovedet ikke har læst/set

0
0
Svar på denne tråd

Sine..
Forfatter: 
Dato:  14-11-2010 16:37

Super, jeg vil gerne have en opdatering, når du har læst bogen.

Og nej, du kan ikke sidde og spille kloge-Åge, når du ikke har læst bogen og ej heller set filmen. :-)

Det er også derfor, jeg skriver, at du blander din erfaring med, at andre kalder det flugt - ind i tråden. Der er som sagt ikke tale om flugt for hovedpersonen.

Jeg ved godt, at du ikke har fundet på det med flugt, det er noget, du har hørt andre sige til dig, ikke? Men det er alligevel dine egne erfaringer med klicheen, du blander sammen med filmens hovedperson. Sådan oplever jeg dig. Hovedpersonen rejser ud for at udvikle sig og søge ny inspiration. Det er et ønske, hun har indefra.

Du bliver utydelig for mig, når vi taler ud fra hver sit sted. Uklar kommunikation som er anstrengende for mig.

Jeg glæder mig til, du kommer på banen igen EFTER, at du har læst bogen. :-)

Vrinsk fra Esma

Healing

hest og rytter

Samtaleterapi

Citat af Niels Hoffmeyer

0
0
Svar på denne tråd

Åååh for dælen
Forfatter: 
Dato:  14-11-2010 16:53

Klokkeblomst - du har en herlig måde at kommunikere på.

"Jeg hører, hvad du siger - du siger, at... - men jeg oplever, at... Og derfor føler jeg, at kommunikationen er..."

Spot on i forhold til hvad vi lærte på mit semester på Interpersonel Kommunikation

Nå, undskyld - det var ikke for at være uhøflig - jeg skal nok melde tilbage, når jeg har læst bogen og se, om jeg har blandet mine egne erfaringer ind i det

Filmen vil jeg dog stadig ikke se - for chick flicks er ikke min kop the.

0
0
Svar på denne tråd

Sine..
Forfatter: 
Dato:  14-11-2010 17:00

Tak. OK sådan oplever du min kommunikation. ;-)

Jeg bruger dog ikke den med "jeg hører, hvad du siger."

Den er for meget og går med krykker i Sahara. :-)

Læs: slidt og færdig.

Lige et spørgsmål. Hvad er chick flicks??

Vrinsk fra Esma

Healing

hest og rytter

Samtaleterapi

Citat af Niels Hoffmeyer

0
0
Svar på denne tråd

En chick
Forfatter: 
Dato:  14-11-2010 17:17

flick er en tøsefilm

0
0
Svar på denne tråd

ikke...
Forfatter: 
Dato:  14-11-2010 18:01

Jeg ser den, som sådan, ikke som en "chick flick" film..

En feel good movie, lidt alá "et hus i Toscana" (under the tuscan sun)

Og lige præcis dét, finder jeg sørgeligt!

Bogen er et kæmpehit, den ligger som no. 1 på besteseller lister verden over, den har uden tvivl hjulpet rigtigt mange kvinder, og det er helt sikkert en bog, som mange voksne kvinder (30+) kan relatere til og lære noget af.

Derfor syntes jeg det er syndt at filmen ikke er "mere", end bare en hyggelig, sød film, der giver en lyst til at lave mad med veninderne og rejse ud i verden..

Det en 100% sand historie, der omhandler forfatterens eget liv.

Et kort referat :)

Hun er en forfatter på 34, der er fanget i et ægteskab, (som hun selv har arbejdet på at skabe.)

Hele hendes liv har handlet om forhold, arbejde og den fremtid som alle andre mener, at man bør have.

(en skøn mand, succesfuldt arbejde, stort hus, børn og volvo.. ;) )

Hun er ked af det og fortvivlet, fordi hun er fanget i dette liv, som hun selv har skabt, og hun er ikke "stærk nok", til at bryde ud af det.

Hun søger skilsmisse (hvilket er meget imod hendes mands vilje)

Hun har altid drømt om at rejse og se verdnen, hun havde, nogle år tilbage, været på Bali, hvor hun mødte en gammel medicin mand, der fortalte hende om hendes fremtid

(hun ville ha 2 ægteskaber, få 2 børn og komme tilbage til Bali og bo hos ham i en periode..)

Hun beslutter sig for at forlade USA i et år.

Hun har altid haft en Passion for Italien, så hun rejser 4 måneder til Italien, for at lærer sproget, spise maden og lære "Il bel far niente" (the beauty of doing nothing)
Hendes tid i Italien handler om selvforkælelse og venskab. og vel dybest set, at hun skal lære at elske sig selv.

Herefter rejser hun til Indien, hvor hun tilbringer 4 måneder i et tempel med meditation

(i bogen er denne del meget lang og tung.. Det hjælper dog, at hun her møder "Richard from Texas", der er en fantastisk karekter...)

Denne episode af hendes liv, handler om at finde gud, eller om at finde sig selv igennem gud.

Tilsidst rejser hun til Bali, hvor hun får et lille hus, denne del af bogen handler om Kærlighed. I Filmen er der fokus på hendes kærlighed med Felipe, hendes (kommende) sydamerikanske kæreste, der er bosat i Bali.

I bogen handler disse 4 måneder dog mere om hendes venskaber, især med Medicinmanden Ketut og Lægen Nyomo og hendes lille datter "tuttie", + en masse andre venner hun for dernede

Denne del af bogen handler hovedsagligt om kærlighed, både for hende selv og andre, og om at finde den rette balance i hendes liv (spirituelt og kærlighedmæssigt..)

Til fans'ne, kan jeg fortæller at der er en ny bog på vej (hvis ikke den er udkommet??) Der handler om hendes nye liv med Felipe.

Igen, bogen er 100% sand (det er vel en selvbiografi) så det bliver spændende at se, om Ketut ramte rigtigt og om hun får det ekstra ægteskab +2 børn :)

Jeg kan læse bogen igen og igen og giver Julia Roberts ret, "I give it to all my girlfriends" ;)

Mvh.

Nielsen.

For where your treasure is, your heart will be also.

0
0
Svar på denne tråd

Nielsen
Forfatter: 
Dato:  14-11-2010 18:47

Tak for dit gode referat af bogen.

Fedt at der kommer en bog nr. 2 fra forfatteren.

Jeg glæder mig til at læse den.

Vrinsk fra Esma

Healing

hest og rytter

Samtaleterapi

Citat af Niels Hoffmeyer

0
0
Svar på denne tråd

Filmen
Forfatter: 
Dato:  25-11-2010 17:48

Jeg har været i biffen og set filmen og kunne supergodt lide den.

Ketut var mere på banen i filmen, end jeg havde forestillet mig ud fra en af jeres kommentarer, og det var rart. Han er en ener og slet ikke til at stå for. :-D

Hans sidste sætning til hovedpersonen om netop at finde balancen i kærligheden - efter at have mistet sig selv og været ude af balance ændrede fuldstændig perspektiv og retning for hovedpersonen.

Jeg synes, at filmen skildrer hovedpersonens frustration og søgen efter sig selv og Gud i sig selv rigtig godt. Og hvor er det fedt at se hvordan hun lever sine drømme og længsler ud.

Nu skal bogen læses igen, denne gang køber jeg bogen - det er en must have. :-)

Vrinsk fra Esma

Healing

hest og rytter

Jeg tilbyder et løft af energi og

dyb afslapning og ro til din hest og til dig

Samtaleterapi

Jeg udsteder også gavekort :-)

0
0
Svar på denne tråd

Tjah,jeg er åben
Forfatter: 
Dato:  25-11-2010 22:28

overfor alle typer film, og jeg havde glædet mig meget til filmen, men den var yderst kedelig og skuffende. Den var meget ordinær - historien er hørt før, men den var da flot ind i mellem og en sjælend gang blev der også sagt ting, som var interessante. Filmen kunne dog godt være meget kortere, og den var ikke så dyb, som jeg havde håbet.

Trist der slet ikke blev filmet på småøerne udenfor Bali, for selve Bali var ikke specielt smuk. Der manglede lidt mere krydderi, når det kom til filmningen og stederne. Jeg fik dog stadig lyst til at tage ud og rejse :)

Julia er dog altid dejlig at se på, så filmen var ikke totalt uudholdelig, men god vil jeg ikke kalde den. Havde lyst til at gå under filmen - det må ikke ske. Godt jeg betalte halvpris, da den er med i Biografklubdanmark programmet.

Pennyblade købes. Se mere på præsentationen.

Pontus efterlyses, 15 årig New Forest på ca. 127 cm.
0
0
Svar på denne tråd

aaarrhhh haha
Forfatter: 
Dato:  26-11-2010 02:31

aahhhh hvor godt, jeg så overskriften og det første jeg tænkte var dum som jeg er og ikke ser så mange julia roberts film:(

" er det mon en ny religion?????" hehe så sku da lige om jeg blev snydt hehe

nåå men uanset, det lyder da som en spændene film;) og det ski da fedt nok at hun gør det:)

MVH mig

0
0
Svar på denne tråd

jer der har læst bogen
Forfatter: 
Dato:  26-11-2010 11:38

Til jer der har læst bogen. Har i læst den på dansk eller engelsk? Bliver den "plat" på dansk (oversat dårligt / barnligt??)

Jeg er ikke super super til engelsk, men kan læse bøger som Harry Potter, Twilight o.lign. ? Er denne så for svær på engelsk?

Sofie med Spøgelset
"A good horse is never a bad colour"
Mark Rashid

0
0
Svar på denne tråd

gaaaab
Forfatter: 
Dato:  26-11-2010 12:32

Jeg magtede desværre ikke at holde mig vågen gennem hele filmen...så om den blev mere interessant skal jeg ikke kunne svare på :)

Trine

0
0
Svar på denne tråd

Håber snart
Forfatter: 
Dato:  24-02-2011 14:55

at jeg kan låne bogen på mit bibliotek, men der er stadig lang kø, jeg har dog været skrevet op til den længe så det må snart være min tur:) Kan være jeg skal overveje at købe den på min næste tur til London her i marts:)

0
0
Svar på denne tråd

gammel tråd
Forfatter: 
Dato:  24-02-2011 15:25

sjovt med gamle tråde der lige bliver hevet frem igen.

Jeg købte bogen på dansk og ELSKEDE hele "spis"-delen. Men da jeg kom til "bed"-delen gik jeg simpelthen i stå!!! Hvorfor bliver hun lige pludselig så "klog" og selvhøjtidelig at høre på?? Måske fordi hele "bed" ideen ligger meget langt væk fra, hvad jeg selv kunne finde på at gøre. Men alligevel!! Synes bogen kommer ned på et helt andet niveau, og hun bliver straks meget amerikansk og "hellig" at høre på.

Så jeg har ikke fået læst mere end halvdelen af bogen, og nu står den bare på hylden.... Kan ikke rigtig komme videre.

Sofie med Spøgelset
"A good horse is never a bad colour"
Mark Rashid

0
0
Svar på denne tråd

ja jeg faldt lige over
Forfatter: 
Dato:  24-02-2011 15:47

tråden da jeg søgte efter noget andet:)

Jeg ser frem til at læse bogen, men jeg må indrømme at jeg har mine forbehold omkring den og tænker lidt at den nok er meget amerikansk, men læses skal den. Jeg plejer aldrig at opgive en bog, så skal den være meget meget kedelig ihvertfald:)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider