Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

The Cove - delfinfilm
Forfatter: 
Dato:  14-09-2010 22:47

Hej

Nu ser jeg ikke særlig tit DR2, men fordi jeg ikke har så mange kanaler længere stoppede jeg telfældigvis der i aften - og hold da op hvor er jeg glad for det!!

Der var tema aften og de viste den oscarbelønnede dokomentarfilm The Cove.

Jeg er dybt rørt og har straks underskrevet underskriftsindsamlinger og meldt mig ind i diverse grupper. Jeg overvejer nu at donere penge til sagen.

Er der andre der ligesom mig så filmen? I så fald hvad mener I?

Til dem der ikke så den/kender den, er det en film om hvordan folk i en japansk by taiji myrder flere 1000 delfiner hvert år. Kødet bliver solgt som fødevarer. Dem, der har lavet den, var nødt til at snige sig ind da de ellers ville være blevet anholdt.

Desuden er en af menneskerne bag den - mener faktisk det er ham der startede projektet - ric o'barry der var med i 1960'ernes Flipper.

Jeg kan kun sige, at lige i aften er jeg glad for, at jeg ikke har særlig mange kanaler, og derfor valgte at se DR2.

Mvh Sofie

0
0
Svar på denne tråd

tralalala
Forfatter: 
Dato:  14-09-2010 22:56

Så det også.

Har set frem til at den kom på dansk tv. Har nemlig før kun set klip fra den.

For helvede hvor er det ondt mod de stakkels dyr.

Jeg har i lang tid haft meget lyst til at se enten et delfinshow eller spækhuggershow. Men efter jeg har set denne dokumentar og nogle klip på Youtube om hvordan spækhuggere fanges og de fleste ikke overlever, eller bliver så frustrede at de dræber trænere.

Så har jeg ikke lyst til at støtte disse shows.

Hobby avl af miniature heste:

Perhaps Love

La Luna

Incredible Dark Design

http://minihesten.skysite.dk/

smagen af Bøf

kødet er fra Angus

www.bomholdt.dk

et sted du kan købe kvalitetskød

0
0
Svar på denne tråd

ved hvad du mener
Forfatter: 
Dato:  15-09-2010 15:42

Jeg har også haft lyst til at se et show eller svømme med delfiner, men det kunne jeg ALDRIG finde på efter at have set the Cove.

Mvh Sofie

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  15-09-2010 15:45

Jeg så nogle klip her forleden og valgte helt bevidst ikke, at se det igår.

Jeg bliver SÅ påvirket af det:(:(

Og selv reklamerne i tv med WSPA kan jeg slet ikke klare mere....

Vores Charmetrolde

Bastian - Thundra

Emily - Clyed

&

Junker

Hesten er vores partner

Opdræt af marsvin mm - tjek hjemmesiden:

www.bordeauxgaarden.dk

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  15-09-2010 15:51

Vil gerne lige slå fast at det IKKE handler om at delfiner bliver slagtet - vi slagter jo selv dyr herhjemme så om det er en ko eller delfin er vel totalt ligegyldigt.

Det er måden det foregår på, de bestialske massemord af yderst intelligente dyr, det er det fact at der bliver solgt dødgiftigt kød under påskud af at det er noget andet - kød der er så giftigt at det kan forårsage deformer og død.

GODT den vandt en Oscar GODT at så berømte mennesker risikerer SÅ meget og lægger navn til GODT det med DERES hjælp kommer ud i verdenen.

Mvh Bonnie

Don't be sad that the world lost Steve Irwin. Be sad that the animals did

GRATIS nye ting

***www.bonniejensen.dk***
kig forbi til kager og billeder

ALFA ROMEO 156 1,8 TIL SALG

0
0
Svar på denne tråd

en lang smøre
Forfatter: 
Dato:  16-09-2010 09:45

...tænk så på al den stress vores kloge slagtedyr skal igennem inden de dør.. at kalde det massemord/mord er vist liige i overkanten, det hedder drab.

Godt nok var det et ubehageligt drab at se på, men disse dyr har været frie og glade ifth. mange af vores landbrugsdyr og drabet er blevet forbedret sagde ham Japaneren. , eller må de tage ved lære af de andre nationer der kan finde ud af at dræbe hvaler på en meget hurtig og effektiv måde.

Men man kunne tydeligt se at det var en subjektiv film der viser modstandernes perspektiv på tingene. Jeg savner virkelig det objektive i det istedet for det a'la propaganda (om jeg må) Paul Watson (som også var med i filmen) fører med sit Whale Wars og Seashepherd - ja jeg kalder det propaganda, for mange af de ting han siger om drabsnationerne er direkte usandt og forkerte informationer om det kulturelle aspekt, historikken og hvordan tingene egentlig hænger sammen. Jeg savner en film hvor det bliver alt taget ud fra en objektiv vinkel og så kan man tage stilling derfra. F.eks. Hvorfor der bliver gjort som det gør, historiske aspekt og nutidens problematik.

For at være helt ærlig handler det i bund og grund om at ramme folks bløde hjerter og dermed deres pengepunge - og det synes jeg sku er synd, for de fylder folk og medier med løgn og latin om gamle drabsmetoder der ikke finder sted længere (jeg kan ikke sige det for Japan, men jeg ved om andre lande der har andre og mere effektive drabsmetoder - og nej IKKE HARPUN. Av ja grimt at sige.

Og så i slutningen skriver de i filmen at delfinslagtningen foregår i september.. Synes nu der er lidt komiskt at man fastlægger de siger at i september kommer hvalerne ind.. nej du, hvalerne kommer ind når de kommer ind, de aner ikke om det er august september eller hvad det nu er, de følger bare deres føde og så er folk klar. Hvaler ude på åbent hav er meget svære at drive, for de skal bare lave et dyk og så er de væk :)

Men god film, savner bare det objektive.

<3 Nu med blyb <3

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  16-09-2010 10:00

SI - Fint indlæg du kommer med.

Grunden til at jeg kalder det bestialske massemord er at det er det så sandelig i mine øjne. Køer og kyllinger er ikke intelligente som delfiner - det er svært at bevise konkret hvor kloge de er og hvor meget de forstår - men de forsøg vi har set i årenes løb, man har bl.a. kunne følge det på Discovery og i '98 var der et fantastisk program på Animal Planet om delfiner, tyder bestemt på at delfiner forstår og opfatter utroligt meget mere end andre dyr. Og udfra det har JEG den holdning at det i allerhøjeste grad er mord.

Og jo jeg synes bestemt også vores egne danske slagtedyr bliver behandlet forfærdeligt og over en længere periode.

En utrolig klog kommentar vedrørende denne film er som følger:

Man må sige, at når vi som mennesker har muligheden for at bestemme over andre levende væseners liv og død, så bør vi tage disse bestemmelser med ansvar og barmhjertighed. Det kan man ikke kalde denne afstumpede aflivningsmåde. Meget sammenlignelig desværre med grindedrabene....
Jeg ved godt, vi slagter kvæg, svin m.m. men forhåbentlig ikke på lignende grusom måde

SÅ rigtigt skrevet...

Nu skriver du:

For at være helt ærlig handler det i bund og grund om at ramme folks bløde hjerter og dermed deres pengepunge

At filmen I bund og grund handler om penge?... Eller hvad er det du mener?..

Ydermere synes jeg da bestemt at de forsøgte at få modpartens syn på sagen men ingen ville rigtig stille op. Det var jo tydeligvis en meget lyssky affære de havde gang i. Og de der valgte at kommentere, løj - som eks. fiskerne der påstod at det var tradition i Japan at slagte delfiner. Det passede jo så ikke helt..

Og så slutter du af med:

Og så i slutningen skriver de i filmen at delfinslagtningen foregår i september.. Synes nu der er lidt komiskt at man fastlægger de siger at i september kommer hvalerne ind..

De skrev intet om at det er i September at de kommer ind.. Gjorde de?.. De skrev blot - som du jo egentlig selv skriver - at det er i september slagtningen foregår.

Mvh Bonnie

Don't be sad that the world lost Steve Irwin. Be sad that the animals did

GRATIS nye ting

***www.bonniejensen.dk***
kig forbi til kager og billeder

ALFA ROMEO 156 1,8 TIL SALG

0
0
Svar på denne tråd

Genudsendelse
Forfatter: 
Dato:  18-09-2010 14:20

The Cove bliver genudsendt på DR2 i dag kl. 15 20

www.dr.dk/DR2/Artikler/09102458.htm

Karen

Tænk på "tremmegrisene" næste gang du sætter tænderne i et stykke sprødt bacon

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  18-09-2010 16:16

Jeg så filmen på Roskilde Festival.
Den var FRYGTELIG. græd som pisket, og det var der flere mænd der gjorde også! (o:

Har faktisk overvejet at tage derhen og hjælpe, hvis man kan

..sagde Pernille H. (o:

Dansk Varmblod - bedre findes ikke.

0
0
Svar på denne tråd

køre nu.
Forfatter: 
Dato:  18-09-2010 16:43

Den køre nu på tvet, har set den før, kæresten vil gerne se den.

Vi er helt enige om det bestem ikke er rart det de gør.

Men jeg syntes at agumentet med at de er kloge... det er grise altså også, den holder nogle svine avler under forhold, som bestemt heller ikke altid er rare.

Jeg mener vi mennesker har brug for kød i vores kost, men vi skylder de dyr vi spiser at behandle dem ordenlig mens de lever og når de slagtes. Pluds kun at slagte det der er nødvendig.

-----MARIA-----

:-) :-) smil det smitter :-) :-)

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  18-09-2010 18:00

Maria

Men jeg syntes at agumentet med at de er kloge... det er grise altså også, den holder nogle svine avler under forhold, som bestemt heller ikke altid er rare.

Det mener jeg også var lidt "søgt"

Uanset om dyrene er "kloge" eller "dumme" er der ikke noget der retfærdiggør at de bliver mishandlet dårligt, hverken under Deres opvækst eller når de "skal herfra"

Jeg synes det er rystende hvordan folk bliver holdt hen i uvidenhed om hvad der foregår og hvilken risiko det indebærer at de spiser kødet og jeg synes at det er skræmmende at "man" er på vej til at udrydde verdens bestand af fisk og hvaler!

Det er fisk der er den største kilde til at dække befolkningen i mange landes proteinbehov.

Tænk hvor mange dyr (kvæg, grise, høns etc) der skal opdrættes på verdensplan, for at dække alle de menneskers behov for protein. Sansynligvis dyr der vokser op under kummerlige forhold.

Fisk og hvaler har trods alt et "frit" liv indtil de bliver "slagtet"

Karen

Meld dig ind i Facebookgruppen

"Giv produktionsdyrene et værdigt liv og en værdig død"

www.facebook.com/ group.php?gid=150381644993653

0
0
Svar på denne tråd

ang. slagtedyr
Forfatter: 
Dato:  18-09-2010 22:03

angående slagte dyr, som køer og grise, så er jeg helt enig i, at det heller ikke altid foregår på den bedste måde. Men det jeg synes, man lige skal bide mærke i er, at delfiner jo slet ikke egner sig til menneskeføde pga den store mængde at kviksølv de indeholder.

Man så jo til sidste hvordan en af dem der havde forsvaret delfinfiskeri og selv spist kødet havde kviksølvforgiftning!

Så for mig er det slet ikke det samme! Man fanger og dræber flere 1000 delfin under påskud af at de er til menneskeføde, men det egner de sig ikke til! Det er ikke helt det samme med køer eller høns. Der bliver man ikke direkte syg af at indtage kødet. Derfor bygger det slagteri ikke på en løgn, hvilket jeg føler delfinfiskeri gør.

Det indtryk jeg fik var også, at man generelt fanger alle de delfiner for at sælge dem til oceanarier. Alle dem der så ikke bliver solgt, bliver slagtet og solgt som mad. Nogle gange endda som fejlmærket mad.

Så for mig er det SLET ikke det samme...

Mvh Sofie

0
0
Svar på denne tråd

Objektiv!!!!
Forfatter: 
Dato:  19-09-2010 11:19

Skal man se 2 sider af en sag når den ene er grim og uforståelig nok?? Jeg har ikke brug for at kende den anden side af sagen, for det er ikke rimeligt.

Jack Russelterrier til avlstjeneste

Stambogsført i DJRTK.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider