Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Praktik? Berider????
Forfatter: 
Dato:  29-09-2010 15:08

Hej alle sammen

Jeg skal snart søge praktik plads, og jeg overvejer at søge ind i praktik som berider, MEN.. hvilken berider syntes i jeg skal vælge?? + det skal være på sjælland og jeg går i 8 klasse :)

Hvis i har prøvet at være i praktik som berider ville i så ikke skrive hvad man kommer til at lave?? :) Hehe, jeg kan ikke inde noget på nettet, om hvor man kan komme i praktik?? :) Så please Hjælp!! :D

Hilsen Josephine

0
0
Svar på denne tråd

overskrift...
Forfatter: 
Dato:  29-09-2010 15:32

Du skal ikke sætte snuden op efter at komme til at ride ret mange heste, eftersom de heste som berideren skal ride, jo har nogle ejere som betaler berideren for at ride. Du skal nok muge, strigle, sadle op og af osv.

Kontakt de nærmeste beridere i dit område.

Mette og Butlerhingsten

Ingen mennesker er for 'store' til at hilse og vise høflighed over for andre mennesker, men nogle er for små!

Otelia Marie Tolouse efterlyses

0
0
Svar på denne tråd

Tak!!!!
Forfatter: 
Dato:  29-09-2010 17:16

Tak :) I andre må stadig gerne svare :D

0
0
Svar på denne tråd

praktik
Forfatter: 
Dato:  29-09-2010 19:33

Hej, det lyder som en super fed ide. Jeg var selv i praktik ved en berider da jeg på din alder. Jeg kontaktede bare den lokale rideskole, som jeg red på den gang.

Mit arbejde bestod i strigle, sadle op, trække/longere varm, tage i mod den hest hun havde redet trække den til den var skridtet af, gå ture med hesten, ind og ud luk af hendes heste, og med til undervisning som hestepasser.
Jeg hjalp vidst også med at give halm og morgen :)
Det var super fedt, held og lykke med det!

0
0
Svar på denne tråd

berider
Forfatter: 
Dato:  29-09-2010 19:38

Du vil højst sansynligt starte dagen med at muge ud, Så skal der strigles og sadles op. Du vil sikkert ikke komme til at ride selv, men række rundt med hesten, indtil berider eller elev skifter hest. Så trækker du rundt med den og sadler af mv.

Senere skal der fodres, og så sadle, trække mv indtil aften.

Måske er der en hest der skal vaskes og gøres klar til stævner. Der skal pudses seletøj og laves hegn.

Hvis du skal ride, så skal du være meget dygtig...

Hvis du istedet er "alm" rytter, og ønsker at ride en masse heste, så kontakt en trav træner, og spørg om du må ridetræne nogle af hans heste.

God fornøjelse.

Mvh. Anja

Så er jeg i gang med tilridningen af Rasmus

0
0
Svar på denne tråd

Tusind tak!
Forfatter: 
Dato:  29-09-2010 20:14

Tusind tak til jer begge 2 :)

Begge idér er meget godt, så tak.. Men jeg ved godt det lyder underligt, men jeg elsker at sadle op og strigle, og alt det der staldarbejde.. :) Kender i nogle gode berider tæt på København, eller ihvertfald på sjælland?? :D

0
0
Svar på denne tråd

:-(Kom nu??
Forfatter: 
Dato:  01-10-2010 14:39

Slet ik Andre?!?! ;(

0
0
Svar på denne tråd

dgdfhdhgfh
Forfatter: 
Dato:  01-10-2010 15:17

Det kommer an på hvilken berider du er hos. Jeg har været hos mange forskellige i praktik, og de fleste steder fik jeg faktisk lov til at prøve rigtig meget af. Har fået lov at ride på kandar. blive undervist på beriderens grand-prix heste, og et enkelt sted fik jeg lov at træne beriderens unge hingst hele ugen. Jeg har som regel reddet 5 heste om dagem de steder jeg har været i praktik. Mine dage har oftest heddet 6.30 - 18.00 og det var så inklusiv staldarbejde om morgenen, strigle og varme op til berider, hjælpe med fodring, selv ridde de 4-5 heste (samt få undervisning på 1-2 af dem) og så staldarbejde inden jeg tog hjem :)

Held Og lykke med det. Kan desværre ikke hjælpe dig med steder, da jeg har været mest på Fyn og i Tyskland.

0
0
Svar på denne tråd

Måske du skulle blive groom?
Forfatter: 
Dato:  01-10-2010 15:44

Måske du så heller skulle blive groom istedet hvis du kan li og sadle op og pudse på hesten..

Der er en del bedre penge i det, end hvis du går i lærer.

Og man rejser hele europa rundt, hvis man er ved en god rytter..

Men det er hårdt, meget hårdere end og være i lærer..

Kim

0
0
Svar på denne tråd

SophieMJJ :)
Forfatter: 
Dato:  01-10-2010 20:03

Hej tusind tak begge 2 ;) Men jeg ville rigtig gerne i praktik som berider ;) Nu skal jeg bare ha fundet ud af hos hvem :) HeHe...

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider