|
|
| Den "lille kræmmer"...? Rideudstyr... |
|
|
Ja, måske er det bare mig, der er for naiv, dvs. ifht. salg/køb af rideudstyr. Jeg sætter prisen, ifht. det jeg gerne vil have for varen, (dvs. en realistisk pris)... Take it or leave it...Det gør jeg altid selv, gider ikke "forhandle med de små marginaler"... Bliver træt af, at "forhandle med købere, der vil "gå 50-100 kr. under prisen ? (jesus ???) Er det bare mig, eller hvad (måske er jeg ikke kræmmer), men so be it, jeg betaler altid prisen (hvis det er realistisk ifht. varen)...hvorfor skal der altid "hugges om prisen" ?? Må nok indrømme, at jeg ikke gider dette, jeg har sat en fair pris på mit udstyr, so take it or leave it... hvilket jeg har det fint med...(bliver udstyret ikke solgt, so be it, no harm)... Vil jo bare glæde andre, med nogen gode ting, men gider ikke forhandle om "små-penge"...??? Er det bare mig, eller hvad ??? (dvs. skal alt forhandles ??)...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456789+ |
|
|
Hehe undskyld, men forstår ikke at du kan ha det på den måde hvis der virkelig kun er tale om 50-100 kr.  Men er det decideret skambud så er det noget andet... Men igen, der er altså forskel på at handle i butik end på nettet. Og sætter man ting til salg på nettet, så må man altså forvente at folk kommer med bud. Specielt fordi en realistisk pris for dig, ikke nødvendigvis er det for en anden  Kender f.eks nogen som synes at det er normalt at give 7-1000 kr. for et par bukser. for mig er det realistisk at give 3-500 kr. bare et eksempel på hvad der for nogen er realistisk og for andre noget helt andet 
Vh Pernille Lykkelige ejer af *Skovbakkens Avalon* R.I.P Dear Tana C. My Soulmate!!! Klik: *Stald Royal*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Problemet...? |
|
|
Problemet for mig, er jo netop, at der forhandles om små-penge, dvs. 50-100 kr. ... Hvorfor "handle" om de små-penge...??? Det er jo ikke dem der gør forskellen, eller hvad ? (måske gør det ?)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kræmmer |
|
|
Hvis jeg handler med en privat på nettet, vil jeg typisk prøve at slippe for omkostningerne ved at få tingene tilsendt. Der sparer man jo hurtigt 100 kr. Kan godt være det er i småtingsafdelingen, men alligevel. Ellers er jeg meget tilbøjelig til bare at betale den fastsatte pris, er ikke så god til at forhandle.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 12345678 |
|
|
Jamen for en som mig som er studerende osv. der er 50-100 faktisk mange penge i min verden.
Vh Pernille Lykkelige ejer af *Skovbakkens Avalon* R.I.P Dear Tana C. My Soulmate!!! Klik: *Stald Royal*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| At prutte om prisen |
|
|
Når jeg køber noget, især brugte ting, så vil jeg da gerne føle at jeg har gjordt et lille kup  Der er nok en lille kræmmer i maven på mig, og jeg syntes faktisk det er "hyggeligt" at prutte om prisen Jeg ville aldrig byde på en ting som jeg syntes var sat meget dyrt i forhold til hvad den er (i mine øjne) værd, for så tænker jeg automatisk at sælgeren er urimelig. Jeg respektere hvis folk skriver at prisen er fast, så det kan man jo bare skrive hvis man ikke ønsker bud. Så kan man også tillade sig ikke at svare hvis folk ikke overholder det  Det er en del áf vores kultur at prutte om prisen. Det er da dejligt at føle at man spare lidt, også selvom der er tale om små beløb. Og så bliver man så glad for de ting, hvor der følger en god handelshistorie med...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mange penge |
|
|
50-100 kr bliver da hurtigt mange penge. Jeg kan snildt købe 10 ting på nettet om måneden og det bliver jo så 500-1000 kr sparet hvilket er 6000-12000 om året. Giver ALDRIG fuld pris på nettet.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Man skal |
|
|
Da prutte om prisen, uanset om man handler nyt eller brugt også uanset om det er dyrt eller billigt. Hvis man altid har den mening at 50 -100 kr. er småting, ja så kommer man i sidste endet til at bruge en masse penge som man kunne ha sparet. For 14 dage siden var jeg oppe og handel, fandt i et vare hus 2 krus hvor der stod 2 for 9,95, da kassedamen fik dem til at gå ind til 19,95 protesterede jeg da og fik dem til prisen. og det var kun 10 kr ikke. I sommers købte jeg boks hynder, der stod på et skilt 25 kr.stykket jeg handlede flere vare og spekulerede ikke over hvor meget jeg betalte. Da jeg kom hjem så jeg de var gået ind til 39,95 stk og jeg havde købt 6. jeg gik da i Brugsen dagen efter og forlangte at få differencen. Det er selv følgelig ikke helt det samme, men princippet er jo herre gud de 50 kr!! Når jeg sætter noget til salg på nettet sætter jeg altid prisen lidt højre, dem som så tilbyder en lidt lavere pris synes de har gjort en handel og jeg har fået det jeg egentligt forventede. Kender ikke nogen, som ikke prutter om prisen, det skal man da gøre..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| prisen... |
|
|
Ja, måske bare mig... men jeg vil altid sætte prisen, som jeg gerne vil have for varen... Gider ikke kræmmere... Og betaler gerne prisen... Sådan er vi jo så forskellige...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nu findes |
|
|
der jo så til gengæld nogen, der synes at det er et must at handle/prutte om prisen.... Om det så er en dims til en 20'er eller en dims til 1 mill. Det er jo bare lidt et sammenstød, når "prutterne" støder sammen med "gider ikke at handle om småbeløb'erne" 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Brugt er for dyrt. |
| Forfatter:  |
Katrinen |
| Dato:  |
24-10-2010 22:46 |
|
Problemet for mig er ofte at folk tror man vil give en halv formue for brugt udstyr. Køber jeg et brugt dækken så skal det være meget meget pænt for at jeg vil give bare halv pris. Er der småhuller og mangler der en benstrop så vil jeg max. give 1/3 af nyprisen. Ofte mener sælger at lige netop deres brugte ting er næsten det samme værd som en ny. Jeg fatter ikke hvorfor man ikke skriver pris men porto, da det ofte er den man kommer op at diskutere om. Katrine
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg er ikke |
|
|
Jeg er ikke den store prutter og betaler som regel prisen. Specielt hvis jeg står ansigt til ansigt med folk og handler. Ser jeg noget på nettet, skriver jeg som regel og spørger om folk vil slå lidt af ved en hurtigt handel. Så kommer sælger som regel med en ny pris og så kan man jo tage den derfra. Manden i huset er derimod en kæmpe-prutter - så meget at han er pinlig at være i nærheden af, når han kommer med sine modbud. Meeeen øøøh, må nok indrømme, at han meget ofte får krejlet prisen helt i bund.
Mvh Tina R.I.P Turpin 20.05.1996 - 28.07.2002 Calle 28.04.1998 - 02.04.2010 "When a loved one becomes a memory, memory becomes a treasure."
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Når det drejer sig om brugte varer... |
|
|
... så kommer jeg i 9 af 10 tilfælde altid med et bud! Og det lykkedes som regel også, at få varen lidt ned i pris  Og når jeg sælger ting, så accepterer jeg så sandeligt lige så vel et rimeligt bud, for i den anden ende så betyder 50-100kr. ikke det helt store for mig, hvis køber mener, at det er prisen. Men jeg har prøvet engang jeg havde en spritny (alle mærker sad stadig på), ubrugt rundsyet Passierkandar til salg at få de mærkeligste bud. Butikpris var 3300kr. og jeg havde sat den til 2500kr. Der kom flere bud på 1500kr. og jeg mener, at jeg solgt den for 2200kr. til en sød pige. Hun fik trods alt en ubrugt vare til 1100kr. under butikspris og jeg kom rimeligt "hjem" på varen (og havde mest brug for pengene som tilskud til en ny sadel). Men det sjove var, at der var en, der bød kun 500kr. Dén mail fik jeg vist aldrig nogensinde svaret på, for det var lige en anelse for useriøst 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Der skal... |
|
|
Der skal jo være lidt at spare, hvis varen også skal sendes, kan den hurtigt blive dyr. Mange ting kan fåes på tilbud til -30%, -40%, -50%, så generelt handler jeg ikke til over 50% af varens ny pris. Og jo, jeg byder gerne på en varer. Får jeg den er det fint og hvis ikke, går det nok. Og byder folk på noget jeg har til salg, overvejer jeg altid buddet, kommer måske med et modspil osv....
mvh
Julle
DIN hest - DIT ansvar !!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| handel... |
|
|
Jeg har også et par ting til salg herinde og har også sat prisen efter hvad jeg mener at det skal koste. Hverken mere eller mindre. Jeg har ikke sat det lidt dyrere, for at kunne slå lidt af prisen, så køber kan føle at han/hun gør en god handel. Hvis de vil have varen, så må de betale det som den koster, ellers så beholder jeg gerne mine ting selv.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Pris.... |
|
|
Jeg går tit og ofte ned i pris, for at få solgt varen hurtigt. Jeg plejer som regel også at prutte om prisen når jeg selv køber, og hvis man kan se at varen har været til salg i lang tid, så kan man jo som regel godt få sælger lidt ned i pris. Der er af og til nogle der har en vare der er meget dyrere end andre varer af samme slags, og så vil man selvfølgelig hellere købe hos en anden sælger der er billigere, såfremt de er i samme stand. For mig betyder det ikke noget om varen er helt ny med prismærker på, eller om den er brugt 5 gange og så god som ny. Prisen skal i mit hovede ikke være betydeligt højere bare fordi der er prismærker på. Finder jeg til gengæld en vare, som er meget billig i forhold til andre af samme slags, så giver jeg fuld pris, da jeg så er sikker på at den er solgt til mig med det samme - der bruger jeg ikke tid på at prutte om prisen, da jeg kan risikere at den bliver solgt for næsen af mig.
*Winnie & Falcon* Cavallo Simple Boots str. 1 KØBES Mangler du tandpleje til din hest? (i midt/vestjylland) Klik HER
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| useriøse bud.. |
|
|
Jeg har ikke noget imod at folk giver bud på det jeg har til salg, så længe de er realistiské, og jeg er også villig til at sælge lidt billigere end annonceret mod hurtig salg fx. Men folk der skambyder, kan virkelig pisse mig af. Det er spild af min tid og deres. Fx har jeg et helt nyt stævnskab til salg, nyprisen er 3200 kr, og jeg satte det til 2100 kr afhentet og at jeg IKKE bytter. Jeg har så modtaget alverdens tilbud om BILLIGE trenser (nypris omkring 300 kr)og brugte hullede dækkener i bytte, samt et enkelt bud på 1000 for skabet. Oh but why?? En anden bød 1500 kr og så henviste jeg til at hun kunne købe et af de andre skabe der var til salg i jylland til den pris. Seriøse bud er ok, skambud er flabet. Derfor er det ikke tit jeg gider handle via nettet. Stine
Galopmenneske - med forkærlighed for military og pinto Næsten færdigudlært sadelmager. Society of mastersaddlers New Millenium Apprentice Scheme. Omstopning, reparationer mv udføres på sjælland.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dadada... |
|
|
Jeg prutter gerne om prisen, med mindre jeg syntes prisen er helt fair  Dog har jeg været rigtig træt at prutterri når det udnuttes! Fx havde jeg omskring 7 dækkener tilsalg, fordi jeg havde rydet op! Jeg satte dækkenerne til en MEGET fornuftig pris, bla. et overgangsdækken, fejlede intet, pæn og velhold brugt meget lidt, det satte jeg til sølle 100kr.... 100kr for et dækket som intet fejler, jeg vil sige prisen er mere end fair! Men ak, der var en der bød mig 100kr inkl. porto, dvs jeg ville få HELE 25kr for et fint dækken DEN salgs prutterri gider jeg bare ikke, jeg kunne jo lige så godt bare smide det ud i stedet for! Men jo, jeg kan godt prutte om prisen, og også selv give rabat, men gider simpelthend ikke når det skal udnyttes!
Hø Sælges billig minibig fra 2009 og 2010 kan leverers, se præs. og skriv pb for mere info!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lad os omregne... |
|
|
Jeg omregner alt i gær eller mælk... Er I klar over hvor meget man kan få for 100 kr. der er sparet på en vare? Jeg prutter altid og får også i 9 ud af 10 tilfælde tingene billigere... Prutter dog aldrig på ting der er yderst fair i pris. Jeg er studerende med 3 heste, er I klar over hvor lidt penge der er til ting udover budgettet..  Så kan jeg få et vinterdækken lidt billigere end annonceret er det jo kun dejligt.
Team Dandanel "Hva folk ikke ved, har de ikke ondt af "
Med hestene Yatzie Dandanel 28-05-10 e. De Noir High-Line Dandanel 08-04-08 e. Hotline Yesica 18-05-95 e. Red Fern - Schwedengruss
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| "I" - hvis du ikke |
|
|
gider at forhandle om "småpenge"....hvorfor sælger du det så ikke bare når der kommer et bud der ligger 50-100 under? "Facinationen af jagt afhænger helt af i hvilken ende af geværkolben man befinder sig".... KH:)Annette
rigtige piger rider hver dag
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Trådstarter |
|
|
Jeg er også ved at få SPAT lige som dig kan jeg læse. Jeg som sælger kan IKKE gøre for priserne ved post.dk og hvis man mener at fordi jeg er en privat sælger.. Jeg har immmervæk også givet "fuld" pris i butikken for varen, tjent min løn, betalt skat og hvad har vi ellers. Det er ikke mit problem folk ikke har råd til at købe udstyr så må de tage et ekstra job lige som os andre hvis der er noget vi vil have eller spare op. Jeg oplever det tit for tiden at folk kommer med en eller anden "latterlig" grund til at de synes min varer er for dyr og i den sidste ende er det fordi DE ikke har pengene, dvs det ikke var prisen men deres pengepung/økonomi? Hvorfor skal jeg finansere andres brug? De finansere heller ikke mit? Og handle om portoen så kan man jo skrive til postdanmark som fastsætter de priser, det gør jeg som sælger jo ikke? Undskyld min lille galde her men synes folk kan være rigtig grove .. Jeg kan dog godt bøje mig, det kommer lidt an på hvordan man spørger ind synes jeg, nogle er meget høflige og andre direkte grumme...
Se min hjemmeside på www.stald-arthur.dk 2 Hestes trailer med lav egenvægt udlejes i Harlev J ved Århus efter aftale. KVALITETS UDSTYR SÆLGES KIG MINE ANNONCER!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dddddddddd |
| Forfatter:  |
Bella |
| Dato:  |
26-10-2010 00:03 |
|
er nok typen der sælger billigt ud af det jeg ikke bruger, og hvis jeg ser noget brugt jeg falder for som kunne være fedt, skal det også købes billigt 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|