Jeg har næsten lige været i min yndlingsforretning, for at bytte nogle fejlkøb.
Denne forretning har forskellige afdelingen (det er vel sådan set et varehus).
Nå, men altså, for en måneds tid siden rejste de er kæmpe stand med det der mac make-up, og til denne stand er der selvfølgelig tilhørende sælgere/rådgivere, men....
Jeg ved seriøst ikke hvad de ligner.... De præsenterer virkelig de produkter de skal sælge.... Og faktisk også de fleste af farverne på en gang....
Jeg ville næppe føle mig tryg ved at skulle modtage råd og vejledning i make-up og brugen heraf, af en der står med ansigtet smurt ind i rigeligt foundation i en kunstig farve, grøn øjenskygge og blå mascara og en læbestift der har samme farve som en næsten modent jordbær, samt rouge der er i kontrast til alt det andet.... Helt alvorligt, så er det sådan de ser ud... Oki, ved ikke lige om de nødvendigvis har grøn øjenskygge og blå mascara, men det er i hvert fald ikke tonet ned....
Så tænker jeg, forstående som jeg er, at det højst sandsynligt ikke er min aldersgruppe der er målgruppen... Og de reklamerer da i hvert fald for produkterne i brug... Men jeg tænker om der mon ikke er andre end mig, der får samme tanker, når de ser de sælgere.
Hvad ville jeres første tanke være om at skulle modtage rådgivning om make-up fra piger der ligner nogen der ikke er ovre den eksperimenterende alder, ud fra måden de anvender det på?