Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hjælp, jeg er ikke overskudsmor :o(
Forfatter: 
Dato:  11-11-2010 19:17

Åh altså kære ænder..

Min barsel er slut. Jeg er begyndt på arbejde igen, og jeg er bare sååå træt..

Jeg er startet i Torsdags, det er et hårdt arbejde og er fuldstændig smadret når jeg kommer hjem.. Hjemmet ligner et bombekrater, min kæreste føler sig overset, og det gør min søn også!

Hvad dælen kan jeg gøre?

Hvordan har i overskuddet til at få det hele til at fungere?

Min søn vil kun hænge på mig når jeg kommer hjem, han mega skriger hvis han skal over til hans far.. Han er ellers meget selvstændig, men efter jeg er kommet på arbejde kan jeg bare mærke på ham at han mangler at jeg altid er derhjemme.. han er hunderæd for at jeg forlader ham, sidder vi på værelset og leger og jeg skal på toilet etc. bliver han helt panisk.. Stopper med at trække vejret og spunser efter mig alt hvad han kan.. Jeg vil virkelig gerne bare være den der supermom som kan det hele, men jeg må sande at det kan jeg bare ikke..

Har i nogen gode råd?

Hilsen en meget fortvivlet og træt mor, som ikke kan overskue at se hendes søn på den måde

RegitzeReenberg

Mor til Oliver - 15/9-09

Calvados J - Perfect Poseidon & Magic Fever <3

1 års hingsteplag sælges!

Man kan ikke lave omelet - uden at slå et æg i stykker!

0
0
Svar på denne tråd

Har du
Forfatter: 
Dato:  11-11-2010 19:26

haft over et års barsel? Det er da lang tid.

Jeg tror bare du må erkende at der i en periode roder mere? Evt lede efter et lettere job med færre timer?

Sagde Janne

Sælges:

Lædergjord med maveplade - 110 cm

- Send PB for info -

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  11-11-2010 19:28

Nej jeg har gået arbejdsløs siden August, men stadig været hjemme

Det er ikke så meget rodet der går mig på, det er mere det at jeg kan mærke sønnen mangler mig..

Jeg arbejder kun 25 timer/ugen og mindre timer tror jeg desværre ikke vi kan klare os for..

RegitzeReenberg

Mor til Oliver - 15/9-09

0
0
Svar på denne tråd

Reaktion
Forfatter: 
Dato:  11-11-2010 20:08

Det er ikke sikkert, at din søn reagerer som han gør, fordi han mangler dig som sådan. Måske han bare reagerer på, at hans hverdag er forandret og så ved han ikke helt hvordan det nu skal tackles. Og så søger han sin trygge base, som er dig.

Har overgangen måske været brat for ham? Hvor bliver han passet, når du er på arbejde?

I stedet for at bebrejde dig selv, kan du i stedet se det som en fase i din søns liv. Han skal lære noget nyt og du må stille og roligt vise ham vejen.

Vh Heidi

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  11-11-2010 20:11

Heidi - Jeg har slet ikke tænkt på at det er en omvæltning for ham.. Det kan sagtens være det der gør det!

Han er i dagpleje, mens vi er på arbejde. Han har været der siden Juli, så det er han vant til, og elsker at være derovre.. Jeg er væk 5 aftener på 2 uger, og ellers er jeg hjemme samme tid som ham hver dag, så det er egentlig ikke fordi jeg er så meget væk herhjemme fra.. Jeg tror måske bare han kan mærke at jeg ikke har det samme overskud lige pt..

RegitzeReenberg

Mor til Oliver - 15/9-09

0
0
Svar på denne tråd

supermom
Forfatter: 
Dato:  11-11-2010 20:51

Bare husk at det er tilladt at bage pulverkage og have nullermænd under sengen så skal det nok gå.

Det værse du kan gøre er nok at have forventninger om hvad du skal kunne klare, sådanne forventninger til en selv er så enormt anstrengende at de tager alle de kræfter fra en, som man skulle have brugt til noget fornuftigt ;-)

Tror du har helt ret i din egen konklusion; nemlig at sønnike reagerer på hvordan du har det, så kom igang med at elske dit rod og alt det andet der ikke er helt perfekt.

Og husk lige at du er en rigtig supermor og superkæreste, for både barn og mand elsker dig og kan slet ikke få nok af dig ;-)

Venlig hilsen Sarah.

Det er menneskeligt at føle....

0
0
Svar på denne tråd

Og bare
Forfatter: 
Dato:  11-11-2010 20:54

Tænk på at du trods alt giver både mand og barn kærlighed og omsorg :) Det er da total overskudsagtigt!! Din søn skal nok overleve lidt mindre omsorg i en periode ;)

Sagde Janne

Sælges:

Lædergjord med maveplade - 110 cm

- Send PB for info -

0
0
Svar på denne tråd

du skal ta' det helt
Forfatter: 
Dato:  12-11-2010 11:35

roligt....det er de færreste der kan præstere overskud når man lige starter nyt job, men det skal nok komme når I allesammen finder rytmen.

Lad huset rode - den eneste det går på er nok dig....og eftersom du må erkende at du pt ikke har overskud til at gøre så meget ved det, så nyd tiden med din søn og luk øjnene for det andet.

Jeg tror alle mødre har været der hvor du er....og de fleste af os er nok også kommet helskindet igennem og fundet hverdagen efter en periode.

KH:)Annette

rigtige piger rider hver dag
0
0
Svar på denne tråd

Jeg startede
Forfatter: 
Dato:  12-11-2010 11:42

i sidste uge på arbejde. -Fuld tid og med 45 min hver vej til arbejde.

Det er MEGA hårdt!

Jeg står ekstra tidligt op for at være sammen med min datter der.

Også har jeg som oftest ca 1,5-2 timer med hende om aftenen. -Alt for lidt syntes jeg!

Nogle gange om ugen skal hesten rides, det sker så efter bebs er lagt i seng. -Også skal manden også lige have lidt opmærksomhed.

Det er PISSE svært. Jeg har stadig ikke fundet den helt perfekte balancegang. -Jeg er mere end smadret når dagen er omme (og også om morgenen nu).

Alt praktisk bliver skubbet til weekenden, hvor jeg sætter 2-3 timer af til handle ind, rengøring, sætte vask osv osv.

Også resten af tiden er dedikeret lidt hest og en masse datter.

Mvh. Tine

Klipning tilbydes på midtsjælland og Køge området.

0
0
Svar på denne tråd

Mega hårdt.
Forfatter: 
Dato:  12-11-2010 12:24

Det ER mega hårdt at skulle have en hverdag til at fungere, især når der sker ændringer.

Vi skal både være i toppen på jobbet og yde max hver dag, vi skal kunne tumle børn, lege med dem, og sørge for at de kommer afsted til alle deres aktiviteter. Vi skal have et pletfrit hjem, og være gourmetkokke hver aften. Vi skal se pisse godt ud hver dag, og vi skal huske at være kærester med manden, ellers kommer han til at føle sig forbigået. Desuden skal vi også passe hesten, hvis vi er så heldige at have en, og gå tur med hunden..... DET ER HÅRDT!!!

Vi kvinder skal være MEGET bedre til at fortælle os selv, at vi ikke er superwoman, og at det er OK.

Det er ok, at det flyder hele ugen, og så får man ryddet op om lørdagen, eller man beder manden om at tage hans tørn. Det er ok at have færdigretter i fryseren, når overskuddet ikke lige er der til den helt store middag, det er ok, at børn bliver bedt om at lege lidt alene en gang imellem (og mor elsker dig i øvrigt lige meget af den grund). Det er ok, at man kun rider hesten to gange om ugen og det er ok, at man ikke er hot kæreste hver dag.

Der var en gang en meget klog psykolog, der sagde til mig, at det vigtigste var at passe på sig selv, og gøre noget for sig selv, som gav èn energi, for hvis man ikke passer på sig selv, så kan man heller ikke passe på sin familie eller sit arbejde.

Rigtig mange mennesker har en tendens til at passe deres arbejde først, dernæst lægges der energi i familien, og så tager man sig af sig selv til sidst, hvis der er mere energi at give af, og det er den sikre vej til nedtur.

Jeg håber, du finder noget, der giver dig energi og overskud, så du har energien til resten af livet

Hilsen Maria

Livet er for kort til bekymringer

-Men hvor er det svært at lade være

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider