Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Et virkeligt halloween-mareridt!
Forfatter: 
Dato:  30-10-2010 20:30

Så er det halloween i morgen. Dagen og natten fyldt med uhygge og skræmmende oplevelser! Weee - jeg glæder mig!

I år er den ældste fire år. Gammel nok til at være med til at lave halloween fis og ballade sammen med sin tossede mor. Planerne er store; der skal laves marengsspøgelser, monsterpizza, blodige popcorn og magisk trylledrik! Hele huset skal pyntes op med græskar, skeletter, edderkopper og spøgelser!

Og så skal der naturligvis også laves en græskar-lygte! Tøsebarnet er naturligvis sat ind i alle disse ting og gennem hele ugen hidset op til det helt store halloweenklimaks i morgen! Nu skal der sateme halloween-hygges med familien til den helt store guldmedalje!

I formiddags tager tøsen og jeg så i Bilka for at købe ind til braget. Efter at have indkøbt materialer til maden, mangler vi bare lige "kransekagefiguren" - græskaret! På dette tidspunkt hopper min datter op og ned som en gummibold i ren og skær forventning.

Og så starter mareridtet. Der er udsolgt. Der er udsolgt! Der er f*cking udsolgt!! I et pludseligt, angstfyldt flash er jeg tilbage til februar samme år. Dengang stæsede vi i panik rundt til samtlige butikker i en radius af 30 km. fra vores hjem for at skaffe en tønde. En time før fastelavnsgæsterne kom...

Flash. Jeg er tilbage igen. Der er stadig udsolgt. Koldsveden springer op og ned af min rygsøjle. Jeg overvejer, om dette kan klasificeres som posttraumatisk stresssyndrom. Ved siden af mig kigger datteren på mig med store øjne. Skulle vi ikke købe et græskar, mor? Jojo, men det er ikke i denne her butik, skat. Min puls stiger mærkbart.

Ti min. efter står vi i netto. Der er også udsolgt. Jeg tror jeg brækker mig en lille smule i min mund. Pulsen hamrer derudaf! Hvor er græskarret mor? I en anden butik, skat. Jeg synker krampagtigt.

Lidt efter er vi i Spar. Vi ræser ned gennem gangene for at lede efter græskar. Der er udsolgt. Min datter siger noget ved siden af mig. Det ved jeg, for jeg kan se hun bevæger munden. Jeg kan ikke høre noget. Det dunker bag mine øjne. Jeg sveder. I en anden butik, skat, siger jeg bare.

Rema. Udsolgt. Kimen for ørerne. Puls puls puls!

Brugsen, SuperBest, Kvickly! Udsolgt udsolgt udsolgt! Puls, sved, hylen for ørerne! Tudende datter.

Føtex. De har ét tilbage! Jeg sukker lettet. Min datter hujer begejstret. Jeg tager græskarret op. Den klæbrige, lunkne fornemmelse, da mine fingre glider gennem skallen er ikke til at tage fejl af. Græskarret er råddent. Nu er jeg også blind.

Ræser videre. Aner ikke, om jeg har husket datteren. Kan ikke høre, kan ikke se. Har mistet følelsen i venstre arm.

Fakta. De har to tilbage. Jeg samler det ene op. Det er råddent. Her bryder jeg sammen i krampegråd til de forbipasserendes store undren. Hikstende løfter jeg det sidste op. Det er ikke råddent. Lydene vender tilbage. Min datter snøfter. Jeg kan mærke min venstre arm igen, og de farvede prikker for øjnene forsvinder. SÅ er halloweenfesten hjemme!

Min datter og jeg skråler "sejler op ad åen" hele vejen hjem.

Nu er datteren puttet, hun glæder sig til i morgen. Det gør jeg også. Vi skal også klippe græskar og flagermus, som vi kan hænge op.

Jeg skal bare lige købe noget sort og orange karton først - jeg kører i Bilka i morgen.

Kh

Maria

Mor til skønne Kathrine 24.08.06

Og skønne Frederik 22.03.09

Skal du have lavet dåbs-, fødselsdags- eller bryllupskage?

Send mig en PB.

0
0
Svar på denne tråd

Mit bidrag til debatten
Forfatter: 
Dato:  30-10-2010 20:35

Sød historie

VH Pernille

"Only those who attempt the absurd will achieve the impossible." (M.C. Escher)

I believe in dragons, good men, and other fantasy creatures!

Livet er for kort til at undgå Pernille

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  30-10-2010 20:39

Hvor er det bare typisk - den allersidste butik af mange man kommer i er der lige et stk tilbage :)

Min mor havde ellers sagt hun ikke vil have nogle i år, men vi var på familietur til Friheden. Her kan man skrive goddag til heksen og se om hun giver et græskar - jeg endte med at få 3 styks med hjem :D

{Gitte R}

Alt, hvad der er dejligt, er enten umoralsk, ulovligt, eller også feder det.

0
0
Svar på denne tråd

Skrift over
Forfatter: 
Dato:  30-10-2010 20:39

Søde historie - som du måske kan lære lidt af til fremtiden ;) Nemlig at købe vigtige ting som tønde og græskar i lidt bedre tid, så man ikke skal rundt til alle butikker i sidste øjeblik :p (selvom det har vi vil alle prøvet på et tidspunkt ;) )

Mvh Eva.

Og nej, selskab staves ikke "selvskab"... og generelt staves ikke "generalt" - i hvert fald ikke i følge ordbøgerne. (men stavefejl skal der selvfølgelig være plads til :) )
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  30-10-2010 20:44

SØD historie?!?! Hvad snakker I om?!! Det var r*vuhyggeligt!!!!

Kh

Maria

Mor til skønne Kathrine 24.08.06

Og skønne Frederik 22.03.09

Skal du have lavet dåbs-, fødselsdags- eller bryllupskage?

Send mig en PB.

0
0
Svar på denne tråd

Mit bidrag til debatten
Forfatter: 
Dato:  30-10-2010 21:00

Som part-time zombie syntes jeg stadig det er en sød historie

VH Pernille

"Only those who attempt the absurd will achieve the impossible." (M.C. Escher)

I believe in dragons, good men, and other fantasy creatures!

Livet er for kort til at undgå Pernille

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  30-10-2010 21:09

SKRIV EN BOG! NU! jeg sender penge imorgen - bare skriv bogen

jeg vil normalt ærlig talt sk*de på både børn, græsker, og lign. men din historie var f*ndme "klasse" som man siger herovre

ekstra tur, ekstra tur

"Man skal altid starte fra bunden. - Ja - undtagen når man skal lære at svømme!"

- Storm p.

"Jo længere man præker for ungdommen, des ældre bliver den - og så er det for sent!" - Storm p.

La Petite & Wirago i er mine stjerner!

0
0
Svar på denne tråd

Hvis I bor på landet
Forfatter: 
Dato:  31-10-2010 22:58

I nærheden af nogen, der har roer- så kan man altså lave roelygter.

De er endda sjovere, da de indendørs tørrer i underlige former.

Vorherre bevares.

Man kan selv så græskar....

Med væmlig hilsen
xtiny

"Den, der kun venter på, hvad fremtiden vil bringe- har ingen"

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  01-11-2010 08:10

Hvor er din historie sjovt fortalt, glæder mig til at høre når I skal finde årets juletræ, hvis det er lige så panikkent

Jeg har lært, at mennesker vil glemme, hvad du har sagt og ting du har gjort, men de vil aldrig glemme, hvad du fik dem til at føle.

Wintec springsadel sælges - se præs.

Windsor elite fit 3 17" købes

0
0
Svar på denne tråd

Og med...
Forfatter: 
Dato:  01-11-2010 08:28

den erfaring frisk i eridnringen er I altså nødt til at tage ud og anskaffe julekalenderen nu.

Jeg prøvede nemlig for nogle år siden at vente med at købe julekalenderen til d. 1. dec. da pengene var lidt knappe. Men gys og gru oplever man bare at de ikke havde nogle julekalendere hos købmanden. De havde ellers haft så mange...

Turen gik også til netto, 2 spar-forretninger (hvor der i øvrigt gik en anden familie og fortvivlede ledte efter julekalendere), 1 fakta før vi endelig endte i brugesen der havde 10 julekalendere tilbage. Lettet var jeg. Men synes godt nok at det var mærkeligt at der ikke var så meget som en af de alm kedelige julekalendere i nogle af de andre forretninger.

Og jeg venter aldrig med at købe julekalender igen...

HP: www.staldlindskov.dk

Opstaldning tilbydes. Se profil for mere info.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider