Hej ænder.
Er der nogle af jer som har udlånt ungheste? (eller måske bare heste der ikke er redet særligt meget)?
Kan se på MP at flere udlåner heste på 3-5 år som, i nogles tilfælde, ikke er redet så meget - får man (seriøse) henvendelser på disse annoncer??
Hvordan er det gået jeres heste efter i har lånt ud?
Grunden til jeg spørger er at jeg har en 5 års vallak som i okt.-dec. sidste år var i tilridning ude i byen. Derefter red jeg ham selv et par måneder hvorefter han kom "hjem" - og siden har han stået stille...
Der er ikke bane hvor han står og indrømmet, jeg er sgu for meget kylling til bare at ride ud på ham. Og jeg får det bare heller ikke gjort!
Jeg har i forvejen hans mor, som sådan set også bare går og feder den på en fold
Får simpelt hen bare ikke redet! Og nu synes jeg efterhånden det er synd at den unge bare går og laver ingenting. Han var meget villig til at arbejde da han var i ridning og elsker nye ting, så det plager virkelig min dårlige samvittighed at han bare står.
På den anden side kan jeg ikke få mig til at sælge ham, fordi jeg er så frygtelig bange for at han ikke får det godt (nok). Desuden er han hjemmeavl, så har altid haft ham i hælene og jeg holder utrolig meget af den hest og drømmer om engang at have ham som ridehest.
Jeg ville gerne låne ham ud, men er bange for jeg fortryder, bange for at han bliver presset, bange for at han bliver misrøgtet - ja listen er lang!!
En anden afgørende faktor er at han har mærkelige tænder (trods regelmæssige tandtjek) og frygter at han bliver misforstået hvis han har ondt. Ja jeg er vidst bare forfærdelig pylret... Så kære HN, fortæl mig jeres historier, gode som dårlige så min kære hest måske/måske ikke kan komme igang igen 
Undskylder på forhånd det nok temmelig rodede indlæg....