Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

For mange tanker i hovedet....
Forfatter: 
Dato:  04-10-2010 09:30

Min kæreste arbejder konstant gerne til kl 22-23 om aften så han ik kan andet end at falde død om så snart han rammer sengen eller også drikker han så han falder i søvn.

Min teori er at han tænker på for mange ting og derfor holder sig beskæftiget så han kan glemme hans problemer.

Måske er han ikke selv klar over hvilke problemer han har som gør at han vil glemme det, måske noget fra hans barndom eller noget fra hans tid med hans x kone.

Jeg tænker på om man kan snakke med en proffesionel der kan finde frem til hvad det kan være der piner ham, noget som han måske ikke selv ved ligger til grund til hans "glemte tanker" men hvilken slags person vi i anbefale at han skal snakke med?

Aloe vera produkter sælges

Ingen kan alt, alle kan noget, sammen kan vi det hele..

2 flatcoatede retriever hvalpe sælges

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  04-10-2010 09:39

Tja min mand er også igang hele dagen, først med det normale arbejde, og så med huset, bilen eller mc´erne når han kommer hjem.

Hvis han bare kigger på sofaen efter kl. 20.00, så hopper den på nakken af ham

Han går tit og nuldrer med ting i garagen til kl. 22.00 måske senere, simpelthen bare fordi han godt kan lide det :)

Må indrømme jeg føler mig helt overbevist om, at der ikke er noget "galt" med ham :)

Måske din kæreste bare godt kan lide at være igang??

Mvh

Janni

BOKS UDLEJES TÆT PÅ SKOV OG RIDEHUS. SE ANNONCER FOR NÆRMERE INFO.

SKOVTURSHEST SØGES TIL LÅNS, GERNE MED FORKØBSRET.

0
0
Svar på denne tråd

jeg er også igang
Forfatter: 
Dato:  04-10-2010 10:01

Jeg sidder lidt og tænker, jamen sådan er jeg også jeg står op med hønsene, og er igang hele dagen først med dyrene, så arbejde, når jeg kommer hjem er det børn og dyr, madlavning og så dyr igen, så den er meget tit over 22 før jeg kommer ind og så skal jeg gerne indrømme at min hovedpude kalder meget højt.

Jeg synes så ikke jeg lige går rundt med for mange tanker i hovedet - misforstå mig ikke, men jeg har det altså bedst med at være igang hele dagen og aftenen med - det med at sætte sig foran sofaen kl. 19.00 og se tv avis, debatprogrammer osv. det er ikke lige mig.

Tror måske du kommer til at lægge for meget i han rytme, måske fordi du synes det er hyggeligt at hygge på sofaen.

Jeg tror det er vigtigt at give plads til hinanden, bare fordi jeg aldrig kan sidde stille i særlig lang tid af gangen, betyder det jo ikke at min mand skal tulle rundt sammen med mig, hvis han hellere vil sidde foran fjernsynet og omvendt fordi han ikke gider gå i stalden kl. 20 betyder det heller ikke at jeg skal sidde klistret til fjernsynet, når jeg hellere vil i stalden.

jette

1 helt ny hestebokse ledige for indflytning

Ponyboks og pony løsdrift ledig

se mere på www.staldmoellegaarden.dk

Center for alternativ behandling

www.staldmoellegaarden.dk

0
0
Svar på denne tråd

Der kan være noget galt.
Forfatter: 
Dato:  04-10-2010 10:22

Min første tanke er, at der kan være noget helt galt siden han drikker for at falde i søvn. Det at have et aktivt liv og have travlt fra morgen til aften er der ikke noget galt med, men kan man ikke sove uden at skulle drikke, er der noget galt.

Har du overvejet at snakke med ham om det, og fortælle ham om dine tanker?

Hvis du vil have proff hjælp,er den han i første omgang skal i kontakt med er hans læge. Lægen vil så herefter hvis han/hun vurdere der er behov for det, kunne henvise videre.

Held og lykke med det. Og husk, hvad der er et problem for dig, er ikke altid ensbetydende med at det er et problem for ham.

- Tina

0
0
Svar på denne tråd

Arbejdsnarkoman
Forfatter: 
Dato:  04-10-2010 16:28

Man kan jo godt være arbejdsnarkoman fordi man flygter fra noget.

Men det kan jo også være han bare er typen der elsker at være igang hele tiden.

En god psykolog ville sikkert være et godt bud, men først og fremmest skal han jo selv være motiveret for det, og selv mene der er noget at "arbejde med", hvis han omvendt bare går og stortvives med alle sine projekter, bliver det nok svært at lave noget om, og vel også lidt formålsløst.

Har I snakket om hvordan du oplever jeres forhold?

- for det er vel også forholdet der er lidt forsømt, det kan ikke være meget tid I har sammen?

0
0
Svar på denne tråd

Som mand vil jeg godt indskyde
Forfatter: 
Dato:  04-10-2010 16:59

at det bare kan være stress der forårsager begge dele, men det kan også være depression (sidstnævnte er i mine øjne ikke en sygdom, men symptomer på at hjernen går krig med at løse eet bestemt problem på overtid, og derfor tilsidesætter alt andet -- men førstnævnte er et problem fordi man kan miste jordforbindelsen indtil man er oppe på lysets hastighed).

Min erfaring er at blandt kvinder er snak (decideret ævlen løs, sorry) blandt veninder eller professionelle noget der kan fjerne en stor del af depressionen (kombineret med hjælp i hverdagen og evt. medicin til at tage det værste, men medicin er sidste ækle udvej) -- men for mænd lader der til at gælde at man enten får hjælp af vennerne, klarer det selv, eller dør. Klarer det selv indebærer at man udretter en helvedes masse for at holde tankerne væk og bevise at man kan alt. Tilbud om professionel hjælp, som ofte er velkommen hos det stærke køn, vil hos mænd typisk blive opfattet som den værste fornærmelse man kan udsætte dem for, så pas på med hvordan du graver dig ned til sagens kerne.

Afhængig af om vi taler om een tynd Carlsberg eller en halv flaske vodka, vil jeg heller ikke være ret bekymret for at han lige skal slappe af på den måde.

Og den bedste til at snakke med ham er garanteret dig selv - men tag det stille og roligt, og skræl lagene langsomt af hvis der er noget at komme efter.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider