Hej
ved at med hunde kan det være tegn på dårlige hofter hvis de ligger i frøstilling, altså på maven med benene helt bagud til hver side...
Men øh - hvordan er det med katte? Fie ligger nemlig meget ofte sådan, og vil da lige høre om det er skidt?
Med venlig Hilsen Yessika - ♥ Razz og Parfait - altid ynglingsdyrene! ♥
Den gør det bare fra ryggen af - Han elsker at se verden på hovedet med stængerne ud til hver side.
Jeg tror ikke det er usundt, når dyret selv gør det - og ellers kan gå fint i balance.
Ellers ring og spørg doktormanden.
jeg har altid hørt at det er et tegn på gode hofter, og at der ikke er nogle problemer med hofterne så længe hunden kan ligge sådan??
Min hund, og katte, gør det ihvertfald tit, både på maven og ryggen og har gjort det siden de var små og ingen af dem virker til at have ondt.
men det kan da godt være at jeg er helt galt på den???
jeg kunne rigtig godt tænke mig at vide hvor du har den viden fra, for så vidt jeg ved, er det netop omvendt. Dyr og mennesker for den sags skyld med hofteproblemer (dysplsi, artrose) kan ofte ikke udadrotere hofterne uden smerter.
http://www.hundiversitetet.dk
Hjælp til uønsket adfærd, træning, luftning osv.
7000 Fredericia
Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet