Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hjem før pris....
Forfatter: 
Dato:  04-10-2010 13:56

"Hjem før pris"... hvilken betydning lægger du i den sætning i forbindelse med handel af hest??

Personligt opfatter jeg det som prisen ikke er afgørende, og man derfor kan komme med et bud.

Nu har jeg både oplevet, at det for sælger var ment som at de havde sat prisen så lavt pga. det rette hjem var vigtigere end prisen, ergo kunne der ikke bydes.

Eller hvis man byder... ikke skambyder... jamen så vil de egentlig kun sælge hesten til prisen.

Hvorfor så ikke skrive prisen er fast?

Hvordan forstår du/I den sætning??

Mvh

Janni

BOKS UDLEJES TÆT PÅ SKOV OG RIDEHUS. SE ANNONCER FOR NÆRMERE INFO.

SKOVTURSHEST SØGES TIL LÅNS, GERNE MED FORKØBSRET.

0
0
Svar på denne tråd

1234567890
Forfatter: 
Dato:  04-10-2010 14:04

Jeg forstår den også som om at prisen er forhandlingsvenlig til rette køber.

Men alligevel så synes jeg den er lidt underlig.. Altså hvis man matcher hesten godt kan man få rabat, men hvis man ikke matcher hesten så godt, så kan man godt købe den, men man skal altså betale fuld pris

0
0
Svar på denne tråd

jeg.....
Forfatter: 
Dato:  04-10-2010 14:07

Jeg har solgt en hest, hvor vigtigheden lå i at hun kom til et godt BLIVENDE hjem, prisen satte jeg får at undgå "useriøse"/rideskoler/hestehandlere skulle "få fingre i hende"

(Hun var en hest der krævede meget faste rammer, i rolige omgivelser.)

Det skal ikke være prisen der afgøre, om hun bliver solgt til det "rigtige" sted, eller ej.

Derfor kommentaren "hjem før pris"..

Hun blev bortgivet, da jeg fandt den helt rette person, som ikke kunne betale det fulde beløb, så fortrak jeg at køber brugte pengene på hesten i stedet for at betale mig.

Derudover blev der selvf. skrevet kontrakt ang. vidresalg og hestens fremtid.

Mvh.

Nielsen.

For where your treasure is, your heart will be also.

"stay focused, always keep the goal in mind, but take your time"

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  04-10-2010 14:13

Artex - der synes jeg mere teksten "sælges kun til rette person" er mere underlig :)

Men alt i alt viser det jo hvor forskelligt man opfatter sætningerne :)

Mvh

Janni

BOKS UDLEJES TÆT PÅ SKOV OG RIDEHUS. SE ANNONCER FOR NÆRMERE INFO.

SKOVTURSHEST SØGES TIL LÅNS, GERNE MED FORKØBSRET.

0
0
Svar på denne tråd

priser
Forfatter: 
Dato:  04-10-2010 19:03

Nu har jeg aldrig solgt hest. Men kanin :-D

Jeg satte en pris i annoncen osv. Men efter en uge dukkede den rette ejer bare op.

Så hun fik Fluffy med gratis.

Tror også jeg ved salg af hest ville sætte én pris. Men hvis man så fandt den rette ejer (ikke nødvendigvis en der henvender sig på annoncen, men fx. en ven etc.) Så ville jeg godt kunne gå ned i pris hvis nu hende/ham den "perfekte" ikke lige lå inde med prisen på min hest.

..Tanja >>

[L] To believe in love or love the believing? [L]

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har gjort
Forfatter: 
Dato:  04-10-2010 19:14

det samme som Nielsen (LS Horses) - foræret en hest væk, fordi han skulle have helt bestemte forhold og et blivende (!) hjem.

Jeg havde ham til salg (til meget små penge) i lang tid og der var mange, der tilbød at tage ham gratis - det tog jeg da ikke som en fornærmelse. Jeg håber da folk tilbød det af et godt hjerte. Jeg ville så ikke give ham til nogen jeg ikke kendte bare en lille smule - og det endte heldigvis med, at en gammel nabo havde en god bekendt som hun gerne ville stå inde for ville behandle ham godt. Og sådan blev det så.

0
0
Svar på denne tråd

Hjem før pris
Forfatter: 
Dato:  05-10-2010 07:58

Betyder vist mange ting - jeg har lige surfet rundt på markedspladsen "Andre ting sælges" og her sælges en Nintendo Wii med tilbehør - overskrift Hjem før pris

KASPERSKY ANTI-VIRUS- Køb dit Antivirus program idag, et af verdens førende virus programmer Kaspersky. 30 dages gratis prøveperiode med fuld beskyttelse. herashop.dk/group.asp?group=23

0
0
Svar på denne tråd

hjem før pris
Forfatter: 
Dato:  05-10-2010 08:04

skrev eg engang i en annonce da jeg skulle sælge min unghest.

Jeg fik faktisk mange henvendelser på ham, men ingen der lød som helt perfekt. Ligeindtil en pige skrev, at det skulle være ham, da hun havde mistet sin egen hest i en brand, og at den afdøde hest og mmin var i familie med hinanden, og lignede hinanden. Jeg skrev tilbage at jeg ikke var helt sikker i min sag, og derfor gerne ville se tiden an. Jeg fik et svar der lød, at det var ok, uanset om det gik et år eller to skulle jeg endelig skrive til hende, da det var HAM hun ville have.

jeg beøver vel ikke skrive hvem der fik ham?

Hvil i fred min smukke Tulle. Du vil aldrig blive glemt!

En rigtig hest er gul!

Mor til Naia født d 4-1-06

0
0
Svar på denne tråd

123123
Forfatter: 
Dato:  05-10-2010 12:43

Hjem før pris, betyder for mig at står jeg med 2 mulige købere som vil give 2 forskellige priser, så vælger jeg ikke efter højestbydende, men efter det hjem der tilbydes..

Det kan derved både ende med salg til den højeste og den laveste pris, fordi hjemmet er afgørende frem for prisen..

Ditte E. T. Poulsen

**Et privat hestehold i Sindal**

Hvor der i sommeren 2010 tilbydes sommergræs,

med hø t/natten, altid frisk vand og godt hegn.

Skriv PB, hvis du ku være interessert.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider