Åhhhh, Island er FANTASTISK!!! Jeg har boet deroppe to gange seks måneder, og rejst hel landet rundt, og jeg er slet færdig med det sted 
Hvad er der planlagt fra studiets side? Reykjavik om området deromkring er i mine øjne det mindst interessante, og det kræver lidt en bil at komme nogle sjove steder hen. Et MUST er selvfølgeligt "The Golden Circle", men jeg kunne forestille mig, at det allerede er planlagt fra studiet. Turen indbefatter Gullfoss - et gigantisk smukt vandfald, Geysir/Strokkur - en springende geyser, som er vildt fascinerende, og Pingvellir - sindsygt flot naturområde med en sprække i jorden der bliver større og større fordi pladerne rykker fra hinanden. Der arrangeres heldagsture fra Reykjavik, hvor man besøger alle tre steder.
Ellers kan den Blå Lagune selvfølgeligt anbefales, et kæmpe udendøres varmtvandsområde, hvor man kan bade. Der kan man ligeledes tage bus til fra Reykjavik.
Hvis du skal ride, så kan Eldhestar, der ligger i Hverdagerdi syd for Reykjavik anbefales. De henter folk i Reykjavik, og turene skulle være fine, samt hestene af en ok kvalitet, taget i betragtning det er turistheste http://www.eldhestar.is/
Hvis du på nogen måde har mulighed for, at leje en bil, så kan det anbefales at tage en vandretur til Reykjardalur ligeledes fra Hverdagerdi. Eldhestar arrangerer vist også rideturer derom. Man vandrer over et fjeld (tager ca 1,5 time) og kommer så til en dal hvorigennem der flyder en 38 grader varm flod hvor der kan bades. Det er super lækkert, og meget specielt.
Reykjavik city er hurtigt overstået, der er ikke super meget at se. Der er nogle små fine gallerier og caféer i sidegaderne til gågaden, og det nordiske hus ved universitetet kan også anbefales. Vil du spise godt og nogenlunde billigt, så er Icelandic Fish 'n' Chips ved havnen meget anbefalesesvædigt!