Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hvor lang tid er rimelig tid?
Forfatter: 
Dato:  05-10-2010 14:02

Min blender gik i stykker i fredags, og jeg kørte straks ind og reklamerede der hvor den var købt. Den skulle sendes til deres serviceværksted, og så ville jeg blive kontaktet.

I købeloven står der noget om afhjælpning inden for rimelig tid, men hvad er det.

Dette handler ikke så meget om min sag eller lovens ordlyd, men mere nysgerrighed efter at høre, hvor længe I syntes det er rimeligt at vente, når noget skal repareres eller erstattes.

Mvh

Mette

Sommergræs i Kolding tilbydes

Se mere her

0
0
Svar på denne tråd

Rimelig tid...
Forfatter: 
Dato:  05-10-2010 14:12

Jeg mener det kommer an på hvilken ting der er tale om.

Jeg havde for nogen år siden en crosstrainer til reparation. Jeg brugte den 4-5 gange om ugen, og måtte efter et par måneder ihærdigt argumentere for at nu var "rimelig tid" vist overskredet, og jeg skulle have pengen retur.

Ting man bruger dagligt vil jeg mene rimelig tid er et par uger, og ellers op til 4-6 uger, alt efter tingen.

Andre gange når jeg har haft småting til reparation er der gået 1-2 uger før jeg har fået det retur. Det synes jeg bestemt er indenfor rimelig tid, men indimellem kan man være uheldig at der går længere tid.

0
0
Svar på denne tråd

Rimelig tid
Forfatter: 
Dato:  05-10-2010 14:23

Vi har lige ventet 3 uger på at få vores boremaskine tilbage fra reperation, og det ser jeg da som indenfor rimelig tid.......Selvom vi godt nok stod og manglede den ret meget, men så er det jo godt man kan låne sig frem i mellemtiden.

Anne-Marie

Forhandler af Mühldorfer hestefoder
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  05-10-2010 16:12

Hm .. Som oftest kommer der en sælger (fra leverandøren9 forbi diverse butikker hver måned for, at godkende returvarer eller også skal disse sendes med post tilbage til leverandøren.

Mange gange vælger forretninger dog, at strække "behandlingstiden", således at de sparer portoen.

Men langt de fleste steder ligger svartiden på de 3-6 uger. Hvis denne tid overskrides, vil jeg anbefale at du tager fat i den forhandler du har købt varen ved.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  06-10-2010 06:33

Hehe det er vist slet ikke det mylady mener. Det er tiden fra tingen går i stykker og til at man indleverer den til reperation ik? der står nemlig i købeloven at den skal indleveres inden for rimelig tid.

Rimelig tid, er vel bare så hurtigt som man opdager det

0
0
Svar på denne tråd

Rimelig tid
Forfatter: 
Dato:  06-10-2010 07:39

Er 14 dage. Der er faldet dom ved Forbrugernævnet, det gælder mobiler og bærbare computere. Ellers er det tre uger,

Med væmlig hilsen
xtiny

"Den, der kun venter på, hvad fremtiden vil bringe- har ingen"

0
0
Svar på denne tråd

Rimelig tid
Forfatter: 
Dato:  06-10-2010 09:19

Nej jeg mener faktisk hvor lang tid er det rimeligt, at butikken bruger på at udbedre fejlen.

I mit tilfælde syntes jeg tre uger er meget. Dels fordi det er en ting som jeg bruger hver morgen, men også fordi den ikke kan repereres, så det er bare at give mig en ny kande, og det kan ikke tage så lang tid.

Men indtil videre venter jeg tålmodigt og ser, hvad deres udspil er.

Mvh

Mette

Sommergræs i Kolding tilbydes

Se mere her

0
0
Svar på denne tråd

Rimelig tid...
Forfatter: 
Dato:  06-10-2010 12:10

Rimelig tid er som udgangspunkt 14 dage.

Det er dog forhold der kan tale for en udvidet rimelig tid samt der er ting der taler for en kortere rimelig tid.

Ting der traditionelt bruges dagligt vil oftest have en kortere rimelig tid end ting der bruges et par gange om året.

Ligeledes skal man også tage hensyn til fejlens natur, en meget simpel fejl skal laves hurtigere end en indviklet fejl, eks. ved periodiske fejl indrømmes der tit mere tid.

Så det afhænger både af genstandens og fejlens art.

Mvh Signe

Med hesten Paragraff

Finurlige strøtanker og spøjse indfald fra de mørkeste afkroge af mit sind: http://signelaursen.wordpress.com/

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider