andre har været så søde at give blod!!
det er vi evig taknemmelige for!! 
Vores ene hund blev for 2 mdr. siden indlagt på Bern dyrehospital da han var døden nær med en kraftig forgiftning.
Han mistede en masse blod,og overlevede primært pga. blod og plasma transfusioner,uden ville han helt sikkert være død i dag.
Vi havde inden da slet ikke overvejet at det var muligt at gå så langt,men heldigvis kommer han sig umiddelbart uden men.
på hospitalet har de et "program" for bloddonere,her er det også frivilligt,men som tak får man en 15kg sæk foder.
Derudover laver de også en masse gratis tests af hunden (blod osv),da den jo skal være tiptop i orden for at give blod.
her er kriterierne :
hunden skal være mere end 2år gammel max 8 år gammel.
veje mere end 20kg pga. mængden af blod
der tappes 400ml blod pr. gang (da der er brug for mindst 300ml pr. behandling)
må ikke have fået blodtransfusion
må ikke have fået hvalpe
skal selvfølgelig være sund og rask
der tappes MAX 3 gange om året
der ringes efter hundene efter behov da blodet har en begrænset holbarhed
Hunden får efter tapning en skål med god mad og selvfølgelig vand.
I Bern sætter de ihvertfald meget stor pris på donere og deres ejere,og ingen er i tvivl om at de yder en stor hjælp!!
Da der ikke er mange donere blev det kritisk for vores hund, og vores "store" hund på 17,5kg fik "lov" til at give blod,dog kun 350ml. heldigvis kunne han bruges for ellers havde der ikke været nok, de havde også et par hunde som de kunne ringe til i nødssituationer ,men det hele skulle jo lige passe sammen.
Hvis man kigger på hvor meget arbejde der er i det kan man hurtigt regne sammen at selv med en pris på 2000kr pr gang ( det lyder iøvrigt meget dyrt, så meget gav vi ikke) så er der ikke meget fortjeneste..
Der skal være flere om tapningen ( i Bern var de et team på 3 personer) da det jo skal foregå meget præcist, derefter skal blodet behandles osv. og slutligt skal det jo gives til den syge hund..
Det vil nok være at strække det rigeligt at sige at det var en positiv oplevelse for vores hund,men han led bestemt ingen nød!
Jeg vil egentlig bare sige,vi har stået i en situation hvor det var livsnødvendigt for vores hund at få blod og plasma, og vi er evig taknemmelig til de hundeejere som vælger at hjælpe!!!
Hvis jeg havde en hund som var stor nok ville jeg helt sikkert tilbyde at hjælpe, aldrig om jeg ønsker for nogen at stå i samme situation som vi gjore!!!!!!
Det var bestemt ikke rart at stå med en halv død hund som kun havde en chanche hvis der kunne skaffes blod...
Mvh Hotbandit!, som nu vil putte i arm med hendes 4 guldklumper - især den ene som efter et hospitalsophold på 9 dage og efterfølgende behandling indtil videre er steget 30.000kr i værdi