Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Westi-hudproblem??
Forfatter: 
Dato:  09-09-2010 22:24

Hej


Vi har købt den her super dejlige Westi hvalp, som er blevet 5 mdr. gammel. Hun er begyndt at bøvle med noget kløe på det ene ben og lader til at sprede sig efterhånden som tiden er gået. Jeg har læst en del om det at have sådan en hund, og har læst at de kan døje med en hudsygdom som ligger til racen.


Er der andre herinde som kender til problemet? Vi skal selvfølgelig en tur forbi dyrelægen men idet jeg også har læst, at det ofte er en hudsygdom som mange dyrelæger overser, så vil jeg da meget gerne, hvis i deler ud af jeres erfaringer inden.



Mange hilsner

Rikke


Den lykkelige ejer af:


*Royal Rossi* RIP

Klosterhedens Rubicon

Kastaniegårdens Athina

OG nu også Rebel 406

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja westies
Forfatter: 
Dato:  10-09-2010 10:00

Har tendens til hud betændelse, men det kan være så meget andet så som allergi, af forskellige slags.

Er den rød i huden, har knopper eller ligende.

Mister den hårene ??




Satis temporis mihi est

( Jeg har tid nok)

http://www.kallehauge.org


0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  10-09-2010 10:27

Vores westie er blevet fodret med 1st choice, det kan klart anbefales til allergihunde (vores hund har ikke allergi, men vi bruger fodret som forebyggende) Foderet kan købes i Tufra, hvis du kender den dyrehandel?

Håber I får løst problemet med hunden. Var dens forældre tjekket fri for allergi??


Bates Maestro dressursadel sælges m/sikkerhedsbøjler og stigeremme. 17", sort, mellem bom, pæn og velholdt. PRIS 3000,-

0
0
Svar på denne tråd
 
 westier
Forfatter: 
Dato:  10-09-2010 11:04

Af vores 3 westies havde de to westie-syndromet, som det blev kaldt på landbohøjskolen.


Den ene skulle i behandling, med bad og indsprøjtning et par gange om måneden, den anden kunne klare sig uden, bare vi var obs på det.


Det er dog en 8-10 år siden nu, så hvordan det har udviklet sig siden mht. syndrom og behandling ved jeg ikke.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hudproblemer
Forfatter: 
Dato:  10-09-2010 12:15

Hej


Huden er lidt rødlig i det og der er små knopper. Efterhånden som hun kløer i det mister hun hårene, dog er der ingen skaldede pletter.


Vi foder med Royal Canine til små hunderacer, som er det foder hun har fået hos avleren. Begge forældre har helt pletfrie sundhedspapirer.


Forhåbenlig kan vores dyrelæge hjælpe os, vi har en tid i næste uge. Det er næsten synd at hun skal klø sig sådan hele tiden.


Tusind tak for jeres svar



Rikke


Den lykkelige ejer af:


*Royal Rossi* RIP

Klosterhedens Rubicon

Kastaniegårdens Athina

OG nu også Rebell 406

0
0
Svar på denne tråd
 
 Westi-hudproblem??
Forfatter: 
Dato:  10-09-2010 13:03

Vi har tre westier, og en af dem har også nogle hudproblemer.


Vi har prøvet lidt af hvert, og er nu endt med at han har problemer med hans talgkirtler omkring halen, som spreder sig hvis han ikke bliver vasket i noget specielt shampoo.


Men westier kan godt udvikle foderallergi, hvor det som oftest er lagermider der er problemet, - og lagermider kan være svære at undgå, når du fodrer med tørfoder.


Alle vores hunde får Arion med Laks og Ris, - laks er godt for huden, selvom det giver dem et rødt skær i pelsen ;-)

- Men det er også godt til hunde med hudproblemer.


Ellers kan man barfe, hvilket jeg er en stor fan af (Y)

- Selvom vi ikke pt. barfer.


Du kan også få lavet en allergitest, men mange dyrlæger er hurtige til at stemple hudproblemer på en westie som allergi, - det skete med vores, som i første omgang blev behandlet på forskellige måder for allergi, og først da vi af en anden grund var til en 3. dyrlæge med hunden, sagde han at det var nu ikke allergi - lignede problemer med talgkirtlerne, og shampooen virker meget godt efter hensigten :-)


God bedring til jeres vose, håber det er noget som er nemt at løse!



Rollo


HUS ØNSKES TIL LEJE



TELL-MANN

Parring tilbydes v. westie hanhund

Westiehvalpe forventes i uge 42

Mopshvalpe forventes i uge 43

0
0
Svar på denne tråd
 
 Royal Canin
Forfatter: 
Dato:  10-09-2010 19:31

Har lavet et foder spcielt til westier med tanke på den allergi dette kan varmt anbefales


Staro Hit

&

Baby

0
0
Svar på denne tråd
 
 Barf er løsningen
Forfatter: 
Dato:  12-09-2010 08:47

Nu har jeg ikke en westi, men jeg kender faktisk flere som har Barfet sig ud af problemet.


Da det som de andre siger ofte er betinget af fodret selvom det er noget godt foder man bruger, jeg håber du finder en løsning.


Hilsen Amalie


mor til Adda født d 3-3 2010


Bred Shilouette springsadel sælges og kvalitets læder kapsun


Rødt hoppeføl efter Heartbeat efter super velspringende DH mor sælges til rette.

0
0
Svar på denne tråd
 
 prøv at søge
Forfatter: 
Dato:  13-09-2010 09:11

på de andre tråde om BARF herinde, der kan du finde gode forklaringer på hudproblemer...


Se også www.rigtighundemad.dk


En del af de mærker du har fået anbefalet indeholder konserveringsmidler der direkte er allergifremkaldende..


Held og lykke med westie


Lille stueopdræt af Cavalier King Charles

www.Cavalierhytten.dk


Og med Rigtig Hundemad

www.nordrup.rigtighundemad.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 BARF og westie
Forfatter: 
Dato:  13-09-2010 09:29

Altså vil man barfe, synes jeg man skal prøve at kontakte Ann, - www.bonnie-ann.dk mener jeg hendes side hedder.


Hun er westie opdrætter, racerepræsentant og er generelt en skidesød og hjælpsom person, som giver gode råd og ved vildt meget om westier, barf og de problemer der kan være med racen.


Vi fik oveni stor hjælp til at få udstillet vores westie (Y) Så hun kan altså varmt anbefales :-)


Rollo


HUS ØNSKES TIL LEJE



TELL-MANN

Parring tilbydes v. westie hanhund

Westiehvalpe forventes i uge 42

Mopshvalpe forventes i uge 43

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  13-09-2010 10:09

Hej


tusind tak for jeres gode råd og vejledning. Idag går turen til dyrelæge og forhåbentligt så kan vi få stoppet al den kløen.


Hvordan og hvorledes vi så skal gøre fremover, ved jeg ikke endnu. Men det her med BARF fodring bliver det ikke til. Jeg kan jo blive tvunget til det, hvis ikke der viser sig en anden løsning med tiden


Igen mange tak for jeres hjælp


Hilsen Rikke


Den lykkelige ejer af:


*Royal Rossi* RIP

Klosterhedens Rubicon

Kastaniegårdens Athina

OG nu også Rebell 406

0
0
Svar på denne tråd
 
 Foder mod kløe
Forfatter: 
Dato:  13-09-2010 10:26

Hej


Jeg har ikke Westi men 2 cairn terrier i stedet. Vi havde dog præcis samme problem med den ene af hundene.


Vi blev som mange andre også anbefalet foder fra dyrlægen, i dette tilfælde Hills, men som i mange andre tørfoder er der ofte korn i dette, og dette er der jo mange hunde som reagerer på.


Jeg læste på daværende tidspunkt nogle artikler om at cairn ofte ikke kunne tåle majs, og alt det foder vi fandt som ikke indeholdt korn, indeholdt derimod majs.


Jeg har nu søgt længe og er begyndt at fodre med noget foder som hedder James Wellbeloved, cereal free, uden korn og majs.

Det fungerer begge hunde super fint på, kløen er helt væk, og de elsker foderet.


Jeg køber det selv på zooplus.com, da jeg ikke er stødt på dette foder i nogle butikker endnu, men det er nu også nemt, da de leverer til din dør for under 4 EURO.


Mvh Lene

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bare nysgerrig......
Forfatter: 
Dato:  13-09-2010 11:46

Hejsa


Jeg er bare lidt nysgerrig, da jeg ku se du bor i Esbjerg, og lurede på om du har købt din Westie hos Glennie i Ølgod?


Jeg har selv en westie på 4 år der er begyndt at klø sig og han har ikke lopper, så tror han har udviklet foderallergi og skal også have fundet på noget andet. Jeg har dog købt noget specialshampoo til ham og det virker som om det hjælper lidt.


Men der kan være mange årsager til at westieer får hudproblemer, som oftest er det foderproblemer, men det kan også være trimme metoden, ikke alle westies har en trimme-egnet pels (hvor de bliver rykket), min har en meget tæt, blød og bamset pels, så det ville gøre alt for ondt på ham og han bliver derfor altid klippet!

I den forbindelse, vil jeg da også nævne, at det også er vigtigt med pelspleje af westies, jeg klipper lidt for andre også og får desværre ofte, temmelig langhårede og filtrede hunde, fyldt med knuder i pelsen! Det syntes jeg er lidt ærgeligt, om ikke andet, hvis man kun går til frisøren 3 gange årligt med sin hund, så burde man holde pelsen fri for knuder og børste den jævnligt. Min Westie har en pels der vokser som ind i h...., han bliver klippet ca hver 6 uge!


Mvh. Søs

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  13-09-2010 13:30

Igen må jeg lige fremstå som en fortaler for 1st choice! Prøv det, og du vil ikke fortryde. Prisen er vidst kun 149 kr. for 3 kg. og dette mærke indeholder ikke "forfalskede" proteinkilder. Vores westi har aldrig haft en snert af allergi, men han har også været på 1 st choice, siden han var knap et år. Min chihuahua, der har haft utrolig mange problemer med fordøjelsen, fik også anbefalet foderet fra 1 st choice, og hans fordeøjelsessystem har virket upåklageligt siden...

Jeg mener de har smagsgaranti på foderet :)

Men ta' forbi en Tufra og snak med en medarbejder, der har forstand på foderet...


Bates Maestro dressursadel sælges m/sikkerhedsbøjler og stigeremme. 17", sort, mellem bom, pæn og velholdt. PRIS 3000,-

0
0
Svar på denne tråd
 
 Allergi
Forfatter: 
Dato:  14-09-2010 00:19

Hej


Turen til dr. dyr er overstået og der er kun 2 årsager til Bertas kløen. Enten er det en foder allergi eller også er det noget i luften som hun ikke kan tåle. Så hun fik en indsprøjtning med noget binyrebarkhormon som gerne skal stille kløen i bero og nogle tab. som hun skal have den næste uge. Det har allerde hjulpet en del og hun ligger nu og snorker


Med hensyn til foder har jeg købt RC til Westier. Jeg håber det virker men hvis ikke, så må vi igang med nogle af de andre typer foder til allergihunde.


Ollie 1

Det lyder godt nok billigt og ikke mindst godt, i hvert fald i forhold til hvad jeg har givet for 4 kg. RC.


Bamse-line

Nej Berta er købt hos en Kurt nede i Sønderjylland, kan ikke lige huske hvad det hed (noget med Slusen). Det der med at give hende et bad, mener jeg ikke er godt for hendes pels. Der er bestilt tid hos en trimmer i Janderup i Nov. Og så må vi se hvor tit hun skal trimmes, for at holde pelsen fin. Mener det er anbefalet ca. hver 3. mdr. Desuden børster jeg hende godt ca. 2 gange i ugen, nogle gange lidt oftere, da hun er med ude på rideskolen hver dag, og ind imellem bliver hun ret beskidt og fyldt med blade Bertas bror er forresten solgt til nogle herude i Gjersing.


Hilsen Rikke


Den lykkelige ejer af:


*Royal Rossi* RIP

Klosterhedens Rubicon

Kastaniegårdens Athina

OG nu også Rebell 406

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kæmpe anbefalinger til denne dyrlæge
Forfatter: 
Dato:  14-09-2010 17:04

4431 0610 som har reddet en del hunde jeg kender.


Pony vallak, stg. ca. 1 meter købes/lånes (Viby Sj.)
Ring til mig på 26 270 272 hvis du har en til salg/udlån.

Mvh Gitte

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider