Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hjælp til syg veninde
Forfatter: 
Dato:  01-11-2010 10:04

Har et vennepar hvor kvinden nu i over 1/2 år har været været syg.

statede med med en form for stres. nu har hun svært ved overskue en hverdag, og går ikke ud, har sagt sit job op, (dagplejemor) og sover meget af dagen, manden i huset må tage sig af alt, incl 3 børn, hvad der også er hårdt for ham, da han jo også skal arbejde.

Har svært ved at forstå hvordan en som hende, som er en stærk dejlig person, hvor der aldrig har været overlat noget til tilfældigheder,som altid har kunne klare alt,pluselig bryder hele verden sammen for hende og hun "vil"/kan ikke overskue at omgås andre menesker, eller små dagligdags ting, ikke andet ind at læse bøger, Går til psykolog, men synes ikke det hjælper, er ret bekrymret for denne familie. Nogen der har oplevet dette og ved hvordan man evt. kan hjælpe dem. Skal lige siges at hendes mand er helt fantasktisk. og al tid har båret hende på hænder og fødder og hjulpet med alt derhjemme.

Havde tænkt mig at lave en pakke kalender til hende, og hendes børn.

Kunne godt tænke mig at skrive et citat i hver dag sammen med pakken, tænker tit når jeg læser et godt citat at det får mig til at værdsætte livet og giver mig godt mod fremadrettede. nogen der kender nogle gode nogen.

0
0
Svar på denne tråd

Det var en sød ide...
Forfatter: 
Dato:  01-11-2010 10:28

... med en pakkekalender til hende - og til børnene!

Netop det at hun altid har "kunnet overkomme alt" er nok medvirkende til hendes stress. Der er INGEN der kan overkomme alt, og stress komme jo netop af at man efterhånden mister kontrollen over egen situation og føler at man ikke kan leve op til de krav der stilles til en.

Jeg synes at ideen med et citat pr dag er god.

Mit bidrag må være denne lille en fra Piet Hein

Husk at glemme bagateller.

Husk at nemme hvad det gælder.

Husk at elske, mens du tør det.

Husk at leve, mens du gør det.

£isbeth & Baloo

Happiness can be found even in the darkest of times,

if one only remembers to turn on the light.

(Albus Dumbledore)

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  01-11-2010 10:49

Stress kommer netop fordi man har været stærk for længe.

Og tror nu nok hun gerne "vil" tage sig sammen... men det er jo netop det der gør hende syg.

Hendes tanker om alt det hun gerne vil, men må sande at hun ikke kan ... for hun kan ikke.

Er vild med ideen om den pakke kalender du vil lave :)

Her er et par bidrag fra mig.

-Vejen til frihed er så lang, fordi den går gennem dig selv.

- Hvis du jager efter verden, vil den løbe bort fra dig. Hvis du løber bort fra verden, jager den dig.

(Mirella) Brun III hoppes fortid søges..

Se billeder på præsentation.

Købt på Djursland.

0
0
Svar på denne tråd

Sød ide
Forfatter: 
Dato:  01-11-2010 12:08

Jeg syntes også det er en rigtigt sød ide

Din veninde har en depression, det er det jeg læser udfra dit indlæg. Jeg håber hun er i medicinsk behandling for det også, for ellers kan det tage år at komme sig nogenlunde.

Det var det samme mønster da min mor blev syg for 25 år siden, og det endte med at hun forsøgte selvmord. En barndom med en svært depressiv mor er ikke en barndom jeg ønsker for nogen, og jeg håber inderligt at din veninde snart komme ovenvande igen.

Mette

Opdræt af cavalier king charles spaniel. Alle avlsdyr hjertescannet og patellaundersøgt.

http://www.kennel-kokhus.dk

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  01-11-2010 13:32

Åhhh, har SÅ meget jeg gerne vil skrive for at prøve at sætte en forklaring på, for hvad der sker med din veninde.... Men jeg ORKER faktisk ikke skrive en masse.... Og det gør jeg ikke fordi jeg selv er syg med kronisk stress, angst og kronisk depression... Har været sygemeldt i 3 1/2 år - men været syg i 17 år...

Kan kun tilslutte mig hvad de ovenstående skriver...

Tror hun VIRKELIG vil sætte pris på en kalender... Og især citaterne... Men GLEM dem med "hvad der ikke slår der ihjel gør dig stærkere" og "du får ikke mere end du kan klare"... Disse er IKKE møntet på syge mennesker og vil oftest frustrere mere end gavne....

Held og lykke til dig - med at du skal tage dig af din veninde... Og held og lykke til hende - hun er heldig med en mand og veninde der bryder sig og ikke bare dropper hende fordi hun pludselig ikke længere er "normal"....

Knus

Kh Marianne & Kasmir

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider