Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Gardehusarregimentet - Hesteskadronen
Forfatter: 
Dato:  21-10-2010 17:55

Hej alle derude.

Er der nogen af jer der har været i Hesteskadronen i Gardehusarregimentet eller som kender nogle der har været det?

Jeg overvejer selv om jeg skal søge ind, for tror lige det er noget for mig. De første fire måneder med alm. værnepligt bliver hårde, men så kommer der 8 mdr. med arbejde med hestene og ridning hver dag :)

Jeg kunne bare godt tænke mig at høre om hverdagen og hvordan det er at være der og arbejde med hestene. Altså i det hele taget vide hvordan det hele foregår.

Håber på at høre fra jer :)

Kærlig hilsen

Camilla

0
0
Svar på denne tråd

Husar...
Forfatter: 
Dato:  21-10-2010 18:35

Jeg kenderflere der har været der, den ene - pernille - er herinde men kan ikke huske hvad hun hedder.

De har alle sammen været super glade for det, selv dem der ikke var hestefans ;)

Det var også mion drøm, men jeg blev kasseret pga min ryg, så synes bare du skal springe ud i det, derudover ruster militæret dig rigtig godt!

0
0
Svar på denne tråd

PB... Du må
Forfatter: 
Dato:  21-10-2010 23:41

Hej.

Du er meget velkommen til at kontakte mig over PB med nærmere info. Har været derinde i 1½ år og været rigtig glad for det.

VH Pernille

VH Pernille

Undervisning og ridning af pony/hest tilbydes.

0
0
Svar på denne tråd

Fedt :)
Forfatter: 
Dato:  22-10-2010 08:52

Ej det er jeg super glad for at høre. Jeg har været lidt i tvivl om jeg kunne klare det, for det skulle jo være super hårdt, men alligevel, som jeg skrev, skulle det være fedt, og er da glad for I skriver det samme. Jeg har endda fået en plads, for var til session forleden dag, men ville lige høre om der var nogen der kendte til det herinde :)

Jeg vil meget gerne skrive til dig Pernille, for har en masse spørgsmål :), men hvad er PB (Har ikke brugt det her chat system så længe :p )

Ellers, hvis du ikke har noget imod det, kunne du også sende din email, så kan jeg skrive til den??

Hilsen

Camilla

0
0
Svar på denne tråd

besked
Forfatter: 
Dato:  23-10-2010 22:56

Det er bare en besked herover HN. En Privat Besked :)

VH Pernille

Undervisning og ridning af pony/hest tilbydes.

0
0
Svar på denne tråd

spørgsmål
Forfatter: 
Dato:  18-12-2010 10:38

jeg er inde lige nu, så du kan bare spørge løs :)

Marie Pahuus

0
0
Svar på denne tråd

Må jeg høre med...?
Forfatter: 
Dato:  18-12-2010 10:48

Hej

Jeg blander mig lige i tråden :)

Vil I ikke skrive herinde i stedet for PB? Jeg vil nemlig også rigtig gerne læse, hvad I har at fortælle om at være i Hesteskadronen i Gardehusarregimentet.

Hvordan er fordelingen af fyre/piger?

Skal man være en god rytter?

Hvordan er arbejdsdagen?

Hvad overraskede jer?

Mvh.

0
0
Svar på denne tråd

Dejligt med flere svar
Forfatter: 
Dato:  18-12-2010 11:18

Hej Marie,

Fedt du er derinde nu.

Jeg har simpelthen så mange spørgsmål og jeg ved nærmest ikke hvor jeg skal starte. Men er du så startet i August? Og hvad synes du om det?

Som 'Hak' siger kunne jeg også godt tænke mig at vide hvordan en arbejdsdag ser ud og hvor hårdt det er, hvor mange vagter har man i weekenden og hvor meget rider man og hvordan lever det op til forventningerne?

Jeg glæder mig helt vildt til at komme ind men har hørt at man skal op til en manddomsprøve hvor man skal stå på to heste kun med hovedtøj på og blive stående mens de galoppere over et spring. Er det noget du har prøvet? Jeg har sikkert mange flere spørgsmål, men kan være du bare vil fortælle lidt om hvordan det er derinde og hvordan det hele foregår ?? :)

Hilsen

Camilla

- Heste og hunde giver mig glæde i hverdagen <3

0
0
Svar på denne tråd

lidt i kunne bruge?
Forfatter: 
Dato:  18-12-2010 11:44

vi startede med omkring 2/3 piger, men efter den grønne tjeneste er vi nogenlund 50:50..

nej der er overhoved ingen krav til dig som rytter, men det bliver helt klart nemmere hvis man kan ride inden. Der starter også nogen der aldrig har redet før, så alle starter næsten fra bunden af. nu har vi kun været i stalden i omkring en måned, så vi har helt klart ikke prøvet alt og sådan, lige nu er fokus at kunne få alle lært at styre en hest og ride trav nedsidning og letridning, sådan at vi er klar til at overtage for vores ældste deling der bliver hjemsendt her sidst i januar.

vores arbejdsdag er blevet mere fast efter vi er kommet i stalden, man skal huske at de første 3/4 måneder er man i grøn tjeneste så der er man i felten næsten hver dag, og så er der ikke en dag der er ens. i stalden starter vi med at varte hestene, ride dem, feje stalde, ride, feje, vedligeholde udstyr, få undervisning i teori osv. det er stadig ikke blevet hverdag for os endnu, så jeg kan ikke helt 100 sige hvordan det forløber.

jeg ved ikke rigtig hvad der overraskede, men man får et sammenhold der overgår alt, man følger hinanden gennem tykt og tynd og skal støtte hinanden i alt, ellers kan man ikke være ved HESK, og det gør at det er endnu mere specielt at være der.

ja jeg er startet i august, og jeg ELSKER det. jeg havde en hård tid i felten men det var det hele værd, og har gjort ting jeg aldrig troede jeg kunne få mig selv til.

du kan selv regne på hvor mange weekendvagter der vil komme, de kommer først efter den grønne tjeneste, der skal altid være 4 mand på vagt i stalden og de fleste delinger ender med at være omkring 25 - 30 mand.

jeg har ikke hørt om mandomsprøven, men man ved aldrig hvad de kan finde på ved HESK, vi har det federe end alle andre, bl.a. fordi vi prøver lidt ekstra udover hvad normale værenepligtige ville få lov til.

Marie Pahuus

0
0
Svar på denne tråd

Fedt ;)
Forfatter: 
Dato:  18-12-2010 12:04

Hvor lyder det bare kanon fedt Marie.

Jeg skal derind i feb 2012 og jeg glæder mig rigtig meget. Jeg kan godt lide at udfordre mig selv og at bruge min krop fysisk så jeg tror lige det er noget for mig :)

Hvordan er aldersfordelingen egentlig? Og hvad med hestene, hvordna er de? Og rider man på nogen forskellige eller får man den samme hest man så rider på hele perioden?

Du skrev nogen med at jeres deling skulle overtage for den ældste deling. er det så deres heste i skal til at ride??

Det lyder bare vildt spændende og er glad for du gider svare på alle spørgsmålene :)

Hilsen

Camilla

0
0
Svar på denne tråd

krav....
Forfatter: 
Dato:  18-12-2010 12:13

Er der et højdekrav?

Mener at have set et sted at man skulle være over 174cm for at kunne godkendes. Gælder det også for piger?

Nu med hest

0
0
Svar på denne tråd

lidt mere :D
Forfatter: 
Dato:  19-12-2010 15:28

de fleste er omkring de 20 og så har vi et par stykker der er lidt ældre, men det er ikke så mange.

der er stor forskel på hestene, de skal kunne bruges til forskellige ryttere og fordi der ikke kommer nogle heste videre fra vores stald, er der også gamle heste der skal skridtes eller rides let, så der er alt fra yngre gode heste til ældre erfarne heste. heste bliver indelt i 'sværhedsgrader' det samme gør vi rytter, sådan at man altid får en hest man nogenlunde passer sammen med. man rider mange forskellige, det er først omkring de sidste 2/3 måneder man har sin egen 1'er hest, det vil sige at man har den ene hest man rider hver dag, pluds en eller flere andre heste.

ja når vi overtager for vores ældste deling, betyder det at vi bliver selv i stalden mens et helt nyt hold begynder den grønne tjeneste, og de kommer først i stalden efter deres rextur. lige nu, er det altid vores ældste der rider eskerter og byridt, da vi stadig har folk i min deling der er ved at lærer at ride. men det betyder også at vi skal være klar til at ride eskorter og byridt allerede fra sidst i januar, hvor vi har redet i ca. 1½ måned.

når ældste er hjemsendt er det vores deling der står for at ride alle 75 heste der er i stalden, så det ender nok med 3/4 heste om dagen indtil vores yngste kommer op i stalden og hjælper os.

nej, der er vist ikke nogle højdekrav, jeg er ihvertfald ikke særligt høj, og den mindste i delingen er nok 157..

Marie Pahuus

0
0
Svar på denne tråd

gode svar
Forfatter: 
Dato:  19-12-2010 16:54

Hvor lyder det bare kanon fedt det du skriver Marie. Jeg kan næsten ikke vente det hele år der er til jeg skal ind. Men tiden skal nok gå stærkt. Jeg er 24 når jeg starter inde, jeg kommer nok til at føle mig lidt gammel men det går jo nok. Jeg glæder mig stadig til at komme ind og prøve grænser af og udfordre mig selv.

Havde du trænet dig op på nogen måde inden du kom ind i grøn tjeneste? jeg har hørt det sku være godt at løbetræne inden man skal ind men at de tager lidt hensyn til folk i starten, er det rigtigt?

Det er godt nok fedt at de deler ryttere og heste op i forskellig sværhedsgrad, er godt for alle parter. Ihhh jeg kan slet ikke vente til jeg skal ind :)

Hilsen

Camilla

0
0
Svar på denne tråd

igen :D
Forfatter: 
Dato:  19-12-2010 19:44

det med alderen ligger man ikke mærke til, fordi man bliver så presset og bliver nødt til at hjælpe hinanden, kommer alle på lige fod, og man ligger ikke mærke til den aldersforskel der måske er, i min delign har vi 2 på 24 og en på 26 så du behøver ikke at blive den eneste på din alder.

det er klart at anbefale at man træner sig op. det er virkelig hårdt!! du skal både træne din kondi og muskler. jo bedre form du er i ved starten, jo større mulighedder har du for at klare det når det bliver hårdt både fysisk og psykisk. uanset hvor god for du er i ved start, vil du blive presset så træn mere end du regner med.

de tager på ingen måde hensyn til folk i starten, det er lige på og hårdt og hvis ikke du kan følge med bliver du råbt og skreget af, man har bare at følge med. så du skal ikke regne med nogen kære mor.

men jeg kan godt forstå du glæder dig, og jeg lovet det er mega fedt!! det er alle tåre værd..

Marie Pahuus

0
0
Svar på denne tråd

Puha lyder hårdt men fedt :)
Forfatter: 
Dato:  20-12-2010 09:37

Det lyder godt mht alderen.

Jeg er aå motiveret til at komme i ind og jeg vil klart tage imod din anbefaling om at træne meget inden. Det lyder super fedt og jeg tør godt gætte på det er den bedste slankekur at komme ind i hæren og blive så fysisk stærk som aldrig før :)

Ved du noget om hvor meget ferie man har når man er derinde? Har du fx juleferie nu? og har du en kæreste nu mens du er derinde? Jeg kan regne ud det ikke er meget fritid/kærestetid man har mens man er inde...

Jeg er super glad fordi du gider svare på alle mine spørgsmål, håber det er okay jeg spørger så meget ;)

Hilsen

Camilla

0
0
Svar på denne tråd

Camilla
Forfatter: 
Dato:  20-12-2010 19:14

Som husar er der altid 4 mand på vagt i stalden, 24/7.

Dette gælder også i juelferie, weekender etc.

Pt er der juleferie, hvor der selvfølgelig er staldvagter (4 stk af gangen i 24 timer af gangen, dette er yngste, dvs august-delingen og der er så hesterøringsvagter hver 2.dag, hvor 1/3 del af den ene deling møder op op rider hestene.

Som værnepligtig skal man beregne meget lidt fritid de første 3 mdr, men til gengæld frie weekender med mindre der er eskorte. Efter de første 3mdr, de næste 6mdr er der vagter - staldvagter, hesterøringsvagter og foldsætningsvagter. Dvs få ledige weekender. De sidste 3 mdr er mand "ældste" og får nogle kortere dage og ingen vagter.

Arbejdsdagen er normalt fra 7-16/18 stykker...

Mvh
Stine

Qualified Saddler,

Society of Mastersaddlers (UK)

Garderhusarregimentet, HESK.

0
0
Svar på denne tråd

Tak Stine
Forfatter: 
Dato:  21-12-2010 08:21

Hej Stine,

Tak for dit svar, det lyder rigtig hårdt men også mega fedt at man har så meget med hestene at gøre og at man får redet så meget. Det kan man da kun komme i god form af ;)

Hvornår har du været inde? Og kender du noget til manddomsprøven, hvor man skal stå oprejst på to heste, med et ben på hver hesteryg, kun med hovedtøj og blive stående mens hestene galopperer og springer over et spring, der er vidst også en anden løs hest i mellem de to med hovedtøj. Det lyder rimelig farligt, men har hørt det er noget man også skal kunne som husar??

Hilsen

Camilla

0
0
Svar på denne tråd

Husar..
Forfatter: 
Dato:  21-12-2010 09:22

"Manddomsprøven" du refererer til er den såkaldte Ungarske Post, hvor man står på to specialtrænede heste, som hver har trense på, og "sat sammen" via gjorden, som også er det underlag man står på.

Det er rigtigt at der er nogle indenfor husarerne der kan dette. Men det er ikke en "prøve" og det er ikke alle delinger der har tid til at inkludere dette i deres opvisningstræning.
Normalt er det en fastansat som står for Ungarsk Post og at udføre dette.

Det er ved at være en del år siden, jeg selv var værnepligtig, men jeg arbejder der nu som sadelmager.

Mvh

Stine

Qualified Saddler,

Society of Mastersaddlers (UK)

Garderhusarregimentet, HESK.

0
0
Svar på denne tråd

Puha...
Forfatter: 
Dato:  21-12-2010 09:32

Puha det var godt det ikke er et krav mere, jeg var lidt bange for man skulle lære det derinde, men kan godt forstå der ikke er tid til det, der er jo meget man skal lære derinde og nogle der skal lære at ride fra bunden af.

Hvordan foregår det egentlig når man skal lære at ride/forbedre sig? Får man fælles undervisning af én person i både dressur og spring eller er der også eneundervisning eller hvordan foregår det?

Lyder spændende at du arbejder der i dag.

Hilsen

Camilla

0
0
Svar på denne tråd

lalala
Forfatter: 
Dato:  21-12-2010 09:44

Hey, har lige et spørgsmål også...

Hvad hvis man har egen hest, kan den komme med??

Med Lupus og Malou ved sin side.

Loves the horses, what more can i say...

0
0
Svar på denne tråd

Heste...
Forfatter: 
Dato:  21-12-2010 10:07

Det lyder rigtig spændende, alt det I fortæller... :) Tak for et lille indblik i jeres verden.

Catja: Nu er det jo ikke en rideklub Så SELVFØLGELIG kan du ikke få din egen hest med... Hestene udvælges specielt og gennemgår et langt optræningsforløb. Correct me if im wrong, men det var da et fjollet spørgsmål

0
0
Svar på denne tråd

lalala
Forfatter: 
Dato:  21-12-2010 11:55

Hak: Ved ikk om det var for sjov du skrev det?? Men sys ikk det er et fjollet spørgsmål. jeg ville gerne have min hest med derover hvis det var, kan ikk bare efterlade ham. og kunne da godt være man måtte have sin egen med, det er da mere træning, og den skal jo ikk bruges til regimentet, men bare til mig selv...

Med Lupus og Malou ved sin side.

Loves the horses, what more can i say...

0
0
Svar på denne tråd

Heste...
Forfatter: 
Dato:  21-12-2010 11:59

Nej, det var egentlig ikke for sjov. Syntes bare, dit spørgsmål var lidt skægt... Jeg så for mig, at en hel deling hestetøser tog deres egne muler med derover i bedste ridelejrstil

Jeg tror bare, det er et meget misforstået billede af, hvor hårdt arbejde det er at være derinde, men hvad ved jeg... Jeg har ikke været der.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  21-12-2010 12:12

Catja, jeg har selv været derinde i 1½ år. Faktisk sammen med Pernille.

Mht at have din egen hest med:

En del fra min deling havde deres heste med og opstaldede dem på gårde rundt omkring Slagelse.

Så er det selvfølgelig en fordel at have bil så man kan komme derud.

Ofte får man sent fri og er hamrende træt, så det er hårdt arbejde at have egen hest med.

Den kan selvfølgelig ikke opstaldes på kasernen, da den ikke er husar hest.

- Men mange små privatstalde rundt omkring i Slagelse tager gerne husare og deres heste ind.

Vil dog siges at det skal overvejes seriøst, for du kommer til at pukle R.... ud af bukserne og får ikke meget overskud til din egen hest, så ville nok anbefale udlån i den periode.

Hak, der er bestemt ingen rideskole over HESK, det har du helt ret i, men det er skam mulig at have hest. Selvfølgelig bare ikke på selve kasernen. :)

Mvh Anne

Stilhed før stormen aka. jeg venter på afgang til byridt med hestene Poker og Diamant.

Anne

PG Allways My Choice

RIP Røde. Vil altid huske dig!
0
0
Svar på denne tråd

Militær
Forfatter: 
Dato:  21-12-2010 12:16

Anne; Det var godt, du kunne komme på banen med et ordentligt svar... Jeg troede egentlig at spørgsmålet gik på, om man måtte opstalde sin hest på kasernen og derfor syntes jeg, det var et spøjst spørgsmål

Fedt billede... Og superfede beretninger. Jeg er godt nok ved at overveje det seriøst. Jeg har været værnepligtig, men det var i søværnet, så kender lidt til militærlivet. Jeg forestiller mig, at de 4 måneders "grøn" træning er som de 2 måneders "grøn" træning, vi havde... Og det var en oplevelse, men superhårdt!

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  21-12-2010 12:55

Det man især skal huske ved HESK er at traditioner er i højsæde.

Som husar er du stolt af at kæmpe lidt hårdere end alle de andre, det er det der giver husare sammenhold på en kaserne fyldt med kamptropper.

Hverdagen er hård og var MANGE gang ved at give op, men i den sidste ende er det det værd.

Jeg var selv så uheldig at brække fingeren (ringefinger) en uges tid før REX turen, som er "eksamen", men jeg ville med på den tur, så fik en skinne på fingeren og kæmpede videre.

Det kostede mig en meget skæv finger som måtte brækkes op og aldrig blev lige, men den var det værd.

Fortryder ikke et sekund.

Mht. om det er det samme som den grønne periode i søværnet, så kan jeg ikke utale mig, da jeg ikk har været ved søens folk, men du skal nok undersøge reglerne lidt. Hvis du har aftjent værnepligt, så er jeg ikke sikker på at du kan det igen.

- Også selvom det er et andet sted.

Tiden ved HESK er jo en værnepligt. :)

Anne

PG Allways My Choice

0
0
Svar på denne tråd

Wow....
Forfatter: 
Dato:  21-12-2010 13:23

Hej Anne, det lyder helt vildt det du fortæller, kan simpelthen ikke sætte ord på hvor meget jeg glæder mig til at komme ind og til at få nogle udfordringer.

Det er super godt billede af dig og de to fine heste.

Jeg skal lige ha på det rene; er det 3 eller 4 mdr i grøn tjeneste man har? Og må man godt komme over og se til hestene mens man er i grøn eller er det kun for dem der passer derm der?? og kan du svare på hvordan rideundervisningen foregår? Er der holdundervisning eller ene og hvordan bliver det afgjort hvilket 'ridehold' man skal være på, man er jo på et andet niveau end dem der aldrig har redet før...

Hilsen

Camilla

0
0
Svar på denne tråd

Tak for svar.
Forfatter: 
Dato:  21-12-2010 16:11

Tak for svar. Jeg har undersøgt det - jeg kan godt gennemgå endnu et værnepligtigt forløb, det bliver bare som konstabel, da jeg ikke kan være værnepligtig to gange...

Men det lyder i hvert fald rigtig spændende. Fortæl endelig mere...

0
0
Svar på denne tråd

Hyggeligt.
Forfatter: 
Dato:  21-12-2010 16:14

Hej Hak.

Jamen så kan det jo være vi er inde samtidig. Jeg skal ind feb 2012 :) Bliver spændende

Hilsen

Camilla

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  21-12-2010 17:11

Kender én som skal starte til Februar 2011: )

Hendes egen hest skal opstaldes et sted ved Slagelse, og være i ridning de første måneder under den alm. værnepligt.. Derefter vil hun fortsætte ridningen selv med undervisning af beridderen....

Er vildt spændt på hendes vegne: )

Gitte & Coco Chanel

RIP. Martell - Savner dig:´(

En rigtig hest er en oldenborg

0
0
Svar på denne tråd

ridning
Forfatter: 
Dato:  21-12-2010 18:07

Undskyld jeg nu også "blander mig"

Men har også været inde, og kender både anne og pernille (mødtes ved HESK og stadig sammen den dag idag, med pernille.)

MHT. ridningen så er der som udgangspunkt holdundervisning, men der er ofte flere undervisere af gangen og således vil der være stor mulighed for at modtage undervisning...

Som der bliver skrevet vil alle lære at ride, men man kan dog naturligvis ikke forvente at man kan blive Andreas Helgstrand på de 8 mdr man rider. Desværre er det dog ofte de historier man hører om på de diverse sider og i samtaler med folk om hvor dårligt og ukorrekt der rides. Hvis man i forvejen kan ride, bør man overhovedet ikk være bange for at man ikke kan lære noget, som tidligere skrevet så vil man i overvejende grad blive inddelt efter evner. Mht. inddelingen vil man komme til en "rideprøve" og lige så trompeter prøve- ang. rideprøven, vil der være udslagsgivende for starten af ridningen, men som i det virkelige liv kan man have en dårlig dag osv så der kan sagtens skiftes - man er altså ikke låst i en bestemt gruppe.

Omkring medbringelse af egen hest. er der jo ingen ting der er umuligt. men man skal dog have gjort nogle seriøse overvejelser omkring det. under grøn tjeneste vil jeg dog gå så langt at sige at der vil jeg alt andet end anbefale både for en selv og hesten - der er altså ingen tid eller overskud. De næste par mdr var man stadig er yngste vil det også kræve rigtig meget disiplin og overskud. sidste halve år, vil det kræve det samme, men man for dog lidt mere overskud i hverdagen.

jeg vil sige at hvis man vælger at have egen med, kræver det at man har mulighed for at få hjælp af andre da man jo ikke selv kan passe den når man er på tur rundt i dk eller har staldvagt på kasernen.

Ang. form så kan man faktisksammenligne det meget med ridning. man kan godt uden at have trænet (ikke redet før) men man for bare så meget ekstra ud af det hvis man er i god form, + altid bliver bare sjovere hvis man har overskud. det er dog ikke kun fysisk man skal være klar. er folk der har været inde som trænede flere gange om ugen og havde løbet halvmaraton og trænede mod alm maraton som simpelthen gik ned pga stres.

Lige lidt fra mig, som andre skriver er man også velkommen til at spørge mig, her eller gerne PB. så vil jeg besvare så godt jeg kan og som "myterne omkring tillader" - smiler.

MVH

Kim med Aslan som 1. hest :)

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  21-12-2010 20:07

Hej Kim :D

Tak fordi du lige blander dig.. Det var en lidt bedre forklaring end den jeg lige fik brygget sammen.

Kan tilføje:

I har sikkert tusinde spørgsmål inden I kommer ind, men alt i alt: Vent nu og se!

Det er en stor oplevelse og alle oplever den på deres egen måde.

Fx. taler Kim om trompeter prøverne og ved det også var en stor del af Pernilles tid derinde, men det var det overhoved ikke for mig, da jeg var sabelhusar.

Det viser bare hvor stor forskel der er :)

Jeg anede INTET da jeg tog afsted som lille usikker rekrudt.. Jeg vidste på ingen måde hvad jeg skulle ind til, så havde ikke lige tænkt på at der skulle trænes hårdt fysisk inden, hvis man ville følge med i fronten.

Idag er det sådan set det største og bedste råd jeg kan give.

Hvis I ikke har en god grundform nu, så få det inden I tager derind.

Det hjælper SÅ meget.

Held og lykke med jeres oplevelser derinde.

Anne

PG Allways My Choice

0
0
Svar på denne tråd

Tusind tak
Forfatter: 
Dato:  22-12-2010 08:15

Tusind tak for alle jeres svar, det er virkelig sjovt at høre jeres foreskellige oplevelser af det derinde og det gør at jeg glæader mig endnu mere til at få mine egne oplevelser når jeg skal ind.

Jeg vil lige høre om en ting mere; var der nogen af jer der havde kæreste mens I var inde? Jeg kan se at der ikke har været meget tid til det?!

Skal i gang med at træne til sommer efter udveksling, så har jeg lidt over et halvt år til at komme i super form og få styrket kroppen.

Wee glæder mig så meget til den store oplevelse :)

Hilsen

Camilla

0
0
Svar på denne tråd

Kæreste
Forfatter: 
Dato:  22-12-2010 19:41

Jeg havde ikke kæreste på derinde, men som skrevet så fandt jeg jo sammen med pernille...

Hvis du tænker på om man kan have en imens?!

Så vil jeg sige at det kan man naturligvis, for kærlighed besejre jo alt som man siger... Men jeg vil dog sige at hvis man syns det er hårdt at være i mili så er det faktisk lige så svært at kunne have en kæreste hjemme - naturligvis på en helt anden måde.

Hvis jeg kort skal sige noget, så ville det være at hvis man overvejer at "droppe" en kæreste fordi man skal ind, er han så overhovedet det værd med eller uden mili?

Hvis man har kæreste når man skal ind, så må man gøre det klart at man vil udvikle sig utrolig meget personligt derinde, og det kan ofte være svært for folk hjemme at kunne følge med. Som Anne tidligere har skrevet så for man et helt unikt sammenhold i HESK af mange grunde og det gør det virkelig svært for andre mennesker at forstå, hvordan det kan ændre sig så hurtigt.

0
0
Svar på denne tråd

HESK...
Forfatter: 
Dato:  23-12-2010 11:14

Åhh den elskede Hesteskadron!!

Jeg har også tidligere været i HESK. Jeg var der i 1½ år. Jeg var værnepligtig fra Feb 08-Feb 09 og forsatte yderligere et halvt år som konstabel.

Det er den bedste oplevelse nogensinde har haft og jeg savner det hver eneste dag!

Jeg vil ikke komme mere ind på, hvordan det er for det er vist blevet uddybet. Man får først det reelle billede af, hvordan det er, når man er midt i det.

Ja, det er mega hårdt og man er ikke særlig meget hjemme!

Jeg mødte min kæreste derover. Han var trompeter, så han havde ekstra mange weekendarragementer og der var en periode, hvor han ikke var hjemme i 12 uger!! Det var fordi det hele faldt sammen med weekendstaldvagter, foldsætningsvagter, eskorder og trompterarragementer.

Jeg kan lige dele ud af mine erfaringer omkring at have egen hest med.

Jeg troede jeg ville få tid til den som værnepligtig, men nej. Det er slet ikke tid til det. Man har virkelig lange dage og er møg træt når man er færdig. Derudover skal man ikke snyde sig selv for det fællesskab man får i fritiden med sin deling. Man mister meget, hvis man kl 20 hver aften skal tage ud til sin egen hest mens de andre hygger på stuerne om aften.

Jeg var rigtig glad for jeg lod hesten blive hjemme hele året!!

Men, da jeg så blev konstabel, da hentede jeg hesten. Men det var også en fast arbejdsdag fra kl 7-14.30.

Så min bedste råd ang. egen hest: Lad den blive hjemme!

Karina

Der vil ikke være noget paradis,

hvis min hest ikke kommer mig i møde

Ofelia, min smukke engel, jeg savner dig..

0
0
Svar på denne tråd

Gode historier
Forfatter: 
Dato:  23-12-2010 11:21

Hej alle.

Tusind tak fordi I gider dele ud af jeres erfaringer, det er super spændende at læse om og jeg glæder mig bare mere og mere for hver person der siger hvor fedt det er :) Det lyder til at være lige noget for mig.

Tusind tak alle sammen :)

Hilsen

Camilla

0
0
Svar på denne tråd

opstart feb12
Forfatter: 
Dato:  10-01-2011 21:48

Jeg skal også ind i HESK til februar 2012.
Så ses vi jo nok :)

Tror det bliver en super fed oplevelse :)

0
0
Svar på denne tråd

HESK !!
Forfatter: 
Dato:  11-01-2011 22:18

Min kærester er Præmiere Løjtnant i Den Kongelige Livgarde, og har også været Husard ved Hesteeskadronen. Han har haft lidt andre forhold end dem der bliver omtalt, af Jer piger der er inde/har været inde - så det er egentlig meget sjovt at læse Jeres erfaringer. (Han ringede efter en hest hvis han ville ud og ride, så fik han en tid på hvornår den var klar - ud og rid og så ellers aflevere den når han var færdig = Ingen arbejde selv !)

Jeg overvejede det faktisk selv, man da jeg har været eliterytter som ponyrytter, frarådede han mig det faktisk - da han mente at jeg ville blive ret skuffet over det. Og efter min veninde kom ind som husard og fortalte om det - så har jeg faktisk ikke fortrudt.

Men jeg synes det er rigtig flot at der er så mange af Jer seje piger, der gør/har gjort det ! For det er ikke nogen nem opgave, først at skulle klarer de første måndere som værnepligtig !! Så I får lige en fra mig ! Jeg har militæret ret meget ind over i privatlivet, så jeg ved hvad det kræver - I er squ for seje, at I kan klar det !!!!

\\ Pernille

0
0
Svar på denne tråd

Opstart feb '12
Forfatter: 
Dato:  12-01-2011 11:10

Fedt Louise at du også starter i 2012, så ses vi jo derinde. Jeg glæder som et lille barn, men frygter det bliver meget hårdt. Men man må jo bare kæmpe som alle de andre seje tøser der har været/er inde :)

Hilsen

Camilla

0
0
Svar på denne tråd

HESK - Februar 2011
Forfatter: 
Dato:  15-01-2011 16:30

Hej :)

Jeg har siddet og læst alle indlæggene nu, men så vidt jeg kan se, så er det folk, som har været derinde eller som først skal ind i 2012.

Er der ikke nogle, der skal til Slagelse i februar 2011? Det er jo lige om lidt :)

Jeg skal derind på det tidspunkt, så det kunne være sjovt, hvis der er nogen, som også skal derind på samme tid?

Venlig hilsen
Trine

0
0
Svar på denne tråd

Værnepligten
Forfatter: 
Dato:  17-01-2011 14:17

Hej det lyder så spændende med alle jeres oplevelser.

Jeg overvejer at tage et "friår" fra min uddannelse for at tage ind som Gardehusar.

Jeg ved ikke endnu om det endet med at jeg melder mig, men der er en ting som jeg er meget nysgerrig at høre om (som skræmmer mig lidt). Det er værnepligtsperioden på de der 3 - 4 måneder! Er der nogle der kan fortælle lidt mere om hvordan den del er. I skriver det er vildt hårdt men hvor hårdt? :S Og hvilke udfordringer og opgaver bliver man stillet over for?

Og derudover ville jeg godt høre af hvilke grunde folk bliver sendt hjem? Skal der meget til? Og kan man regne med at klare det hvis man klør på og gør hvad man kan?

Det var mange spørgsmål. Håber nogle vil svare :)

Hilsen Maja :D

0
0
Svar på denne tråd

fedtfedt ;D
Forfatter: 
Dato:  17-01-2011 15:22

Dejligt at læse jeres historier, følger lige med på sidelinien

Skal nemlig også ind til februar 2012, ligesom dig camilla ;)

Du må da godt lige skrive, kunne være hyggeligt at "kende" nogen på forhånd inden man kommer ind ;P

Vh Sandra

0
0
Svar på denne tråd

*en overskrift*
Forfatter: 
Dato:  03-07-2011 20:16

Jeg faldt tilfældigvis over denne tråd, og blev lige nødt til at skrive! Det fangede mig nemlig meget :)

Så - alt hvad jeg vil høre, er.. Er jeg for sent ude for at melde mig ind for feb 2012 nu? Jeg søgte lige på nettet, og kunne blot se, at der stod der ikke kørte nogle hold - betyder det, at jeg er for sent ude?

Tak for de mange indlæg forresten. Var fedt at læse om ;)

Don't cry because it's over, smile because it happened

0
0
Svar på denne tråd

Ring ind.
Forfatter: 
Dato:  03-07-2011 21:16

Hej Line.

Jeg vil tro der nok er booket op nu, men du kan jo ringe ind til dem og høre om der er stadig er pladser, men det plejer at være booket op rimelig hurtigt.

Held og lykke med det :)

Hilsen

Camilla

0
0
Svar på denne tråd

jeg har ikke
Forfatter: 
Dato:  04-07-2011 01:31

... været hos HESK, men dog i Forsvaret, og kan lige tilføje at Forsvaret som sådan "ikke sender folk hjem". Medmindre selvfølgelig at de gør noget strafbart.

Men der er mange som giver op i løbet af værnepligtigten - både piger og drenge. Pigerne kan standse med dags varsel. Drengene skal igennem en længere proces for at få lov at slippe, og de slippe aldrig helt - det ville i så tilfælde ende som nægtertjeneste.

Jeg selv startede i 2001 som værnepligtig ved Stabseskadronen ved Gardehusarregimenet. Jeg var ikke særligt godt forberedt på dette - havde næsten ikke trænet, og oveni var jeg rendt ind i en lungebetændelse kort tid før jeg startede. Den lungebetændelse kunne jeg ikke komme af med igen, og alt i alt betød det, at jeg ikke kunne følge med, og derfor var der altid fokus på mig. Der er i forvejen fokus på pigerne, så det hjælper ikke at man også gør sig uheldigt bemærket. Til sidst endte jeg med at stoppe pga stress. Vi startede 16 piger hos STESK, og da jeg stoppede efter 2½ måned var der 7 tilbage, mener jeg.

Senere genoptog jeg værnepligtsuddannelsen ved Telegrafregimenet i Fredericia, hvor jeg var anderledes godt forberedt :-) men også her var det sindsygt hårdt. Feltmæssigt faktisk værre end ved husarerne, selvom de jo ellers er kampsoldater. Blandt andet udgik jeg af rekrutturen med to fødder fuldstændigt smadret af vabler fra hæl til tå og også ovenpå. Senere gennemførte jeg en ny rekruttur med endnu værre fødder - faktisk så slemme, at de efterfølgende på infirmeriet (kasernes skadestue om man vil) spurgte, hvorfor jeg dog ikke var stoppet? Udover vabler havde jeg betændelse i begge hæle og jeg kunne ikke gå ordentligt i en måneds tid efter turen. I et par dage efter turen, måtte jeg endda kravle rundt, fordi jeg ikke kunne støtte på fødderne.

Vi startede seks piger ved Telegrafregimenet, og tre gennemførte alle ni måneders værnepligt. Af dem er der to af os tilbage i uniformen stadigvæk.

Mit råd til alle der overvejer HESK er, at man ikke skal gøre det bare for at få lov at ride. Man kan få lov at ride alle steder - for søren det gør I allerede nu. Men hvis I vil have en ekstraordinær oplevelse, og vedkender jer, at det er Forsvaret I er i. At I skal være soldater, omend til hest, så bliver det en fed oplevelse.

Træn inden (både løb og styrketræning) - men vid, at I som hestepiger nok kan klare en del mere end så mange andre tøsebørn. I er for eksempel nok ikke så kede af at blive beskidte ;-)

0
0
Svar på denne tråd

Vil I komme med jeres historie?
Forfatter: 
Dato:  04-01-2012 10:47

Redaktionen søger lige nu tildligere eller nuværende gardehusarer fra heteskadronet, der har lyst til at dele deres historier.

www.heste-nettet.dk/nyheder/8423/

Med venlig hilsen

Jean, Redaktionen

0
0
Svar på denne tråd

Hvor kan man
Forfatter: 
Dato:  04-01-2012 12:45

melde sig ind henne??

Oldenborg FOREVER!" Elsker dig Flexness!" Nu med ny underviser både i spring og dressur, de bedste 2 undervisere der findes! Nu tror jeg på, at det kan lade sig gøre!

0
0
Svar på denne tråd

Forsvarets dag
Forfatter: 
Dato:  04-01-2012 18:45

Hej Flexness ?Bassen?

Du skal deltage i det der hedder forsvarets dag: forsvaretsuddannelser.dk/ ForsvaretsDagOgVaernepligt/Pages/ default.aspx

Her vil du gennemgå samme ting som drenge/mænd dvs. forskellige prøver og heldbredsundersøgelse. Hvis du bliver erklæret egnet, kommer du til en samtale med en vejleder, hvor du blot siger at du ønsker at komme ind HESK (Garderhusarregimentet - i mili sprog), dog skal du forberede dig på at der kan være vente tid på optagelse, sådan var det ihvertfald da jeg var inde. Især når det gælder piger, kan vente tiden være længere så vidt jeg har forstået :)

Hvis der er andet jeg kunne hjælpe med, kan du evt. skrive en besked til mig personligt :)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider