Jeg nægter at tro på, at det kan sætte sig som et gen - naturvidenkabelige evolutioner (specielt menneskelige) sker gennem mange århundrede - for mig lyder det meget meget ulogisk.
Vi snakker det psykologiske - det har ikke nødvendigvis meget med generne at gøre.
Jeg tror, at du mener - og det er bare et bud - at hvis f.eks. en far har oplevet noget traumatisk med edderkopper, så "sætter" faren skrækken i sønnen/datteren ved ikke at vise beherskelse omkring edderkopper.
Jeg er skide ræd for kraber, fordi min moster er, og da jeg var lille så jeg hende reagere meget voldsomt over for krabber - det har sat en ubegrundet skræk i mig.
Når nu vi er inde på psykologi og gener, så menes f.eks. OCD at være arveligt.
Jeg har det selv, og min far har det i mindre grad, samme gjaldt med min farmor.
Men det er i bund og grund fordi nogle kemiske processer i hjernen ikke fungerer ordentligt - så faktisk udspringer OCD, altså den psykiske reaktion, fra naturvidenskabelige defekter i hjernen.
Giv lige feedback på mit første scenarie Chelle, jeg skal lige høre, om det er noget á la dét du tænker på.