Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

At udlåne unghest..?
Forfatter: 
Dato:  11-09-2010 19:32

Hej ænder.

Er der nogle af jer som har udlånt ungheste? (eller måske bare heste der ikke er redet særligt meget)?

Kan se på MP at flere udlåner heste på 3-5 år som, i nogles tilfælde, ikke er redet så meget - får man (seriøse) henvendelser på disse annoncer??

Hvordan er det gået jeres heste efter i har lånt ud?

Grunden til jeg spørger er at jeg har en 5 års vallak som i okt.-dec. sidste år var i tilridning ude i byen. Derefter red jeg ham selv et par måneder hvorefter han kom "hjem" - og siden har han stået stille...

Der er ikke bane hvor han står og indrømmet, jeg er sgu for meget kylling til bare at ride ud på ham. Og jeg får det bare heller ikke gjort!

Jeg har i forvejen hans mor, som sådan set også bare går og feder den på en fold Får simpelt hen bare ikke redet! Og nu synes jeg efterhånden det er synd at den unge bare går og laver ingenting. Han var meget villig til at arbejde da han var i ridning og elsker nye ting, så det plager virkelig min dårlige samvittighed at han bare står.

På den anden side kan jeg ikke få mig til at sælge ham, fordi jeg er så frygtelig bange for at han ikke får det godt (nok). Desuden er han hjemmeavl, så har altid haft ham i hælene og jeg holder utrolig meget af den hest og drømmer om engang at have ham som ridehest.

Jeg ville gerne låne ham ud, men er bange for jeg fortryder, bange for at han bliver presset, bange for at han bliver misrøgtet - ja listen er lang!!

En anden afgørende faktor er at han har mærkelige tænder (trods regelmæssige tandtjek) og frygter at han bliver misforstået hvis han har ondt. Ja jeg er vidst bare forfærdelig pylret... Så kære HN, fortæl mig jeres historier, gode som dårlige så min kære hest måske/måske ikke kan komme igang igen

Undskylder på forhånd det nok temmelig rodede indlæg....

Hilsen Mette
-----------------------------------
Casuri Larendo
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  11-09-2010 21:06

Har du ikke overvejet at flytte hestene et sted hen hvor du har bedre muligheder for at få redet ? - evt. bare en periode.

Gitte

Boer/nubiske geder sælges

både til levebrug og grydeklare (se præs.)

Godt vi har www.westernportalen.dk

0
0
Svar på denne tråd

min historie
Forfatter: 
Dato:  11-09-2010 21:23

Min historie kan læses her:

www.heste-nettet.dk/forum/14/950653/ 950653/

Men der er jo altid for og imod.

Jeg har valgt at låne min ungpony ud, fordi jeg selv kunne finde på at låne en unghest og ved jeg kan tilbyde den noget godt.

Så mon ikke der er andre ligeså gode mennesker som mig derude? :)

Det er selvfølgelig ment i en venlig tone.

Jeg tror det er vigtigt at gøre op med sig selv hvordan man har det med sine heste.

I min verden er jeg ikke frygtelig sart med hvordan tingene bliver gjort, og der er plads til fejl og læringsrum. Hesten skal behandles godt og trives, men jeg er ikke så beskyttende som nogle andre kan være.

Jeg tror det er vigtigt at man kan give plads til at en anden har ens hest på deres præmisser - kan man det er det nemmere at få et godt samarbejde.

Dermed ikke sagt at man ikke skal tage sine forholdsregler - jeg vil kunne komme når det passer mig, og jævnligt hører hvordan det går.

Jeg snakker med låner ca. en gang om måneden og ser alle de stævner han starter. Hvis jeg ikke kan komme forbi i en længere periode vil jeg gerne se lidt billeder - men denne gang har det ikke været nødvendigt.

Jeg er hjælpesom og støttende overfor lånefamilien - køber lidt udstyr til ponyen og pigen og vi samarbejder om et godt udlån.

Det er bare hvordan jeg gør det. :)

Mvh. Gitte

Gfoto.dk

Hestefotograf

StaldOlsen.dk

Til salg:

GO Webmaster, DSP hingsteføl, se mere her

0
0
Svar på denne tråd

Jamen dog...
Forfatter: 
Dato:  12-09-2010 10:17

Vi har udlånt vores 3 års vallak ud. Dog havde vi nogle krav som vi ikke ville gå på kompromis med.

Vi ville ikke låne ud til andet end midtjylland, da vi ville have mulighed for let at kunne tjekke op på ham, og sådan var der nogle andre krav også. På trods af det fik vi en masse henvendelser - dog også nogle der bestemt ikke overholdte vores krav.

Det vigtigste er jo bare at din hest er sød og pålidelig - så kan alderen vel være ligemeget. Vores kunne ikke andet end rides rundt i skridt, trav og galop - men han er meget ærlig, sød og rolig :)

Indtil videre er det gået fint, kun tiden vil vise om det er det rette valg vi har taget..

Mvh.

Regina Sørensen

Wega, drægtig ved Bøgegaardens Laurino.
Indehaver af den dejlige ridehest Ramiro.

0
0
Svar på denne tråd

Kender det godt
Forfatter: 
Dato:  12-09-2010 11:04

kan kun sige at jeg kender det alt for godt om de nu passer hesten godt (nok)

Lige nu har jeg fremvisninger på min unghest og har også måtte afskrive en masse men der er bestemt også nogle hvor jeg tænker at det kunne være en mulighed for hende.

Hun elsker at arbejde men pt. er tiden der bare ikke med et lille nyfødt barn.

jeg har dog så planer om at sælge hende hvis jeg finder det rigtige sted da jeg gerne vil have pony igen senere.

men syntes da du skulle prøve at lave en annonce og se hvad der kommer af muligheder, måske dukker den helt rigtige op.

Mvh

Sandra C

4 års allround trakhener hoppe e.Chopin m. Chopstik til farfar.

Hjem før pris. Kom med et bud.

Jack russel han 4 år søger nyt godt hjem

- Forsvunden pony efterlyses stor dusør -

0
0
Svar på denne tråd

chiquita
Forfatter: 
Dato:  12-09-2010 13:28

Mia erfaring er, at det er meget vigtigt at få skrevet en udførlig kontrakt- også selvom det er en person man umiddelbart har det super godt med. Der kan hurtigt opstå misforståelser, og den ene husker måske ikke aftalen som den anden osv.

Lånte min unghoppe ud til professionel rytter med forkøbsret, og det gik fra fantastisk til et helvede på under 2 måneder pga. manglende kontrakt, misforståelser og forskellig hukommelse vedr. aftaler, ansvar og økonomi.....så KONTRAKT.

Held & lykke

VH

MIA

Ride- og kultur rejser til Portugal - kontakt mig på:
kertens@privat.dk el. Lykke

www.lusitanopassion.dk

Working Equitation- og Dressur Clinics med portugisiske Joao Lynce

PRE hoppe til salg

0
0
Svar på denne tråd

1234456
Forfatter: 
Dato:  13-09-2010 14:32

Hvem gidder bøvle med en ung hest, og så ikke høste frugten når den virker og det bliver sjovt .... det er vel der den altid ender !!!!!

Heste ejeren gider jo heller ikke selv bøvle med en ung hest eller kan ikke finde ud af ung-heste-håndtering... og betale for det, vil de heller ikke !!

Så de lånere jeg kender har ikke selv haft penge til køb, og muligvis heller ikke til at holde hesten for.. det ser bestemt ikke ud til at de ofre noget på deres låneheste ...

Så låneheste skal stå hos ejeren ...

" Tilredet DV hoppe e. De Noir 3år, sælges eller byttes med pony/er"

.

0
0
Svar på denne tråd

Tak for svar
Forfatter: 
Dato:  13-09-2010 15:10

og gode råd til jer alle sammen.

Måske skulle jeg prøve at oprette en annonce og se hvad der kommer af henvendelser - om nogen.

Skulle han blive lånt ud vil jeg helt sikkert også have en kontrakt for det er rigtigt at man kan have forskellig opfattelse af ting man aftaler.

Disco: tak for dit svar også, selvom du virker en smule bister Jeg kan til dels godt følge dig, men er kommet dertil at jeg ikke selv får ham brugt og derfor gerne vil låne ud da jeg (pt) ikke nænner at komme helt af med ham. Om det så ændrer sig hen ad vejen er jo ikke til at sige.

Det er jo ikke gratis tilridning jeg søger, han er tilredet og redet fast i 5 måneder, 3 måneder af proffesionel og 2 måneder af mig. Han har så desværre stået stille over sommeren og skal derfor naturligvis lige igang igen når det kommer dertil.

At jeg vil tage ham hjem "når det begynder at blive sjovt" synes jeg ikke du kan udtale dig om. Som jeg skrev i mit første indlæg har jeg 2 heste, hvoraf jeg ikke får redet nogle af dem og jeg vil da meget hellere følge min unge værende hos nogen der kan uddanne ham videre, end tage ham hjem så han kan stå på marken igen når han har lært at slå kolbøtter på kommando.

Jeg ville hjertens gerne låne ham ud hvor han står nu, men det er der ikke mulighed for da der ingen ridefaciliteter er.

Hilsen Mette
-----------------------------------
Casuri Larendo
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider