Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Sikke forfærdeligt musik på din video!
Forfatter: 
Dato:  09-11-2010 13:55

Hej alle


Jeg synes rigtig godt om at se de videoer, som mange af jer (er så modige) at offentliggøre. Især videoer fra stævner synes jeg, at jeg selv kan lære noget af og jeg elsker at se at flot ridt!

Men om jeg begriber alt det åndssvage musik som indehaverne sætter på deres video? Jeg er som udgangspunkt begyndt at have lyden slukket på min computer, når jeg skal se video.


Er det bare mig som er sart? Jeg vil altså helt høre den autentiske lyd. Også selv om det er en mor eller en veninden som ikke kan tie stille - det sætter oftest et smil på mine læber :)


Men hvad er begrundelsen for Wanka Wanka valget til jeres videoer - jeg vil altså smadder gerne vide det :D


God eftermiddag til alle.



De venligste hilsner, Tina
0
0
Svar på denne tråd
 
 Har det på samme måde
Forfatter: 
Dato:  09-11-2010 14:02

Haha - jeg er fuldstændig enig, jeg slukker også (næsten) altid musikken, så jeg kan jeg da langt bedre koncentrere mig om hesten!


Eneste undtagelse er hvis det fx. er en stemningsvideo, hvor der er lagt noget smukt musik ind, her har det en berettigelse synes jeg, - men at se fx. et seriøst ridt, eller en hest der viser sig frem på banen, og samtidig skulle høre et eller andet larmende popnummer der intet har med videoen at gøre, - nej tak

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fordi jeg kan...
Forfatter: 
Dato:  09-11-2010 14:10

... er vist årsagen til mange af de mærkelige ting folk laver med vanvittige farver, skrifttyper, flimmrende billeder - og hæslig musik.


Hvad der end ligger bag valget vælger jeg som regel at stoppe videoen når mine ører angribes. Samme med hjemmesider med alt for mange mærkværdigheder - jeg kan ikke ha' det!


£isbeth & Baloo

Happiness can be found even in the darkest of times,

if one only remembers to turn on the light.

(Albus Dumbledore)

0
0
Svar på denne tråd
 
 kkkkkkkkk
Forfatter: 
Dato:  09-11-2010 14:20

jeg ligger musik på mine videoer, for at de ikke skal være så kedelige...

'

personligt DRØN keder jeg mig, hvis jeg skal se en dressur video, uden musik på.... så går jeg oftest væk fra den... det keder mig simpelthen...


MEN jeg går til gengæld også væk fra videoen, hvis det er musik som ikke falder i min smag (for eks heavy metal og andet metal/vildt musik)---


Jeg elsker Isabella Af Mindet mere end noget andet på denne jord

Hun er min stjerne, lyset i mit liv, og jeg vil aldrig leve uden hende.......!

www.hestegalleri.dk/html/ gal_visbil.asp?ID=27501&ipc=94848


0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg hader
Forfatter: 
Dato:  09-11-2010 14:56

Musik som automatisk starter på vidioer og hjemmesider.


tit resultere det bare i jeg lukker igen..




Satis temporis mihi est

( Jeg har tid nok)

http://www.kallehauge.org


0
0
Svar på denne tråd
 
 Bummelum
Forfatter: 
Dato:  09-11-2010 14:56

Hedder sangen ikke "waka waka" ? ;-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er da
Forfatter: 
Dato:  09-11-2010 16:07

Jeg foretrækker nu som regel også musik, hvis jeg f.eks. ser dressur, hvor der ikke er noget brugbar snak indeholdt i filmen. Ellers virker den slags film ofte langtrukne.


Og skulle jeg støde ind i musik, som jeg synes er træls/overhovedet ikke passer til filmen (og det sker da med mellemrum), så kræver det ét klik med musen og lyden er slukket. Det er lige til at overkomme og ikke noget, som kan hidse mig op :-)


Hilsen fra Tine

og hafferne

Flicka & Frigg


Trenser sælges,

se mine annoncer på markedspladsen


0
0
Svar på denne tråd
 
 Hehe...
Forfatter: 
Dato:  09-11-2010 16:49

Sjovt emne... Jeg har nemlig også tænkt over det tit..

Sætter også altid videoer herinde fra på lydløs, netop pga de irriterende toner der følger med videoen....

Vil også hellere høre kommentarer, eller intet...


Vi er klogere end dyrene, så prøv dog at vise det! Stop mishandling af dyr!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mit bidrag til debatten
Forfatter: 
Dato:  09-11-2010 17:02

Jeg slukker oxo ofte for musiken på slige videoer.


VH Pernille

"Only those who attempt the absurd will achieve the impossible." (M.C. Escher)


I believe in dragons, good men, and other fantasy creatures!


Livet er for kort til at undgå Pernille

0
0
Svar på denne tråd
 
 Enig med jer andre.
Forfatter: 
Dato:  09-11-2010 17:45

Som udgangspunkt, så sidder jeg også med fingeren henover mute-knappen


Det tager lynhurtigt fokus fra selve videoen, at en eller anden popsang buldrer ud af højtalerne, hvis det slet ikke har harmoni med det viste.


Men der er undtagelser


Kør gerne frem til minut 2:30 og se derfra:


www.youtube.com/watch?v=eefQUgknQLI

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg giver jer ret
Forfatter: 
Dato:  09-11-2010 17:53

Hørt hørt ... det er så irriterende at høre på ofte ...




www.tærten.dk

forummet der ikke censurer

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hehe!!
Forfatter: 
Dato:  09-11-2010 18:24

Det er åbenbart et emne med delte meninger :D


- jo, den hedder nok Waka Waka - wanka wanka er vist noget helt, helt andet......


Mht det Tine Sommer skriver, så synes jeg at der er en stor forskel på det jeg synes du beskriver (og som lyder) som kür musik - og den musik der bliver smidt hen over en video af en hest til et stævne. Jeg synes personligt at kür musik passer godt til ridtet 80% af gangene og der er altid lagt meget arbejde og omtanke i musikken.


Angående de videoer jeg taler om, så passer det ofte slet ikke sammen og musikken er for tit et udtryk for hvad 'producenten' bag hører på ipod'en for tiden, eller hvilken sang der passer på hesten - ikke på det viste i videoen.


Igen - Tine Sommer - så hidser jeg mig sjældent op over det, men jeg undres bare. For hvis nu at svarerne i denne tråd er repræsentative for den generelle mening, ville det så ikke være værd at undersøge hvorfor så mange kommer musik på videoer - hvis den er til irritation for målgruppen (som HN-brugere må antages at være, når videoen bliver offentliggjort her) og dermed ikke bliver hørt pga mute ELLER får målgruppen til at stoppe videoen og ikke se færdig?


Personligt undres jeg, da jeg ser disse videoer som en slags dokumentar af noget fra virkeligheden - men det er et skridt langt væk fra det der i min 'dokumentarbank' (læs: hjerne) defineres som dokumentar når Britney Spears pludselig brager ud igennem lydsporet.


Men spændende med forskellige synpunkter :D



De venligste hilsner, Tina
0
0
Svar på denne tråd
 
 er enig med TS
Forfatter: 
Dato:  10-11-2010 08:23

og flere andre - mister interessen så snart rocken brager.


.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  10-11-2010 12:57

Slukker altid for musikken med mindre det er ligefrem bahagelig musik, som PASSER til videoen.



Team Starlight´s


Starlight´s Sidney & Kristina


SAVNET

<3 Hvil i fred lille Sidney <3

28/4-04 - 4/10-10



Heste sladrer ikke. Men det burde tilskueren gøre!

0
0
Svar på denne tråd
 
 hehehe
Forfatter: 
Dato:  10-11-2010 19:37

I skulle prøve at se på salgsvideoer af føl! OMG hvor kan man da komme til at høre meget stygt musik. Og det er vanligvis noget med en masse power på og "Im a star"-agtige tekster.


For mig virker det lidt latterligt, og jeg synes nærmest det er flovt når jeg feks skal vise en sådan følvideo af et føl jeg overvejer at købe til min veninde eller andre


Måske synes jeg det virker useriøst, og pony-pige agtigt....


Det er noget helt andet hvis det er rolig og diskret musik -det er rent faktisk en fordel at høre på.


Så til kamp mod unga-bunga musikken i slagsvideoer!


Mvh Britt


The more you practice, the luckier you get....

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja.....
Forfatter: 
Dato:  10-11-2010 23:19

Jeg har ALTID musik på mine videoer.


Jeg keder mig gudsjammerligt hvis der ikke er musik på. Har det helt på samme måde som Sandie


whe life give you 100 reasons to cry, then show life that you have 1000 rasons to smile!!!

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider