Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Vokser ikke !!
Forfatter: 
Dato:  25-10-2010 10:42

Ja, er dybt bekymret !! min fuldblodshoppe på nu 2,5 år er ikke vokset overhovedet siden jeg købte hende for et år siden, og hun er kun 153 i stag og 156 over røven, og har hele tiden været.. hun har været lidt tynd og træls pga dårligt foder, men efter det er skiftet ser hun fin ud i pels, og muskler m.m., men hun ligner dog stadig bare et stort føl !!

Er der andre der har set noget lign..?? Man siger jo fuldblod er tidligt færdige, det er i hvert fald ikke tilfældet her:S Moren er 164 og faren 168..

sadler m.m. til salg...tjek det..

No hour of life is wasted that is spent in the saddle

by Winston Churchill

0
0
Svar på denne tråd

næhhhh tværtimod
Forfatter: 
Dato:  25-10-2010 13:51

har jeg med stort set alle mine heste oplevet at de er vokset indtil 7- 8 års alderen.

Uanset....det er en YNDIG hoppepige du har fået dig der :)

Dejlig dejlig at se på.

KH:)Annette

rigtige piger rider hver dag
0
0
Svar på denne tråd

tænker..
Forfatter: 
Dato:  25-10-2010 14:24

Jeg har ikke så meget forstand lige på sådan noget, men husker at have hørt eller læst engang.

At en ung hest der bliver brugt for meget kan gå i stå med at vokse. Ved ikke om det har noget på sig.

Men det ser ud på billedet til at du har hende i longe og med hovedtøj på.

ved ikke hvor meget du træner hende, men måske hvis hun fik vinteren helt fri, og fik noget godt foder og alle de vitaminer og mineraler hun har brug for for at kunne vokse, så kunne det være hun begynde at vokse igen.

-----MARIA-----

:-) :-) smil det smitter :-) :-)

Gamle uldtrøjer søges, se præsentation

0
0
Svar på denne tråd

Fuldblod.
Forfatter: 
Dato:  25-10-2010 21:56

Er ikke tidligt færdige, tværtimod kan de godt gå i stå for at give sig til at vokse igen.

Solgte en gang en 4 års, som begyndet at vokse igen som 5 årig.

Hvis du er sikker på den får det den skal have,kan du godt regne med den vokser noget mere.

Satis temporis mihi est

( Jeg har tid nok)

http://www.kallehauge.org

0
0
Svar på denne tråd

Jeg ville
Forfatter: 
Dato:  25-10-2010 23:50

..give den fred helt og aldeles og vente og se. Ingen træning andet end gode gåture i naturen, ellers ikke.

Hvad får hun at spise?

Hun ser ellers dejlig ud.

Hilsen Christina

med

Kanoa (FRB), Madelaine af nord-Als (Shet.)

Og Langhoffs Favour (DV)

Smukt DV føl sælges. Se præsentationen.

0
0
Svar på denne tråd

der er håb endnu
Forfatter: 
Dato:  26-10-2010 10:00

Min vallak som også har ret meget fuldblod i sig, var 1.58 cm i stg (alt for lille til mig) da han var 2, og da jeg målte ham som 3 års var han stadig kun 1.59-1.60 cm på en go dag..

Jeg satte ham faktisk til salg fordi jeg opgav alt håb om han skulle blive en ordentlig størrelse ridehest, men fortrød heldigvis og gav ham et år mere..

I sommers hvor han rundede 4 gik det pludselig stærkt, jeg har lige målt ham til 1.67-1.68 cm, og han har fået sindsygt meget bredde..

Hans mor var 1.65-1.66 cm, og hans far 1.63 cm..

Så giv hende tid og fred til gro, så skal det nok komme..

Mvh.

Nadja Carlsen

Nu endelig med den skønneste frieserdreng!

Rigtige bekymringer starter med Dansk Varmblod!

0
0
Svar på denne tråd

bum bum...
Forfatter: 
Dato:  26-10-2010 10:07

Tak for de mange fine ord :)

Hun er måske i longe 1 gang om md hvis hun er så meget :) Hun kan have sadel og trense og diverse på, men det er jo ikke fysisk hård træning:)

Ok, det er jeg glad for at høre.. håber da hun går lidt i gang, synes bare det er bekymrende hun ikke er vokset det sidste år OVERHOVEDET :S

Jamen da jeg fik hende fik hun en blanding som jeg selv blandede på anvisning af ham jeg købte hende af, og hun fik vitaminer ved siden af, men det var desværre ikke god nok foder.. Så skiftede jeg til videbæk, og så har hun siden sommer fået spillers conditioning, og det har fået hende til at tage mere på, og få en pænere overlinje, for det første foder gjorde hende meget tynd.. :( hun har i den tid hun har været hos mig fået vitaminer ved siden af foderet.. Nu skal hun så på noget foder fra Mollerup Mølle, som de fodre med i den stald hvor min konkurrencehest står..

sadler m.m. til salg...tjek det..

No hour of life is wasted that is spent in the saddle

by Winston Churchill

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  26-10-2010 21:06

min fukdblod voksede fra 164 til 167cm i sit 4. leveår. Han havde været startet som 3 årig.

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  27-10-2010 18:51

Altså.. Nu er min godt nok ikke en fuldblod, men en islænder.

Plejer at tilride islændere når de er omkring 3,5 år (i hvert fald her), men hun var overhovedet ikke vokset færdig nok til at starte på det tidspunkt. Hun blev først gjort udstyrs og longevandt da hun blev 4,5 år. Tilridningen kunne først fortsætte sådan rigtigt i år hvor hun fyldte 5.

- Så tror det er meget forskelligt hvordan og hvor hurtigt det forløber sig. Selvfølgelig også fra race til race, men også fra hest til hest :)

Så du må spæde dig med lidt tålmodighed :)

CeliaHag&Ganti<33
© KyljaDuErBareLækker ©
-HrinaJegElskerDigForEvigt<33
Stvaespasernee V.I.P !
0
0
Svar på denne tråd

Sicca...
Forfatter: 
Dato:  27-10-2010 19:52

Sicca: Hvor stor var din islænder, da den var 3,5? og hvor stor er den nu?

Jeg har nemlig også en lille fis af en islænder vallak på 3,5 år, som jeg helt har droppet at begynde tilridning på i år..

Han er 130 i stang - håber godt nok at han rykker lidt mere i højden

;-) Mvh. Dorte (med Sara, Ódinn, Hildingur, Ludvig og Wilma )

Vi søger brugte byggematerialer til vores stald-projekt - har du noget du vil sælge?

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider