Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hvad er sandsynligheden (bil)
Forfatter: 
Dato:  08-11-2010 09:35

Ja, hvad er sandsynligheden lige for, at man har to biler og BEGGE går i stykker samtidig???

Vi har en Opel Zafira... Den har en svaghed det betyder at den med jævne mellemrum springer kileremmen.... ca. tre gange om året.... Nu har vi efterhånden haft den så længe, at vi kender de forudgående symptomer, og derfor kan forebygge det ved at skifte remmen inden....

Den havde vist de symptomer, og vi skulle bruge begge biler i går, så vi undersøgte om der var nogen steder der var åbent.... T-Hansen reklamerede med at de havde åbent 1. søndag i hver måned, altså skulle de have åbent i går eftersom 1. november var i mandags.... Jeg tager bil nr. to (en Opel Astra) og kører de 30 km. for at købe den rem til Zafiraen.... Ankommer til T-Hansen, som så har LUKKET....

Jeg vælger at lade være med at ringe til min mand, og kører mod Hoyer for at se om de skulle have åbent.... Men nej... Nå, så må vi jo bare krydse fingre for at Zafiraen kan klare turen alligevel....

Min mand ringer da jeg er næsten hjemme, for at høre hvor langt jeg er, og jeg fortæller ham, at jeg snart er hjemme, men at der var lukket i butikkerne.... Hertil udbryder han et ret grimt ord, efterfulgt af "jeg har skåret remmen på Zafiraen".... Dvs. at den jo så i hvert fald ikke kunne klare nogen tur....

Vi vælger så at tage Astraen og trailer, og da vi er kommet ca. 5 km. hjemmefra, slår Astraen ud og vil ikke starte igen....

Føler jeg mig lige en kende uheldig, ja, det tror jeg nok, at jeg gør.... Hvad er sandsynligheden da lige for, at have to biler, og INGEN af dem er i stand til at køre....???

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  08-11-2010 10:04

Uh det har vi prøvet 2 gange på 5 år.

Manden pendler, så selvom han bil kun er få år gammel så er der med ret jævne mellemrum reparationer.

Min bil er 3 år ældre, det er familiebilen, men den kører ikke ret meget.

Alligevel har vi prøvet 1 gang at de begge var i stykker og måtte transporteres til mekaniker, møg uheldigt.

2 gang tabte manden sin udstødning om eftermiddagen, og om aftenen da jeg kom hjem efter at have handlet, røg min af, men på en måde så den kørte mod asfalten så jeg ikke kunne køre videre....uheldigt timet.

Men det er vist kun ud af xxxxx antal gange man er så uheldig håber i har en god mekaniker!

.

0
0
Svar på denne tråd

sikke et uheld
Forfatter: 
Dato:  08-11-2010 10:17

Men har i prøvet at købe remmen et andet sted så springer den måske ikke så hurtigt

mvh

Katja

Misund ingen hans umiddelbare lykke- Du kender ej hans indre sorg!!

0
0
Svar på denne tråd

Oooh yes....
Forfatter: 
Dato:  08-11-2010 11:09

remmen er forsøgt købt andre steder.... Både som originaldel og bare hos andre, netop fordi vi tænkte at det sikkert var fordi kvaliteten var for dårlig.... Vi har fået den skiftet hos proff. og manden har gjort det selv.... Ingen forskel overhovedet....!!!

Nu var den jo så egentlig ikke sprunget ENDNU, men havde givet de kendte forvarsler.... Manden ville jo bare være ekstra effektiv og være klar til jeg kom hjem med en ny rem, så han havde jo skåret den slidte over....

FruNielsen

Rimelig vildt, at jeres biler oven i købet kunne fejle det samme....

0
0
Svar på denne tråd

Det er loven om altings nederdrægtighed
Forfatter: 
Dato:  08-11-2010 21:16

Og jo: Når den ene knallert var til service, blev den anden gerne fornærmet på en "Oss'mig! Oss' mig" måde. Så den kom til service, når den anden kom hjem. De var ikke købt samtidig, men de var af samme mærke...

Lær af det: Hav kileremme liggende hjemme.

Jeg har også "Dækpilot" liggende under sadlen- og det på trods af, at jeg på 10 år er punkteret TO gange.... Det er surt, når det sker to gange i rap- og ad helvede til hjemmefra.

Med væmlig hilsen
xtiny

"Den, der kun venter på, hvad fremtiden vil bringe- har ingen"

0
0
Svar på denne tråd

Xtiny...Åååh
Forfatter: 
Dato:  10-11-2010 12:56

Det havde jeg slet ikke tænkt på... jeg troede kun at det var princippet for dyrerne.... Når dyrlægen efter en lang periode uden besøg er blevet tilkaldt til noget, så har det udløst en stime af besøg til de andre.... "oss' mig"...

Vi plejer faktisk at have kileremme på lager, men lageret bliver jo også tømt på et tidspunkt, og så skal der jo indkøbes nye, og det sker jo som regel først når der skal skiftes igen....

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider