Jeg kan virkelig ikke blive forarget !
Undskyld, jeg læste ikke hele din roman
men at hestene først kommer ud kl. 11.30 og at der ikke er stråfoder og vand på folden, det kan altså ikke hidse mig op.
Hvis den stod ude fra 6 morgen til 22 aften, jo så ville jeg nok syntes at det var forkert, men fra 11.30 og hvor mange timer ? det overlever din hest såmænd nok.
Alle de steder mine heste har stået, har det været med vinterfolde uden græs. De steder hvor de har gået ude hele dagen, der har der været adgang til halm på folden, og nu hvor jeg har dem hjemme, er der halm eller hø alt efter hvad jeg lige har nede fra loftet.
Jeg har haft hest på rideskole, hvor man skulle være heldig hvis man kunne finde en ledig fold kl. 7.00 om morgenen. Når hestene havde gået i 1 time, var det tilladt at tage dem ind, hvis du skulle bruge folden til din egen hest. Så på en dårlig dag, var hestene kun ude 1 time om dagen, udover den tid jeg red. Der var ingen stråfoder, ingen vand osv. på foldene.
Jeg har stået opstaldet på mindre private gårde, hvor hestene har stået ude med stråfoder og vand, men intet skur. Og de stod ude i regn og blæst, og høj solskin
Jeg har nu hestene hjemme, og de står ude, i regn og blæst, og høj solskin, og med vand og stråfoder, men intet skur.
Og tænk sig, min ældste hest, som har stået alle disse steder, ja hun lever stadig i bedste velgående, og styrer folden herhjemme med hård hov
Hun er rund og trivelig, og rigtig dejlig sund.
Hun elsker at komme på fold, men elsker i lige så høj grad at komme ind på stald.
Kære trådstarter
Jeg tror din hest den overlever. Og mon ikke også at du gør det 
Selvfølgelig vil der være lidt tilvænning her i starten, men når nu din hest får etableret sig i flokken, og går og hygger sig med de andre, så ser tingene nok lidt lysere ud.
Og som du selv er inde på, der er mulighed for døgnfold til sommer, med græs, hvilket må tælle rigtig meget i Kbh. Og tænk på, at hvis din hest skulle gå hele vinteren på denne døgnfold, så var der ingen græs til sommer.
Som det er nu, kommer den ud på noget dejlig græs i sommerperioden, og så må du hygge lidt ekstra om den med gåture og skovture i vinterhalvåret.
Og vær glad for at de overhovedet tilbyder sommergræs. Mange større rideskoler har ikke mulighed for at tilbyde en sådan ordning.