Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Prisforhandling med dyrelæge
Forfatter: 
Dato:  01-11-2010 15:50

Hej ku godt tænke mig at høre jeres mening:

Jeg har min hest indlagt på Højgaard da den er blevet oporeret for tarmslyng, jeg er fuldt ud tilfreds med forløbet.

Men men men nu kommer vi så til regningen jeg fik en ca pris da hun blev indlagt,

på 25-30,000 kr plus moms.

Jeg har endnu ikke fået endlig dato for hvornar jeg kan hente hende hjem, men nå jeg spørg til regningen får jeg at vide at den ca er 35 plus moms. og at jeg skal betalle kontant ved afhentning.

Kan jeg være bekendt at forlange et afslag nå de mener jeg skal betale kontant.

Jeg har aldrig før brugt højgaard, og kender dem ikke,

Ku godt tænke mig at høre om i har nogen erfaringer med pris forhandling der er jo en rigtig stor regning,

Mvh Lea

0
0
Svar på denne tråd

Jeg ville da
Forfatter: 
Dato:  01-11-2010 16:06

absolut påtale at prisen IKKE er hvad du fik oplyst til at starte med - MED MINDRE - at der er støt komplikationer til?

Synes desværre oftere og oftere at man høre den slags fra dyrlæger, især med hestepatienter. Jeg tror det er noget der er dukket op, EFTER mange nu har sygeforsikringer.

Har hørt om flere der får lavere pris, når de oplyser de IKKE har forsikring.

.

`.

0
0
Svar på denne tråd

Pris på behandling
Forfatter: 
Dato:  01-11-2010 16:18

Hej

Jeg oplyste at hesten ikke var forsikret, og de snakket ikke om fast pris. og nå man sådan komme fra sjælland men en så syg hest er men jo lidt forviret.

hun har stået der over i 14 dage og normalt er 10 dage.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  01-11-2010 17:45

Hvorfor skulle du få afslag fordi du skal betale kontant ?

Det er sådan set ikke deres problem at du har valgt sygeforsikring fra. At den nu har stået der 4 dage længere end planlagt må der være en grund til, men jeg synes da at du skal spørge dem hvad de mener regningen ryger op på i det hele.

//Dorte

0
0
Svar på denne tråd

det er
Forfatter: 
Dato:  01-11-2010 18:14

meget normalt at de forlanger kontant betaling fra kunder de ikke kender, og nej du vil sikkert ikke få kontantrabat.

Jytte Hansen

Som egentlig færdes på HN som privatperson :)

0
0
Svar på denne tråd

Jeg ville.....
Forfatter: 
Dato:  01-11-2010 18:27

Bede om en forklaring på hvorfor regningen er blevet 5000 kr dyrere, end forventet - og regne med at det skyldes hesten af en eller anden grund har været så dårlig at de har måtte have hende i tættere observation o.l.

Dernæst så ville jeg ikke forvente kontantbetalings-rabat - men hvis du er heldig kan du måske få lov til at afbetale over længere tid ?

Det er dyrt at have hesten på hestehospital - her i vinters kostede 10 dage med ledskyldning, stærk antibiotika i led og iv, samt specialforbindinger mig 20.000 kr. Min var heldigvis forsikret - ellers var han blevet slået ned, da prognosen var meget dårlig og behandlingen meget dyr.

MVh Charlotte

0
0
Svar på denne tråd

Pris på behandling
Forfatter: 
Dato:  01-11-2010 19:24

Tak for jeres svar.

Ja jeg skal ha en forklaring på hvorfor det er blevet dyrer.

men vis jeg nu havde været hurtig havde jeg aftalt en fast pris da hun blev indlagt men det tænkte jeg da slet ikke på.

Jeg har bare hørt at nå en et dyre hospital er privat ejet virksomhed kan man forhandle pris som med så mange andrer, jeg har bare ikke prøver sadan noget før . men har da heller iikke haft så stor en regning før hos dyrelægen

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  01-11-2010 19:45

Forklaringen er du sådan set selv kommet med, du skriver jo at hesten har været der i foreløbig 14 dage fremfor de 10 som var planen. Det er jo ikke gratis at have den stående, og de har sikkert også behandlet på den i de dage.

Et dyrehospital er privatejet og ikke offentligt

//Dorte

0
0
Svar på denne tråd

Højgård
Forfatter: 
Dato:  01-11-2010 20:08

Jeg fik en regning på over 30.000 for en tarmslyngs op. hvor hesten levede tre dage efter også desværre måtte aflives.

Dette selvom de havde sagt 20-25.000 for hele forløbet... men havde kun fået det mundtligt så kunne intet bevise..

Der er mere til historien end det her, men jeg bruger aldrig Højgård mere, det er helt sikkert.

Håber din hoppe kommer sig helt og at du finder ud af det.

Heldig ejer af Pyrus Rævdal <3

Soya og Wolle altid i mit hjerte og savnet hver dag

0
0
Svar på denne tråd

Jeg tænker ofte
Forfatter: 
Dato:  01-11-2010 20:19

når jeg læser om jer unge piger der elsker jeres hest og den kommer så galt afsted som din - at så er det en stor økonomisk byrde.

Jeg elsker også mine heste bestemt, men i sådan et tilfælde ville jeg aflive.

Lea jeg håber du finder en ordning og at din hest kommer sig

Mvh Janni

Nu med kastrat :-)

0
0
Svar på denne tråd

Hej Maria
Forfatter: 
Dato:  01-11-2010 20:19

Hej Maria sikke dog en trist afslutning.

Det er bare rigtig surt for jeg er bare så glad for at min hest nu kommer hjem igen men samtidig så vokser pengene jo ikke på træerne...

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider