Karina, det har du selvfølgelig helt ret i. 
Jeg er heller ikke ude på at få noget præcist beløb, men mere en "rettesnor" for, om vi har over- eller underbudgetteret med det beløb, vi satte ind i budgettet sammen med bankrådgiveren (jeg har nemlig en fornemmelse af, at vi har sat RIGELIGT af).
Jeg har været inde og taste ejendomsoplysninger ind på hjemmesiden hos nogle af de selskaber, hvor man selv kan beregne præmiens størrelse.
Det giver selvfølgelig et vist billede, men hvis så alle andre, der bor på egen ejendom, oplyser et beløb, der er flere tusinde kr. fra disse beregninger, ja så kan vi vist konstatere, at "gør-det-selv"-beregningerne ikke holder vand. 
Vi er nødt til at gøre tingene lidt "bagvendt", for vi skal til dels bruge budgettet til at se, hvor meget, vi kan tillade os at købe for, uden at skulle vende og dreje hver 5-øre bagefter.
Derfor har vi ikke nogen konkret ejendom endnu, vi kan indhente forsikringstilbud på, og det er derfor, vi prøver at "stikke en finger i jorden" blandt andre husejere, i håb om, at vi kan komme bare lidt tættere på det korrekte beløb, både hvad angår udgifterne til vand og forsikring.
Men jeg kan da oplyse, at vi primært kigger på ejendomme i Køge/Ringsted/Sorø-området - og ikke med stråtag! 
Hilsen
Annelise