|
|
| Hvad er dit strømforbrug |
|
|
Jeg synes vores strømforbrug er meget stort og jo mere vi prøver at spare jo dyrede bliver det. Vi har 140 m2 bolig + 36 m2 aneks, vores forbrug ligger omkring 43000 kr. årligt. Vi har Luft til vand varme anlæg som kører på strøm. Før brugte vi ca. 25000 kr. i strøm og 24000 i olie. så vi har pt. en besparelse på 5000 (besparelsen skulle have været omkring 14000 kr.)hvis det holder. Det ved vi først næste år, men tvivler på vi spare noget. Tidligere år, har vi skiftet alle el-apperater (fryser, køleskab mv) uden besparelse, da strømmen bare steg istedet. Hvad bruger i?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Her... |
|
|
Bruger vi lidt under 8000 om året. Varmt vand betaler vi særskilt for. Det er 2 personer i en 3 værelses. Vi ligger absolut i den tunge ende, men det er med fjernsyn, mediecenter, vaskemaskine, opvaskemaskine og 2 computere.
=) Morten
- <Indsæt smart bemærkning her>
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Strømforbrug |
| Forfatter:  |
Marie 9 |
| Dato:  |
20-09-2010 20:17 |
|
Jeg bruger som alene menneske i en to værelses lejlighed ca. 1.100 KW eller ca. 3.000 kr om året. Dog er vi to om strømforbruget på min vaskemaskine.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 1234567890 |
Artex |
20-09-2010 20:19 |
|
Ene kvinde i en 2 værelses på 38 kvm og bruger for ca 2500-2700 om året.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Strømforbrug |
|
|
Vi er to voksne i en 4-værelses lejlighed på 92 kvm, og vi bruger omkring 5.000 kr. om året. Vi har ikke vaskemaskine eller opvaskemaskine, men fjernsyn, dvd, video, stereoanlæg, 2 pc'er (1 stationær, 1 bærbar), fryseskab, el-komfur og el-ovn, microovn o.s.v. Og så har vi sparepærer i stort set alle lamper, undtagen i køkken og bad, hvor der er halogen-spots.  Berit, har du nogen idé om, hvor meget af strømmen, der går til varmeanlægget, og hvor meget, der går til alm. husholdning? Hilsen Annelise
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Nu er du vel klar over at du kan få reduceret pris på el, når det er din primære varmekilde i huset? Vi har et stort forbrug synes jeg og det lyder på 25.000kr om året. første sal bliver opvarmet med el. Vores varme koster så ikke andet end 12.000kr om året pga brændefyr
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Jeg vil gætte på at vores varme vil ligge på ca. 15000 kr. og det resterende (28000 kr.) Vi har fryser, køleskab, komfur, opvaskemaskine oog vaskemaskine. 2 pc, 2 fladskærms tv, en luft til luft varme i aneks, 1 vandvarmer (50 L) i aneks, 2 el-koger, 2 dvd (bruges sjældent, men på standby), wii (bruges sjældent, på standby) + el hegn til folde. Vi er 4 pers. og har indgivet meddelse til seas om at vi nu kører på el varme i huset, men har ikke hørt fra dem. Det over ½ år siden.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Har du oplyst kommunen at huset er opvarmet på el? Det kan godt være at elselskabet ikke ændrer på noget, så længe det ikke er oplyst på jeres BBR
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Ja, det er ændret i BBR´en og sendt til Seas. Jeg har gjort som Seas har bedt om.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Jeg ringede lige til Seas for at høre og de havde modtaget BBRén, med det var ikke nok, så nu sender de et skema som skal udfyldes, men fordi jeg havde sendt BBRén og hvad måleren stod på, bliver det med tilbagevirkende kraft. Men det er kun en besparelse på omkring 3000 årligt, det giver. Men bestemt værd at tage med.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| puhaaa |
|
|
jamen vi bruger til 2 mennesker på knap 200 m2 hus og 1200 m2 lade! ca 1100kr i mdr....! vi kan varme hele huset op med vores brændeovn og spare derved en kæmpe del da vi ellers køre på elvarme!!!
Hølkærs Red Oak og plagen Willson McCaffee
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
MiDDe; Det godt nok billigt. Vi har også brændeovn ved siden af som er tændt næsten dagen lang. Jeg overvejer pillefyr istedet.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| strømforbrug |
|
|
ja vi er også pænt glade for det... men tror nu også at forbruget vil stige nu hvor der kommer heste i stalden osv firmaet kommer op og køre for min kærestes vedkommende  vi vil egentlig gerne gerne slippe for "besværet" med at holde liv i brændeovnen !!! vi har haft kigget på noget luft til luft anlæg!!!
Hølkærs Red Oak og plagen Willson McCaffee
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tjaeh... |
|
|
Jeg har fra maj '09 - aug. '10 brugt for 2700,- én person på 24 kvm. Har hverken opvasker eller vaskemaskine.
/Line Fuldblod, hesten med xx faktor!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| El.... |
TinaR |
21-09-2010 23:06 |
|
Vi er en husstand på 2 voksne og 3 mindre børn, huset opvarmes med gas - så vores el bruges til tøjvask (herunder en del tørretumbling), opvaskemaskine, køleskab, tv'er osv osv. Vi bruger omkring 10.000 om året, hvilket vi synes er ok. Vi har lavenergi produkter hvor det kan lade sig gøre, dvs. at vores hvidevarer er nyere (4 år, fra da vi byggede huset), tv'et er LED osv. Vi bruger sparepærer og slukker generelt lyset, hvor det ikke er nødvendigt.
Træk vejret nu, venter du til om lidt.... - så dør du! TinaR Mor til Filippa 060603, Mikkeline 260205 og Bertram 250108
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Strømforbrug |
|
|
Ca. 6000 kr. om året for 2 mennesker i en 3-værelses med fjernvarme. Dette er inkl. fladskærms-TV, server 24/7, 2 bærbare og A-opvaskemaskine. Eksl. vaskemaskine/tørretumbler. Men det eneste af dette, der jo sådan rigtig bruger strøm, er min server. Jeg har næsten aldrig TV tændt, når jeg er alene hjemme, så hører jeg radio. Der er i øvrigt elspareskinne på hele stue-opsætningen. Vi er rimelig gode til at slukke lyset efter os. Et par enkelte steder bruger vi gammeldags glødepærer, fordi jeg ikke gider vente på, at energisparepærer giver et ordenligt lys (på badeværelset f.eks.), men de pærer er jo så typisk heller ikke tændt så længe af gangen. Mener da at vi er OK bevidste om strømforbruget, der er bare nogle steder, hvor jeg ikke VIL spare. Men når vi sammenligner os med gennemsnitsniveauet på DONG.dk, så er det jo lidt snyd, at vi ikke direkte betaler for vores vaskeri.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Kan godt se vi ligger langt fra jer andre. Vi sparer også alt vi kan, slukker lys og har sparepærer næsten overalt. Jeg har på fornemmelsen at der er noget galt, men Seas siger vores måler ikke kan være forkert. Det det eneste som er rigtig gammel, ihvertfald over 20 år gammel.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejhej |
|
|
Vi har 3 mand på 72 kvm på en måned brugt 127 kWh, men kender endnu ikke prisen. Vi har Dong Energy.
Don't tell me the sky is the limit, if there are footprints on the moon...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| strømforbrug |
|
|
2 mand i en 50kvm 2 værelse lejlighed, årligt ca. 2200 kr 
Maria B.P Søger opstaldning i århus området til hingsteplag.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| strøm.. |
|
|
vi bor 2 voksne på et landbrug på 100kvm + 250kvm staldlænge og 200kvm løsdrift. vi har kummefryser/køleskab,PC(men intet TV eller spillekonsoller),vaske/ opvaskemaskine/tørretumbler, elvandvarmer, vandværk, oliefyr,3 km stødhegn om div. folde og lys til hønsene i stalden 6-9 og 16-21 og elektrisk rugemaskine/kyllevarmer(til æg/kyllinger). vi bruger sparerpærer og lavenergi produkter alle steder hvor det er muligt, også i stald og løsdrift, men vi må stadig hoste op med 2500kr hvert kvartal til sydenergi, og så kommer olien oven i(17.000kr/år). For at spare lidt har vi overvejet en finsk masseovn til at varme forbrugsvand og opvarmning, samt anvende ovndelen i masseovnen til at lave mad i, i stedet for den almindelige ovn, det skulle give os en besparelse på 20.000kr om året i varmeregning(olie er møg dyrt), men det er kun fordi vi har egen skov som kan brændes i ovnen.
Professionsbachelor i Medicinsk Laboratorieteknologi Bioanalytiker B.M.L.T
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Berit Jensen 1 |
|
|
Du kan jo prøve at slukke for atl hvad der bruger el, og så se om måleren stadig kører. Gør den det er der i hvert fald noget galt. Vi brugte ca. 18.000 sidste år, og det er inkl. varme ( jordvarme) på 120 kvm. hus + stald og elhegn mm. Og vi er ikke så gode til at spare Karin
Dexter ko med kvie kalv, samt ikælvet sælges ½ eller kvart tyr sælges, slagtes i løbet af september
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| man kan spare.. |
PernilleG ♥malou♥ |
22-09-2010 21:04 |
|
800 i kvartal 86 kvadrat meter plus et barn på tre år 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Plus minus |
|
|
1200 kr i kvartallet. 83 m2 lejlighed. Synes godt nok at nogle af jer har et par kæmpe regninger!  Da vi boede i et rimelig uisoleret hus på 153 m2 på en gård brugte vi ca 1400 kr om måneden på olie.
Hilsen Christina med Kanoa (FRB), Madelaine af nord-Als (Shet.) Og Langhoffs Favour (DV)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nu er elpriserne forskellige |
xtiny |
22-09-2010 23:11 |
|
Men vi bruger meget - 8000 khw/år. Det er meget for 2 personer i en lille knaldhytte på landet. Det er serveren, der spøger. Alle ti elpærer er sparepærer (og magen til ussel belysning!), tv-et er en lille fladskærm. (22" og jeg skal nærmest rykke sofa og sofabord hen foran, hvis jeg høre og læse noget!). Den, der spar'har- hvad? Vi sparer på vand= afgifterne stiger, vi sparer på el- afgifterne stiger- vi sparer på varmen- og oliepriserne stiger til himmels. Jeg må indrømme nu, at jeg som barn af energikrisen, har sparet hele livet, men jeg føler ikke, vi har fået en bønne ud af det. Udover at fryse, huske at slukke lyset, ikke lade hanen rende (og tage bad på 7 minutter i karbad), og skrue ned for varmen. ØØØVVV! Sparelokum, sparepærer, vandsparedimser. Spar mig væk! Især når landbruget får rabat og må svine og naturødelægge. Kan man ikke spare på dét?
Med væmlig hilsen
xtiny "Den, der kun venter på, hvad fremtiden vil bringe- har ingen"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|