Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Dyrlæge nægtede at tilse akut syg hest
Forfatter: 
Dato:  01-10-2010 14:00
Indsat fra nyheden Dyrlæge nægtede at tilse akut syg hest:

Pengene i døren eller ingen behandling - det var den besked Kirsten Andersen fik af vagtdyrlægen, da hun en lørdag eftermiddag fandt sin hest syg på folden. Meldingen kom på trods af dyrlægers pligt til at behandle akut syge dyr jf. lov om dyrlæger § 9:

En praktiserende dyrlæge er forpligtet til på anmodning at yde den første fornødne hjælp til alvorligt tilskadekomne dyr eller et dyr med smertevoldende sygdomme eller fødselshindringer, når hurtig hjælp efter de foreliggende oplysninger må anses for nødvendige.


Det startede ellers fredeligt, en dejlig sensommerdag hvor Kirsten Andersen skulle aftenfodre sin hest. Hesten blev dog stående på folden og kom ikke til leddet som den plejede. Kirsten forsøgte at give hesten gulerødder, men den ville ikke spise dem.

"Da kan jeg se, at noget er helt galt. Jeg kunne ikke finde nogle ydre skader, men hun var sløv og kunne næsten ikke flytte sig. Det var helt tydeligt, at hesten havde stærke smerter," udtaler Kirsten Andersen til Lokalavisen Frederikssund.


På trods af at hesten havde svært ved at gå, fik Kirsten trukket den ind i stalden. Her kunne den i følge Kirsten Andersen næsten ikke stå oprejst, og hun skyndte sig at kontakte sin dyrlæge.


Ingen penge - ingen hjælp

Kirstens egen dyrlæge havde ikke vagten den weekend, og henviste til samarbejdspartneren Grundsø Dyreklinik. Her var meldingen klar: da Kirsten ikke er fast kunde på klinikken, vil de kun behandle hesten såfremt Kirsten kan betale pengene i stalddøren. Kirsten forklarer at hun jo er fast kunde hos Rørbæk Dyreklinik, og at hun er blevet henvist af dem. Lige lidt hjælper det dog, også selvom Kirsten forklarer at hun hverken har kontanter eller dankort med i stalden. "Han svarede, at det da ikke var hans problem. Jeg spurgte, om han virkelig mente, at jeg skulle forlade en meget syg hest for at køre efter penge. Til det lød beskeden: at det var han da fuldkommen ligeglad med."


Redningen blev St. Merløse

Kirsten endte sin samtale med vagthavende på Grundsø Dyreklinik ved at smække røret på. Hun fik efterfølgende fat på vagten fra St. Merløse Dyreklinik, der lovede at komme med det samme, og stod i stalden 20 min. senere. Dyrlægen kunne hurtigt konstatere at hjertet ikke slog ordentligt, og hesten derfor ikke fik nok ilt til organerne. Muligvis var det en blodprop hesten havde fået, og som dermed var skyld i de voldsomme smerter. Hesten led, og blev aflivet med det samme.


Grundsø: Vi rykker gerne ud akut!

Hos Grundsø Dyreklinik er forklaringen på forløbet en anden. De understreger at de gerne rykker ud til akut syge dyr, og at der kan snakkes om betaling efterfølgende. Forklaringen lyder at de ikke ud fra Kirsten Andersens beskrivelser opfattede situationen som værende akut.


Kirsten Andersen har valgt at klage over forløbet til Etisk Råd under Den Danske Dyrlægeforening og afventer nu en afgørelse.




Kilde: Lokalavisen Frederikssund

0
0
Svar på denne tråd
 
 Landbohøjskolen
Forfatter: 
Dato:  01-10-2010 15:14

Den har jeg også prøvet, bare med Landbohøjskolen.


Jeg var førstegangs ejer af hest, og kommer ud til min hoppe som nærmest slet ikke vil gå på sit ben. Hun slæber det efter sig. Jeg ringer til Charlotte Frigast fordi nogen i stalden mente det var godt med en dyrlæge/kiropraktor. Charlotte henviser mig til Landbohøjskolen af formalia, da det skal gå den vej igennem.


Jeg ringer så til Landbohøjskolen, og de spørger om jeg er kunde.


Svaret: "nej det er min første hest og første gang jeg skal bruge dyrlæge så det er jeg ikke"


Så fik jeg bare meldingen at så kunne de ikke hjælpe mig.


Hvordan skal man blive kunde når de ikke engang gider hjælpe en i nød.


Så Landbohøjskolen er herefter streget fra min liste over dyrlæger jeg gider bruge tid og penge på.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Den har jeg også prøvet
Forfatter: 
Dato:  01-10-2010 16:12

kører forbi en fold, der ligger en hest i mudderet foran leddet og roder.


Den ligger enten stille og vender det hvide ud af øjnene, eller "spræller", kramper, og kan tydeligvis ikke rejse sig. Kender ejer af gården men ikke af hesten.


Ingen hjemme, ingen opslag om pensionærer i stalden, ringer til gårdens ejer, der ikke svarer - finder ud af de har fridag.


Ringer så til den dyrlæge jeg ved gårdejer bruger, forklarer sagen, oplyser adressen så dyrlæge ved hvor/hvem det er. Men - man vil ikke komme ud, med mindre jeg vil garaterer for regningen - øøhhh - nej det vil jeg ikke, jeg finder en hest i nød, jeg ved ikke hvem ejer er, men kender gården hvor den står, og forklarer der er INGEN hjemme.

Forklarer hesten kramper, ikke kan rejse sig, ligger i mudder, vender øjnene ud.

Det er der ikke noget at gøre ved, man vil kun komme hvis jeg vil betale. Og nej - det vil jeg sgu ikke, siger så, at nu har jeg gjort hvad jeg kan, gjort dyrlægen opmærksom på hesten, og jeg vil forklare ejer når jeg kommer forbi igen senere, at dyrlægen IKKE ville hjælpe mig og hesten, og nu kører jeg videre.


(Får så fat i en medarbejder hos nabogården, der siger hesten er OVER 30 ÅR, og jævnligt ikke kan rejse sig og at han flere gange har været ovre og hjælpe med at rejsen den vi får hesten op, den dingler og svajer, men holder sig oprejst).


Jeg kører videre, og kommer tilbage senere hvor en dame går på folden, det er så hesteejeren, som det viser sig dyrlægen har fundet og kontaktet - de har åbenbart fået kolde fødder. Bliver så skældt ud over at have "blandet mig" - mange tak - og folk skal bare lade hendes hest ligge, hun er træt af at folk render over til opstalder og gør opmærksom på at der er en hest der ligger mærkeligt på deres fold - her kommer jeg så til at sige til hende hun måske skal gemme sådan en gammel syge hest et sted, hvor den ikke kan ses fra vejen.


Meget lang og kedelig historie - om en dårlig dyrlæge - og en ligeså mærkelig hesteejer - som iøvrigt aflivede hesten en måned efter.


.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  01-10-2010 16:42

Jeg synes at det er en meget problematisk debat hvis man ser sagen fra alle sider.


Ingen tvivl om at en syg hest skal have hjælp, men dyrlæge er ikke forpligtet til at BEHANDLE den, dyrlægen kan vælge at aflive og dermed holde omkostningerne nede. Hvis kunden fx er kendt som meget dårlig betaler, så forstår jeg godt at en dyrlæge ikke har lyst til at bruge tid og penge på at sætte en måske krævende behandling igang og så kan kunden tilbydes at hesten aflives på stedet.


Mange dyrlæger kører i dag rundt med Dankort terminal og det synes jeg er fint. De fleste mennesker har måske ikke kontanter liggende, men det er få som ikke har et dankort. Det er aldrig dyrlægens problem at ejer ikke har penge, men de kan så som sagt tilbyde en aflivning.


Det er selvfølgelig forfærdeligt at stå med et sygt dyr en aften/nat/weekend, men det er den risiko der er når man har dyr.


/Dorte

0
0
Svar på denne tråd
 
 Har prøvet det
Forfatter: 
Dato:  01-10-2010 17:20

Nu står der jo ikke noget om at omtalte hesteejer var dårlig betaler og det ville klinikken jo nok have nævnt i deres svar hvis det var tilfældet.


Jeg har stået med en hest der havde trådt et søm op.. Staldpigen ringede og sagde det om morgenen og jeg tog derud med det samme og ringede til min dyrlæge.. Hesten hang med hovedet, kampsvedte og stod med højre bagben trukket langt op under maven og sparkede ind i mellem ud i luften. Min dyrlæge meddelte at hun var på barsel, hendes mand var ude at køre så ham kunne hun ikke få fat i (øh mobiltlf?? ) og i øvrigt anbefalede hun at jeg ringede til en anden (navngivet) lokal dyrlæge.. Han kommer efter 30 min, står og kigger lidt på hesten, spørger om jeg er kunde hos ham hvortil jeg svarer at det er jeg egentlig ikke, han udførte handelsundersøgelsen på hende og siden havde jeg brugt en anden men hun var dels på barsel og dels var jeg ikke vildt tilfreds så jeg ville gerne skifte.. Med et træk på skulderne konstaterede han at han skam havde nok at se til og efterlod en 14 årig pige med en syg hest. Løsningen blev en ridevenindes mor der arbejdede hos TDC og gav os alle tlf nr på dyrlæger i området. 15 min senere stod en ny dyrlæge og hesten fik ENDELIG noget smertestillende..


VH,


MaggieMay


"Jeg køber aldrig en travhest igen - men jeg elsker hende jeg har over alt på jorden"..



"Gud skabte manden før kvinden. Det er ligesom, når jeg skriver først laver jeg en kladde" Karen Blix ...
0
0
Svar på denne tråd
 
 DorteP.....
Forfatter: 
Dato:  01-10-2010 17:38

det viste sig jo at dyrlægen KENDTE ejer - og ikke som dårlig betaler.


Det er selvfølgelig forfærdeligt at stå med et sygt dyr en aften/nat/weekend, men det er den risiko der er når man har dyr.

Mener du det helt seriøst? At man en lørdag nat ikke kan få hjælp, hvis ens egen dyrlæge ikke har vagten - man ikke har dankort, for det har jeg ikke. og ikke har kontanter - skal man så bare lade sit dyr aflive - du milde da.


Jeg fandt så senere ud af, at hesteejer var blevet opsagt sidste opstaldningssted, fordi de IKKE ville have den slags på deres pension. Altså en gammel syg hest, som ejer bare ikke kunne sige farvel til, men lod ligge hjælpeløs med jævne mellemrum.


Der er bare efterhånden visse store hestehospitaler, der er blevet LIDT for store, og lidt for griske. Det her synes jeg i hvert fald IKKE var i orden. Og her kunne dyrlægen med sindsro have aflivet, for de kendte den gamle hest OG ejeren.


MaggieMay: Heller ikke en OK historie, men der er vist mange af dem, hvis man graver lidt.


.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  01-10-2010 18:29

Stella, jeg læser dette citat lidt anderledes end dig:


Det er selvfølgelig forfærdeligt at stå med et sygt dyr en aften/nat/weekend, men det er den risiko der er når man har dyr.


Prøv at læse det sådan her:


Når du skaffer dig et dyr, så skal du huske at sygdom kan komme på alle tidspunkter. Du kan ikke forvente at hesten venter med kolik til tirsdag kl 13 og melder det mandag inden 8.00. :)

Dyr er et ansvar og det er koster mere at få dyrlæge ud lørdag aften "men det er den risiko der er når man har dyr."



:) Så ser det lidt anderledes ud, tolker self frit. Aner ik om det er det der menes.


For mig er det os okay at dyrlæger vælger at have en dankort terminal med ude, men det er ALDRIG okay at en dyrlæge nægter at behandle en akut syg hest.




Anne


PG Allways My Choice

RIP Røde. Vil altid huske dig!
0
0
Svar på denne tråd
 
 grundsø
Forfatter: 
Dato:  01-10-2010 19:00

hmm er det en stavefejl eller er der en klinik der hedder grundsø? jeg kender kun gundsø... ? bare nysgerrig da jeg selv gerne bruger gundsø dyreklinik



0
0
Svar på denne tråd
 
 Samme her
Forfatter: 
Dato:  01-10-2010 19:14

Jeg har haft nøjagtigt samme dårlige oplevelse med Gundsø (jeg går ud fra, at det er en stavefejl i artiklen). Dengang havde de dog ikke fundet på helt at afvise at komme, men jeg måtte gennem en længere diskussion om, hvorvidt min dyrlæge havde vagtaftale eller ej. Nej, det havde han ikke, fandt jeg ud af ved den lejlighed, men det anede jeg ikke, og det var da hverken min hests eller mit problem, hvad de måtte have af interne stridigheder! Jeg stod med en hest, der havde brug for dyrlægehjælp. End of story.


Til sidst kom der en dyrlæge modvilligt ud, opførte sig ikke spor pænt overfor hverken hest eller mig, og sendte mig efterfølgende en regning på over 3000,- for at stikke mig nogle breve smertestillende. Omkring halvdelen var et strafbeløb til ejere, hvis dyrlæge ikke har vagtaftale.


Sådan mister man både respekt og kunder. En anden hesteejer i stalden havde brugt dem hidtil, men ophørte derefter, og jeg fandt en dyrlæge med vagtaftale, men IKKE Gundsø.

0
0
Svar på denne tråd
 
 omfg!!!
Forfatter: 
Dato:  01-10-2010 19:47

... jeg blir jo nødt til at uddanne mig som dyrlæge og få min egen praksis, når alle andre dyrlæger derude har så meget jord i hovedet!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 00000000000
Forfatter: 
Dato:  01-10-2010 20:03

Har haft nøjagtig samme oplevelse med Flemming Reinholdt i Århus. Og Kender flere der har haft den samme oplevelse med ham.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  01-10-2010 20:32

Tak Anne - jeg havde åbenbart ikke formuleret mig tydeligt nok ;) Det var lige det jeg mente ... men som sædvanlig er der nogen som vælger at tolke alt negativt.


Jeg har INGEN steder skrevet at DEN ejer var dårlig betaler, jeg skrev HVIS kunden FX er kendt som dårlig betaler .... Ingen steder noget om den pågældende sag - som så mange andre sager, sikkert har 2 sider.


Måske er vi blevet "forkælet" for længe i vores samfund, ofte er der en tendens til at smide ansvaret fra sig og give alle andre skylden.

Dyrlægen er grisk når han forlanger penge for sit arbejde ... hvor mange af jer har fyldt indkøbsvognen i Bilka og gået ud af døren med en besked til kassedamen om at I ikke lige har penge nu ? JA det er noget andet med dyr, men det er stadig noget vi har valgt at have og så må vi også tage ansvar for deres eventuelle skader og dermed udgifter. Dyrlægen er ikke en bank som man bare kan skylde penge, det er en forretning som skal kunne køre og det er ikke gratis kan jeg love jer.


Læs engang dette link fra DDD


www.ddd.dk/omddd/goderaadomdyr/ PrisenHosDyrlaegenDaek...ereEndLoen/ Sider/default.aspx


Der er så afsindig mange dårlige betalere hos dyrlægerne, så jeg forstår godt at de strammer op. Selvfølgelig skal et sygt dyr have hjælp, ingen tvivl om det, men folk må også snart indse at det koster - også kl. 3 om natten ....


//Dorte



1
0
Svar på denne tråd
 
 jeg har....
Forfatter: 
Dato:  01-10-2010 20:39

oplevet præcis!!! det samme med gundsø!!!! @!#$ klinik, vil aldrig bruge det sted igen..


tjek - www.Babybuy.dk - Brugt børnetøj


fjordhesten, den kan og den vil!

Se min profil for at se en skønhed uden lige!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Der må...
Forfatter: 
Dato:  01-10-2010 21:37

vist menes GUNDSØ og ikke Grundsø...?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dyrlæger
Forfatter: 
Dato:  01-10-2010 21:38

Min dyrlæge sender altid regninger ud til d. 1, og det er så lækkert at man aldrig behøver at bekymre sig om man nu har råd til et akut besøg :-)

Det var iøvrigt i forbindelse med en akut situation at jeg skiftede. Mataro var pludselig blevet meget snottet og syg en søndag aften, og de havde vagt i området. Allerede i telefonen sagde de at jeg skulle ikke bekymre mig om regningen før til d. 1 Så fik de lige en ny fast kunde...


Iøvrigt syntes jeg slet ikke det er okay, at en dyrlæge nægter at tilse en alvorligt syg hest. Dog er det fair at de spørger til betaling, før de sætter en dyr behandling i gang, eller indlægger en hest...



A/G's Mataro OX


0
0
Svar på denne tråd
 
 Fejl i artikel
Forfatter: 
Dato:  01-10-2010 22:20

I har helt ret - der er naturligvis tale om GUNDSØ Dyreklinik. Jeg beklager meget den pinlige fejl.


Catharina

Fagredaktør

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dårlige betalere.
Forfatter: 
Dato:  01-10-2010 22:24

Heste-klienter er faktisk som regel de værste til at få betalt deres regninger, så jeg kan faktisk godt forstå, hvis dyrlægen nægter at gøre noget uden at få betaling med det samme. Hver måned sender vi kunder til inkasso og ser alligevel sjældent pengene.


Dog skal der også være hold i tingene og ringer en heste-ejer med en hest som er rigtig skidt bliver man jo nødt til at tage afsted med det samme - og en aflivning er jo også en behandling.


Gundsø's undskyldning med at det var svært at høre hvor alvorligt det var, har jeg fuld forståelse for.

Jeg har før haft en helt hysterisk hesteejer i røret, som sagde at hesten blødte og jeg skulle skynde mig alt hvad jeg kunne. Og når man så kommer ud til en hest, hvor man knap kan finde såret, ja så føler man sig skisme lidt snydt.

Omvendt er der også dem som lyder rolige i telefonen og hvor hesten så rent faktisk er ved at gå til når man kommer ud i stalden.

Dog er jeg ikke enig i Gundsø's beslutning om ikke at køre ud - ringer folk i weekenden er det jo som regel fordi de mener at hesten ikke kan vente til mandag med at blive kigget på, og så har man i min verden pligt til at køre ud og se på hesten.



Anne-Marie


Forhandler af Mühldorfer hestefoder
0
0
Svar på denne tråd
 
 Pyha...
Forfatter: 
Dato:  01-10-2010 22:48

...hvor sidder jeg lige nu og er hamrende glad for både min supergode faste dyrlæge og ham hun har vagtsamarbejde med!


Jeg har i de sidste 3 år haft akut dyrlæge ude 2 gange, og begge gange var selvfølgelig en weekend hvor min faste dyrlæge "tillod" sig at holde fri


Vagtdyrlægen bor godt 45 min. kørsel fra mig - men ikke så meget som et trækken på at han ville komme med det samme har jeg sporet i stemmen på ham


1. gang havde min plag fundet et søm og jokket det godt og grundigt op i hoven (den blev senere i forløbet indlagt hos vagtdyrlægen til operation).


Han ringede SELV til min faste dyrlæge og fortalte hvad han havde sat igang og hvad han ville anbefale der skulle ske efterfølgende (det havde hun ingen indvendinger imod...), og han ringede SELV til mig og fortalte at min egen dyrlæge var orienteret


2. gang havde min hoppe fået en hovbyld og var mildt sagt stokhalt, igen et "Jeg kommer med det samme" uden spor tøven


Ingen af regningerne har været ublu, eller pålagt mærkelige ekstragebyrer - det eneste der var forhøjet var kørslen, og det synes jeg bestemt er rimeligt når han har så langt. Regningen er også bare kommet efterfølgende.


Min egen dyrlæge sender også normalt en regning ud til d. 1. Jeg tør da ikke sige om de har kunder hvor de ønsker kontant betaling, men jeg tvivler!


Jeg må da indrømme at har jeg en elektrikker eller havemand eller mekaniker ude - så vil jeg dælme glo noget hvis de forventede kontant afregning! Det ville ihvertfald være sidste gang jeg brugte dem Dyrlæger må i min verden sidestilles med disse brancher, og endda med det ekstra ansvar at det er levende dyr de skal tage sig af.


I DK er der såmænd rigelig mulighed for at vriste pengene fra dårlige betalere - så det er da et rigtig ringe argument (men det er til gengæld rigtig let at score sorte penge ved kontante handler )


Trine (Faxa)

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  01-10-2010 23:23

Trine; Der er vist noget du helt har misforstået ... der er absolut ikke masser af muligheder for at vriste penge ud af dårlige betalere i Danmark. Ja, der findes inkassofirmaer, men det er sandelig ingen garanti for at få sine penge hjem og det koster en pæn slat at benytte sådan et firma. Man bliver nødt til at vurdere om regningen på måske 800 - 1000 kr kan betale sig at sende afsted til dem, for de arbejder sjovt nok heller ikke gratis. Folk bliver hevet i retten, men man kan som bekendt ikke hive håret af en skaldet, så oftest ender det med at der ikke sker mere. De ender i RKI og er ligeglade, men dyrlægen har stadig ikke set en krone.


Hvis du har opskriften på at få alle de penge hjem, så hører jeg det meget gerne, jeg er nemlig hamrende træt af at ringe til kunder og forklare at de er 1 rykker fra at ryge til inkasso og blive mødt med; Jeg er sgu da ligeglad ... for så sjovt nok at blive ringet op en uge efter af samme kunde som vil have dyrlæge til sin hest N-U NU .... right kammerat ;)


Jeg må desuden tilslutte mig Anne-Marie's udtalelse om at hestekunder desværre ofte er de værste betalere og min erfaring er også at det er dem der er mest krævende. Der skal komme dyrlæge NU og det SKAL være den og den dyrlæge (som bestemt ikke kan tillade sig at holde ferie eller fri!) osv osv osv ...og så ser man ikke en krone ... fed dag :(

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn...
Forfatter: 
Dato:  01-10-2010 23:46

Jeg har prøvet at min dyrlæge havde ferie, og min hest havde fået sparket en blodåre over, det var sket om aftenene, jeg var på job til ud på natten, men de sagde blødningen var stoppet, så jeg tænkte bare han havde fået et sår el lign. Nåste morgen ringer de så fra stalden at der er pænt meget blod i boksen og på væggene =( blodet pumper ud som i tegnefilm.

Jeg får afvide hvor der sku være en ok dyrlæge og til rimelige penge, så hende ringer jeg til da min egen har ferie.

Hun var møg ubehøvlet i telefonen, og blev ved med at jeg sku bruge min dyrlæges samarbejdspartner, prøvede at forklare han ik har en og han heller ik er i vagt ordning. hun blev ved at hun ku ik tage hesten for hun samarbejdede ik med den dyrelæge.. Til sidst tændte jeg lidt af og truede med at sagsøge og meget andet hvis min hest sku stå og bløde ihjel- så hun måtte jo gi sig og love at komme, men hun pointerede også at hun sku ha pengene med det samme og det fik hun selvf. Hun var ehldigvis yderst høflig da hun kom og fik hæftet hesten sammen. måtte desværre køre midt i det hele så passeren overtog, men ringede så også pænt og takkede hende for hendes hjælp.


Min hund sku engang ha akut kejsersnit, fik også pænt afvide at det var 7000 i døren eller en død hund, måtte ringe grædende til mig far for 7000 kontant var lidt meget for mig


Her holder vi Dansk Varmblod =)

Køre på SPT.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dumdidej.......
Forfatter: 
Dato:  02-10-2010 07:16

Her er et tænkt eksemple :


Du har et firma, hvor du sælger køleskabe. Og du sørger for at dine medarbejder er opdaterede med uddannelse, kurser og diverse muligheder or at tilkalde dem uden for normal åbningstid, hvis køleskabet skulle gå i stå i weekenden.

Det koster dig som virksomhedsindehaver, at du har ekstra mandskab ansat, for de skal have døgn- og weekendvagter - og det koster for det første ekstra, og kræver som sagt ekstra mandskab.


Nu er der så en af konkurrenterne på samme marked, som har en lille enmandsforretning - han tilbyder billige eftersyn i dagtid af køleskabe, er ikke interesseret i at opdaterer sig fagligt, ordi han bare kører de billige etersyn og ikke andet.

Han lukker telefonen kl 16 - og har fri i weekend og ferier.

Brænder det på hos hans kunder - så må de ringe til firmaet med vagtservice !


Dvs at man som kunde kan vælge at betale måske mere for det billige dagtilsyn, men med opdaterede fagfolk. Og hvor du ingen problemer har med at få dem ud når det brænder på akut.


Eller du kan vælge den billige løsning - og så er det efter min mening også dit EGET VALG og EGET PROBLEM at de firma som tilbyder DERES FASTE kunder en god service som de faste kunder i forvejen betaler for ved dyrere serviceeftersyn o.l. - at de firmaer forlanger KONTANT og "ikke fast kundegebyr" !!!!!


Man har som ejer valgt den billige løsning - og ja det koster så ekstra når man lige pludselig skal have akut hjælp.


MVH Charlotte - som har valgt at betale ekstra for vaccinationer og tandraspninger, men til gengæld har de bedste dyrlæger med en god vagtordning, og aldrig problemer med betaling !


1
0
Svar på denne tråd
 
 Vi har altid...
Forfatter: 
Dato:  02-10-2010 08:30

Brugt Gundsø dyreklinik og det bliver vi ved med.

Vi er aldrig blevet behandlet dårligt og har altid fået en super service.


Tilgengæld vil jeg aldrig ringe efter Rørbæk dyreklinik som jo er deres samarbejdspartnere.



Hilsen Carina.



Nu mor til Magnus.



0
0
Svar på denne tråd
 
 DorteP
Forfatter: 
Dato:  02-10-2010 09:17

det var nu ikke for at læse noget negativt med vilje.


Du skriver i dit eksempel at en hesteejer kunne være kendt som dårlig betaler - og så svarer jeg dig, at det ikke kunne være undskyldningen her , så det var som bare en venlig konstatering.


Hvordan jeg skal tolke resten du skriver - det ved jeg ikke rigtigt?


Der er nok ingen der forventer dyrlægen skal være bank, men når ting opstår akut, så har de færreste vel lommen fuld, eller måske dankortet med - og så læser jeg det lidt som om - at så er det deres egen skyld, og så kan de ikke få dyrlægehjælp?


Nogen dyrlæger ER blevet griske - det synes jeg afspejler sig tydeligt i deres store prisforskelle for eens ydelser, nogen har gebyrer for ALT, osv. osv.


Dårlige betalere - jeg er selvstændig, så fænomenet er mig ikke ukendt, og det er BESTEMT ikke for at forsvare dem, ligesom jeg heller ikke arbejder gratis, eller forventer dyrlægerne gør det.


.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Problemet
Forfatter: 
Dato:  02-10-2010 12:40

som hesteejere, er at vi jo på en måde er gidsler i forhold til dyrlæger, smede og andet godt.


De kan kræve hvad de vil, og vi er nødt til at betale.



Desværre....









Tag det roligt og nyd dagen!

0
0
Svar på denne tråd
 
 tankevækkende
Forfatter: 
Dato:  02-10-2010 14:27

Det er faktisk en meget tankevækkende tråd det her. Vi er selv selvstændige og er også meget træt af at arbejde gratis. Det tager årevis at få pengene hjem igennem retssystemet, incasso, foged mv. og det er ikke engang sikkert man får dem alligevel.


Men nok om det. Jeg har faktisk ikke tænkt på, at det er da klart at de dagligdags ydelser hos en større dyrlæge med vagtordninger osv., nødvendigvis også må blive dyrere, til gengæld for at de så¨har vagtordning på helligdage mv.


Nu har jeg hestene hjemme, så har jo også dankortet tæt på, men kan da godt forstå at man ikke altid liiiiiige har det med til opstaldningsstedet.


Men igen, jeg forstår også godt at dyrlægerne er trætte af manglende betaling.


Måske kunne man lave et eller andet med dokumentation for at hesten er dyrlægeforsikret, jeg tænker, det giver noget mere sikkerhed for dyrlægen ´mht at få sine penge.


Ved ikke hvordan man lige løser dette her, det er hesten der bliver taber, hvis den står syg og ejer bliver afvist som dårlig betaler eller bare som "uden kontanter eller dankort".

0
0
Svar på denne tråd
 
 skræmmende
Forfatter: 
Dato:  02-10-2010 14:51

med så mange dyrelæger derude som ikke kommer, men jeg kan godt forstå det langt henad vejen. Men var det ikke oplagt at spørge om hesten skal have hjælpe nu eller det kan vente, istedet for at vurdere er blot bruge det som en undskyldning bagefter?


Men hvor er jeg glad for at jeg har en dyrelæge og smed der ALTID kommer eller kan sige mig hvem der kan komme hvis jeg akut får brug for dem. Aldrig sure miner her og ALDRIG et ord om betaling, smeden går udfra jeg bare sætter penge ind til ham og dr. dyr sender en regning og så får hun hvad hun skal have. Dejligt med nogen mennesker der er til at stole på.


Hyggehejsa

Renana


Seletøj til stor shetter søges!


0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvem betaler
Forfatter: 
Dato:  02-10-2010 15:19

Vi har netop på sidste staldmøde haft emnet oppe til debat:


"Hvis hesten er syg hvad så?"


Faktum er at den der ringer efter dyrlægen er den der hænger på regningen hvis vi kommer helt ud i tovene...

Nu er vi en lille stald og kender hinanden godt - og er sikker på ingen der render fra regningen...

Men vi snakkede også om hvor stor regning folk ville acceptere...


Du kan - i ekstreme tilfælde - blive nød til på ejerens vegne at beslutte om hesten skal aflives!!!


Vi har nu en liste i stalden med diverse numre på dyrlæger - og 3 kontaktnumre til hver hest... Ejer ringes op, hvis ingen kontakt går man videre til næste nummer osv... Så er det op til ejer selv at fortælle sine kontakter hvor meget de er villige til at hesten skal behandles for osv...

_____________________


Jeg finder det meget problematisk at dyrlægen ikke vil rykke ud til en akut syg hest - jeg forstår udemærket godt at ejer ikke vil forlade hesten på dette tidspunkt - helt ærligt, så må man da følges ad hjem og hente dankortet og køre til en automat bagefter, eller få andre til at komme med nogle penge... Men det er da det sidste ejeren af en syg hest lige har i tankerne!!!


Vi har heldigvis ikke problemer med vores dyrlæge - det er ikke længe siden vi havde en forstoppelse i stalden hvor Dr Dyr var der lidt over middag lørdag og ikke tøvede da vi ringede lidt over midnat... Sagde pænt klok 3 inden han kørte at hvis vi kunne måtte vi gerne vente med at ringe til efter 7 der søndag morgen - men ingen sure miner da ejer ringer klok 5 - det var nødvendigt!! og kan kom med det samme...


Ejer modtog en regning som normalt efter d 1.



Enhver ser hvordan du ser ud - men kun få ved hvem du er...

0
0
Svar på denne tråd
 
 så glad
Forfatter: 
Dato:  02-10-2010 19:07

når man læser sådan en historie bliver man bare så glad for sin dyrlæge (dyrlæger - da der er vagtturnus ) så ingen problemer med at få hesten tilset af en dyrlæge, hvis jeg får brug for det.


Hos os fungere det således at den dyrlæge der kommer ud i tilfælde af vagt sender regningen videre til min faste dyrlæge - det er så ham jeg får regningen fra.

Om det så er det perfekte fremgangsmåde - ja det skal jeg lade være usagt.

(Peter Hjuler/Jens Kristoffersen bl.a)



Desuden er jeg frygtelig glad for min smed der kommer HVER gang jeg ringer og bliver de lidt forsinket hører jeg ALTID fra dem

(Morten Andersen/Jesper - Ørsted)


OG ja må tilslutte mig koret der er ikke nogen der er så dårlige betalere som hesteejere - om jeg fatter det.

Og ja så er alle skåret over en kam, for der er selvfølgelig også den samvitighedsfulde og gode hesteejer.



VH Heidi


Jeg kan forstå dit indlæg forkert og så beklager jeg,

men mit svar afspejler sig i min fortolkning af dit indlæg.


Ruhåret gravhundehvalp sælges - kontakt for nærmere info

www.gravsnuderne.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 ikke tale om
Forfatter: 
Dato:  02-10-2010 20:14

Ikke om jeg ville bruge en dyrlæge der kun modtog kontant betaling!

Jeg gider da overhovedet ikke at skulle risikere at evt. stå med en hest med tarmslyng også skulle spekulere på hvordan jeg liiiige får fat i nogle penge her og nu. Min hest er skam sygeforsikret, men render altså ikke rundt med mit dankort hele tiden og slet ikke i stalden.

Og man kører ikke fra en kolik-syg hest!





0
0
Svar på denne tråd
 
 Forstår nu godt dyrlægen
Forfatter: 
Dato:  02-10-2010 21:01

Ikke længe siden det var oppe mht. "kontantafregning".

- Finanskrisen kradser, og mange undlader at betale visse regninger.


Kan altså godt forstå dyrlægen, ikke bare stoler på en helt fremmed lige betaler en kæmpe regning til d. 1.


Et eller andet sted, ville det ikke være meget naturligt at man betalte mere og mere med det samme?

- Fx elektrikeren som har været og lave noget? Og den slags?


Som dyreejer VED vi da, at vi risikerer at stå søndag aften, med et sygt dyr og derfor også en stor regning.

- Det kan et eller andet sted, da ikke være dyrlægens fejl, at vi forventer at blive serviceret og dyrlægen bare skal stole på os?


Så må man da bare altid ha' sit dankort med sig, fx i stalden.


Nej jeg kan godt forstå at man ikke vil gå fra en syg hest, - men så må man sgu ringe til nogen og få dem til at komme og hjælpe.


Dyrlægerne er jo sådan set også fanget, - de SKAL iflg. loven hjælpe et sygt dyr - men hvem står for regningen hvis ejeren undlader at betale?



Rollo


LÅNEHEST SØGES
Robust og stabil skovturshest


HUS SØGES TIL LEJE

I Jylland, husdyr skal være tilladt


TELL-MANN

West Highland White Terrier & Mops
Hanhund tilbyder parring
Westie og mops hvalpe forventes

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dyrt? griskhed?
Forfatter: 
Dato:  02-10-2010 21:18

Med hensyn til griskhed, må jeg altså lige afbryde.


I glemmer at en dyrlæge studerer i næsten 6 år for at blive uddannet. Denne viden koster.


Når I ringer efter en dyrlæge i vagten, står han/hun op om natten, forlader andre kunder, smider alt i hænderne mv. Og kører måske 30-45 min HVER vej for at komme til/fra den der ringer. Det går meget tid med transport og ikke mindst behandling. Hvis du sammenligner med andre uddannelser der tager nogenlunde lige så tid, så er en dyrlæges timeløn altså ikke ret høj, da der er meget tidsspilde med transport. Det glemmer kunderne. Så selv om besøget kun tager 15-20 min., så har dyrlægen måske brugt en time eller mere på det.


Og hvis ejeren ikke betaler, hvem gør så? -den hænger dyrlægen selv på.

0
0
Svar på denne tråd
 
 det var aldrig sket
Forfatter: 
Dato:  02-10-2010 23:58

Det er mange år siden jeg brugte Gundsø dyrlægerne, det var dengang Sørensen levede, det var aldrig sket i hans tid som dyrlæge, han har godt nok givet mig råd og vejledning mange gange uden penge.

Men der langt imellem de dyrlæger i dag, som ham.

Ære være hans minde.


Tinker altid tinker


vallak 6 år 170 cm tilredet oldenborg sælges.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tranksporttid
Forfatter: 
Dato:  03-10-2010 08:47

betaler kunden sørme for.


Og de vil jo gerne have de turnus ordninger, da det giver flest penge i kassen.


Husk at efter, er det kl. 17.00, så er det mindst dobbelt takst.









Tag det roligt og nyd dagen!

0
0
Svar på denne tråd
 
 tjaa.........
Forfatter: 
Dato:  03-10-2010 08:51

Nu er jeg jo fast kunde hos st.merløse dyrlægeklinik og deres gode servise og dygtige dyrlæger har betydet at jeg har brugt dem i over 25 år.


Så kan da varmt anbefale at Kirsten Andersen bruger dem for eftertiden.


Jeg kan dog godt forstå, at dyrlægerne er begyndt at ha dankort automat med rundt på kundebesøg. Ved jo selv fra vores eget firma, hvor svært det er at få visse personer til at betale deres regninger.

Vi der har firma, har jo udgifter i forbindelse med det arbejde vi udfører for kunden. Kontorpersonale, revisor, udgifter til medarbejdere og udgifter til bygninger, matrialer samt biler. De udgifter skal jo betales til tiden og så nytter det jo ikke noget, at vi ikke får vores penge fra kunden.


Desværre bliver der flere og flere dårlige betalere, så dyrlægerne er nød til at sikre sig på en eller anden måde.

Det skulle ikke undre mig, om både smedene og foderstoffirmaerne også snart forlanger kontant betaling, istedet for som nu, hvor de ofte kører med månedsregning pluds 15 dages kredit.




IMC

200 BALLER HALM SÆLGES.HENV. 20285450



www.123hjemmeside.dk/lurebjerg/ 36651661


0
0
Svar på denne tråd
 
 ligegyldigt
Forfatter: 
Dato:  03-10-2010 08:57

om folk har penge eller ej har de ifølge loven PLIGT til at tage ud til en alvorlig syg hest - om den er alvorligt syg eller ej kan de ikke forvente at alle hesteejere kan vurdere.


At ens faste dyrlæge har en vagtordning med andre er da ikke meget værd hvis den anden dyrlæge der har vagten ikke ønsker at tage ud hvis det ikke er deres faste kunder.

Og som en anden skriver var der jo muligheden for at dyrlæge og ejer kører forbi en automat efterfølgende hvis han ikke har tiltro til at den dyrlæge han har vagtordning sammen med har ansvarsfulde kunder eller han kunne have vist lidt samarbejdsvilje og taget kontakt til kundes faste dyrlæge for at høre om lige denne kunde kunne tilbydes at få tilsendt en regning fremfor helt at afvise hende.


I dette tilfælde viste det sig jo at det var en alvorlig syg hest der skulle aflives akut og en klage til den Danske Dyrlægeforening er helt på sin plads - efter min mening.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tilfreds
Forfatter: 
Dato:  03-10-2010 09:17

Jeg bruger selv Gundsø dyreklinik både privat til min egen islænder og til de heste jeg arbejder med på mit arbejde. Jeg har kun gode erfaringer med at de kommer når jeg ringer på alle tider af døgnet.


Jeg er udmærket tilfreds med Gundsø og vil fortsætte med at bruge dem.

Anny

0
0
Svar på denne tråd
 
 bentejeppe
Forfatter: 
Dato:  03-10-2010 10:09

jeg betaler for kørsel når min dyrlæge kommer ud, så den holder vist ikke. Ja, de står op om natten, men det er heller ikke noget de gør gratis, det er til dobbelt betaling.


Rollo: Som dyreejer VED vi da, at vi risikerer at stå søndag aften, med et sygt dyr og derfor også en stor regning.

Jamen hvad er det helt nøjagtig du mener med det? At man som hesteejer altid skal have kr. 5000.-. med i baglommen, hvis man skal i stalden efter kl. 17.00 eller på helligdage?

Så må man da bare altid ha' sit dankort med sig, fx i stalden.

Ikke alle har dankort, ligesom mange med dankort ikke har det med i stalden.


BNielsen: At ens faste dyrlæge har en vagtordning med andre er da ikke meget værd hvis den anden dyrlæge der har vagten ikke ønsker at tage ud hvis det ikke er deres faste kunder.

DET er nemlig problemet, som dyreejer kan man jo ikke gøre for, at eens dyrlæge har "samarbejde" om vagt, når "samarbejdspartneren" så ikke vil køre ud. Jeg kan heller ikke gøre for, at min dyrlæge deler vagtordning med en klinik 80km. her fra - det er DERES problem - de må finde partnere i nærområdet.


Jeg har intet mod en regning der kommer med det samme, jeg forlanger hverken løbende måned eller mere, og der ER mange dårlige betalere, ingen tvivl om det. Det kan dyret bare ikke gøre for.


Heidi Sørensen: det lyder som en rigtig god ide, din dyrlæge har der, med at sende regning fra vagtdyrlæge videre til den faste.


.

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  03-10-2010 10:19

Jeg kan ikke forstå Gundsø ikke tænker "her er der måske en kunde jeg kan få" i stedet for at tænke det er tidspilde.


Jeg skulle for et par måneder siden have en dyrlægen ud til min meget syge hest om aftenen, jeg ringede ind til en central og hun gjorde mig opmærksom på at de fleste dyrlæger ville have kontant betaling når hesten var behandlet. Det syntes jeg faktisk er helt ok.


Støt de danske soldater!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bummelum
Forfatter: 
Dato:  03-10-2010 12:02

Vi blev afvist, da vores hund havde haft veer for lang tid.

Dyrlægen ville have 10.000 kr(Det var helligdag) ellers var der ingen operation - Og hunden var jo alligevel nok for rask til at blive aflivet.


Han sagde 10.000 kr, ellers kunne han ikke hjælpe. Hans forkerte vejledning, og dårlige kompetencer kostede os 1 hvalp, som havde siddet fast i fødegangen. Han vurderede at alt var fint - Men vores anden dyrlæge vurderede, at det var det bestemt ikke, og vi skulle bare komme med hende NU.


Han var bedøvende med pengene, men vi skulle bare skynde os. Og det gjorde vi. Han var igang med at kalke stald, og havde egentligt ikke vagt. Men åbnede klinikken for os.


Vi fik fire sunde hvalpe, men mistede en, og jeg betale 3000 til at starte med, på kortet. Og så fik vi en pæn regning, ikke noget nær 10.000, og da Fie senere fik brok efter operationen, betalte vi ikke.


0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg prøvede det i torsdags
Forfatter: 
Dato:  03-10-2010 12:49

finder min vallak med et MEGET hævet forben og kan kun knabt gå i stalden, (mener han har lymfigitis)ringer til en dyrlæge som ikke har tid og skal ringe tilbage ...., ringer til KVL som tager 3500 kr i startgebyr ???? hvor frækt er det lige....


ringer så til Gundsø som har en flink dyrlæge, der oplyses at der er betaling på stedet , vi snakker lidt og han syntes jeg skulle vente til dagen efter med dyrlæge selvom hesten knabt kan gå....



ringer så til arnbjerg i glostrup som kommer efter to knap timer og hesten bliver behandlet.... hesten havde lymfigites som jeg oplyste til alle dyrlæger og at det normalt kan vente en dah men her var det meget slemt og hesten stod på 3 ben så skulle behandles samma dag.



det er en gammel hest som ikke har været til dyrl 5 år men som er på fast smertestillende hver dag og det tog selvfølgelig kun toppen af smmerten, hesten er i bedring nu men slet ikke iorden, så dyrl mandag hvis det ikke er væk......


- Bolig ønskes til leje, gerne mindre hus...


0
0
Svar på denne tråd
 
 stella 2...
Forfatter: 
Dato:  03-10-2010 22:06

Det jeg mener, er at man vel som dyreejer er ret godt klar over risikoen for at stå søndag eftermiddag med et sygt dyr - hest, hund, kat, marsvin - hvilket som helst dyr.


Det VED vi vel for pokker? ;-) Er man ikke klar på at ta' dét med, så burde man i MIN verden ikke ha' dyr.


Har man dankort, tjaeh så er det vel en god ting at ta' med sig? Værre er det vel ikke, end lige at ta' det med i stalden?


Har man ikke dankort, jamen så har man vel nogen man kan kontakte, mens man fx trækker rundt med kolikhesten, og få dem til at hjælpe så man kan få pengene hentet?

- Selvfølgelig kan man ikke vide hvor meget det bliver på forhånd, men mon ikke dyrlægen kan fortælle et ca. beløb mens behandlingen er i gang, som hjælperen kan drøne afsted efter?


Groft sagt, - hvorfor skal regningen hænge på dyrlægen?


Og jeg havde nær sagt, SELVFØLGELIG tager han vel ekstra takst for at stå op midt om natten og køre ud, - selvom de selv har valgt jobbet, behøves de vel ikke gå for ingenting?


Synes vi i dag har SÅ travlt med at beskylde alle mulige for blot at ville hive penge ud af os, - i særdeleshed dyrlægerne som KUN vil trække penge af os, og give vores dyr en masse unødvendige behandlinger ;-)


Personligt kan jeg altså godt forstå, at man som dyrlæge vil være skeptisk ved at ta' ud til en fremmed, og måske lave en dyr behandling, og faktisk ikke ha' nogen garanti for regningen.

- Så kunne man jo evt. sige at fx 25% af regningen skulle afregnes kontant, og man skrev under på at resten skulle betales indenfor x antal dage.


Det er jo ret mange penge, en dyrlæge pludselig kan ha' hængende ude, og det er IKKE billigt at ha' en opdateret og moderne klinik, hvad angår udstyr, uddannelse m.v. - det løber hurtigt op! :-)


Jeg kan godt se problematikken i at stå og skulle skaffe en masse kontanter fx en sen aften, og at man fokuserer mere på ens syge hest end på en dum regning!

- Men hvorfor er det, vi pålægger dét ansvar på dyrlægen?



Rollo


LÅNEHEST SØGES
Robust og stabil skovturshest


HUS SØGES TIL LEJE

I Jylland, husdyr skal være tilladt


TELL-MANN

West Highland White Terrier & Mops
Hanhund tilbyder parring
Westie og mops hvalpe forventes

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  03-10-2010 22:19

Det er uetisk og ukorrekt og jeg synes det er både synd for ejere og de syge heste MEN det er altså mange af ejerne som selv har skabt problemet ved ikke at betale deres regninger.


For nylig var det i tv at dyrlæger i stigende grad oplever at når de bliver kaldt akut ud og det er en ikke-eksisterende kunde, så er det næsten med garanti at personen heller ikke betaler den efterfølgende regning.


Tandlæger (til mennesker) oplever det samme og mange tandlæger kræver nu et depositum hvis der er tale om en ny kunde, som de aldrig har set før!!!







Det regner på den gode og det regner på den onde, men mest den gode - for den onde har stjålet hans paraply



~*~

0
0
Svar på denne tråd
 
 Rollo............
Forfatter: 
Dato:  04-10-2010 07:38

hvor skriver jeg at det vil jeg ikke tage med?


Hvor skriver jeg dyrlægen ikke må tage dobbelt for natarbejde?


Her hvor jeg stejler, er hvor man som jeg, finder en syg hest på en mark, dyrlægen KENDER ejer der altid betaler, og ALLIGEVEL vil have min garanti - det er ikke OK.


.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Stella 2
Forfatter: 
Dato:  04-10-2010 08:18

Jamen, har du tænkt på, at det jo netop kan være fordi dyrlægen kender kunden og ved regningerne ikke bliver betalt, at han vil have en garanti fra dig, på at pengene kommer???


Hvem ved om gårdejeren var en dårlig betaler???


Lejelejlighed eller andelsbolig søges i København

gerne på Amager, Vesterbro, Valby eller Frederiksberg

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja, jeg er
Forfatter: 
Dato:  04-10-2010 08:45

helt sikker Lisbeth, det er jo det jeg skriver hvis du læser mit indlæg.


Kender desuden den ene ejer af dyreklinikken, og har talt med ham om min oplevelse. Han havde bare fri den dag det skete.


Det er også DERFOR jeg ikke synes deres opførsel var OK den dag. De kendte hestens ejer, og har aldrig haft problemer med betaling.


.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  04-10-2010 18:37

Rollo !!!


Det er i øvrigt ikke lovpligtigt at dyrlægen skal have vagtordning, det er ganske frivilligt og en ekstra service til kunderne, så jeg synes måske at man burde være glad for at ens dyrlæge har det .... Ja det koster - men sommetider har de måske kun ganske få besøg på en vagt og så er det altså ikke noget man bliver rig af - slet ikke hvis kunden ikke lige gider betale !

Så skønt er det altså heller ikke at vælte ud af sengen kl. 2 om natten og måske køre 50 km, stå i en stald med et sygt dyr og en bekymret ejer - for så lige at skulle på arbejde dagen efter - men det er der nok ikke nogen der overvejer ...

Næ næ .. dyrlægen skal bare komme - helst for 5 minutter siden og så kan han i øvrigt få penge når det passer MIG ... hvad hulen er det for en holdning ????


//Dorte

0
0
Svar på denne tråd
 
 DorteP.......
Forfatter: 
Dato:  04-10-2010 18:46

Få besøg? Jamen skal man have løn for ikke-udført arbejde? Eller omvendt - skal dyrlægen så give rabat hvis man har haft mange besøg? En sjov tanke - de dage jeg har travlt skal mine kunder have rabat, de dage jeg ikke har travlt skal de betale dobbelt.


Hvis man ikke vil stå med et sygt dyr og en bekymret ejer, så skulle man måske have valgt et andet erhverv?


Næ næ .. dyrlægen skal bare komme - helst for 5 minutter siden og så kan han i øvrigt få penge når det passer MIG ... hvad hulen er det for en holdning ????

Hvem har skrevet det?


.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  04-10-2010 21:21

Stella, nu er alle opslag jo ikke lige skrevet KUN til dig, så jeg fatter ikke at du skal kommentere som om at jeg skriver personligt til dig ......


Jeg har INGEN steder skrevet at dyrlægen skal have løn for ikke udført arbejde, jeg fortæller bare hvordan verden ser ud for nogle dyrlæger.


Som jeg også skrev, så er det frivilligt at være med i et vagtsamarbejde = stå med et sygt dyr osv kl. @!#$ om natten. Det er ikke ensbetydende med at fordi man er dyrlæge, er det en del af gamet - det er en ekstra service som mange dyrlæger heldigvis har - det er måske bare ikke altid lige sjovt !! Er det så svært at forstå ? Det endnu mindre sjove kommer så når ejeren vil have dyrlægen til at komme N-U NU men ikke lige har nogle penge ... Så forstår jeg godt at de fleste dyrlæger vælger at sige ydelse = kontant betaling !


Mht holdningen, så er det jo åbenbart meget generelt hvis du gider at læse indlæggene igennem ... alle vil gerne have dyrlægen ud midt om natten, men at betale med det samme ?? Nej tak da - hvilken frækhed fra den der dyrlæge ....


//Dorte

0
0
Svar på denne tråd
 
 Godt skrevet Morgan!
Forfatter: 
Dato:  04-10-2010 22:47

Det er jo fuldstændig sandt det som Morgan skriver -vil man have en dyrlæge med vagtordning, må man forvente at de alm. ydelser også koster lidt ekstra.


Der var en der skrev, at man da ikke selv kan gøre for det, hvis éns dyrlæge ikke har vagtordning, men det er vel ikke sandt. Man kan jo bare spørge sin dyrlæge om vedkommende er med i en ordning eller ej. Så man vælger det jo selv til eller fra.


Nu er jeg selv uddannet dyrlæge, og har derfor mange venner der er praktiserende dyrlæger. Og én af de ting, som man også skal tænke på er jo, at vedkommende altså skal stå til rådighed 24/7 i sin vagtweekend -dvs. man kan ikke tage til fest, i biffen, på besøg hos svigerforældrene eller til fodboldstævne med sønnen i sin vagtweekend (medmindre man selvf. er indenfor kort køreafstand fra sit område). Det er ikke altid morsomt, og det er heller ikke sikkert det er noget man selv har valgt -der er kamp om jobsene som praktiserende dyrlæge, så man må tage til takke med det man kan få -med og uden vagtordninger....


Og så er der sgu altså heller ingen af mine venner der er blevet specielt fede & velhavende af at være dyrlæger, så den der skrøne med at de tjener fedt, skal man lige tænke ekstra over.


Mvh Britt


The more you practice, the luckier you get....

0
0
Svar på denne tråd
 
 kommenterer
Forfatter: 
Dato:  05-10-2010 06:37

generelt DorteP.


.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Alvorligheden... nej hør nu her
Forfatter: 
Dato:  05-10-2010 10:16

I hvilken paragraf står der noget om "Alvorligheden af situationen"?? SKAL en hest være døende før en dyrlægevagt rykker ud? Ej den holder simpelthen ikke. De har sgu vagten og skal bare rykke ud når der bliver ringet, de tjener oven i købet svimlende og aldeles ublu summer på det.

Hvis jeg ringer til en dyrlæge en søndag aften, så er det ikke for at sludre, så er det for vedkommende skal rykke ud nu.

Sikke dog en gang pladder, og jeg skal da aldrig gøre nogen som helst reklame for Gundsø, det er da forkasteligt.


Jack Russelterrier til avlstjeneste

Stambogsført i DJRTK.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Også på fyn
Forfatter: 
Dato:  05-10-2010 12:50

Jeg har desværre også netop haft en, omend ikke helt tilsvarende, men dog alligevel lignende oplevelse med min dyrlæge gennem 15 år.

Jeg har lånt min unghest ud, og da låner ringer til dyrlægen og beder om at få hesten vaccineret oplyser de at hun skal betale kontant?!

Jeg blev ret gal, og ringede og bad om at få tilføjet i hestenes journal at hvis nogen ringer og beder dem om at komme, så skal de bare stille i stalden, uden diskussion og så skal jeg nok betale ved kasse a, men jeg må sige at jeg faktisk overvejer at skifte dyrlæge efter den oplevelse. Jeg har ellers altid været meget godt tilfreds med den behandling jeg har fået hos dem, men det her var simpelthen over grænsen.

kan fprstå det med nye kunder, men fa*** om jeg kan forstå det når man har været fast kunde i så mange år?

Hvad hvis hesten bliver syg og man ikke selv har mulighed for at komme derud? Så skal den person som opdager det bare hoste op?


Too much!

Gamleged

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lottej....
Forfatter: 
Dato:  05-10-2010 13:47

De har sgu vagten og skal bare rykke ud når der bliver ringet, de tjener oven i købet svimlende og aldeles ublu summer på det.


Lige nøjagtig den sætning kunne bare ikke være mere forkert, når man som jeg gør, arbejder i en mindre praksis, hvor vi allesammen kan lidt af det hele og hvor ens ekspertise-område er fordelt over flere dyrearter.

Måske tager folk der kun arbejder med heste, hund eller kat en formue for deres arbejde, men det lyder lidt som om du skærer alle dyrlæger over en kam, og det kan man altså ikke altid.


Hvis du har en regning liggende for noget du har fået udført i en weekend, så synes jeg lige du skal skimme den igennem en ekstra gang. Selve honoraret er altså, som regel, ikke særlig stort i forhold til medicin-udgifterne. Og dyrlægerne må altså kun tjene 5% på medicinen, så der henter vi ingen penge hjem.


Lige en ting mere til priserne. Selvom dyrlægen måske kun er hos den enkelte hest i 30 min, så bruger man jo som oftest længere tid end det. Der går tid på transport, tid på rengøring og oprydning, og så skal man måske også lige forbi klinikken efterfølgende for at fylde bilen op.


Og ja, jeg skal nok komme hvis folk ringer kl. kvart i kvalme om natten - også selvom det er nye kunder - Det er trods alt det jeg får min løn for. Og betaler folk ikke til tiden, ja, så ringer jeg til dem og forklarer dem at det kan de altså ikke være bekendt!! Og så kan man som regel få en ordning med folk - hvis ikke, ja så ryger de til inkasso og man ser som regel aldrig sine penge :-(


Håber ikke det blev alt for roder.


Anne-Marie



Forhandler af Mühldorfer hestefoder
1
0
Svar på denne tråd
 
 Lige præcis morgan og DorteP
Forfatter: 
Dato:  05-10-2010 15:09

Jeg har heller ikke verdens billigste dyrlæge, men de er veluddannede og har stor ekspertise, vagtordning og man kan altid få telefonrådgivning. Jeg betaler lidt ekstra for god service og deres store viden.


Det kan ikke komme bag på os hestemennesker at det er dyrt at have hest, og man bør derfor altid sætte penge til side på en konto til de akutte og uforudsigelige dyrlæge/smede besøg. Har man ikke det, ja så står man med håret i postkassen.

Vi har det bare nemt, fordi vi selv kan blive behandlet på sygehuse og skadeklinikker, fordi vi betaler skat. Det gør vores heste ikke, så vi bør gøre det for dem.


Jeg siger hermed ikke at det er ok at nægte hjælp til en syg hest, men der er sikkert mange faktorer der spiller ind, hvis/når en dyrlæge gør som i ovenstående tilfælde. Og da vi lige nu bevæger os i finanskrise og hvad ved jeg med masser af dårlige betalere, ja så kan jeg til en vis grænse godt forstå dem der ikke er meget for at arbejde gratis.


Nu skal man også tænke på at der også er stor forskel på hvordan vi reagerer i skadestilfælde. Og som i nogle 112 tilfælde, kan der også ved dyrlægerekvirering tolkes forskelligt.


Hvis man slår koldt vand i blodet og tænker lidt over hvordan det er skruet sammen, så giver det ganske enkelt mening


Jeg havde en hest der blev trådt i piben og var nødt til at skulle sys. Klokken var omkring 14.00, så jeg blev lidt forbavset over akuttillægget på regningen!!!! Meeeen man skal jo tænke over at når jeg ringer og beder dyrlægen komme, da det er lidt akut at få det syet hurtigt pga det efterfølgende skønhedsmæssige, så er der nogen andre der må vente lidt længere på at få besøg til deres ikke akutte og dyrlægen har overarbejde i den sidste ende. Så det er 110% fair at jeg skal betale et akuttillæg, selvom det er indenfor normal arbejdstid. Men da dagen jo er planlagt fra morgenstund og de jo ikke bruger dagen på at drikke kaffe og høre radio, så gav det jo god mening.

Så tænk lige over hele situationen fra begge sider og tænk på hvordan det er at være dyrlæge.


Men skønt med en debat omkring emnet, da man nogen gange har godt at andres synspunkter


Ejer af Niendamgaard's Morgan & Milancio S

&

Mor til en Noah 20.09.2009


"Vær nøgtern og gør altid det, som du sagde, at du ville, da du var fuld. Det burde lære dig at holde kæft"-Citat: Ernest Hemingway

0
0
Svar på denne tråd
 
 Anne-Marie.......
Forfatter: 
Dato:  05-10-2010 15:15

hvis dyrlæger kun må tjene 5% på medicin, hvordan forklarer man så en forskel på 100% i prisen på bændelormspiller til katte?


Min dyrlæge tager kr. 70.-. for 2 piller - den klinik der ikke ville komme ud til den hest jeg fandt på marken, tager kr. 140.-. for de samme 2 piller.


Det er også dem jeg hentyder til, når jeg skriver visse dyrlæger er blevet for griske - visse - ikke alle. De har gebyrer for ALT, også miljøgebyr for bortskaffelse af det l... der ligger på staldgangen når de ER kørt.


Med folk der ikke betaler - ja det hjælper at ringe og konfrontere direkte.

Jeg har også præsteret at møde på folks matrikel - især når de har gæster - så kommer der som regel mønter på bordet. Eller som en entreprenørkollega gjorde, begyndte at rydde den nyanlagte indkørsel med rendegraveren, - der røg en halv meter, så kom Mor Karen afsted i banken. Selvtægt- ja, men det hjælper.


.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Stella....
Forfatter: 
Dato:  05-10-2010 17:32

Det er fordi der er receptgebyr på orme-pillerne, og din egen dyrlæge er nok en af dem, som en gang imellem glemmer at skrive det på regningen .


Anne-Marie


Forhandler af Mühldorfer hestefoder
0
0
Svar på denne tråd
 
 Anne-Marie..
Forfatter: 
Dato:  05-10-2010 18:22

ja det er nok rigtigt .


.

0
0
Svar på denne tråd
 
 løsning
Forfatter: 
Dato:  05-10-2010 20:11

For jer som synes det er svært at stille med x antal kroner kontant, kunne det måske være en idé at lave en fælles pulje i stalden, hvor hver indbetaler eksempel 1500 til at starte med, og så ligger der bare det beløb hos dem som har stalden (selvfølgelig ikke bare frit fremme).

På den måde har man altid x antal kontanter til akutte besøg, og der er ikke nogen der føler at de skal lægge ud for andre hvis man nu ikke lige kan få fat på en ejer. Så fylder den med den tilskadekomne hest selvfølgelig de udbetalte penge tilbage til puljen, efter dyrlæge besøget, så der er dækning til det næste akutbesøg.


Bare en idé ( jeg synes egentlig selv den er ret god :D )


Selvfølgelig er det så mega surt hvis der er nogen der ikke betaler tilbage efter dyrlægebesøg, men det må man så tage derfra.


Venlig hilsen Sofie

Stud. Med. Vet.

kvalitetsponyer til avl og sport til salg

bl.a. Helbror til dagens føl på sjælland 2010

hoppeføl efter Magic dancer H og Atlas' mor

flere gode avlshopper.

Atlas Stengaard

0
0
Svar på denne tråd
 
 dr dyr
Forfatter: 
Dato:  06-10-2010 16:17

Jeg forstå ikke hvordan at i kan forslå at det er ok med kontant betaling til akutter dr dyr besøg.


Jeg har ingen mulighed for at opstøvet et større beløb en lørdag aften (eller nogen anden dag for den sags skyld), for at få dyrlægen ud, det vil sige at hvis det hesten fejler ikke kan vente til mandag, så skal jeg bare lade den aflive (hvis dyrlæge vil gøre det) og hvis ikke så bare vente på at den dør af sig selv.. Fordi at jeg ikke kan betale kontant..


Og fordi at jeg ikke kan betale akutte besøg fra dyrlægen kontant, så er jeg åbenbart ikke i stand til at holde hest..


Jeg ville ikke have noget imod at skulle betale kontant til smed og dyrlæge, når de kommer til planlagte ting. Så er man sikker på at man har fået betalt og alle er glade..


Men je synes at det er et godt forslag det med at lave en (akut) dyrlæge pulje i den stald som man står i.

I stil med depotium: Hvor man hver især eller pr hest indbetaler et fast beløb til en pengekasse/boks som er et sted i stalden. Og hvis man så ikke har brugt af denne pulje når man flytter sin hest så får man noget af eller hele beløbet igen..

Så kan man altid få dyrlæge til sin og man kan tillade sig at tilkalde dyrlæge til andres heste i stalden, uden at skulle hæfte for det.. Genialt..


Hilsen Pernille & Askalon Rasim OX

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  06-10-2010 17:49

Teress: Jeg kan så overhovedet ikke forstå at du kan synes at det er ok at en dyrlæge skal køre ud til din hest en lørdag aften (eller andet vagttidspunkt) behandle den og køre igen - uden at ane om han nogensinde ser en krone for sit udførte job. Hvordan kan du retfærdiggøre at en dyrlæge risikerer at arbejde gratis ?


Jeg tror bestemt at du er i stand til at holde hest, men jeg forstår ikke at du ikke kan se det fra dyrlægens side.


Desværre er hestekunder ofte kendt som dårlige betalere, så der er måske en grund til at det er blevet til at dyrlægen vil have kontant betaling ....


//Dorte

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det var min hest
Forfatter: 
Dato:  07-10-2010 20:53

Aldrig har jeg følt mig så magtesløs som den lørdag aften.

At stå med min syge hest, uden mulighed for at få kontakt til familien og så en dyrlæge der ikke vil køre ud - det er bare ganske forfærdeligt.

Som hesteejer gennem mere end 30 år var jeg udemærket i stand til at forklare hestens tilstand og nødvendigheden af at den blev tilset. Men at få beskeden om - ingen penge ingen kørsel - det er simpelhent ikke ok.

Jeg har indtil den aften altid troet mig sikker og tryg, i den forvisning om, at når min egen dyrlæge har fri - ja så tager vagten over uden problemer.

Måske har jeg været naiv - men jeg er aldrig blevet oplyst om andet og havde indtil den aften ikke haft brug for det.


Jeg diskuter ikke pris - et akut tilkald og weekend ja det koster det er fair og intet problem. Det kan godt være at nogle hestefolk er dårlige betalere, men de er vel ikke være eller flere end andre.

Efter oplevelsen er jeg bagefter kommet til at tænke på, om jeg blot skulle ha´ fyret en løgn af mht. pengene og sagt ok - Mon han skulle have penge inden han behandlede min hest og ville han så ha´ genoplivet den hvis jeg ikke havde dem?

Mærkeligt nok kunne St.Merløses dyrlæge både "behandle" og udskrive en regning uden mistænkligørelse som jeg fik med hjem - Her opdagede jeg at de kun havde mit navn - ingen adresse eller andet

Behøver jeg at sige - de fik pengene den efterfølgende uge?

Og sikker også en ny kunde når en ny hest kommer på tale.


Jeg må sige at debatten er interessant - og forhåbentlig kan der komme noget godt ud af det.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kasernes Dyreklinik Næstved
Forfatter: 
Dato:  13-10-2010 21:45

Ja jeg var heldig men meget rystet.


Jeg ringede i vinter til Faxe som er den dyreklinik jeg bruger.


Deres vagt denne aften i snestormen var så Næstved.

Der var en masse frem og tilbage i telefonen da jeg fik fat i dem. Da de helst ikke ville køre så langt pga snestormenm til Stevns.

Det endte dog med at de ville give det et forsøg, da min hest tilstand ikke blev bedre. Hun havde kolik.


Da de så kommer og behandler min hest, siger hun at fordi hun glemte at sige det i telefonen, ville hun ikke kræve jeg skulle betale med det samme, men ellers var det cool cash.

Imens hun var hos mig, var der en anden der ringede og hun sagde straks at det var cool cash eller dankort. ellers kom hun ikke!!!!!


Jeg betaler ALTID min regninger. Men det er ikke altid jeg har så mange penge på mig. Og jeg ejer ikke et dankort


Jeg er klar over Faxe ikke mere er en del af denne ordning, så jeg håber vi er tilbage til samme som normalt. -De sender en regning.


Mange hilsner

Lene Toftebæk


SØGER BOGEN: FRA FØL TIL HEST. VIL MEGET GERNE KØBE DEN HVIS I HAR EN I VIL AF MED.

SØGER ANDRE GODE BØGER OM FØLS OPVÆGT OG TRÆNING....

0
0
Svar på denne tråd
 
 Menneskeligt ansvar...
Forfatter: 
Dato:  13-10-2010 23:21

Hvis man ser en løs hest løbe på landevejen stopper man så og hjælper, eller tænker man over om nu man for noget for at have fanget hesten ? Hvis der står et tlf. nr. på grimen ringer man så til ejeren og kræver vedkommende stiller med fx. 500 kr. og ellers slipper man hesten ??


Faktum er dog at dyrlægen har en handlepligt, der er fremgår af dyrlægeloven. samme lov beskytter også dyrlægerne ved at give dem eneret på at udføre behandling af dyr.


Med de priser mange dyrlæger holder på vagtudkald så tvivler jeg nu også på at de går sultne i seng selvom der skulle være en enkelt "smutter" imellem.. Men skal man ikke være lidt en kold skid hvis man kan gå i seng og sove, vidende at der ligger en hest og kaster sig i smerter fordi ejeren tilfældigvis ikke havde et dankort..??


Det er menneskeligt at fejle - det er bare ikke en undskyldning


0
0
Svar på denne tråd
 
 Til sammenlining... over dammen
Forfatter: 
Dato:  13-10-2010 23:26

En brand i den lille by South Fulton i delstaten Tennessee i USA udviklede sig i sidste uge dramatisk. Det lokale brandvæsen rykkede nemlig ud, men de valgte at nøjes med se på, mens huset brændte ned til grunden. Årsagen? Ejeren havde ikke betalt det årlige bidrag til brandvæsenet, som traditionelt opkræves i mange mindre amerikanske byer. Først da branden truede med at sprede sig til en nabobygning - hvor ejeren havde betalt sit bidrag - gik brandvæsenet i aktion og beskyttede nabobygningen. Brandvæsenets manglende indsats gjorde ejerens søn så vred, at han gik til angreb på brandchefen, hvilket resulterede i, at sønnen blev anholdt for grov vold.

I South Fulton rykker brandvæsenet gratis ud indenfor bygrænsen, men hvis man bor udenfor bygrænsen, skal man betale 75 dollars (ca. 400 kr.) om året i bidrag til brandvæsenet, hvis man ønsker at kunne få hjælp i tilfælde af brand. Det havde Gene Cranick ikke gjort, selv om han boede på den forkerte side af bygrænsen, og derfor gik det galt, da der i sidste uge opstod brand i hans "mobile home" - reelt en stor, stationær campingvogn.

Der blev slået alarm til brandvæsenet i South Fulton, men på grund af Gene Cranicks manglende bidrag til brandvæsenet blev der ikke iværksat noget slukningsarbejde. Gene Cranicks nabo havde imidlertid betalt sit bidrag, så da branden truede med at sprede sig til hans bolig, gik brandvæsenet i aktion og beskyttede boligen - men Gene Cranicks hjem fik lov til at brænde ned til grunden, selv om han tilbød at betale brandvæsenet for deres indsats.

Brandvæsenets passivitet hidsede Gene Cranicks søn, Timothy, så meget op, at han gik til angreb på den lokale brandchef, der blev ramt af et knytnæveslag. Derefter blev Timothy Cranick anholdt af politiet og sigtet for grov vold. Han er efterfølgende blevet løsladt mod kaution.

Borgmesteren i South Fulton, David Crocker, forsvarer brandvæsenets manglende indsats og den såkaldte "no pay, no spray"-ordning. Han påpeger, at bidraget til brandvæsenet kan sammenlignes med en forsikring, og at forsikringsselskaber heller ikke udbetaler erstatning til skadelidte, der ikke har betalt deres forsikring. Samtidig afviser han, at kommunen kunne have ladet Gene Cranick betale bidraget med tilbagevirkende kraft - for, som han siger, så ville man fjerne alle borgeres incitament til at betale bidraget.

Udover det ødelagte hus omkom også tre hunde og en kat i branden.


(kilde: Beredskabsinfo.dk)


Det er menneskeligt at fejle - det er bare ikke en undskyldning


0
0
Svar på denne tråd
 
 Dårlige dyrlæger
Forfatter: 
Dato:  14-10-2010 09:20

Har i mange år brugt Gundsødyreklinik. Havde en oplevelse med dem hvor de fejlbehandlede min hest, og jeg ønskede selvfølgelig at få et fornuftigt afslag i prisen.. Havde en regning på 17.000 kr og hesten var stadig syg.

Fik besked på at jeg kunne få en prisnedsættelse på 1200 kr, og så bad dyrlægen, Lars, mig om ALDRIG at kontakte Gundsø dyreklinik igen... hesten måtte desværre aflives, som resultat for den forkerte behandling..Alle kan fejle, men det blev endyr fejl for mig..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hold da op
Forfatter: 
Dato:  14-10-2010 09:40

mon ikke de bare skulle lukke forretningen, så slipper de for alle de tidrøvende kunder - men det kommer måske helt af sig selv efter al den forygende omtale.


Desværre Lene Toftebæk, hvis du læser mit indlæg højere oppe i tråden, det er dit dyrehospital jeg omtaler.

.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Stella 2
Forfatter: 
Dato:  14-10-2010 10:27

Jeg er dybt chokeret over det er mine dyrelæger


Jeg har altid været glad for Faxe. Men ikke deres akut orning, dem de samarbejdede med var hammerne userviceminded og ikke villige til at hjælpe. Jeg ved Faxe nu har meldt sig ud af ordningen.

Jeg tror jeg vil ringe ned og tale med dem om hvordan de forholder sig fremover til akut udkald og betaling. Om jeg skal til at have en del penge liggende. Fantastisk i disse frygtløse dage med hjemme røverier trist det er her vi skal ud. Jeg så godt det i tv om dårlige betalere hos hesteejerne. Det er trist at nu ødelægger det for os andre som godt kan betale, men blot ikke lige har kontanterne liggende i skuffen.



Mange hilsner

Lene Toftebæk


SØGER BOGEN: FRA FØL TIL HEST. VIL MEGET GERNE KØBE DEN HVIS I HAR EN I VIL AF MED.

SØGER ANDRE GODE BØGER OM FØLS OPVÆGT OG TRÆNING....

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vores dyrlæge
Forfatter: 
Dato:  14-10-2010 10:45

og hans kollegaer, er så smart indrettet, at de har etableret et samarbejde, der betyder, at hvis jeg eks. får brug for en dyrlæge, og det ikke er vores egen der har vagten, så kommer en af kollegaerne og behandler dyret....


Efterfølgende sender den behandlende dyrlæge regningen til min dyrlæge, som så sørger for betaling og videresendelse af regningen til mig.... Så selv om det er en af kollegaerne der har behandlet dyret hos mig, kommer regningen fra min egen dyrlæge....


Det er altså smart, og jeg tror da at det er med til at sikre behandling for akut syge dyr.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja - for mig der
Forfatter: 
Dato:  14-10-2010 10:46

har brugt dem siden 1991, var det sgu også en mærkelig oplevelse, men de er vist desværre blevet alt for store.


.

0
0
Svar på denne tråd
 
 ja det kan være det
Forfatter: 
Dato:  14-10-2010 10:57

er det er der er blevet problemet.


Jeg får også størrer regninger end en veninde der bruger Hårlev, for samme behandlinger. Men det kunne jeg godt se bort fra jeg er jo glade for dem.

Kan være man skal skifte inden der er et akut behov igen


Mange hilsner

Lene Toftebæk


SØGER BOGEN: FRA FØL TIL HEST. VIL MEGET GERNE KØBE DEN HVIS I HAR EN I VIL AF MED.

SØGER ANDRE GODE BØGER OM FØLS OPVÆGT OG TRÆNING....

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tvivlen til gode
Forfatter: 
Dato:  14-10-2010 11:21

Jeg har talt med Faxe. Jeg har været meget tilfredse med dem og vil derfor lade min tvivl komme dem tilgode.


Så jeg håber ikke de svigter mig.


Mange hilsner

Lene Toftebæk


SØGER BOGEN: FRA FØL TIL HEST. VIL MEGET GERNE KØBE DEN HVIS I HAR EN I VIL AF MED.

SØGER ANDRE GODE BØGER OM FØLS OPVÆGT OG TRÆNING....

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider