Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Ødelagt gave- korrekt opførsel?
Forfatter: 
Dato:  11-10-2010 10:28

Vi holdt barnedåb for vores 8 uger gamle datter igår - og det var en rigtig hyggelig fest ..

Prinsessen blev, som de nu gør til den slags, meget "begavet" ..

Desværre kommer en af gæsterne til at ødelægge en af gaverne..

Gaven var fra min mor, der også bar prinsessen, og var en graveret ramme med dåbsrør ..

Denne gæst var meget ivrig (der er tale om en voksen dame på over 50) og nærmest flår rammen ud af hånden på mig da hun gerne vil se den ... Idet hun gør det, falder proppen til dåbsrøret af og ryger på gulvet.. Den er meget tung og får derved et ordentlig slag, bliver bulet, slået skævt og ridset .. Med andre ord, den er ødelagt..

Uheld kan ske, jeg bliver selvfølgelig meget ked af det da min mor har glædet sig meget til at give hende denne gave.. Og så bliver jeg lidt irriteret, da det var et "unødvendigt uheld" idet gæsten kunne have taget den med ro..

Nu kommer så det jeg er lidt i tvivl om.. For gæsten hverken undskylder eller tilbyder at erstatte gaven.. Jeg siger med det samme at så må vi jo kontakte butikken hvor den er købt og høre om man evt kan købe en ny prop eller hvad der er at gøre ..

Her mener jeg jo så at denne gæst skulle sige "du sender bare regningen til mig" eller tilsvarende.. Altså i hvert fald gøre det klart at hun selvfølgelig vil erstatte gaven da uheldet jo var "hendes skyld" ..

Ydermere snakker denne gæst ikke til mig resten af festen, siger kun afmålt farvel og har stadig ikke undskyldt .. Til min mand og mine forældre har hun så beklaget hændelsen og sagt at "hvis det blev meget dyrt måtte vi jo sige til" ..

Er det mig der er helt galt på den her? ... Stod jeg i samme situation, ville jeg da øjeblikkeligt sige at jeg selvfølgelig betaler og hvis vi havde en idé om prisen ville jeg også betale på stedet så den potte var ude ...

Hvad ville du gøre hvis du kom til at ødelægge en gave til en fest? ...

MVH ManEater, Queen of the Fucking Universe, Any Questions?

Bryllup 20.02.10

Termin 07.08.10

2010 bliver et fantastisk år, intet mindre.. ;)

0
0
Svar på denne tråd

ødelagt gave
Forfatter: 
Dato:  11-10-2010 10:33

Hvis det var mig, så ville jeg blive mega-flov og undskylde mange gange.

Damen var åbenbart beklemt ved situationen, men har bare ikke håndteret den særligt godt ved bare at lade som ingenting.

jeg ville også tilbyde at udbedre skaden og betale alle omkostninger.

ved at de fleste familieforsikringer har en "gæstebuds forsikring", men kan ikke lige på stående fod huske om det er gæsten eller den der inviterer der skal melde det til forsikringen.

Hilsen

Anne

0
0
Svar på denne tråd

Opdragelse
Forfatter: 
Dato:  11-10-2010 10:36

er en god ting - desværre formår denne dame ikke at se fejlen er hendes, og at det er en gave der - mere end andre gaver pga. det er en dåb - vil huskes fremover.

Jeg synes bestemt godt du kan bede hende erstatte - for mig er det helt uforståeligt at hun ikke selv gør det uopfordret.

.

0
0
Svar på denne tråd

kan godt forstå dig
Forfatter: 
Dato:  11-10-2010 10:37

jeg kan godt forstå, at du blev ked af det. Det ville jeg også være blevet. At gæsten ikke med det samme tilbød at erstatte det ødelagte, det forstår jeg derimod ikke. Selvfølgelig erstatter man altid, hvad man ødelægger, også når det er et uheld. Alt andet er dårlig stil.

Mvh.

Lotte K.

0
0
Svar på denne tråd

forsikringen
Forfatter: 
Dato:  11-10-2010 10:46

Jamen hendes egen indboforsikring dækker da? Du skal ha fat i hende, og så må hun melde det til forsikringen.

Og puha hvor kan jeg godt forstå hun har været flov.

Mvh
Poeten

Part søges i Lyngby... kig min profil
...

0
0
Svar på denne tråd

erstatte
Forfatter: 
Dato:  11-10-2010 12:15

Jeg synes også sagtens du kan bede hende erstatte det hun har ødelagt .. personligt ville jeg også selv have tilbudt med det samme at betale for det jeg havde ødelagt..

Det er da bare noget man gør, det er da almindelig høflighed.. ! -For nogle åbenbart ..

0
0
Svar på denne tråd

Gaven ...
Forfatter: 
Dato:  11-10-2010 13:44

Er glad for det ikke kun er mig der mener denne gæst kunne have ageret lidt anderledes..

Mine forældre har nu undersøgt sagen og det er hverken muligt at reperere låget eller bestille et nyt, så der må købes en helt ny ramme hvorfra vi så kan tage låget og flytte over på den graverede ramme ..

Rammen kostede 400 kr så det er jo ikke de vilde beløb vi snakker, og derfor kan det næppe betale sig at blande en forsikring ind i det..

For mig er det bare princippet i at man ikke undskylder og tilbyder at udbedre den skade man har gjort .. Og så er det da trælse penge at betale for at min datter får den gave fra hendes mormor som min mor var så stolt af ..

Min mor skal i hvert fald ikke bøde for det, så jeg betaler selv .. Kan så håbe min svigerfar måske tilbyder at betale (det var hans kæreste der var den "uheldige" gæst) ... Men jeg tvivler nu desværre og så må det jo være sådan ..

MVH ManEater, Queen of the Fucking Universe, Any Questions?

Bryllup 20.02.10

Termin 07.08.10

2010 bliver et fantastisk år, intet mindre.. ;)

0
0
Svar på denne tråd

mennesker
Forfatter: 
Dato:  11-10-2010 14:49

Alle regere forskellig, og det har vi alle vores grunde til.

Men jeg syntes du skal gå til hende, fisken på disken, ellers stinker den i skuffen.

Forklar hende hvordan du oplevede det og hvad det gjorde ved dig, og hvad du ønsker nu. Uden at angribe.

Så lad hende komme med hendes forklaring.

Det nytter ikke at gå og mugge over sådan noget, det er bare at få det ud af verden og komme vidre.

Tillykke med dåben, hvad kom prinsessen til at hedde.

-----MARIA-----

:-) :-) smil det smitter :-) :-)

Gamle uldtrøjer søges, se præsentation

0
0
Svar på denne tråd

Snak.....
Forfatter: 
Dato:  11-10-2010 18:35

Sikke en ærgelig situation!

Jeg synes klart du skal tage en snak med hende, ellers tror jeg det "forevigt" vil ligge og ulme. Måske har hun reageret som hun gjorde fordi hun blev virkelig flov og ikke fordi hun ville være decideret uhøflig!

Don´t tell me the sky is the limit,

if there are footprints on the moon!

.

0
0
Svar på denne tråd

Tjaeh...
Forfatter: 
Dato:  11-10-2010 18:43

Når det er en så 'tæt' på i familien, tror jeg at jeg stille og roligt ville tage en snak med vedkomne... Selv om det ikke er et stort beløb, ville jeg nok lufte tanken om en eller anden form for erstatning...

Nu ved jeg ikke hvordan denne ivrige dame på over 50 år normalt er, men jeg kender mennesker der bliver helt ustyrlige når de ser babyer - ofte kvinder der ikke selv kan få, eller har fået børn endnu, men meget gerne vil, eller nogen der er helt vilde med heste men ikke har så meget forstand på de kære dyr, kan komme til at gøre noget der virker helt mærkeligt, fordi de ikke tænker sig om... Jeg tænker lidt at denne dame kunne være en af dem der nogen gange, pga, sin iver kommer galt afsted, og at hun har været meget flov over det, det er måske heller ikke første gang at det er sket for hende, så det kunne være en forklaring på hendes opførelse over for dig til festen...

Men det er da dejligt at det ikke er dyrer at erstatte... Og tillykke med dåben...

Perle

Min kære mor, jeg elsker dig, sov godt

Født: 5/6 1958 Død: 19/7 2008

Farvel Felix

Hvil i fred

Charmetrold og Hjerteknuser

D. 21/8 2007
En gang utro, altid utro

Livet er hvad du gør det til... Tænk positivt...

0
0
Svar på denne tråd

tjaaee
Forfatter: 
Dato:  11-10-2010 19:29

nogle gange kan man vidst også bare gå hen og blive over-hysterisk...

Nu snakker du om at det er en lille låg på en ramme? Her tænker jeg, at det nok ikke er låget man kigger aller mest på?

Du kunne jo også vende den om og sige, låget vil altid være lidt bulet/ridset (her tvivler jeg på at låget er TOTALT ødelagt af at være tabt en gang...) fordi hende den "skægge" gamle dame til din datters dåb, var så ivrig at hun kom til at tabe det.. Så har rammen ligesom en historie med sig, og det kan du så fortælle din datter når hun bliver ældre.. ;-)

Sofie med Spøgelset
"A good horse is never a bad colour"
Mark Rashid

0
0
Svar på denne tråd

400 kr.
Forfatter: 
Dato:  11-10-2010 19:56

er bestemt mange penge!

Jeg synes du skal spørge damen om hun ikke har en indbosforsikring der betaler.

De 400 kr. kan bruges til så meget andet og du skal tjene 800 kr. for at have 400 kr., så deeeet.....!!!

(Og specielt hvis man har en nyfødt og muligvis også hest??)

Nu er det jo ikke altid at det er så besværgligt at indblande forsikring..

Nu ved jeg ikke hvorvidt inbosforsikring og hestens ansvarsforsikring kan sammenlignes, da jeg ikke har gjort brug af vores indbosforsikring men et eksempel:

Der hvor min hest stod før, havde de sådan nogle store, grønne, fodertønder/regnvandstønder i alle bokse. I hjørnet, hvor den var skåret til, for at have hø i.
Min hest fik så ødelagt sådan én, og selvom de havde flere stående, sagde jeg, at jeg nok skulle erstatte den, hvilket de også gerne ville have...

Jeg ringede bare til forsikringen som vejledte mig. Jeg skulle blot printe en skadesanmeldelse ud fra hjemmesiden og sende ind...

Der gik ikke særlig lang tid, så modtog staldejer en check på 350 kr. af Alm. Brand

Overvejede selv bare at betale de 350 kr., men igen, det tager mig over 6 timer at tjene ind til dem, og når nu jeg har en forsikring, så kunne jeg lige så godt dette...

Når man ødelægger andres ting, så tilbyder man at erstatte dem!! Færdig punktum! Ofte vil man jo opleve at den forurettede afviser erstatning, men det er vigtigt at man tilbyder det...
Jeg ville kræve erstatning i denne sag alene af den grund, at hun ikke engang siger undskyld og ej heller tilbyder erstatning direkte til dig - selvom det måske bare er fordi hun er rigtig flov...

Det regner på den gode og det regner på den onde, men mest den gode - for den onde har stjålet hans paraply

~*~

Fuldpasning inkl. hø & halm

700,-/måneden

- Sydfyn -

Kontakt for mere information

0
0
Svar på denne tråd

Måske vil damen ikke ødelægge
Forfatter: 
Dato:  11-10-2010 20:11

"din" fest hvorfor hun har henvendt sig til dine forældre.

Ville da undersøge prisen, fortælle den til dine forældre som siger det videre eller selv sige det til hende med et smil og "ja, det er jo uheldigt det lige skulle ske... bla bla bla" og så i samme åndedræt sige, at du regner med at hun betaler en ny

Mvh Gitte

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider