Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Min hund har revet tånegl af ???
Forfatter: 
Dato:  10-11-2010 09:43

Hej Hn`er :-)

Min lille hund var så uheldig igår at få revet hans en tånegl af, den yderste på det ene bagben, og det blødte selvfølgelig!

Nu er der jo bare en lille rød rå "tånegl" tilbage!

først pakkede jeg foden ind i en stømpe, men det var som om at det kun blev værre af det, da strømpen selvfølgelig gnider i "neglen" så den røg af igen, og så går det meget bedre!

Men jeg tænker, der må da være andre alternativer?? Jeg havde også tænkt på en hundesko til ham, men den gør vel det samme som strømpen? altså ligger/gnider mm på den ømme ømme lille tå??

For der må jo kommemange bakterrie osv ind i tåen!?! og alligevel så har den nok bedst af at få luft!?!

Han er normalt fyldt med energi, skal altid med ud, altid!! men det vil han ikke nu!

Hans humør er lidt blandet, 50% af tiden ligger han bare og sover, og slikker på fin fod, men når glæden lige tager ham er han jo glad og frisk, hopper og løber rundt!

På tur irretere det ham at han ikke bare kan spurte afsted, men går stille, og humper til tider også!

Grraah altså, hvor uheldig kan man være!! Håber snart der kan komme lidt ny negl ud igen!

Hø Sælges

billig minibig fra 2009 og 2010 kan leverers, se præs. og skriv pb for mere info!

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  10-11-2010 10:07

Vores labrador tæve havde for vane en overgang konstant at knække eller rive en negl af.

Hun fik lov til at have den fri, uden strømpe eller lignende. Dog undlod vi at gå ture andet end på græs, så underlaget ikke var for hårdt.

Desværre tog vi hende til dyrlæge den ene gang, hvor han brændte negleroden der var tilbage.

Det har bevirket at hun nu har en deform negl der aldrig gror rigtig sammen, er hele tiden delt i flere stykker, så den skal klippes helt ned hele tiden, så hun ikke får revet neglestumperne af.

Pøj pøj med bassen :)

Mvh

Janni

0
0
Svar på denne tråd

llllllllll
Forfatter: 
Dato:  10-11-2010 10:43

Min hund har flere gange fået opereret klørne væk fordi de spaltede. De mest succesfulde var da ligesom Janni siger når de brænder resten af kloen. Normalt kunne der gå halvanden til 2 uger før han var kommet sig helt hvorimod det kun tog et par dage når den var blevet brændt.

Min fik en bandage på når han skulle ud på tur

Derudover sagde dyrlægen at han ikke måtte slikke på den

Thea Løvgreen.

Bevar de 13 racer med ansvar!

Kun en tåbe holder orden

-et geni behersker kaos.

-jeg er et geni :)

R.I.P Freja.

Vi ses igen, når jeg finder dig på de evige græsmarker.

0
0
Svar på denne tråd

Klo afrevet
Forfatter: 
Dato:  10-11-2010 10:55

Jeg har sendt dig en pb

0
0
Svar på denne tråd

hold øje
Forfatter: 
Dato:  10-11-2010 11:01

Min hund har desværre nogle enkelte hvide negle som har nemmere ved at flække af en de sorte negle.

det vigtigste er at du har tjekket at der ikke sidder nogle rester tilbage af den afrevne negl, da der kan gå betændelse i det..

Det andet du skal være opmærksom på er, at såret skal holdes rent og fri for snavs, samt at din hund ikke slikke i det.. Hvis du siger, at din hund er blevet en smule mat efterfølgende er det meget sandsynligt at der er kommet en infektion i neglen, så jeg ville tage til dyrlægen, så den kunne få noget antibiotika.

Vi fik at vide, at det var vigtigt at såret var dækket godt af når hun var ude.. Han anbefalede mig at bruge de engangsbandager som man bruger til heste og så ellers en børnesok udover..

Men held og lykke og håber da, at din hund kommer oven på igen...

Sagde Helene

R.I.P. Hot Chilli K

elsket og savnet

Med part på den skønne Milancio S

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider