Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Island - Hvad SKAL man bare prøve?
Forfatter: 
Dato:  13-09-2010 11:32

Hej HN'ere

Jeg skal på studietur med min klasse i uge 39, hvor vi skal til Island. Der er selvfølgelig lagt et program, men vi har også enkelte tidspunkter hvor vi har noget fritid. Selvfølgelig skal jeg ud at ride, men har I ellers andre idéer til hvad man bare SKAL prøve?
Vi skal bo i Reykjavik.

* Kathrin P *

"And he whispered to the horse, 'Trust no man in whose eyes you do not see yourself reflected as an equal"

Ukendt forfatter

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  13-09-2010 12:24

Den Blå Lagune er jo helt klart et must! (Varme kilder). Det kan også anbefales at se geysere.

Hilsen Iben
...
Der findes 3 slags mennesker:
dem der kan tælle og dem der ikke kan tælle.

..............

Mor til Oscar - født 1. juni 2008

... og nu med part på skøn lille hest

0
0
Svar på denne tråd

Island...
Forfatter: 
Dato:  13-09-2010 12:36

Åhhhh, Island er FANTASTISK!!! Jeg har boet deroppe to gange seks måneder, og rejst hel landet rundt, og jeg er slet færdig med det sted :-)

Hvad er der planlagt fra studiets side? Reykjavik om området deromkring er i mine øjne det mindst interessante, og det kræver lidt en bil at komme nogle sjove steder hen. Et MUST er selvfølgeligt "The Golden Circle", men jeg kunne forestille mig, at det allerede er planlagt fra studiet. Turen indbefatter Gullfoss - et gigantisk smukt vandfald, Geysir/Strokkur - en springende geyser, som er vildt fascinerende, og Pingvellir - sindsygt flot naturområde med en sprække i jorden der bliver større og større fordi pladerne rykker fra hinanden. Der arrangeres heldagsture fra Reykjavik, hvor man besøger alle tre steder.

Ellers kan den Blå Lagune selvfølgeligt anbefales, et kæmpe udendøres varmtvandsområde, hvor man kan bade. Der kan man ligeledes tage bus til fra Reykjavik.

Hvis du skal ride, så kan Eldhestar, der ligger i Hverdagerdi syd for Reykjavik anbefales. De henter folk i Reykjavik, og turene skulle være fine, samt hestene af en ok kvalitet, taget i betragtning det er turistheste http://www.eldhestar.is/

Hvis du på nogen måde har mulighed for, at leje en bil, så kan det anbefales at tage en vandretur til Reykjardalur ligeledes fra Hverdagerdi. Eldhestar arrangerer vist også rideturer derom. Man vandrer over et fjeld (tager ca 1,5 time) og kommer så til en dal hvorigennem der flyder en 38 grader varm flod hvor der kan bades. Det er super lækkert, og meget specielt.

Reykjavik city er hurtigt overstået, der er ikke super meget at se. Der er nogle små fine gallerier og caféer i sidegaderne til gågaden, og det nordiske hus ved universitetet kan også anbefales. Vil du spise godt og nogenlunde billigt, så er Icelandic Fish 'n' Chips ved havnen meget anbefalesesvædigt!

0
0
Svar på denne tråd

Nina...
Forfatter: 
Dato:  13-09-2010 12:48

The golden circle er nok en lidt lang tur, hvis man bare skal være i reykjavík området :)

Den blå lagune er selvf. et must, men det har skolen nok alllerede arrengeret, kunne jeg forstille mig :)

Jeg tager primært til Reykjavík for at shoppe, lytte til musik og slappe af :) De har de skønneste butikker (note, alle islændinge ser altid fantastisk ud, at all times.) så en tur ned af gågaden er helt sikkert noget enhver pige bør gøre :)

Den botaniske have er rigtigt hyggelig om aftenen, især Café flora bør man hoppe ind på :)

Rock caféen er det bedste sted at være hvis man vil i byen (min mening ;) ) Og så har jeg iøvrigt set kjarri fra Sigur rós derinde, så jeg sværger til stedet :) (Jeg mener den hedder rock caféen, men er faktisk ikke sikker... hmmm... men alle ved hvad det er for et sted, hvis du spørg nogle lokale :) )

Det er en enormt kulutrel by, med stort fokus på kunst, musik, mode og hygge, så en tur forbi de forskellige gallerier kan anbefales :)

Derudover skal du selvf. smage på fårkugler, fårhoved og lammegryden ;)

Mvh.

Nielsen.

For where your treasure is, your heart will be also.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  13-09-2010 12:49

Ehm, lige en rettelse.. om byen er "kulutrel", skal jeg ikke kunne udtale mig om, men den er enormt kulturel;)

Mvh.

Nielsen.

0
0
Svar på denne tråd

Nielsen (LS Horses)
Forfatter: 
Dato:  13-09-2010 13:00

Nielsen (LS Horses): Nej, jeg mener nu ikke, at Golden Circle er en lang tur, hvis man bor i Reykjaivk. Såvidt jeg ved, er det en ganske klassisk heldagstur at tage på, hvis man besøger byen. Jeg har selv gjort det to gange (godt nok i egen bil) imens jeg boede i Reykjavik, og der tog vi afsted hen på formiddagen, og var hjemme før aftensmad, vel at mærke med god tid ved hver attraktion. Som sagt, arrangeres der busture fra Reykjavik, hvor alle tre steder besøges på en dag.

Her arrangeres den fx www.re.is/DayTours/ GeysirandGeothermal/Detail/Golden- Circle/ det tager fra fra kl 9-17.

Som sagt, kunne jeg dog forestille mig, at det allerede er planlagt, da det er en MUST see omkring Reykjavik.

0
0
Svar på denne tråd

Island
Forfatter: 
Dato:  13-09-2010 13:54

Da jeg var der i sommers, var min kæreste ude at rafting med arctic rafting Det var en SUPER fed tur, jeg var desværre ikke med i båden, da jeg havde feber Men jeg kunne køre i bussen og se dem hoppe i vandet fra en klippe osv. Vi mødte op i deres butik i Reykjavik og blev kørt derud, det tog 1t 15min. Jeg er stadig vildt misundelig på kæresten.

Men ellers er jeg helt enig med Nina og hendes gode forslag.

Hestelig hilsen Julia Hansen
Ejer af Piltur fra Sletelte
Træner af Funi og Kalli.

Vi må aldrig klynge os til en enkelt og ultimativ løsning.
Der er altid en positiv hensigt bag en hver adfærd.

0
0
Svar på denne tråd

RE: Island - Hvad SKAL man bare prøve?
Forfatter: 
Dato:  13-09-2010 16:48

Tusind tak for jeres svar alle sammen Det er bare så dejligt med inspiration fra andre der har prøvet det, så man ikke bare skal læse sig frem til det på internettet osv.

Mine lærere har allerede arrangeret enkelte ture, såsom blå lagune, geotermisk anlæg, hvalsafari, evt. river rafting. Kan ikke lige huske dem alle sammen.

* Kathrin P *

"And he whispered to the horse, 'Trust no man in whose eyes you do not see yourself reflected as an equal"

Ukendt forfatter

0
0
Svar på denne tråd

Nina :)
Forfatter: 
Dato:  14-09-2010 14:13

Det er en super tur og rigtigt godt forslag Men det er stadig som minmum en dagstur(ruten er omkring 300 km.), jeg kan selvf. godt ha misforstået trådstarters indlæg, men når jeg læste hun skulle afsted med skolen, og hun skriver at

"vi har også enkelte tidspunkter hvor vi har noget fritid"

Gik jeg bare ikke udfra at de ville ha en hel dag, hvor de kunne gøre som de vil :) Hvis tiden er til det, giver jeg dig ret, så er golden circle en tur værd :)

Mvh.

Nielsen.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider