Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Undgå fælderne ved køb og salg af hest
Forfatter: 
Dato:  19-10-2010 10:35
Indsat fra nyheden Undgå fælderne ved køb og salg af hest:

Heste-Nettet afholder i samarbejde med Dreist Advokater foredrag om fælderne i forbindelse med køb og salg af heste.

Tid: Onsdag den 3. november 2010 kl. 19.00

Sted: Worre Stud Farm - Vallø Ridecenter, Bregnevej 2A, Himlingøje, 4652 Hårlev.

Formålet med foredraget er, at brugerne af Heste-Nettet.dk efter at have deltaget i foredraget, ikke falder i de mest almindelige fælder i forbindelse med en hestehandel.

Foredraget vil blive afholdt af advokatfuldmægtig Karen Margrethe Madsen og indholde en gennemgang af den salgskontrakt som kan downloades på Heste-Nettet.dk, en gennemgang af konkrete eksempler på, hvor galt det kan gå samt besvarelse af spørgsmål fra Heste-Nettets brugere.

Til foredraget deltager dyrlæge Maria Nørgaard Qvist, som vil foretage en handelsundersøgelse som en del af foredraget, således at brugerne får indsigt i, hvad man som dyrlæge lægger vægt på ved foretagelse af en handelsundersøgelse. Dyrlæge Maria Nørgaard Qvist vil endvidere fortælle om sin rolle som dyrlæge i forbindelse med en hestehandel.

I pausen vil der blive serveret kaffe, the og kage, mens deltagerne til arrangementet får mulighed for at nyde et udsnit af Worre Stud Farm´s heste.

Se tidsplanen og tilmeld dig her

(Der lukkes for tilmelding, når pladserne er udsolgt eller senest onsdag d. 27 oktober)

0
0
Svar på denne tråd

Det var da
Forfatter: 
Dato:  19-10-2010 17:13

et rigtigt godt intiativ

Dog nok for langt væk fra Nordjylland til at jeg kommer.

Mvh Janni

0
0
Svar på denne tråd

Arrangement
Forfatter: 
Dato:  19-10-2010 18:22

Godt initiativ...

En veninde og jeg har meldt os...

Flere fellponyer til salg,se hjemmesiden:

www.fellpony.eu

www.fellponyfan.dk

www.fellponydenmark.dk

0
0
Svar på denne tråd

Glimragende initiv!
Forfatter: 
Dato:  19-10-2010 18:26

-- men jyderne vil heller ikke snyde sig selv, kan de mon lokke Dreist vestpå?

Elsker dig, Sejrende Skønhed

0
0
Svar på denne tråd

super ide...
Forfatter: 
Dato:  19-10-2010 20:00

dejligt at i tager emnet op.

Desværre læser vi jo ofte om folks dårlige resultater af hestehandler.

IMC

200 BALLER HALM SÆLGES.HENV. 20285450

www.123hjemmeside.dk/lurebjerg/ 36651661

0
0
Svar på denne tråd

kimber
Forfatter: 
Dato:  19-10-2010 20:04

kimberdyrlægerne afholde et lignene arrengement i aars nordjylland sidste år mener jeg, måske tidlig i dette år.

Det var rigtig god og lærerigt.

-----MARIA-----

:-) :-) smil det smitter :-) :-)

Gamle uldtrøjer søges, se præsentation

0
0
Svar på denne tråd

Dreist ikke altid ok
Forfatter: 
Dato:  20-10-2010 13:23

Jeg har faktisk for nyligt henvendt mig til Dreist og Karen Magrethe som afviste min reklamationssag over for sælger.

Sælger havde glemt at oplyse at hendes hest var behandlet med stærke medikamenter for at klare hoste. Jeg fik bare at vide at hesten ikke kunne tåle støv - den blev konstateret kronisk angrebet af bronkitis...

Selvom det var et såkaldt forbrugerkøb, da sælger er momsregistreret, mente Karen ikke der var nogen sag.

Et skifte til ny advokat gjorde at jeg fik hesten returneret og mine penge tilbage. Dog tabte jeg de 10000,- dyrlægen kostede...

Et godt råd: Få altid en "second oppinion"

Her en tak til Jørgen falk Røne og advokat Jesper Berning - for hjælpen.

mvh.

Morten

0
0
Svar på denne tråd

MortenMadsen
Forfatter: 
Dato:  20-10-2010 15:06

Det var godt du fik en god advokat på - umiddelbart ud fra hvad du beskriver mener jeg slet ikke der skulle kunne være tvivl om, at der var basis for at søgsmål.

Jeg har selv mistet mange penge grundet en hestehandel hvor sælger "glemte" at oplyse om at hesten var smertestillet for at dække over skader (dog i en civilhandel). Selve købesummen og retsomkostninger blev hun dømt til at betale - men ikke dyrlægeomkostninger mv., da hun var egentligt insolvent og det ikke gav mening at prøve at få mere fra hende når vi vidste dette.

Jeg havde en god og effektiv advokat - og da retssagen var slut, var jeg blevet bekræftiget i, hvad det var jeg skulle når "jeg blev stor"...

Så selvom formueret ikke er det jeg finder mest fantastisk, så regner jeg bestemt med at arbejde med hestesager om et par år...

Milla, stud. jur.

Heldig og lykkelig ejer af:

Heartbreakers Avalon

Frøsanggårds A'Capo

Frøsanggårds Grand Illusion (aka. Prinsessen)

Snart med på en ny Aalborg-tur!
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider