SI - Fint indlæg du kommer med.
Grunden til at jeg kalder det bestialske massemord er at det er det så sandelig i mine øjne. Køer og kyllinger er ikke intelligente som delfiner - det er svært at bevise konkret hvor kloge de er og hvor meget de forstår - men de forsøg vi har set i årenes løb, man har bl.a. kunne følge det på Discovery og i '98 var der et fantastisk program på Animal Planet om delfiner, tyder bestemt på at delfiner forstår og opfatter utroligt meget mere end andre dyr. Og udfra det har JEG den holdning at det i allerhøjeste grad er mord.
Og jo jeg synes bestemt også vores egne danske slagtedyr bliver behandlet forfærdeligt og over en længere periode.
En utrolig klog kommentar vedrørende denne film er som følger:
Man må sige, at når vi som mennesker har muligheden for at bestemme over andre levende væseners liv og død, så bør vi tage disse bestemmelser med ansvar og barmhjertighed. Det kan man ikke kalde denne afstumpede aflivningsmåde. Meget sammenlignelig desværre med grindedrabene....
Jeg ved godt, vi slagter kvæg, svin m.m. men forhåbentlig ikke på lignende grusom måde
SÅ rigtigt skrevet...
Nu skriver du:
For at være helt ærlig handler det i bund og grund om at ramme folks bløde hjerter og dermed deres pengepunge
At filmen I bund og grund handler om penge?... Eller hvad er det du mener?..
Ydermere synes jeg da bestemt at de forsøgte at få modpartens syn på sagen men ingen ville rigtig stille op. Det var jo tydeligvis en meget lyssky affære de havde gang i. Og de der valgte at kommentere, løj - som eks. fiskerne der påstod at det var tradition i Japan at slagte delfiner. Det passede jo så ikke helt..
Og så slutter du af med:
Og så i slutningen skriver de i filmen at delfinslagtningen foregår i september.. Synes nu der er lidt komiskt at man fastlægger de siger at i september kommer hvalerne ind..
De skrev intet om at det er i September at de kommer ind.. Gjorde de?.. De skrev blot - som du jo egentlig selv skriver - at det er i september slagtningen foregår.