Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hjælp til slankemad
Forfatter: 
Dato:  25-09-2010 23:01

Endnu et :D haha

Men jeg er ikke helt nem at hjælpe ..

Nå men er også tilmeldt madlog. Har været der 14 dage, men har ikke rigtig brugt det, de sidste 2 dage har jeg tastet ind.

Jeg er lidt i chok, prøver at holde mig indefor, men bare min morgenmad er over halvdelen :(

Idag cyklede jeg 30 min for at kunne få lov at drikke cola til Bingo Banko. JA hvad gør man ikke for sin cola ;D

Nå men når nu mine franskbrøder med leverpostej er halvdelen af mit madindtag skal jeg have lidt hjælpe, men det er ikke helt nemt

Jeg kan ikke tåle: nødder, citrus frugter, fisk, honning. Ikke så god til æbler, vandmeloner og gulerødder. Mit tandkød gør ondt. Kan dog spise meget lidt af det.

Er oveni lidt kræsen. Så spiser ikke så godt grønsager udover agurk og iceberg. Grønsager det er fordi jeg er kræsen. Frugten er fordi jeg ikke kan tåle det.

Så i kan godt se det ikke er helt nemt. Jeg skal lære at spise grønsager.

Have lidt mad ideer. Så jeg kan spise hele dagen og ikke kun morgenmad

Håber på lidt input :D

Nu mor til jordens

smukkeste pige

Alice Sofia

13. Februar 2010

3330 g og 53 cm lang

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  25-09-2010 23:04

lige tilføjes jeg heller ikke er så god til kylling. Kan godt spise filet, men vil helst have oksekød eller korteletter.

Men kom endelig med en opskrift hvis I tror den kan omvende mig. er frisk på at smage :D

skal tabe 30 kg. Og det skal være NU :D

Har taget 20 kg på på 7 måneder. hvor jeg langt om længe havde tabt mig ned til 71 kg. Så den er PISSE høj igen :(

er så skuffet over mig selv, så cyklen er klar til at hjælpe mig af med mine kilo :d

Nu mor til jordens

smukkeste pige

Alice Sofia

13. Februar 2010

3330 g og 53 cm lang

0
0
Svar på denne tråd

Du bør gå
Forfatter: 
Dato:  25-09-2010 23:12

Til en diætist.

Jeg vil gerne hjælpe, men det er uigennemskueligt, hvad du ikke kan tåle, lide- er ikke bryder dig om.

Jeg er selv monsterkræsen, men jeg læste også et par hyldemeter om kost, før jeg var i gang.

Pt har jeg ikke lyst til frugt. Og man skal ikke spise ting, man ikke har lyst til.

Med væmlig hilsen
xtiny

"Den, der kun venter på, hvad fremtiden vil bringe- har ingen"

0
0
Svar på denne tråd

xxxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  25-09-2010 23:13

Ville det ikke hjælpe på morgenmaden hvis du skiftede franskbrødet ud med rugbrød så? :) Og ellers så bare en masse af det grønt du nu godt kan li og kan tåle (: Og så drikke en masse vand, et glas vand et kvarters tid inden hvert måltid gør at man ikke overspiser :) Held og lykke, jeg er selv igang :)

Pernille og Chips

Sammen skal vi nok nå langt.

0
0
Svar på denne tråd

rewrerwe
Forfatter: 
Dato:  26-09-2010 07:51

Hvad med Fromace Farice 0,2% med lidt sødemiddel og smagsgiver f.eks Vanillie essens, eller frugt men der har du et problem, men hvis der er noget frossen frugt du kan tåle- og lide kan du blande det i.

Og så ville jeg også skifte franskbrødet (papbrød) ud med et godt fuldkorns rugbrød. Samtidigt skifte leverpostejen ud med et maget stykke pålæg eller ost.

ellers er der omelet, kan varieres i det uendelige.

Mange hilsner

Fru Bach

Stald Nickolos.dk

Nu med avlshingsten

Hr. Siem

Hingsteplag sælges billigt forventet stang 160 cm

Super familiehest udlånes

kan rides og køres af alle

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  26-09-2010 09:09

Det kan da vist ikke passe at du ikke vidste franskbrød er en dårlig spise

Jeg har tabt 8 kg siden foråret, og jeg HADER også grøntsager

Skift alt dit hvide brød ud med rugbrød eller groft knækbrød, men hvis du har tabt dig en gang før, så burde du da vide hvad der skal til?

Jeg prøver lige at se om jeg kan kopiere mit kost program idag fra madlog.

Som du kan se, hvis det altså virker, så er der heller ikke meget grønt i, men laver en lækker salat til aftensmad, med iceberg, da det også er det eneste salat jeg kan lide

Motionen er klaret tog lige en morgentur i centret.

Æblet til morgen var for lige at fyld enoget i maven inden træningen :)

MHT din cola, så kommer du jo nemt over det ved at drikke en pepsi max istedet = 0 kcal :)

Morgenmad
198 kcal
1 lilleÆble
1 skiveRugbrød Skovmand, Schulstad
30 g smøreostCheasy smelteost naturel 8%
2 x 1 pilleEPA-GLA+ Fiskeolie
2 x 1 pilleAmino Jern, Ferrochel

Formiddag

1 skiveWasa Delikatess
1 alm glasMinimælk, Arla
Frokost

318 kcal
30 gLeverpostej, Stryhns Familiepostej
20 gRemoulade, Graasten
3 gKærgården, original, Arla
1 stkLillebror ostehaps

Eftermiddag
228 kcal
3 gKærgården, original, Arla
1 alm glasMinimælk, Arla

Aftensmad
369 kcal
1 håndfuldSalat, Iceberg
100 gramSkinke, strimler
50 gCreme Fraiche Dressing, Graasten
50 g ærterÆrter, grønne, frost
50 g majsMajs, frost

Motion
482 kcal
20 minGang, alm (5 km/t)
104 kcal
20 minCykling, ca. 20 km/t
237 kcal
10 minSkimaskine (crosstrainer)

Alt i alt 1264 kcal. Måske noget af det kan bruges som inspiration
0
0
Svar på denne tråd

Hvad med...
Forfatter: 
Dato:  26-09-2010 09:09

....Havregryn?

Nu har jeg ikke kendskab til madlog, så jeg ved ikke hvad de siger til det. Jeg spiser havregryn hver morgen, og nyder at kunne spise noget der ikke er fyldt op med alt muligt skidt og samtidig mætter helt vildt meget.

Go kamp:-)

Mvh. Tuxi

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  26-09-2010 10:22

MAnge dejlige input :)

Bliv endelig ved :D

Jo vidste godt franskbrød ikke var det bedste, hvid brød osv, meen at det var halvdelen af mit mad indtag

Kom lige i tanke om 2 ting mere jeg ikke kan tåle; havregryn og æg. Kan ikke så godt huske det, når det skal skrives ned. Tænker jo ikke sådan over det i det daglige :D

Tije: hold op du må spise meget :( hmm.... syntes godt nok det giver lidt tanker til hjernen. Der er skut noget at sige til jeg er blevet fed :( Når bare min morgen mad er nok i kcl til en hel dag.

Men ja har tabt mig en gang, men hvordan det ved jeg ikke. Jeg var gravid og hyggede med min mave, den eneste forskel, som helst sikkert også er stor, var at trangen til slik slet ikke var der, heller ikke til sodavand og så gik jeg de 7 min i skole.

Normalt boede vi længere væk spå jeg var med bussen, men flyttede tæt på skolen.

Så kg raslede bare af mens maven voksede. Har slet ikke gjort det bevist :D

Lige et spørgsmål mere, jeg syntes jeg bliver langt mere sulten af at spise salat?

Nu spiset vi salat og kylling i aftes, og nøj jeg var sulten da der var gået ½ time. Men nåede heller aldrig at få mætheds fornemmelsen..

Nu mor til jordens

smukkeste pige

Alice Sofia

13. Februar 2010

3330 g og 53 cm lang

0
0
Svar på denne tråd

Madlog
Forfatter: 
Dato:  26-09-2010 19:56

Jeg er også selv på madlog, og har derinde lært hvad der er godt, og hvad der bestemt IKKE er godt. Alt hvidt brød, pasta, chokolade og chips er no-go, samt sodavand med sukker i.

Derimod er rugbrød godt, grøntsager (de du nu kan lide - agurk indeholder næsten ingen kcal så spis du blot et par agurker om dagen :-D), frugt er ok men væsentligt flere kcal end grøntsager.

Kød er også fint, især kylling og svinekød uden fedt, f.eks. skinkeschnitzler. Hakket kød indeholder tit mange kcal, selv om man køber dem med lavt fedtindhold.

En obs som mange vidst ikke er klar over: Olie indeholder lige så mange kcal pr 100 gr som smør, så det er på ingen måde sundere.

Hvis man vil lave en dip til sine grøntsager, så det bliver lidt mere snack-agtigt, så kan den laves af fromage frais, lidt ketchup, salt og paprika. Smager skønt og er ganske kalorielavt.

Velbekomme :-) Håber mine tips kunne bruges.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  26-09-2010 20:30

olie er sundere!!!

Der er stor forskel på om der er kalorier i og om det er sundt!!! Prøv at google sundhedseffekten af olivenolie!! Det modvirker det farlige kolesterol - bla!

Det er kalorierigt, men det er faktisk også sundt!! Især hvis du får det uopvarmet. Og lad mig så lige smide ind også at al olie bør være koldpresset!!!!!!

Og vi skal have fedt, vi behøver faktisk også fedt, det skal bare være den rigtige slags, såsom god olie, avokado, osvosv ikke selvfølgelig fra chips og friture, som ikke bare er fedende men fyldt med transfedtsyre, som er r*vdårligt for os!

0
0
Svar på denne tråd

Jovist
Forfatter: 
Dato:  26-09-2010 20:59

er god olie sund, men nu var trådstarters problem at hun søgte hjælp til hvordan man kunne minimere sit kalorieindtag. Så kommer jeg blot med tips dertil.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  26-09-2010 21:28

all right - godt ord igen.

Synes bare at det er synd når man ser alle kallorier som lige "farlige" for det er de ikke. Man må ikke helt undgå fedt. Noget skal man have, så kan man ligeså godt vælge det sundeste og gavne sig selv på den måde.

0
0
Svar på denne tråd

pøj pøj med det..
Forfatter: 
Dato:  26-09-2010 22:07

Jamen.. Jeg har selv været på madlog med stor jubiiiiiiiii..

Via man ikke kan undvære sit smør jamen så smuter jeg et skrabet lag buko ligth smørreost under mit hamburgryg. Og så masser af agurk eller tomat på..

Til aftens mad stod den på enten ovnbagt laks eller kylling ca 80g, så 100g vilderis eller brune, det til lavede jeg hveraften en potion til 3dage

1dåse flåede tomater

1løg

½ røs peber

hvidkål

paprike samt karry samt lidt sat og peber..

MUMS mand det smager godt..

HVer eneste morgen var der smoothies hjemmeblandet efter egen smag. Og der var endda plads til en ekstra bolle til hygge om aftenen dog uden smør hihi...

Man kan desværre ikke tabe sig ved at spise fransbrød.. Man skal tage sig lidt sammen vis det skal gå hurtigt.. Og kan man ikke lide grønsager jamen så må man finde nogen der smager lækkert eller få dem til det smiler....

Men igen husk nu at man ikke bare skal tabe sig.. Man skal lave en livestilsændring ellers tager du det hele på igen når du er færdig.. Jeg har tænkt meget over min kost.. Meeennn mit slik vil jeg ikke undvære ha ha... Dog i mindre mængder..

Og cola NOOOOO GOOOOO kun light man kan sagtens vænne sig til det det tager bare lidt tid..

Pøj pøj med det hele...

Hilsen Annette

(Mor til banditten Noah og ejer af den franske bulldog fluffy)

0
0
Svar på denne tråd

34567890+
Forfatter: 
Dato:  26-09-2010 22:30

Glemte helt at skrive jeg spiser kohberg´s vikinge brød.. Vis du skære kanten at så har du faktisk halvveret brødets vægt.. Så spiser man automatisk mindre hihi det er psykologisk hihi.. LIge et lille trick..

Prøv og spørg maden.. er du god for mig ha ha.. den er faktisk ret godt smiler...

Hilsen Annette

(Mor til banditten Noah og ejer af den franske bulldog fluffy)

0
0
Svar på denne tråd

123123
Forfatter: 
Dato:  27-09-2010 12:21

Jeg går til en "vægt/motions" konsulent her på mit arbejde - og jeg er ikke meget til rugbrød, og slet ikke med pålæg.. Men rugbrød er jo sundt og kunne godt glide ned med leverpostej..

- Det var så det første der blev lavet om på, leverpostej er alt for kalorieholdigt.. Spiser det faktisk slet ikke mere..

Bager istedet grovboller og spiser så kyllingepålæg eller hamburgerryg til.. Eller 3stk grov knækbrød, som indeholder det samme antal kalorier som 1 skive rugbrød.. Så det er ganske godt rent psykologisk for mig.. :)

- Men det her er godt nok min frokost - da jeg spiser a38 med bær til morgenmad..

Ditte E. T. Poulsen

**Et privat hestehold i Sindal**

Hvor der i sommeren 2010 tilbydes sommergræs,

med hø t/natten, altid frisk vand og godt hegn.

Skriv PB, hvis du ku være interessert.

0
0
Svar på denne tråd

morgenmad
Forfatter: 
Dato:  27-09-2010 19:05

Et godt råd: Hvid du ikke bryderdig om rugbrød, så skift til feks. levebrødsboller. De mætter meget mere, da der er 8% fibre i og iøvrigt meget mindre fedt end feks. franskbrød fra bageren :-)

Jeg spiste normalt 4(!) skiver franskbrød til morgen, men kan nøjes med en enkelt levebrødsbolle med magert pålæg....

A/G's Mataro OX

0
0
Svar på denne tråd

hva med at
Forfatter: 
Dato:  28-09-2010 17:39

bage ditt eget brød med Hi-Maize. I 1 spiseskje hi-maize er det lige så meget fiber som i 1 dl af det groveste mel. Det er et hvitt fint mel som er lavet af majskærner (kun det hvide delen af majsen) og man bytter simpelthen kun ud 10-20% af hvedemelet ud med hi-maize.

En spiseskje hi-maize giver: 6 gram fiber og er en nem måde at øge kostens fiberindhold på. For at få lige så meget fiber fra andre madvarer skal du spise:

4 gulerødder, 8 tomater, 2,5 portioner broccoli, 2 æbler, 3 skiver grovbrød eller en stor portion havregryn.

Så kan du med god samvittighed spise dit franskbrød men samtidig spise sundt.

Spiser du i tillegg kost med resistente karbohydrater hjelper det deg også til at tabe vægt og forbrenne kalorier bedre. Resistente karbohydrater finnes bla annet i kokte og afkølede kartofler, tis, pasta, bygggryn mm som har ligget i køleskabet og skal spises kolde(skal ikke varmes opp igjen efter afkøling, da forsvinner krystallenne/de resistente karbohydratene igjen)

Det er for meget at skrive om her men les artikkelen i linket under.

www.helsegevinst.no/artikkel/les/ 320/4_NATURENS+FETTFORBRENNENDE+ GJENNOMBRUDD/

Leverpostej er jo ikke verdens beste slankemad. Du skriver du ikke kan tåle fisk, men er du allergisk eller magter du bare ikke at få det ned? Så ville jo feks makrell i tomat være et godt alternativ.

Jeg har vært overvægtig længe og gået på diverse slankekurer. Fikk i sommer diagnosert en stoffskiftesykdom hvor jeg har lagt om kosten en del. Blandt andet med at bruge Hi-maize i kosten og sukrin og Splenda i stedet for sukker eller som erstatning en del af sukker i kosten. Slenda er lavet af sukker men har kun 10 % af sukkerets kallorier. Sukrin ser ut som sukker og er lavet af erythritol som er et sukkeralkohol som findes bla i pære, melon, enkelte soppprodukter etc. Dette er ikke kunstige søtningsmidelr men suker uden/med lav GI (glykemisk indeks og inneholder negative kalorier) Styr unna kunstige søtningstoff. De fleste av disse er skaldelige enten ved at de er kræftfremkallende eller faktisk påvirker blodsukkeret like så meget eller mere enn sukker. Aspertam feks som brukers i light sodavand binder fettet i kroppen selv om det i seg selv ikke er kaloriholdig. Jeg har gået ned mellom 1 og 2 størrelser i klær på 2 måneder. Uden stort annden forandring at bruge Hi-maize i kosten samt sukrin/splenda i stedet for sukker.

Jeg har svært for at få mosjon pga mitt handicap(sitter i el kørestol)

Jeg vil anbfale dig at købe en bog om kost med lav GI dvs kost/fødevarer som inneholder negative kalorier.

For at få i seg mere grønt kan du feks begynde med rotgrøsnager. Laver du feks kartoffelmos så kok feks gulrot, sellerirot, perillerot møre og lav mos med dem sammen med kartoflene. Selv laver jeg også en GI suppe som jeg purrerer grønsagen i. Jeg kan godt lige grønt men kan ikke fordra feks kokt gulrot eller stilkselleri. Men dersom jeg laver purrè af de grøsssager jeg ikke magter at spise og tilsetter dem i suppe så drikker jeg dem ned uten at få lysst til at brække mig.

Lav gratenger fesk grattinert blomkål etc.

Du kan lese mere om Hi-maize og sukrin her, men personlig synes jeg den norske siden er bedre.

www.funktionelmad.dk/index.php

quorn er et annet produkt jeg vil anbefale. Det smaker som kjøtt dvs kylling men er fremstillt av en spesiel sopp. Sønnen min og vennene var fullstendig overbevist om at de spiste enn utrolig saftig kylling. Jeg har bla annet laget tandorikylling med det. her er link til quorn (det sælges også i DK)

http://www.quorn.no/Hjem/

Det er mange ting jeg kan anbefale men begrenset hva jeg kan/orker å skrive om nu. Men spør bare om du vil ha tips til opskrifrer etc til bakverk og anden mat etc.

livet består af både solskinn og regn og sammen bliver de til den vakreste regnbue

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider