Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Smil når du rider din hest
Forfatter: 
Dato:  28-09-2010 13:59

Inspireret af artiklen i nyeste nummer af Equipage

"Når du smiler yder hesten mere"

fik jeg lyst til at skrive dette indlæg.

Hestetræner Ute Lehmann fortæller:

"Kropssprog er helt utroligt vigtigt - uanset om man sidder på hesten eller arbejder med den fra jorden. Et smil forplanter sig ned gennem kroppen og smitter af på hesten - ligesom en sammenbidt maske gør det samme. For at få det bedste ud af sin hest, skal man føle glæde ved arbejdet, ellers kan man ikke motivere sin hest til det optimale."

Der står meget mere og der er flere guldkorn i artiklen. Ligeledes er der sjove øvelser og lege, man kan lave med sin hest.

Rigtig dejlig og inspirerende læsning, som fik smilet frem hos mig - også selvom jeg ikke er sammen med en hest lige nu. :-D

Vrinsk fra Esma

Healing

til hest og rytter

Healing styrker og afbalancerer din hest og

gør den mere glad og samarbejdsvillig

Samtaleterapi

Min elskede lille solstråle Rose døde 25/9-10

Jeg savner hende inderligt

0
0
Svar på denne tråd

Det er svært
Forfatter: 
Dato:  28-09-2010 14:11

at smile når man ligger på jorden med bøjede ribben

MVH Janni

DV hingsteplag fra 09 til salg - se præsentation.

0
0
Svar på denne tråd

Janni..
Forfatter: 
Dato:  28-09-2010 14:15

Så kan du lære at smile og være glad, NÅR du sidder på hesten. ;-)

Vrinsk fra Esma

Healing

til hest og rytter

Samtaleterapi

0
0
Svar på denne tråd

Ha ha ha
Forfatter: 
Dato:  28-09-2010 14:17

Ja det har du skisme ret i

MVH Janni

DV hingsteplag fra 09 til salg - se præsentation.

0
0
Svar på denne tråd

Et smil hjælper på meget...
Forfatter: 
Dato:  28-09-2010 14:44

Men en ældre dame kan sku ikke motiveres med et smil : D - hun mener ikke at tempoet skal være højere end nødvendigt og sådan noget med at løbe rundt og være energisk og lege ta' fat, eeeej det er spild af energi!

Sådan noget med at være nysgerrig og sådan det duer altså heller ikke, når man er en ældre dame og har set en masse i sit liv så skal der meget til at imponere damen.

Så sådan noget med at stikke snuden frem efter en godbid, en pind eller andet eller hvad man nu kan bruge for at lære tricks, nej sku!

Eller det der med berøring, altså... Man er da sart hvis man løfter benet fordi en pisk prikker til en ved "armhulen" eller ved ørene...

Suk, sådan nogle gamle damer har deres helt egne meninger : D

We begin to live, the day we become
silent about things that matter.

0
0
Svar på denne tråd

Onceupon..
Forfatter: 
Dato:  28-09-2010 14:47

Har du prøvet?? :-)

Vrinsk fra Esma

Healing

til hest og rytter

Samtaleterapi

0
0
Svar på denne tråd

og så medfører
Forfatter: 
Dato:  28-09-2010 14:53

smilet ikke mindst at "alle vi rytteres" omgivelser og dem vi til hest møder på vores vej ikke opfatter os som nogle højr***** og storsnudede personligheder.

Et smil dur ALLE steder :)

KH:)Annette

rigtige piger rider hver dag
0
0
Svar på denne tråd

Prøvet?
Forfatter: 
Dato:  28-09-2010 15:06

Jeps, det er afprøvet... Det der med at være glad og entusatisk - som man opfordres til at være fordi så skulle det jo gerne smitte af på hesten, men nix.

Jeg kan stå og hoppe af glæde og være fuldstændigt overgearet og fuld at smil og latter, damen reagere ikke synderligt på den men forsætter med at stå og sove ;).

Hun er bare svær at imponere og har set det meste.

We begin to live, the day we become
silent about things that matter.

0
0
Svar på denne tråd

Og et grin
Forfatter: 
Dato:  29-09-2010 08:35

Og et grin virker endnu bedre, kan jeg afsløre

Ja, jeg kommer somme tider til at skraldgrine, når jeg rider.

Mvh Hanne

Indehaver af 2 stk. skøre muler

Mickey & Shakespeare

Besøg dem her:

www.hanneshest.dk

0
0
Svar på denne tråd

Kan slet ikke lade være
Forfatter: 
Dato:  29-09-2010 09:25

Min lille pru giver mig så super meget, at jeg slet ikke kan lade være med at smile, og engang i mellem faktisk også er ved at flække af grin. Han aner simpelthen ikke at han er 16 år, og måske burde begynde at sætte tempoet ned. Næ - tværtigmod, ligeså snart han får sadel og hovedtøj på, så er det bare derud af... Han er den bedste medicin - både fysisk som psykisk...:o)

0
0
Svar på denne tråd

HanneV
Forfatter: 
Dato:  29-09-2010 09:26

Vrinsk fra Esma

Healing

til hest og rytter

Samtaleterapi

0
0
Svar på denne tråd

Smiler så meget
Forfatter: 
Dato:  29-09-2010 12:48

Som jeg kan når jeg er ude hos min overskønne dejlige hyp :D Det bedste tidspunkt af dagen, er når man kommer ud i stalden og hesten står i boksen og kigger ud, ivrig for at komme ud og ride. Dressur, spring, tur eller terræn træning, ligemeget hvad, er han bare glad for at komme ud. Men må da også tilstå, at det er svært at huske at smile, når man skal koncentrere sig om at lave en masse dressurøvelser... Men prøver altid at huske det til stævnerne, og de bedste stævner, er dem hvor man husker at smile og være glad, uanset resultatet :D

Kan huske, at da jeg red på min hest første gang, hvor jeg varmede ham op for hans daværende ejer, så kunne jeg ikke lade være med at smile. Jeg kunne ikke sidde på ham i trav, (pga. hans store trav i forhold til min daværende hyp) og jeg kunne ikke få ham i galop. Og jeg fandt det hele utrolig morsomt :D Og siden har det været sådan, at jeg altid har været super glad for at ride ham, og det er jo skønt at have det sådan med sin hest :D Der findes bare intet bedre end det :D

Oldenborg FOREVER!" Elsker dig Flexness!"

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  29-09-2010 12:54

Smil, det smitter

Mine 3 skønne drenge får mig til at smile hver dag og ofte også til at grine... Det fedeste er dog når man rider og får et grineflip, især hvis det foregår i trav, man kan slet ikke sidde fast eller ordentligt og begynder at grine endnu mere pga det... I love it

Rollkur-LDR, kald det hvad du vil, det er ikke dyrevelfærd!

Lykkelig ejet af Bøffen, Muffedisen, Big og 3 herlige hunde :)

Nu har jeg mine 3 guldkarameller samlet i løsdriften :)

0
0
Svar på denne tråd

smiler
Forfatter: 
Dato:  29-09-2010 20:08

Ja selvfølgelig skal man smile...

Men hvad så når man har for vane at synge?

Mvh. Anja

Så er jeg i gang med tilridningen af Rasmus

0
0
Svar på denne tråd

AnjaK..
Forfatter: 
Dato:  29-09-2010 20:16

Hvis hesten propper en hov ind i hvert øre, skal du overveje at stoppe syngeriet. Hvis ikke - så fortsæt.

Seriøst så er jeg sikker på, at det gør hesten godt. Du kan ikke være sur og synge samtidigt. = good vib's til hesten.

Vrinsk fra Esma

Healing

til hest og rytter

Samtaleterapi

0
0
Svar på denne tråd

Hmmm...
Forfatter: 
Dato:  29-09-2010 20:25

Ved nærmere eftertanke synes jeg da, at min egen krop bliver anderledes, hvis jeg smiler imens jeg rider. Den kan være, hvis jeg lige har ramt 'jackpot' med et eller andet (de gode, bløde overgange fra skridt til trav kan næsten få mig til at tisse i bukserne, sådan lidt "oooorv!!" )

Det samme, når jeg læner mig frem for at nulre hesten på halsen, fordi den bevæger sig afslappet, og jeg gerne vil rose den.

Det vil jeg prøve at huske, hvis jeg kommer i en situation, hvor jeg ellers ville blive spændt i kroppen. Prøve at smile. God ide :)

Rollkur/LDR: It's trying to mimic the finished result by adding its appearance, not by developing the prerequisites.

- Theresa Sandin

0
0
Svar på denne tråd

smil det smitter
Forfatter: 
Dato:  29-09-2010 20:58

Det er faktisk sjovt.. For jeg har altid fået afvide at jeg altid smiller når jeg rider også når jeg springer, så smiler jeg mig igennem en bane..

Ikke noget jeg tænker over, men på alle billeder fra stævner, kan man se jeg smiler..også fra den gang jeg red pony..

Så det er jo skønne billeder, med en smilende rytter og en heste med ørene helt fremme på vej over et spring..

Jeg bliver endda spurgt om hvorfor jeg kan gøre det, for gør det også når det ikke helt køre.. Men som jeg altid svare; "ridning er min hobby, og jeg er glad for det, så hvorfor ikke smile når jeg er igang med at nyde hobbyen"... Smiler også når jeg rider dressur, til stor fornøjelse for mine med rytter, som nogle gange kommer med kommentar om det, og spørge "Er den bare rigtig god i dag, siden du smiler over hele 5 øren"..

Så jeg har det heldigvis i kroppen..:)

Mvh. Trine

Fortryd aldrig fortiden, frygt ikke fremtiden, begge dele er ikke noget du kan gøre noget ved.. Så lev i nuet..:)

0
0
Svar på denne tråd

smil...
Forfatter: 
Dato:  29-09-2010 21:10

Et enkelt smil ændre, ubevist, hele ens holdning, måde man bevæger sig på og måden man taler på, så kan sagtens forstille mig, at det skulle ha en reel indvirkning på ens ridning :)

Jeg smiler så meget jeg kan :D

Mvh.

Nielsen.

For where your treasure is, your heart will be also.

"..then you see if it's a real dressage horse or a stiff monkey"

I tilfælde af evt. stavefejl, gir jeg hjernerystelsen skylden! (;

0
0
Svar på denne tråd

sidste gang jeg
Forfatter: 
Dato:  30-09-2010 15:56

havde grineflip på min hest, var i skoven i fuld galop - og med en veninde og hendes hest ved siden af....jeg kan ikke huske hvad der var så fantastisk morsomt, men resultatet af det blev at jeg fik en flue - for fuld hammer - ind og ramme drøblen og derefter BBBBBZZZZbzzzzzzzz....ned gennem svælget og ned i maven - og der blev den helt stille. Meget mærkeligt - og udløste yderligere et grineflip da vi fik stoppet hestene og jeg fik fortalt min veninde om "the intruder" i min krop....

Så vær ikke ALT for glad når du rider

KH:)Annette

rigtige piger rider hver dag
0
0
Svar på denne tråd

Adian..
Forfatter: 
Dato:  30-09-2010 16:09

.. haha..

Da jeg i sin tid havde part på Tøsen, tog ejeren og jeg ofte på tur sammen. Dvs. at først red den ene - mens den anden cyklede ved siden af. Og bagefter byttede vi.

Vi havde det altid vildt sjovt sammen på turene og grinede meget. Det store emne var, hvad Tøsen ville sige, hvis hun kunne snakke højt. Det fik vi meget sjov ud af...

Vi snakkede om skøre ting som, at hun også ville have en mobiltlf. så hun kunne ringe til sine hestevenner og klage over os skøre piger. Hahahaha.. :-D

Vrinsk fra Esma

Healing

til hest og rytter

Samtaleterapi

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider