Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Sikke et drille-vejr..
Forfatter: 
Dato:  17-09-2010 14:21

Hm, så driblede man jo over til hestetingen, ganske som alle andre dage, men i dag med en fast beslutning om at skulle ud og ræse lidt rundt på ridebanen.

Det blæste også en hel del tidligere, men solen var fremme ind imellem, og alt i alt er det jo så fint vejr til lidt "sandkasse-ræs".

Ind med tingen, og så i gang med striglerne.. Stadig fint vejr.. Godt 1 time brugt med strigleri og opsadling... Stadig fint vejr... Ud på ridebanen og begynde at skridte lidt for.. Stadig fint vejr... Skridte, skridte, skridte... Og så samles tøjlerne lige op for at få lidt samling på det hele, og SÅ begynder det fisme at vælte ned i lårfede stråler. Det lagde godtnok lige en lille dæmper på seriøsiteten må jeg tilstå, men det blev da til en halv times plasken rundt, en smule irriteret over at have ladet regntøjet ligge hjemme. (Det var jo fint vejr da jeg kørte, lol)...

Tilbage i stalden efter endt afskridtning, rense fusserne og gnubbe ørene lidt med et håndklæde, (det er HYYYYYYYYGGELIGT at få nulret ører synes Bassen), kort strigle-strigle, regndækkenet på, og over på folden.. Og så var det selvfølgelig stoppet med at regne?..

Hvis DET ikke er typisk, hvad er så?, *GG*

Nå, skidt pyt, det er jo bare vand, og man bliver jo tør igen engang..

Andre, der er blevet taget lidt ved næsen af vejret i dag?

Mvh.

Michael

GO FOR IT!!

0
0
Svar på denne tråd

JA.....
Forfatter: 
Dato:  17-09-2010 15:32

JA for sytten! Og ikke bare i dag, den sidste uge! Min staldejer mener, "jeg kommer med regnen", hehe. Det er fordi jeg sidder spændt og kigger skiftevis på DMI østjylland, og skiftevis ud af vinduet, og tænker så, "nej, NU skal jeg afsted, før det trækker op".. Og min timing er ikke altid så god. :)

Jeg er nu begyndt , at såsnart det drypper lidt, hopper jeg af, og smider hesten ud på folden. Jeg vil ikke risikere at blive våd helt ind til undertøjet igen, og hesten bliver møg sur, når det regner..

Hun vil kun gå på EN måde i regnvejr - med rumpen mod regnen, ellers bliver hun hys. Savner en hal..

Rækkehus 2005, Århus, se profil

Når vi lægger bidsel i munden på hestene, for at de skal lystre os, styrer vi hele deres krop. Som skibene - så store, og styres af et ganske lille ror.- Jakobsbrevet

0
0
Svar på denne tråd

sol, regn og blæst
Forfatter: 
Dato:  17-09-2010 17:04

Ja jeg har lige hjulpet genboen med at ride, hun er lidt på begynderplan, så jeg har rendt rundt i spladder med en longe i regn, hård blæst og sol, og en hest, der hellere ville vende rumpen mod vinden.... men de fik da trænet, tror vi alle fik varmen.

Rideturen med min egen som foregår ud over stubmarkerne pga genoptræning ved jeg ikke om jeg gennemfører i dag...

Det er snart tid til ridehuskort..

Louise

Er de fleste de bedste eller bare de fleste?

0
0
Svar på denne tråd

Hey er det...
Forfatter: 
Dato:  18-09-2010 08:52

Hey er det min ridetur du beskriver??

Min tur i dag var fuldstændigt som du beskriver det! Altså æv, det er svært at være seriøs, når det pi... ned og hesten helst vil gå med rumpen mod vinden.

Jeg vil have efterår med flotte klare dage!!

mvh

Julle

DIN hest - DIT ansvar !!!

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift..
Forfatter: 
Dato:  18-09-2010 08:58

Tøhø, nå, det var ikke kun her, vejret var lidt noget gas... Min går dog ikke med rumpen mod vinden, men når der er modvind, så "går han til biddet" helt af sig selv.. Så får han nemlig mindst muligt vand pisket i hovedet og ørene, LOL..

Men i dag ser vejret nu en hel del bedre ud her omkring, men vi skal en tur i byen i dag, så i dag får han fri. (Medmindre hans part-person kommer og motionerer ham). :D

Hav en god dag.

Mvh.

Michael

GO FOR IT!!

0
0
Svar på denne tråd

mulighed
Forfatter: 
Dato:  18-09-2010 16:26

Sådan en ridetur, er da en super mulighed for at øve noget seriøst ridning når det styrter ned. Det kan jo ske på en stævnedag.

Men er det rigtig læst at du ligger et regndækken på din håndklæde tør ( men våd) hest?

Jeg ville være nervøs for diverse svamp osv. der kan komme under et tæt dækken hvor hesten er fugtig og bliver varm, det er jo et ideel miljø for svamt.

-----MARIA-----

:-) :-) smil det smitter :-) :-)

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift..
Forfatter: 
Dato:  18-09-2010 16:57

Ja, der KAN selvfølgelig være noget om at det jo kan regne på en stævnedag.. Heldigvis tager jeg ikke til stævner, og kommer heller ikke til det, men derfor er det jo meget odt at få "trænet" forskellige scenarier alligevel.. Der er også meget tit lastbiler, rendegravere osv. i umiddelbar nærhed af ridebanen, og også på foldene ind imellem, så de bliver vant til lidt af hvert derovre. *GG*..

Og ja, han fik dækken på ingen han var knastør.. Det skulle forestille at være åndbart, så jeg tror nu ikke at svamp eller andet fugt burde blive noget problem.. De kan jo også risikere at svede under sådan et dækken, hvilket jo også giver både fugt og varme. ;)

Mvh.

Michael

GO FOR IT!!

0
0
Svar på denne tråd

nej okay
Forfatter: 
Dato:  18-09-2010 18:02

Nej, kan godt se hvis du ikke rider stævne så er regn træning ikke det fedeste. Hverken for dig eller hesten.

Dejlig at høre hesten var tør, har bare set hvad det kan gøre ved huden at der kommer et dækken på en våd eller fugtig hest. det er ikke et kønt syn.

-----MARIA-----

:-) :-) smil det smitter :-) :-)

0
0
Svar på denne tråd

Nu igen, LOL..
Forfatter: 
Dato:  20-09-2010 14:05

Ja, så skete det fisme igen. Radioen fortalte i baggrunden i morges at der ville blive "vedvarende regn" her i området fra op ad formiddagen..

"Nå ,så må man jo hellere komme over til Bassen tidligt og få redet lidt i dag"..

Dog havde jeg i dag været så snedigt forudseende at tage et REGNSLAG med, HVIS det nu skulle begynde at dryppe lidt..

Og selvfølgelig rykkede "op ad formiddagen" lige frem til at være ca. 9:45 da jeg dappede ud på ridebanen, men nu VAR jeg jo ligesom klar, med regnslag og hele molevitten, så op i r**** med regnvejr, og bare i gang.. Heldigvis var der ikke så voldsom blæst i dag, så regn- og halvvejs haglpiskeriet fra den anden dag gentog sig ikke..

Da ridehalløjet så var overstået, kom Bassen lige ind i sin boks med lidt foder og noget hø, mens jeg gik indenfor i huset, da der var inviteret på kaffe og rundstykker hos gårdejeren. ;)

Da rundstykker og kaffe var overstået var Bassen også blevet tør igen, så han fik lige en hurtig pedicure, strigling, og så på med sit regntøj, og ud på folden igen.. her var det så naturligvis næsten holdt op med at regne igen.

Altså, endnu en dag med "drille-vejr". *GG*..

Mvh.

Michael

GO FOR IT!!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider