Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Forskel på pæd. og pæd. ass.?
Forfatter: 
Dato:  13-10-2010 14:24

Det blev noget forkortet :-D


Men hvad er forskellen på uddannelsen til pædagog, og til pædagogisk assistent?

- Hvad er fordelene/ulemperne ved at vælge pæd. ass. fremfor pæd?


Er det værd at ta' en udd. som pædagogisk assistent, eller kan man ligeså godt hoppe på pædagog uddannelsen så?



Rollo


LÅNEHEST SØGES
Robust og stabil skovturshest


HUS SØGES TIL LEJE

I Jylland, husdyr skal være tilladt


TELL-MANN

West Highland White Terrier & Mops
Hanhund tilbyder parring
Westie og mops hvalpe forventes

0
0
Svar på denne tråd
 
 forskel
Forfatter: 
Dato:  13-10-2010 15:04

Altså den ene er jo en proff. bachelor, og en længere uddannelse. Den gør du kan arbejde som pædagog.

Pædagogisk assistent er en kortere uddannelse, og med den kan du blive fx pædagogmedhjælper.

Så pædagog uddannelsen er jo mere faglig og giver kompetencer til nogle flere/andre ting.

Umiddelbart burde der ikke være problemer i læse direkte til pædagog. Tror jeg da de fleste gør.

Prøv læse om begge uddannelser på www.ug.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Pæd assistent
Forfatter: 
Dato:  13-10-2010 16:03

Der er mange steder der ikke gider at ansætte dem af flere grunde.. dels skal de have en højere løn end en uuddannet og dels bliver de hængende.. Mange institutioner ønsker at bruge medhjælperne som et frisk pust - de vil have Simon på 20 der kan spille guitar, fodbold og lave bål og som inden for et par år går i gang med at læse videre.. De gider ikke Lone på 35 med to små børn som ikke rejser nogen steder og som skal have højere løn, omsorgsdage og barnets første sygedag.. Dem er der masser af med den rigtige uddannelse.


Læs til pædagog, hvis der findes en discountordning af en uddannelse hvad enten det er pæd assistent, sundhedssekretær, frisør på et år eller lignende så er det sjældent at den hitter ude i det virkelige liv når du skal til at søge arbejde..


VH,


MaggieMay


"Jeg køber aldrig en travhest igen - men jeg elsker hende jeg har over alt på jorden"..



"Gud skabte manden før kvinden. Det er ligesom, når jeg skriver først laver jeg en kladde" Karen Blix ...
0
0
Svar på denne tråd
 
 Forskellen
Forfatter: 
Dato:  13-10-2010 16:13

Jeg er selv udd pædagogisk ASS, og har været utrolig glad for uddannelsen & det jeg har kunne bruge den til.


Forskellen er at du ikke kan kalde dig pædadgog på CV`et og at pædagog udd andre arbejds kompetancer.


Jeg har med min uddannelse arbjedet som både pædagogisk ass i vuggestue, børnehave og med voksne inden for special området.

Det er lidt op til havd du vil i fremtiden. I daginstitutioner har du ikke det store ansvar, men min erfaring er inden for special området at jeg har det samme ansvar. Og så levede jeg væsentlig bedre økonomisk under min udd end en pædagog studerende gør :-)


Så det kommer an på hvad du vil. Vil du ind på daginstitions området og have meget ansvar og være med til at beslutte de større ting så ville jeg vælge pædagog udd.


Vil du have lidt mindre ansvar, men stadig udnytte dine kompetencer så ville jeg tag Pæd. Ass.


Jeg fortryder ikke mit valg- men det er en individuel beslutning.



Nu med sin skønne dreng tilbage i stalden <3

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider