Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

ros af kredsdyrlægen
Forfatter: 
Dato:  15-09-2010 13:54

Haha ja det er altså lidt komisk.

Min nabo som er enlig mor har jo set sig gal på os. Vi gør ALT forkert, og vi bliver meldt for ALT uanset hvad vi foretager os

Igår bankede det så pludseligt på døren, jeg åbner og udenfor står 2 damer fra kommunen. De har fået en anmeldelse på at mine dyr ikke bliver behandlet ordentligt

Mine geder er ikke forsvarligt lukket inde, da der ikke er strøm i hegnet og bliver generelt ikke behandlet ordentligt. Mine vilddyr af 2 fjordheste går rundt i glasskår. Mine 10 høns er der overhovedet ikke styr på og de generer min nabo enormt, og de har ikke ordenlige forhold. Jeg kom sq til at grine, og de kiggede på mig som om de ikke helt fattede hvad det var der var så morsomt.

Jeg sagde til dem at jeg lige tog gummistøvler på, så kunne vi jo lige gå en tur rundt og kigge på "besætningen".

Først gik vi en tur ud til gederne, efter vi havde kløet gederne lidt, og fodret dem med lidt mælkebøtter, så tilbød jeg da damerne om de selv ville konstantere om der var strøm i hegnet, men nej det mente de ikke de havde lyst til, hvilket jo nok var en klog beslutning vi var inde og se hvor gederne går indendørs, og der blev konstateret at de gik da godtnok hyggeligt der.

Bagefter var vi nede og kigge til kaninerne, egentlig skulle de ikke tjekke dem, da de jo ikke var blevet anmeldt, men de fik nu lov at se dem alligevel. De 3 kaniner går inde i bunden af en stor kornsilo og har ca 15 kvm at boltre sig på, så absolut ingen problemer der.

Så var vi nede ved hestene, som går i en stor løsdrift. Hestene stak lynhurtigt mulerne ud og tog imod de fine damer, de kunne jo ske at have æbler med, hesten blev nusset lidt, og vi fik da lige en lille hestesludder. Jeg smed det ene håndtag på jorden, så damerne selv kunne høre der var strøm i, da det jo slog store strømgnister.

Så op i haven og kigge til hønsene, som slet ikke var 10 høns, men 2 høns og 1 kok. Der er 3 meter til skel og loven foreskriver 2,5 meter. Hønsene drøner hen til hegnet de er nemlig håndtamme og vandt til at blive fodret direkte af hånden.

Problemer med glasskår som naboen har ondt i måsen af, er fordi vores kæmpe drivhus kolapsede under sneen i vinters. Vi har samlet meget af det op, men er langt fra færdige, så der er sat strømførende hegnstråd i lang afstand fra, så hestene slet ikke kan komme i nærheden af det, men som sagt kan naboen finde noget at melde os for så forsøger hun .

Damerne blev vældigt enige med hinanden om at der intet var at komme efter, og de da var nogle fine og velplejede dyr.

Idag kom kredsdyrlægen så ud, blot for at de kunne lukke sagen 100 % en gang for alle. Vi var så ikke hjemme, så han har selv været rundt og kigge, og ringede så tilbage og sagde at det var godtnok de fineste dyr han havde været ude ved i meget lang tid. Det var sjældent når han havde modtaget en anmeldelse at han så sådan nogle fine forhold

Så noget godt kan der da komme ud af nabostridigheder, nu får jeg nemlig på papir at mine dyr har det godt og er veltilpassede, så bliver sagen ikke taget op næste gang hun ringer og melder os

Det er altså lidt komisk at så meget bliver sat i værk blot på grund af en skør nabo. Tænk på alle de ressourser det koster at have dem til at rende rundt her i 2 dage og tjekke mine velplejede dyr. Når man så tænker på hvor tit der bliver lavet anmeldelser på nogle som ikke bliver taget alvorligt og som de aldrig kører ud og kigger til.

Hvad vil jeg så med det her indlæg, tjaa blot fortælle hvad jeg har oplevet de sidste 2 dage :)

0
0
Svar på denne tråd

ih altså
Forfatter: 
Dato:  15-09-2010 14:03

Hvor er det dejligt at blive bekræftet i, at ens dyr har det super godt, men sikke da en emsig nabo.

Prøv at invitere hende over til kaffe, så kan hun se hvor dejligt dine dyr har det, og stik hende en kopi af brevet fra kredsdyrlægen...

Sælges:

Oldenborg hoppe, 12 år, 170 cm, kan øvelser til LA dressur, LB spring, nervefast, militaryemne.

Isabell Werth wintec, trense, diverse dækner medfølger.

Billeder på præsentation.

30.000 kr.

0
0
Svar på denne tråd

Temmelig
Forfatter: 
Dato:  15-09-2010 14:03

belastende naboskab lyder det til

MVH Janni

DV hingsteplag fra 09 til salg - se præsentation.

0
0
Svar på denne tråd

På den anden side
Forfatter: 
Dato:  16-09-2010 04:46

Hvis det var vanrøgt- ville ingen have noget imod, at et tjek var så grundigt.

Jeg tænker på mine fhv naboers hest, der kom væk= de gemte den i haveskuret, så den fik sår af grimen. Jeg føler mig skyldig, for det var mig, de anmeldte at hesten stod i deres vragbunke indhegnet med krangjordstropper. Første gang kom den på græs. Så "tilred" de den så den blev halt- og kom tilbage i deres "have". Gamle biler, campingvogne, både etc.

(Min have er i det mindste bare ukrudt!)

De kunne heller ikke betale dyrlægen.

Og så var hesten væk. Huset blev solgt, men den arme krampe har stået i 8 mdr i et skur på 10 kvm- med sit dårlige ben. På betonfliser....

Det har jeg det meget meget dårligt med!

De troede, det var en anden, der havde meldt dem: Deres bil skurede deres børn med sten. Sådan helt tilfældigt..

Men de havde overvågning på.

Jeg talte med dem efter- og undskyldte- men jeg var ikke alene om at have meldt den hest.

Mærkelige mennesker, der ikke skulle have dyr!

Dejligt- dit dyrehold er pletfrit! (Y)(Y)(Y)

Med væmlig hilsen
xtiny

"Den, der kun venter på, hvad fremtiden vil bringe- har ingen"

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  16-09-2010 15:53

Hold da helt op, træls med sådan en nabo. Det er utroligt så god tid nogen har, og så lidt liv, at de ikke har andet at tage sig til end at holde øje med hvad naboen laver og bruge tid på at anmelde dem uden grund .

Christ, siger jeg bare.......

Med venlig hilsen

Sanne Rødkjær

&

Skærgårdens Blue Boy

...............................

0
0
Svar på denne tråd

Emsige naboer
Forfatter: 
Dato:  16-09-2010 16:10

jo her kan jeg tale med....dog ikke om dyr....men vores naboer synes de skal blande sig i ALT hvad 17 husstande på vejen gør med have, grund, hegn - U name it.

Da jeg ved at de ikke har noget at komme efter her (heller ingen andre steder på vejen for den sags skyld) har jeg valgt at vende "det hele" helt om....

Jeg tilbyder dem alle former for hjælp, når der er noget der tangerer at de kunne ha' brug for sådan noget (sidst deres søns bryllup der skulle holdes hos dem - "skal I låne nogle stole, borde, service, en ekstra hånd?) - hilser altid meget venligt og smilende på dem....og efterhånden er det jo svært for dem at finde noget at brokke sig over - hos os - men så er der jo heldigvis 16 andre husstande de kan beklage sig over.

Essensen i disse kære naboer (dine formodentlig også) er at ALLE bliver trætte af Peter og Ulven legen - og ender med at om ikke sige, så tænke: Ja ja....godt med jer.

Alle ved hvem tosserne er.

Så fortsæt dit "gode naboskab" - smil, hils og sig hej....og en dag strander de i mangel på relevans....

KH:)Annette

rigtige piger rider hver dag
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider