Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

KONSTANT sulten
Forfatter: 
Dato:  26-10-2010 14:50

Jeg er simpelthen ved at gå ud af mit gode skind.

Jeg er simpelthen KONSTANT sulten - non stop! Det har stået på i ca 3 uger nu. Ved ikke om det kan være psykisk for faktisk startede det da jeg valgte at aflive Sille. Det fylder en del i mit liv, hele denne venteperiode med dyrlæger, forsikringer osv.

Men burde man ikke nærmere miste appetitten og ikke være skrup sulten hele tiden? Miste appetitten kunne jeg da gå med til så tabte jeg måske endelig de kg der er for meget.

Faktisk har jeg jo netop fået en sundere livsstil end jeg havde før. Ihvertfald med hvad jeg putter i hovedet, mængden er tilgengæld større nu fordi jeg bare er sååå sulten!

Min dag ser sådan her ud:

Morgenmad kl. 6:30: Fiber müsli, nødder, havregryn blandet. + Mælk og 1 tsk sukker

Vel mødt på arbejde kl 7:45 starter kampen mod at grov æde knækbrød hele formiddagen!

Kl. 9:30 lille yoghurt (ativia) + grovt solruta knækbrød evt. en banan

kl. 12: 2. stk. rugbrød, agurk, tomat, og blandet frugt/grønt bestående af æble, gulerødder, nødder, vindruer evt. mango.

Så er det så meningen at jeg skal vente til kl. 2 med at spise en ny frugtblanding bestående at samme ingrediens som ovenstående, men som regel kan jeg ikke holde nallerne væk! Og ofte er den væk kl 13

Og så går resten af eftermiddagen så med at jeg er lige ved at DØ af SULT

På vej hjem i bilen (ca. kl. 16) spiser jeg så et æble for at min mave ikke slå knuder på vejen hjem.

Så snart jeg er hjemme er trangen til aftensmad STOR men som regel tvinger jeg mig selv til at vente til kl. 17:30 - 18:00 hvor jeg spiser meget normal aftensmad dog grov pasta, grov ris og grøntsager.

Resten af aftenen skla jeg TVINGE mig selv til at holde nallerne væk fra slik/kiks og ligendne. Men når jeg har været i stalden er jeg skrup sulten igen omkring kl 20

PLEASE hvad sker der for mig og hvad skal jeg gøre????

SILLE FOREVER !!

0
0
Svar på denne tråd

Sulten
Forfatter: 
Dato:  26-10-2010 15:15

Måske har det noget med årstiden at gøre? Jeg mener, det bliver koldere og det er biologisk set meget fornuftigt at spise mere for at holde varmen. Jeg spiser også mere i øjeblikket.

En anden ting jeg kom til at tænke på (men ved ikke om det kan være aktuelt): Du er vel ikke gravid?

Tredje ting: Måske skal du indføre mere grove grøntsager i løbet af dagen. Tomat og agurk er godt, men er jo mest vand i kugler og stænger, hvorimod gulerødder og avokado f.eks. giver mere mæthedsfornemmelse. Mere grøntsager og mindre frugt, som får blodsukkeret til at flejne.

Og så må du være lidt tålmodig, kroppen skal måske lige vænne sig til den nye kost.

Held og lykke med det :-)

Lene

- Home is where the heart is -

0
0
Svar på denne tråd

Spis proteiner
Forfatter: 
Dato:  26-10-2010 15:18

Hejsa.

Ud fra det du skriver spiser du jo vegetarisk. Der mangler jo masser af proteiner i din kost! det er nemlig dem der mætter.

Hvis du vil have en god mæthedsfølelse skal du fx spise æg, kalkun/kylling, bønner, andet kød som indeholder proteiner. Grøntsager, pasta og frugt mætter ikke på længere sigt, det er derfor du er sulten. Det er sundt med grønsager, men du skal også spise proteiner til, så lover jeg dig du er mæt længere tid.

Jeg spiser tre måltider om dagen som indeholder proteiner:

Morgen: 1 skive grovrugbrød, Cheasy ost, 1 tomat. eller æg og rugbrød.

Formiddag: 1 stk frugt

Frokost: Masser grønsager, fx råkost, (de grove grønsager mætter bedst), æg, fisk, eller en form for kød, evt rugbrød, lidt kartofler/pasta som tilbehør.

Eftermiddag: 1-2 stk frugt evt müslibar/knækbrød

Aften: Grønsager, kød, fisk, varme retter, fx lasagne, tærter, bøffer, wokmad etc. uendelige muligheder :)

Husk at drikke rigeligt med vand, det mætter også og er godt for din krop.

Tror det var hvad jeg havde at byde på :)

Håber du blir mæt ;)

Hilsen

Camilla

0
0
Svar på denne tråd

Sulten
Forfatter: 
Dato:  26-10-2010 15:24

Jep, jeg er enig med Camilla, der skal protein til. Jeg gik bare ud fra at du fik kødpålæg på rugbrødet til frokost og kød til aftensmaden, men hvis det ikke er tilfældet så skal du indføre protein.

Hvis du vil gøre det vegetarisk så er der ud over æg og ost naturligvis både bønner, linser, kikærter og lignende. Soyabøffer, tofu og i den stil. Jeg laver f.eks. ofte humus af kikærter, det smager hammergodt og er fuld af gode proteiner.

Lene

- Home is where the heart is -

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  26-10-2010 15:26

Det lyder da ikke så voldsomt. Jeg er også konstant sulten (men det har jeg altid været, det er ikke noget der pludselig er opstået), men jeg synes nu ikke det lyder af enorme mængder, det du indtager i løbet af en dag:)

Det er da sundt det du kaster dig over, men måske ikke særlig mættende. Hvis du regende det igennem tror jeg heller ikke du faktisk indtager voldsomt store mængder kalorier.

Jeg spiser faktisk nogenlunde de samme ting som dig i løbet af en dag. Dog har jeg skiftet noget af knækbrødet ud med en hjemmebagt grovbolle (med rugmel og kerner), da knækbrød ikke mætter ret meget. Jeg snupper også ofte en skål musli(ikke sukkerristet)/havregryn om eftermiddagen.

Jeg spiser også rigtig meget frugt i løbet af dagen, men problemet med frugt og sult er at frugt ikke mætter ret godt eller ret længe. Det er er enormt godt til at peppe blodsukkeret op, men hvis ikke du spiser noget med flere grove fibre, så ryger blodsukkeret også hurtigt ned igen = voldsom sult.

Hvis jeg var dig ville jeg supplere med noget mere mættende - særligt om eftermiddagen hvor du kun spiser frugt. Det kan være en skål musli, en skive rugbrød eller andet i den dur. Derudover ville jeg også overveje at supllere frokosten med noget fedtfattigt protein (fx. tun i vand, lidt kylling eller måske lidt kikærte eller bønnesalat af tørrede bønner/kikærter). Det ligger tungere i maven og holder dig mæt længe.

Hvis du er sulten om aftenen efter at have været i stalden, så tag en skål havregryn eller et stykke ristet rugbrød fx m syltetøj eller ost.

Du skal huske at det ikke er sundt at dit blodsukker tager et dyk om eftermiddagen. Hverken for dit helbred og dit humør og du risikerer at komme til at spise for meget om aftenen fordi du er ved at dø af sult.

0
0
Svar på denne tråd

Okay.......
Forfatter: 
Dato:  26-10-2010 15:35

Mange tak for alle jeres svar - Jeg er bestemt ikke vegetar ;)

Mine rugbrødsmadder består somregel af enten, æg, tun, spegepølse eller leverpostej.

Min aftensmad indeholder altid kød fx mest kylling og oksekød og fisk engang imellem.

Nej jeg er ikke gravid - så er der sket noget i nattens mulm og mørke som jeg ikke har registreret

Jeg kan mærke stor forskel på min sult om jeg spiser nødder/mandler til min frugt salat eller ej, men jeg er stadig sulten - lige nu skriger min mave også helt vildt på trods af at vi lige har fået fødselsdags kage og jeg har spist en gulerod og et æble.

SILLE FOREVER !!

0
0
Svar på denne tråd

jeg....
Forfatter: 
Dato:  26-10-2010 15:39

jeg spiser selv konstant. Mindst hver 3. time. Om det så er en ½ bolle, er ligegyldigt. Har du tendens til lavt blodsukker? Mit kan blive meget lavt, og jeg får det dårligt, hvis det ryger ned.

Så jeg SKAl spise hele tiden. Men det er altid en god ide at gå efter fibre og protein.

Der er noget ved hestens ydre, der er godt for menneskets indre

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider