Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

engang imellem synes alt sort.. (LANGT)
Forfatter: 
Dato:  07-11-2010 18:25

På forhånd - dette indlæg er langt. Sikkert rodet.. men meget langt.

Jeg er ikke sikker på hvorfor jeg skriver det her, men det giver vel en følelse af anonymitet selvom man kender nogen herinde. Og så har jeg bare brug for at komme ud med det..
Et utal af gange har jeg forgæves forsøgt at få sat ord på mine følelser, og hver gang jeg forsøger at skrive et indlæg med det så sletter jeg det igen - fordi jeg var latterlig syntes jeg. Men nu vil jeg forsøge - igen..
Jeg har siden jeg var 8 (er nu 17) haft mange problemer med min fars side af familien. Og på min mors side også - de er bare vidt forskellige. Min far og mor blev skilt da jeg var 3. Og siden da forandredes alt..
Naiv og godtroende som min mor var, frasagde hun sig hustrubidraget (hvilket i vores situation ville have været min. 6000 kr månedligt) fordi han forsikrede hende om at han ville give min storebror og jeg tøj og en guds velsignelse af andre gode ting, men så gerne selv ville se vores glæde, og det ville ærge ham hvis han bare satte penge på en konto, og ikke så det. Min mor synes at det var helt klart, for sådan ville hun også selv have haft det.
Min far havde været min mor utro en helt fantastisk mange gange, og havde i hans politijob kørt "udenfor hans område", så selv på arbejdet kunne han ikke holde hans manddom i bukserne. Det var derfor de primært gik fra hinanden. Der var selvfølgelig også den del af det, at min far var modbydelig når han blev sur.. Tog sig ikke af min bror og jeg, og frastødede tider han skulle bruge på os.
Straks efter at de blev skilt, fandt han en anden. Vi kan kalde hende Pia. Jeg har senere linket hende sammen med at hun måske var en af de kvinder han havde, men det har ikke betydning for senere udfald.
Omkring et år efter fik min mor erklæret Fibromyalgi(træthed, ondt af h til i led og alt andet, hypersensitiv overfor alt for høje lyde og andre stressfaktorer), og dengang var det ikke fremskredet i synderlig grad.
Da vi flyttede på en gård vi lejede af min onkel, min mor, min bror og jeg da jeg fyldte 6, måtte jeg også skifte skole. Første dag i 2. klasse på skolen gik således:
Pernille stod alene i et hjørne, kunne ikke finde resten af klassen på den nette sum af 6, de havde gemt sig for mig. Hadede mig fra start. Min mor og jeg fandt dem. De blev ved med at løbe fra mig, ville ikke snakke med mig.
Der gik måneder, hvor jeg blev holdt ude fra deres lege, slået, sparket, råbt af, kaldt alle mulige skældsord, og kom grædende hjem fra skole HVER dag. Til sidst kunne min mor ikke bære at se det mere, efter utallige besøg hos forældre og skoleinspektører der ikke kunne se ud over deres egen næse.
Hun spurgte mig en aften derhjemme, mens jeg sad og græd: "Vil du skifte tilbage til din gamle skole Pernille?"
Det skulle have været starten på et stille og roligt, normalt liv. Det var det så ikke.
Langsomt blev min mor dårligere, og jeg var hos min far hver anden weekend. Min mor kunne stadig godt ride, og vi havde hestene derhjemme. Men det var tydeligt hvor slemt det var ved at blive. Men i en alder af 7 ser man det ikke.
På min 'nye' skole, blev jeg mobbet. Jeg var skolens grimme pige. Da jeg blev 12 kunne ingen stadig fordrage mig, undtagen et par piger, Anna og Kathrine. Amalie var min bedste veninde, og jeg lagde ikke rigtig mærke til Kathrine. Hun var klassens stille pige.
Min far og hans nye kone Pia, var altid mærkelige når jeg kom i weekenden. Jeg fik de største ture af Pia over bagateller som at jeg havde rullet persiennerne ned om natten, for at sove længe om dagen. Det var "usundt", og jeg skulle absolut ikke udsætte deres børn for det. (Min far og Pia havde fået 2 børn, Frede og Marie)
Jeg var altid hos Anna, men det var engang imellem uudholdeligt. Hendes mor drak, og jagtede os rundt i huset fordi hun ville os ondt. Det blev rigtig lavt med pengestanden herhjemme, og vi måtte sælge vores heste, og flytte i lille lejlighed - fordi min mor blev førtidspensionist grundet sin fibromyalgi. Hun kunne slet ikke arbejde. Så jeg red hos min moster, på deres heste, og de tog mig nærmest ind som en ekstradatter. Samtidig havde min far rigtig mange penge - og den dag idag har jeg ikke fået andet af ham end et par vinterstøvler der var for små trods hans ønske om at se os glade. Han og hans kone skuffede mig gang på gang, og Pia var led mod mig når jeg var der. Efterhånden begyndte jeg at græde hver gang jeg skulle derover, men havde bedt min mor om at tie stille med det, for jeg var bange for hans reaktion. Selv overfor mig kunne han ikke styre sine reaktioner hvis han følte sig presset. Han blev ekstremt tosset, og fik "polititonen" på, og så blev man krydsforhørt.
Puha, nu er indlægget rodet.. men jeg fortsætter alligevel. Nu er jeg jo igang..
En dag hos min farmor overhørte jeg Pia sige: "Pernille skal have den dårlige dyne, så Frede og Marie kan få de gode. Hun er nemlig ikke vant til de gode dyner". Jeg blev så ked af det, fordi jeg vidste godt at vi ikke havde nogen penge rigtigt. Så jeg kom hjem, og sagde til min mor at der skulle gøres noget ved det. Vi fik min far over og tale. Jeg fortalte ham hvordan Pia havde været overfor mig, og han fattede ingenting først. Så begyndte han at græde, og tog hjem. Dagen efter ringede han til min mor og sagde at han havde snakket med Pia. De var blevet enige om at jeg "fordrejede sandheden" og var i en teenagegrille. Oveni købet kunne jeg ikke ifølge dem heller ikke acceptere at han havde valgt en anden kvinde fremfor min mor.
jeg besluttede mig for at afskrive min far fuldstændigt, men det kan man ikke når man er i den alder (var imidlertid fyldt 13). Men jeg kom ikke hver anden weekend, og holdt aldrig jul der mere. Jeg turde ikke se ham, og de gange hvor jeg var nødsaget til det, skulle han altid krydsforhøre mig, og fortælle mig at det var min skyld.
Da det blev min konfirmation, kom ingen fra min fars side af familien, fordi Pia ikke var inviteret. Ingen kom i kirken undtaget min mors side. Næsten et år senere (14 år), ringer min far og spørger om jeg vil over for at se en film, og se Pia igen osv. Da jeg følte at jeg måtte være den voksne (ironisk ikke?) tog jeg derover. Det startede så hyggeligt, og var slet ikke akavet. Og jeg husker tydeligt at jeg sad i den ene sofa, og siger fra bunden af mit hjerte: "Hvor er det dejligt at vi kan sidde sammen igen, efter al den tid. Det har jeg savnet" hvortil min far svarer: "tjoo.. Men det kan jo ikke undgåes at du har givet os voksne ar på sjælen". Siden da blev forholdet til min far uopretteligt.
Jeg kom i dårligt selskab da jeg mistede min bedste veninde anna, grundet en masse irrelevante ting. Jeg tog til fester, drak, havde med drenge at gøre (aldrig rigtig s*x). Igennem min nyerhvervede veninde som lokkede mig til alt det, (siger ikke at det er hendes skyld udelukkende, for jeg var villig til alt). Begyndte at skære i mig selv fordi jeg havde det ad he*vedes til indeni. Min mor begyndte at tage piller for smerterne(morfin, nervemedicin, lykkepiller, og et hav af flere der gør en afhængig), og rigtig mange af slagsen. Hun var altid helt dopet og lå bare på sofaen. Vi flyttede igen til en anden lejlighed i samme område - eller dvs. min mors side af familien flyttede for os, for min mor kunne ikke. Efterhånden boede jeg ude hos min moster, onkel og hestene i ugedagene, og var kun hos min mor i weekenderne, for hun kunne ikke tage sig af mig. Lå bare og røg cigaretter og tog piller. Der gik et år, før min mor kom på afvænning. Dybt afhængig af smertestillende.. Min far gjorde intet for at lette situationen, hjalp mig hverken med at tage sig af mig eller give mig noget som min mor ikke kunne give mig - f.eks. tøj. Jeg boede hos min moster, og så ikke min mor i nogen måneder. Dagen hvor vi skulle hente hende oprandt, og hun var forandret. En rigtig mor igen.
det blev rigtig slemt i skolen, og der var dage hvor mine ting var ødelagt, ting spredt udover mit bord, skidt og møg væltet ned i min taske, og folk bagtalte mig. Jeg mødte en pige der hed Charlotte, og hun fik ondt i enden af at jeg fik en veninde på et ridecenter som hun ikke havde, og fik trusler om at hun skulle finde nogen der ville vise mig hvilken lu*er jeg var, voldtage mig på vej i skole etc. så jeg turde ikke gå udenfor. Så jeg tog på efterskole(betalt af mormor og mostre), og det var et fantastisk år. Alt derhjemme stod på standby. Jeg red meget på efterskolen. 2-3 gange dagligt.. det var min medicin mod alt det der smertede indeni. jeg stoppede langsomt med at cutte, og så tog en spiseforstyrrelse fat i mig. Jeg var besat af mad, bange for hvad jeg spiste, turde ikke spise foran nogen, selvom jeg var så forfærdeligt sulten. Da jeg stoppede på efterskolen, var jeg færdig med 9. klasse, og jeg besluttede mig for at tage et sabbatår og arbejde med heste. Min kontakt med min far var meget sjælden, men den var der.
Jeg fik et arbejde som hestepige på et stutteri i Jylland, og arbejdede hele tiden. Stod for alt det praktiske, og eftersom jeg var 15 - tæt på at fylde 16, var det for meget at styre med både smed, dyrlæge, bestilling af foder og det ene og det andet - ridning, tilridning og staldpasning. Jeg fik en kæreste tæt på, han boede i Århus. Men han voldtog mig, og insisterede på at ona*ere ved siden af mig, mens han holdt på mig. Det gjorde han ofte, og det tvang min selvtillid atter HELT i bund. Da jeg stoppede deropppe, havde jeg lært en masse, meget hårdt optjent viden. Imidlertid var vores heste derhjemme blevet aflivet, og da jeg kom hjem for at starte på gymnasiet fik jeg part på en dressurhest, som jeg stadig har. Den eneste grund til at vi har råd til det, er at vi sparer på alt. Min mor ved hvor vigtigt det er for mig at komme ud til hestene, og fortælle dem alt hvad jeg føler. Vi har sjældent rigtig råd til at købe mad, vi låner mange penge af min mormor og mine mostre (min far giver stadig ikke noget), og vi køber stortset ALDRIG nyt tøj. Gør vi, er det fra Føtex. Nu er jeg ude af alt det dårlige, og er startet 2.g med den mest fantastiske klasse nogensinde. Min far er stadigh den største nar nogensinde, og giver intet. Alt hvad jeg ejer og har er købt for hårdt opsparede penge. Jeg siger ikke at jeg skal klage, jeg har jo tag over hovedet.. Men nogengange så er det bare så svært at være i live. Jeg har altid haft ekstremt lav selvtillid, og hader min krop og mit udseende mere end pesten. Jeg sletter billeder af mig selv, hvor man kan se min krop.. Det er egentlig ikke fordi jeg ikke får tilbud nok fra drenge, og det burde jo indikere at jeg ikke er så slem som jeg selv synes, men jeg tør ikke stole på nogen, og er bange for at de svigter mig, og det er et væddemål mellem et par stykker hvis nogen givetvis kan lide mig.
Idag var bare en af de dage, hvor det gik op for mig hvor meget jeg har brug for at komme ud med noget af det.
Puha.. Hvis du har læst det igennem, så respekt til dig for udholdenhed!

..sagde Pernille H. (o:

Dansk Varmblod - bedre findes ikke.

0
0
Svar på denne tråd

Jae... Jeg ved sku ikke
Forfatter: 
Dato:  07-11-2010 18:40

Det lyder som noget fra "Ude og Hjemme"- novelle fra det virkelige liv.

---

Jeg ved ikke, hvad jeg skal tro.

Det er synd for dig, hvis det er sandt.

Med væmlig hilsen
xtiny

"Den, der kun venter på, hvad fremtiden vil bringe- har ingen"

0
0
Svar på denne tråd

Hold da op...
Forfatter: 
Dato:  07-11-2010 18:42

Jeg aner ingen gang hva jeg skal skrive..

Hvis du har brug for at læsse af, er du velkommen til at sende en PB.

Kæmpe krammer til dig..

Man skal ikke kaste med Sten, hvis man selv bor i et glashus - eller hvis Sten er rocker, og ved hvor man bor :D

0
0
Svar på denne tråd

Det er godt nok...
Forfatter: 
Dato:  07-11-2010 18:43

... mange grimme ting du har været igennem i dit liv.

Alt for mange.

Men det lyder som om du er god til at se hvordan dine problemer er opstået og hvem du kan stole på (og hvem du IKKE kan stole på)

Selv om din far og din første kæreste har svigtet din tillid, betyder det jo ikke at alle andre mænd vil gøre det samme - men jeg kan godt forstå at det alligevel er svært at vise nogen tillid efter det du har været igennem.

Du skal få hjælp til at få bearbejdet dine oplevelser - så du kan lægge dem bag dig og begive dig ud i et lykkeligt og vellykket voksenliv hvor du ikke bærer alle barndommens nederlag med dig.

Pas på dig!

£isbeth & Baloo

Happiness can be found even in the darkest of times,

if one only remembers to turn on the light.

(Albus Dumbledore)

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  07-11-2010 18:49

xtiny - jeg kan garantere dig for at det ikke er opdigtet. :)

OneHeartOnly - tusind tak. det betyder meget. Engang imellem er der bare ikke mulighed for at holde alt inde mere. :/

£isbeth (Baloo) - du har helt ret. :/ Jeg tror også bare at jeg skal være lidt mere afslappet i et forhold, for ellers kan jeg jo heller ikke give nogen en chance. :s puha. det er svært! Men mange tak for god respons!

..sagde Pernille H. (o:

0
0
Svar på denne tråd

Din mor har vel
Forfatter: 
Dato:  07-11-2010 18:59

Ret til børnefamilieydelse og børneydelse- (istedet for bidrag), når din far ikke hoster op. Det er kun at kontakte kommunen. Det skulle være gjort for længst- det er en ydelse, hvor kommunen betaler farens bidrag- og inddriver den hos ham. Den kan fås ½ årligt forskudsvis. Derimod kan I ikke få bagudbetalt.

Og så kunne du jo sige "Bye, bye papa!"

Med væmlig hilsen
xtiny

0
0
Svar på denne tråd

pu ha da
Forfatter: 
Dato:  07-11-2010 20:51

Det lyder da forfærdeligt - går du i skole eller arbejder du?

Jeg tror også jeg havde valgt kontakten med din far fra, han vil gentagende gange gøre dig trist.

Håber alt vil lysne for dig :)

Trine

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  07-11-2010 21:15

Org.. Stakkels dig, du må virkelig have haft det hårdt.

Aner ikke hvad jeg skal skrive men KÆMPE! krammer til dig :)

- Og jeg håber du får det bedre i 'fremtiden' :)

Lucky Miss Rosie & Blomst

- I er mit liv <3

0
0
Svar på denne tråd

psykolog hjælp
Forfatter: 
Dato:  07-11-2010 21:28

hej,

jeg vil på det kraftigste anbefale dig at få ensamtale med din læge så du kan få en henvisning til psykolog inden du fylder 18,for så skal du selv til at betale og det bliver sværer at få hjælp, og jeg vil bestemt mene at du har en helt masse du skal have ryddet op i !!

Held og lykke med det hele

MVh Hotbandit!

www.123hjemmeside.dk/ElvisogEmma/ 6966701

Mest om vores 4 dejlige hunde..

0
0
Svar på denne tråd

Mit bidrag til debatten
Forfatter: 
Dato:  07-11-2010 21:28

Stakkels dig

Jeg siger som xtiny: Kommunen kan hjælpe jer langt hen ad vejen.

Og selvom din mor er meget syd, så må hun mande sig op, og få hjælp fra det offentlige. Oxo fordi du skal ha' noget støtte for at få dig dagligdag til at hænge sammen, stoppe med at cutte, og begynde at elske dig selv og stole på livet

Men stort knus herfra

VH Pernille

"Only those who attempt the absurd will achieve the impossible." (M.C. Escher)

I believe in dragons, good men, and other fantasy creatures!

Livet er for kort til at undgå Pernille

0
0
Svar på denne tråd

ja....
Forfatter: 
Dato:  07-11-2010 23:54

Nogle gange tror man bare ikke, at tingene kan blive værre, og så bliver de det alligevel. Du har bestemt ikke haft det nemt, men det lyder som om, du har en indre styrke, som er stor. Jeg forstår, at dit indlæg bliver rodet - det afspejler vist meget godt det, der er foregået i dit liv.

Jeg håber, at du kommer til læge og får gang i noget psykologhjælp, så du kan få redt trådene ud og få hjælp til at komme af med alle de følelser af angst, afmagt og alle mulige andre ting, som du må gå og rode med, og som måske også er årsag til, at du reagerer med at cutte og spiseforstyrrelse. Du kan evt. tage dit indlæg her med til lægen, hvis du er bange for at glemme noget.

Og jeg håber, at din mor får fat i kommunen og får undersøgt den mulighed for at bedre økonomien en smule. Det er godt nok en stakket frist, når du er 17 år, men lidt har vel også ret?

mvh. tina

0
0
Svar på denne tråd

Jeg synes
Forfatter: 
Dato:  08-11-2010 11:42

som de andre, at din fortælling virkelig rummer mange dårlige oplevelser... Men også gode....

Det er for det første ikke din skyld, at de voksne har dummet sig... At din mor har takket nej til børnebidrag, uden senere at undersøge muligheden for at modtage det, da jeres situation blev som den gjorde.... For mig lyder det mest af alt som om du er blevet rodet ind i og gjort bekendt med dine forældres indbyrdes problemer.... Fra din mors side, desværre....

Din mor har nok en stolthed, men det er måske meget at holde på, hvis konsekvensen er mangler til børnene.

Det er da p*sse ærgeligt for dig, at du har levet i så mange år på den måde du har, fordi dine forældre ikke har kunnet finde ud af at løse det til deres børns bedste.

At din far er en i*diot og hans nye kone/kæreste er en mær gør det selvfølgelig ikke bedre.... Og det giver da ikke særlig højt selvværd, hvis man altid bliver kuet...

Men det hele er jo ikke din fars skyld.... Din mor var ikke blevet mere rask af, at han havde givet dig de ting han havde lovet.... Og du var nok heller ikke blevet lykkeligere.... Måske havde du haft smartere tøj....

Jeg vil da bestemt rose dig for at du har lært af dine erfaringer, og din evne til at sortere i hvilke mennesker du føler kan bidrage positivt i dit liv.... Du skal se, det skal nok komme dig til gode senere i livet.... Selv om det er erfaringer du kunne ønske at have været foruden....

0
0
Svar på denne tråd

Hej Pernille
Forfatter: 
Dato:  08-11-2010 12:57

Med alt det du har været igennem hæftede jeg mig især ved denne sætning:

"Nu er jeg ude af alt det dårlige, og er startet 2.g med den mest fantastiske klasse nogensinde."

Hvor er det en fantastisk styrke du besidder når du stadig evner at se det positive i en situation. Og sikke en udholdenhed det må have krævet af dig at nå til 2.g og et stort tillykke med det Det synes jeg bare er super super godt gået

Kan sandelig godt forstå du har brug for luft af og til - jeg håber det har lettet dig lidt at få skrevet dine tanker ned...

0
0
Svar på denne tråd

mange tak
Forfatter: 
Dato:  08-11-2010 18:42

Tusind, tusind tak for alle jeres gode kommentarer, og lykønskninger. Det varmer meget på en kold og oprørt dag.

Vi har forsøgt kommunen, men de holder på deres udsagn, at har man valgt hustrubidraget fra, ja.. så er det uforanderligt og min far hæfter ikke for nogen form for betaling.

Jeg har så vidt som muligt prøvet at opgive ham, men det er bare så svært. Han snakker altid om hvor meget de IKKE har råd til at tage på ferie, og når han så endelig spørger: "Vil du med på ferie til Spanien? Din storebror og hans kæreste kommer også med.." siger jeg lynhurtigt ja, fordi jeg bliver så forbløffet over at han vil betale for min ferie, og deres.. Jeg ender bare altid med at fortryde det.
Den ene dag på ferien, ignorerede han mig 2-3 dage, mens min storebror og hans kæreste bare var "Nr. 1", og hele tiden skulle snakke med dem. Frygtelig ferie, og jeg opnåede intet ved det.
Da vi så kommer hjem, klager de igen over manglende penge. De har ikke råd til at betale regningerne, kontoerne står i minus, bilERNE er der noget i vejen med, og bla bla bla.
Dagen efter hører vi fra hans bror til familiekomsammen: "Har i hørt at din far, frede, Marie, mine børn og jeg skal på skiferie? Og vi skal til Barcelona her til sommer." (Jeg er blevet tilbudt turen til Barca, hvis jeg selv betalte alt vel at mærke).. Skiferien kom dog som et chok.. og han har stadig ikke sagt et ord om det selv.

Ak ja..

Tusind tak for jeres søde ord, og jeg skal nok klare mig. Jeg har hvad jeg behøver, jeg har tøj på kroppen, verdens bedste parthest, en god støttende familie fra min mors side og søde veninder.

Vigtigst af alt så satser jeg på en lang videregående uddannelse så jeg kan tjene mine egne penge, stå for mit eget liv og elske hvem jeg har lyst til uden nogen skal fortælle mig hvorfor, og at det ikke kan være anderledes!

..sagde Pernille H. (o:

0
0
Svar på denne tråd

Børnebidrag
Forfatter: 
Dato:  08-11-2010 19:22

Har man nu ret til!

Jeg fik det, da jeg ikke ønskede kontakt til barnets far på nogen måder. Især ikke økonomisk.

Med væmlig hilsen
xtiny

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  09-11-2010 00:16

Selv om du har det "godt" lige nu synes jeg og kan anbefale dig at du snakker med din læge om nogle psykolog timer. Der er nogle ting du skal have bearbejdet samt have lidt ekstra selv tillid på den ved varende måde.

Det bliver både nemmere og ikke nemmere når du bliver ældre. Det du har været udsat for er frusterende for en "lille" pige. Få snakket med en psyklog, de kan give nogle gode værktøjer til bearbejdelse samt hvordan du kan leve og acceptere dine svigt eller din fortid generalt. Måske også så du kan konfrontere din far / Pia på den "voksne" måde.

Du kan ikke ændre din fortid men du kan skabe din fremtid.

God fornøjelse og jeg modtager også gerne PB´er hvis der skulle være nogle spørgsmål eller andet.

Se min hjemmeside på www.stald-arthur.dk

2 Hestes trailer med lav egenvægt udlejes i Harlev J ved Århus efter aftale.

KVALITETS UDSTYR SÆLGES KIG MINE ANNONCER!!!

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  09-11-2010 20:05

Din stakkel - jeg har selv haft en hård fortid, der skal nok komme lys for enden af tunnelen.

Umiddelbart så må jeg sige du desværre ikke er så annonym som du gerne vil være. En hurtig googlesøgning på dit navn kommer der på 2. side den her tråd op med hele din livshistorie - og den bliver sikkert der meget længe (læs: for altid)

Når du en dag skal have et job og søger, så vil din arbejdsgiver søge på dig, og måske er lige netop din fortid ikke det første du vil have din kommende arbejdsgiver skal læse. (ja der er er nogle stykker der hedder det samme som sig men alligevel)

Jeg ville prøve liiige at få fat i heste-nettet og bede dem om at lave dit brugernavn om med tilbagevirkende kraft til det her indlæg. Du kan selv ændre det - men de gamle indlæg vil have det brugernavn du har nu.

Støt de danske soldater!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider