Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Gummimåtte
Forfatter: 
Dato:  09-10-2010 21:10

Jeg har et problem med min store hoppe.

Hun har i flere år haft for vane at hun ind imellem ( det er flere gange dagligt) lige løfter bagbenet og sætter det mod muren.

Nu er situationen sådan at hun blev nødt til at flytte boks. Denne boks trives hun bedre i, men dem der bor i lejligheden op af stalden er til gengæld ved at være godt trætte af hende.

Deres seng står lige op af hendes boks og de vågner jo flere gange om natten af hendes klapren rundt. Det kan de selvfølgelig ikke være tjent med.

Vi har derfor snakket om at løsningen evt. kunne være en stor gummimåtte der kunne hænges på væggen ind til dem.

Men men men, hvor kan man finde en sådan og har I erfaringer med at have en gummimåtte på væggen.

Hilsen Linda
Avl af Welsh Mountain
Störtebecker´s Genius tilbyder bedækning i 2010.

www.stutteri-noerrelide.dk

0
0
Svar på denne tråd

trådstarter...
Forfatter: 
Dato:  09-10-2010 22:58

Har dog ingen erfaring med samme, men måske er sparke-pladen en mulighed:

www.rationel-stald.dk/ staldmaatter.html

Hvert græsstrå har sin egen dugperle

www.wspa.dk

0
0
Svar på denne tråd

flere ting
Forfatter: 
Dato:  10-10-2010 08:20

I gamle dage på de store gårde , hvor der både var arbejdsheste og køreheste , der var det jo almindeligt at hestene stod i spiltov.

Og indimellem havde de jo en hysterisk hoppe eller en, der var slidt i benene, som godt kunne stå og sparke.

Der lavede de en slå bom.

Dvs en træbom med en kæde i hverende, så den ligesom kunne svinge.

i de fleste tilfælde ville bommen slå tilbage på hesten og den holdt op med sit sparkeri .

Om du kan bruge sådan en i din hoppes boks ved jeg ikke , men ellers vil jeg da, som de andre, foreslå en gummimåtte.

Det kan tage noget af larmen .Men det får den jo ikke til at holde op .

Ved du hvorfor hun gør det ?

Er hun bare hys , eller har hun staldkrampe , får hun for lidt hø til natten eller kan hun ikke lide sine naboer ?

Mvh Karina

Stutteri Graven

Bedækning med :

Pre-hingsten Bandolero CXLII 170 cm mørkskimmel .

Basis og Morfologisk kåret .

Welsh sec A : Clausholm Dutch Design

Tilridning/ træning

Clairvoyance tilbydes

0
0
Svar på denne tråd

Vi har en hys
Forfatter: 
Dato:  10-10-2010 09:48

sag som bare ikke kan lide naboer overhoved, alle bokse er prøvet og hø i mængder så hun støer med det er også prøvet.

Vi har løst problemet med 4 skumgummi madrasser fra jysk og gerne med en tyk voksdug hen over for betrækket flænser de jo af gode grunde.

Nu sover både vi og naboerne igen om natten og løsningen var til og komme til for penge.

Smil smitter.

0
0
Svar på denne tråd

Dårlig vane
Forfatter: 
Dato:  10-10-2010 14:13

Altså.....hun sparker ikke på væggen, løfter bare benet og sætter det mod væggen og lader ligesom hoven rutsche ned til gulvet nåes.

Dette har hun altid gjort og mange ting er prøvet for at stoppe det, men intet har virket.

Hun er en vågen hest, men hys vil jeg ikke kalde hende, det er bare en vane hun har tilegnet sig.

Vi flyttede i denne stald sidste år og det har ikke været et problem før, da der aldrig har boet nogle op af stalden før, men nu er der altså en lejlighed til nabo og de skal selvfølgelig også kunne sove.

Deres seng står som skrevet op af hendes væg ( inde i lejligheden selvfølgelig :) )

Så det jeg tænker på er om en gummimåtte ville tage lyden for det er den de vågner af.

Men ideen med madresser og voksdug kan jeg godt lide, så det vil jeg da prøve :)

Hilsen Linda
Avl af Welsh Mountain
Störtebecker´s Genius tilbyder bedækning i 2010.

www.stutteri-noerrelide.dk

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  10-10-2010 17:05

Jeg havde en hoppe en gang, som blev temmelig sur på sine naboer ind imellem. Mit problem var egentlig at hun risikerede at ødelægge sine ben, og væggen/træet blev sparlet i stykker.

Jeg løste problemet ved at sætte en træstolpe op og sømme et gulvtæppe på, således at gulvtæppet hænger nogle cm væk fra væggen. På den måde ramte hun kun tæppet og lyden forsvandt. Hun stoppede i øvrigt med at sparke derefter. -måske var det ikke længere så "sjovt" når lyden forsvandt...

Team Starlight´s

Starlight´s Sidney & Kristina

Hvil i fred lille Sida-mand

28/4-04 - 4/10-10

www.WSPA.dk -du kan også hjælpe

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider