|
|
| Udlån, dumt.. |
| Forfatter:  |
lindy |
| Dato:  |
11-11-2010 09:21 |
|
Ja jeg er så godt i gang med at dumme mig!
Har, på trods af 10000 skrækhistorier om udlån af heste bestemt mig for at låne min lille smukke hoppe ud.
Familien der skal låne virker bare super søde, og ærlige. Og jeg har en rigtig god mavefornemmelse omkring dem. Men men, begynder alligevel at blive nervøs, nu jeg har hørt alle de historier. De bor på sjælland, jeg i nordjylland.. Ved ikke lige hvordan jeg skulle tjekke op på det hele uden at give besked om mig besøg laang tid i forvejen.. Så vil høre om andre har udlånt så langt væk? og hvad jeres erfaringer er med det? 
/<rista Og Den Røde Giraf!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kontrakt!!! |
|
|
For guds skyld husk kontrakt. En vandtæt en af slagsen, dvs der skal stå præcist hvem der betaler for havd, hvad låner må gøre ved dyret, og hvilke opsigelsesvarsler der er for begge parter. Du vil vel kunne hente den her+nu hvis det viser sig noget er galt? Omvendt vil du vel gerne have 14-30dage til at finde anden låner hvis de pludselig ikke vil/kan låne mere?? Når du så har alt det på plads, så fin en der bor i nærhende (her via HN) der kan tjekke lidt op på dyret for dig. dvs om den trives, rides ok etc. Selv kan du komme uanmeldt, men det vil jo koste dig en del at tage fra Nordjylland til sjælland og tjekke op. Karina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Udlån.. |
|
|
Hvis jeg var dig, ville jeg skrive en detaljeret kontrakt på udlånet, du kan bruge HN? som er her: www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/kontrakt.php De kontrakter der ligger de er ret gode, jeg har selv brugt dem. Jeg var fornylig ved at udlåne min lille hoppe, men låner sprang fra aftenen før hun skulle hente, men jeg havde forberedt en kontrakt hvor jeg havde tilføjet en masse, den vil jeg meget gerne sende til dig pr mail så kan de se den som eksempel. Som en anden skriver her, bør du finde en hjælper herinde som bor i nærheden af låner, så kan vedkommende besøge din hest (også uanmeldt) og tage hånd om evt problemer i samarbejde ed dig. Personligt ville jeg aldrig turde låne ud til noget så langt væk. Men send mig evt din mail-adresse, så sender jeg dig min kontrakt på min hoppe som eksempel.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Har haft |
|
|
heste udlånt til et ridecenter i Randers, bor selv 20 km. nord for Aalborg, så det var jo heller ikke hver uge vi kom forbi og tilså dem.... Vi var da forbi nogle gange, uanmeldt, og den ene gang stod den ene af hestene og var noget tynd, hvilket betød at vi selvfølgelig tog et ekstra visit 14 dage senere.... På det tidspunkt var han helt fin igen, hvilket jo betød, at de jo havde taget hånd om "problemet". Der var ikke rigtig nogen der vidste hvem vi var, når vi kom, og det betød jo, at vi på den måde kunne se hvordan tingene foregik på normal vis.... Jeg ville nok ikke sende dem til Sjælland, uden at sikre mig, at der var garanti for månedlige billeder som minimum.... Men endnu bedre, ville jeg lave en aftale med nogen på øen, som jeg så kunne få til at tilse hesten en gang imellem.... Hvis den skal stå på et ridecenter ville jeg ikke være så bekymret....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| min er udlånt |
|
|
Jeg bor på Sjælland og jeg har udlånt min pony til en dame i Jylland, og jeg har det fint med det. Han har det helt fint, kan følge ham her på nettet, og de er så gode sammen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| pindsvin |
lindy |
11-11-2010 09:59 |
|
Kontrakt er et must det er både sussi og jeg helt enige om, vi skriver lidt i den og mailer frem og tilbage så vi begge kan godkende og tilføje til vi er helt enige. og der ike er noget tilbage der kan misforståes. (så er det jo også et pluds med en søster der er jurist )
Familien har sagt jeg er meget velkommen til at besøge dem og siden der er så langt, mulighed for overnatning osv.
De har lovet billeder og masser af kontakt os imellem. Hvilket jeg regner med at tilføje i kontrakten. Tænkte netop på det med at få en fra HN til at hjælpe lidt, ved at besøge hende. Men hvor finder jeg sådan en frivillig? Er det mon bare at søge efter nogen der bor i nærheden af hillerød og så naturligvis betale for deres transport udgifter?
Pipfugl: et stk mail : Kille_ 13@hotmail.com vil meget gerne se hvad du/i har tilføjet.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| finde en... |
|
|
i området Hillerød kan du gøre via den side der hedder pennevener her på HN. Karina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Held og lykke med det.... |
|
|
Jeg håber for dig, at det hele går godt... Der findes gode udlånshistorier - jeg har selv lånt ud flere gange med stor succes - men også oplevet hvor galt det KAN gå når man lader en anden stå for alt... Jeg kan kun sige, at trods tidligere succes-oplevelser med udlån, så gør den sidste fiasko, at jeg ALDRIG vil overveje at låne ud igen, undtagelsen er, at det er til en jeg kender særdeles godt... Jeg havde en super fornemmelse med sidste låner. Desværre var jeg tydeligt forblændet af min store tillid til hende - og den hest jeg tog hjem med øjeblikkelig virkning ½ år senere - kunne ingen forstå var den samme. Jeg kan kun bebrejde mig selv for det - for jeg burde have opdaget at noget var galt lang tid før... Jeg håber din låner er fantastisk og det går super! Der FINDES gode lånere derude! Milla
Heldig og lykkelig ejer af: Heartbreakers Avalon Frøsanggårds A'Capo Frøsanggårds Grand Illusion (aka. Prinsessen)
Snart med på en ny Aalborg-tur!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| pindsvin |
lindy |
11-11-2010 10:19 |
|
Har selv lånt ud engang før hvor jeg var nødt til at få politiet indblandet desværre, men tror simpelthen ikke på der ikke findes ærlige mennesker der vil hesten det bedst længere. Forsøger at dække mig ind på alle punkter i kontrakten, og håber at finde en hillerød'ianer (hedder de det^^) der kan holde lidt øje.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| puha.... |
Cassie84 |
11-11-2010 10:28 |
|
jeg vil aldrig låne ud til en jeg ikke kender mega godt igen.. har lige været igennem et helvede sammen med min veninde der lige nu leder møn rundt efter sin hest da låner har lukket hesten ud, lukket sine mobil numre og skredet fra gården;(
Mor til de dejligste børn: Magnus født 040108 Julie født 040209 Oliver født 260510 Med hestene: Thor Munksgård født 280595 Viktor Enghøjgård født 210707
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bumbum |
|
|
Der findes altså stadig ærlige mennesker! Selvfølgelig skal man tænke sig om, men har du en god mavefornemmelse så kan det ikke gå helt galt. Du kan jo aftale med dem, at de sender billeder ofte, så du kan følge med. Jeg har selv lånt ud før, og det er gået over alt forventning, og jeg fik en super velredet pony retur. Jeg bor i nabobyen til Hillerød, og kommer tit forbi  Mvh Jane
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| pindsvin |
lindy |
11-11-2010 10:39 |
|
Så skal jeg måske begynde at fedte for dig jane?  Kunne du være interesseret i at kigge forbi engang imellem? naturligvis med dine udgifter dækket? 
Cassie84: Det lyder som et helvede! stakkels din veninde, det er simpelthen for sygt at der findes mennesker der vil gøre den slags! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tjek op på alt |
|
|
kontrakten skal være penslet ud, feks stod der på min at låneren skulle holde hesten med smed.... da jeg hentede den var det 14 uger sidst den havde haft smed og havde kun 1 sko på tilbage som sad meget løst og ungen var netop kommet hjem fra en sidste tur i skoven med en lkøs sko og hesten var skumsvedt..... og meget tynd. han stod opstadldet på et stort anerkendt sted i ballerup hvor der går mange hestemennesker rundt hver dag som burde vide bedre. de to andre gange har jeg måtte hente hesten med politiets hjælp og en a gang fordi hun aldrig var hos hesten, så opstaldningsstedet ringede til mig og fortalte det. kun en enkelt gang har jeg lånt ud med succes, nemlig en af mine "vendinder " som jeg har kendt i mange år, hun passede ham til UG selvfølgelig og ville altid kunne låne af mig igen. så udlån igen til fremmede = NEJ TAK
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| udlånd |
Aslig |
11-11-2010 11:05 |
|
syntes at man altid høre om de dårlige ting. jeg har set mange gode udlån, så lad nu være med at male fanen på væggen før den er der. og prøv at se på de udlånd der er gåde godt.er personlig træt af at høre om de dårlige ting.men det er åbenbart det man vel høre om her inde desvære.
frisk rytter 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| pindsvin |
lindy |
11-11-2010 11:11 |
|
Aslig: prøver også at se på de gode historier, men når det er gået godt med udlån til fremmede er det min overbevisning at det skyldes god planlægning og en sikker kontrakt, så prøver at dække alle eventualiteter (staveplade) ind
Tror det her bliver en succes historie. Sussi er simpelthen så sød og forstående overfor mig og mine bekymringer, og kommer gerne med indput der kan sikre mig, og hende for den sags skyld 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hillerød |
|
|
Hvor i Hillerød skal den stå? Jeg har selv mine heste stående 10 min fra Hillerød. Det lyder til at du har fundet en god låner. Langt de fleste (heste)mennesker er jo reele mennesker og vil kun hesten det bedste, at der så desværre er nogle brodne kar rundt omkring, er bare ubeskrivelig sørgeligt, og det er som oftest dem vi hører om. Held og lykke med udlånet 
Mvh. June Den lykkelige ejer af: Internet Firfod og Honduraz Firfod Cherie R.I.P. d. 09.10.10
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lånekontrakt |
|
|
Jeg har forsøgt at maile dig, men fik en "MAILER-DAEMON" hvor den skriver: Hi. This is the qmail-send program at yahoo.com. I'm afraid I wasn't able to deliver your message to the following addresses. This is a permanent error; I've given up. Sorry it didn't work out. Var det den rigtige adresse jeg sendte til: Kille_ 13@hotmail.com ?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Udlån. |
|
|
Der er jo altid heldige og uheldige folk at låne/sælge sin hest ud til. Desværre. Lige nu har jeg lånt min ene vallak ud og det er jeg bare super glad for. Han har det rigtig godt. Men jeg kan også komme uanmeldt som det passer mig og der er skrevet kontrakt, som burde dække både mig og køber godt ind. Håber du får held med, at låne din hest ud, til det helt rette sted.
Man bliver ikke større af, at gøre andre mindre.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg har en hest lånt |
|
|
ud til Nordjylland - og bor selv i Nordsjælland (Birkerød). Så hvis du har brug for en vagthund er jeg ca. 10 km's kørsel fra Hillerød. Iøvrigt fungerer mit "udlån" perfekt - uden kontrakt. Men er så også en god veninde der har hesten stående.... KH:)Annette
rigtige piger rider hver dag
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Spændende tråd at læse, jeg står nemlig selv i samme situation - bare med omvendt fortegn Vi skal flytte til et rigtig dejligt sted på landet til februar, hvor jeg skal have min dejlige hoppe med. Da hun ikke skal stå alene, havde jeg først tænkt på at købe en lille shetlænderven til hende som selskab. Jeg har dog en søn på 8, der drømmer om at få sin egen pony. Han har redet i 2 år og er allerede smadderdygtig og har startet 2 små stævner med fine placeringer. Min datter på 11 elsker også heste og en skridttur ud i det blå. Stedet vi får byder på gode muligheder. Der er 2 mindre folde og en hal, der kan bruges som ridehus og der kan rides mange ture ud. Der bliver lavet 2 fine bokse og de kommer på fold hele dagen og får foder 3 x + hø ad libitum. Jeg har selv redet i rigtig mange år og skal undervise ham ved siden af den ugentlige undervisning han får på rideskole. Kort og godt (som blev lidt langt ) synes jeg vi kan tilbyde en sød pony en masse opmærksomhed, en god hesteven, gode forhold og en masse kærlighed. Samt god kontakt med mails og billeder, som jeg har med hende jeg købte hest af sidste år. Men når jeg læser alle indlægene, frygter jeg lidt om det overhovedet er muligt - rigtig mange har haft virkelig dårlige oplevelser med udlån.... Er der håb???
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Meget trist |
|
|
At læse alt det her. Jeg går selv og kigger på at låne en hest og har kig på en speciel hvor ejeren stiller nogen meget fornuftige krav hvis hun skal udlåne i stedet for at sælge, og jeg kender jo mig selv og ved at jeg om noget ville behandle en lånt hest bedre fordi det jo netop ikke er min og jeg skal passe på andre folks ejendom. Sådan nogen historier og brådne kar gør det utroligt svært for en som mig at låne - et roligt, fornuftigt menneske der sagtens kan holde en hest og betale alle udgifter, men ikke pt. ønsker at udvide hesteholdet fast.
Basse 198? - 15/09/08 Cargo B 10/03/96 - 04/11/10 Kentaur Medea, 17½", Fit 2, sort, sælges. Sdr. Jylland. Skriv for pris.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmmm... |
|
|
Kan man låne alle slags heste ud? Jeg har altid kun troet at man lånte ride eller avls heste ud... Men det er måske helt forkert? Hvordan gør man i forbindelse med udlån? Betaler låner alting, eller deler man udgifterne? Fortæl endelig, nu blev jeg da helt nysgerrig...
Vi er klogere end dyrene, så prøv dog at vise det! Stop mishandling af dyr!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| pindsvin |
lindy |
11-11-2010 22:37 |
|
pipfugl: Ja det er den rigtige mail. Kille_13@hotmail.com underligt, må prøve at oprette en ny så. Fedt du gider sende det  Syntes faktisk det er et interessant emne, for det kan da ikke passe at alle udlån går skidt? kaffebønnenseje: Det lyder da som et stykke af hilmen du har at byde på, en skam min sjætter nok er lidt for meget sig selv til udlån.  sofiem: Som udgangspunkt kan alle heste vel lånes ud, det er bare om at finde nogen der vil låne den  som standart betaler låner alle udgifter på hesten, men ofte betaler ejer selv vacc. og/eller smed. Læs event den kontrakt på udlån der er at finde her på hn, den giver også et ret godt overblik 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Har fundet ud af at det godt kan lade sig gøre at finde en dejlig lånepony. Oprettede annonce idag og fik besked fra én lidt senere, der iflg. beskrivelsen har netop den pony vi søger! Og som står lige præcis mellem hvor vi bor nu og hvor vi flytter hen - 10 km. i hver retning. Så der er mulighed for at lære hinanden at kende før den skal hjem til os... Det er simpelthen for vildt, håber virkelig den er noget, glæder mig rigtig meget til at komme ud og se den  Se det var et rigtigt eventyr ....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| pindsvin |
lindy |
11-11-2010 23:30 |
|
kaffebønnensejer: Det lyder simpelthen genialt. Rigtig meget held og lykke med det herfra. Og hold os gerne opdateret, Vi vil have de gode historier frem i lyset igen 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Jeg er så en af de heldige LÅNER.. Mistede min egen skønhed i sep. og havde ikke mod på at købe ny hest endnu, jeg var så, så heldig at få tilbudt at kunne låne en ældre DV hoppe og hun har det som blommen i et æg her hos mig så jo der findes gode lånere også 
R.I.P Sir Aidan Skye Lykkelige ejer af Sir Aidan Skye !! Hvorfor har mænd én hjernecelle mere end en hest? Det er så de ikke drikker af spanden når de vasker bil. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| udlåner ... |
|
|
Jeg er så udlåner gennem flere heste. Jeg har en udlånt nu på 4. år (de får snart tilbud om at købe ham) han har det som blommen i et æg. Bianca var udlånt i 7 år - og blev aflivet grundet alderdom hos låner Basse - har været udlånt og solgt - men kom retur grundet sygdom hos ny ejer. (knap så positivt, hesten var behandlet godt, men hun havde glemt at ride ham) Storm - har så været udlånt - og ikke passet - han blev akut hentet, sammen dag jeg så hvordan han havde tabt sig, manglede sko/smed osv. Står jeg med en hest, som jeg ønsker at beholde men ikke har tid til at ride, vil jeg til en hver tid udlåne igen.
Stutteri Birkely Avl af Trakehner og Anglo Arabere v/ Heidi Andersen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Jeg er den heldige låner af en fantastisk velredet og super dejlig pony!!!! Er rigtig glad og stolt over at ejer har givet mig ansvaret for ham og gør mit allerbedste for at passe godt på hendes hest!!!! Når det går galt - tror jeg, ofte det skyldes folk ikke forventer det samme... har måske ikke været gode nok, til at finde ud a hvilke ting som skal være opfyldt for ens hest har det optimalt, det nye sted. Læser ofte at rytter SKAL være på feks LA niveau - men måske vil det være et større hit, at låne ud til en som er under niveau, men har chancen for at komme op i "graderne" med den rette hest og undervisning. Kemi er sq vigtig - også mere vigtig (tror jeg) end om man rider et bestemt niveau! Selvfølgelig skal hesten passes - men igen - her er der også meget forskellige holdninger til hvordan og hvornår en hest har det optimalt!!! Nogle fodre med havre - nogle mener for meget hø feder etc...... Nogle spænder gjorden så hesten næsten ikke kan trække vejret..... Jeg har indtryk a, at det kan være de der "små banale ting" som gør udlånet går i fisk....... de ting, man ikke overhovedet overvejer skulle være nødvendig at skrive ned i en kontrakt - netop fordi man synes det er logik for perlehøns.....
Never argue with an idiot they drag you down to their level and then beat you with experience Indrømmer det gerne: Er stor fan af Lenelw og DJ!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jo da.... |
|
|
Der findes skam gode historier... og jeg har selv bragt en af dem til livs. Jeg har lånt en dejlig kat 1. pony af en sød familie, godtnok kendte jeg dem i forvejen, men jeg ønskede at flytte ponyen fra deres adresse, så jeg følte de viste mig tillid... at jeg kunne få lov til det. Jeg vil sige de har fået rigtig meget ud af udlånet og jeg ved de er glade for det  De har til en hver tid kunnet komme og besøge ham og jeg har været flittig til at lægge billeder på nettet. Måske din låner også kan gøre det??? Det er jo altid et ømt punkt og personligt ville jeg ikke selv låne ud. De fik sådan en pony her tilbage... en rutineret pony, der bestemt havde udviklet sig ekstremt positivt. Fra at have været en LC pony, gik han nu LA4 for hest, med en styrke han ikke tidligere havde haft. 
Team Dandanel "Hva folk ikke ved, har de ikke ondt af "
Med hestene Yatzie Dandanel 28-05-10 e. De Noir High-Line Dandanel 08-04-08 e. Hotline Yesica 18-05-95 e. Red Fern - Schwedengruss
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| pindsvin |
lindy |
12-11-2010 13:07 |
|
Hej pipfugl så er den modtaget. 1000 tak, nye indputs er sq rart. Det du nævner med at vedlægge billeder af hesten har jeg også tænk, så er der ikke meget at tage fejl af. så nu skal jeg bare have gravet hendes chip nummer frem.. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg, en låner |
|
|
Jeg forstår jer der har lånt ud med dårligt resultat skriver herinde. Det skal i også! Det skal da väre her som skräk og advarsel. Men der er for få succes historier syntes jeg. Jeg har flere gange lånt heste. Altid heste der ikke har väret redet i längere tid. Når vi så har aflevet tilbage oftest efter 2-3 år har folk fået heste tilbage i superkondition og meget velredne. Vi har altid i god tid meddelt at de skulle tilbage. Og selvom folk ikke lige har fået taget sig sammen til at hente dem inden for den närmeste fremtid har vi stadig holdt hesten i kondition og redet den for instruktör. Så der findes også solskins historier (Köbte vores sidste lånehest i sommer)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg låner |
|
|
Jeg er låner af en hest - min venindes hest kan lige tilføjes... Ejer er i Australien - så uanmeldte besøg er ikke en mulighed - men hendes far som jeg også kender er da mere end velkommen til hver en tid =) Jeg forsøger at få taget billeder ind imellem så hun kan se sin hyphest - og på Google kalender fører jeg træningsplan så hun kan følge med hvis hun vil. Det er et godt værktøj for mig, så det er bare 2 fluer med 1 smæk! Generelt må jeg gøre hvad der passer mig - så længe hesten trives! Jeg ville hvis jeg selv havde skulle købe ny hest aldrig have købt en med denne hests temperament - hun er ikke nem at ride - men jeg lærer noget - og ødelægger ikke noget - så det går godt. Fra jorden er hun fantastisk at arbejde med - intelligent og lærenem - så arbejdet er en fornøjelse. Hesten har haft et par uheldige episoder med et dybt sår lige i knæledet på det ene forben, og nu her en byld efter vaccination. Der er det ikke sjovt som låner at skulle ringe til ejer og fortælle om situationen... Jeg synes jeg som låner er ekstra påpasselig med alt. Jeg låner udstyr med og har aldrig pudset så meget som jeg gør nu, hesten får lige Dr Dyr ud en ekstra gang hvis jeg er i tvivl i forbindelse med den sårbehandling der har været - og genoptræner laaangsomt for at være helt sikker på alt er ok... Kunne sagtens finde på at låne igen engang... Hvis man da kan finde en udlåner der ikke ønsker en til at uddanne deres unghest - eller have deres avlshoppe gående en sæson uden beregning.
Enhver ser hvordan du ser ud - men kun få ved hvem du er...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ikke kun negativt |
Løfwall |
12-11-2010 22:31 |
|
Nu ånder og lever mange danskere for det negative, hvorfor at kun de negative historier kommer frem - se eksempelvis nyhederne  Jeg har selv lånt en Dansk Varmblod. Han er 17 år og jeg fik ham hjem i september sidste år. Det går bare super godt og jeg nyder virkelig hans selskab. Jeg skriver jævnligt sms'er til hans ejer. Jeg hører kun fra hende, når det er mig der kontakter hende, så hun er virkelig skøn. Ikke én som hele tiden hænger over os og kontrollerer os.. Ikke at jeg ville have noget imod hvis ejer også kontaktede mig, men altså.. I ved, hvad jeg mener  Og de gange han har været kommet til skade, har hun altid været super sød og meget forstående, samt taget det i stiv arm og fået MIG kølet ned hehe.. Mens jeg har haft ham, har hun besøgt ham 2-3 gange og set at han har det godt. Dog er der billeder alle steder på nettet af ham - men jeg ved dog ikke om hun overhovedet benytter de sider. Hun stoler 100 % på mig... Og jeg på hende... I øvrigt har vi ikke kontrakt..
Det regner på den gode og det regner på den onde, men mest den gode - for den onde har stjålet hans paraply ~*~
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| pindsvin |
lindy |
01-12-2010 13:19 |
|
Update: Alt er på plads nu. 
Kontrakten er underskrevet. og Gaya bliver hentet i morgen tidlig omkring halv fem af Mikkels hestetransport.
Låner glæder sig som et lille barn, lader det til, og må indrømme det bliver rart at vide hun får den opmærksomhed hun fortjener. Udlånet er m henblik på salg senere. og jeg er rygende optimist omkring det hele. Viser lidt god vilje ved at smide noget ekstra udstyr med, en sadel der ganske vist ikke passer perfekt, men god nok til at træne med. mht til tilvænning. Et par dækner til når hun rigtig kommer i gang (hun går uden nu) samt hovedtøj, grimer + det løse. (fedt at transport folkene gider slæbe det med )
Irriterende nok har min smed brændt mig af for 3 gang nu så er måske nødt til at sende baby afsted med lange fusser, men det lod ikke til at være et problem for låner, heldigvis. Forsøger at finde en der kan komme i dag men det er godt nok ikke nemt, forståeligt nok. Men pinligt hvis jeg skal sende sådan en "forsømt" hest afsted. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| glad låner |
|
|
Jeg er så en heldig låner. Jeg solgte for 3 år siden min vallak og har savnet ham lige siden. Jeg blev for 3 mdr siden så kontaktet af hans ejer og tilbudt at låne ham. Jeg har nu haft ham i 2 mdr og nyder hvert et sekund med ham. Vi har en kontrakt så vi begge er sikret. Men indtil videre køre tingene på skinner. Jeg kontakter ejer når der er noget og ellers kan hun følge med i billeder på facebook hvis hun vil og hun er selvfølgelig altid velkommen. Ejer bor på fyn og jeg på sjælland. Så det handler meget om tillid. Jeg sender hende en sms i ny og næ og ellers passer jeg ham som min egen. Så det kan lade sig at gøre!
Nu med sin skønne dreng tilbage i stalden <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| pindsvin |
lindy |
02-12-2010 06:21 |
|
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| udlån.. |
|
|
Jeg er jo så også en af dem der har været heldig at låne hest MANGE gange, og tak til jer som vil stille jeres heste til rådighed. Mht kontrakter, så kan det altså også blive for meget, vi havde en pige ude hos os, som bare var bundet på hænder og fødder af den kontrakt: den skulle behandles af én specifik dyrlæge, måtte kun gå med ét mærke dækkener og alt udstyret skulle sendes tilbage i samme stand som de modtog det (hvilke jo kan være ret umuligt, hvis man låner over længere tid). De fleste af vores konkurrenceponyer er lånt ud, og det fungerer fint. Vi er kræsne når vi vælger ryttere, men stoler så ellers på at de gør deres bedste for vores ponyer (hvilke de også alle sammen gør!) Efter min mening er en kontrakt fin, få styr på hvem der betaler smed og dyrlæge, hvor lang tid udlåns perioden er osv. Men hvis man vil låne sin hest ud, bliver der altså også nødt til at indgå et element af tillid- ellers skal man slet ikke sende sin hest afsted. Og så kan man jo kigge på de andre heste der står i den stald hvor den skal hen- er de pæne og velholdte, så er sansynligheden for at din hest også vil blive behandlet godt, da ihvertfald til stede. Men Lindy, dejligt at du fik din hest godt afsted, jeg er sikker på at det nok skal gå godt med den.
Venlig hilsen Sofie Stud. Med. Vet. Atlas Stengaard årets hingst 2006 Så har Atlas debuteret på landsplan, se mere på http://www.stengaard-haslev.dk kvalitetsponyer til avl og sport til salg
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|