Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Søvngængeri???
Forfatter: 
Dato:  08-09-2010 17:30

Ja, jeg tror jeg lider af søvngængeri....

Når jeg har sovet med min kæreste, kan han ind imellem fortælle mig nogle underlige hændelser der skete i løbet af natten... I kan lige få nogle eksempler:

Jeg rejser mig op midt om natten og siger han skal flytte sig, for jeg vil altså gerne ligge i dén side han ligger på. Når jeg så får min vilje, mumler jeg ''jeg elsker dig....'' og falder i søvn igen.

Da vi havde hans onkels hus for os selv, kom nogle af hans venner på besøg. Jeg blev træt (og var en anelse gnaven) så jeg lagde mig ind i seng, imens de sad ude ved siden af og snakkede og fik et par whisky.. Han fortæller så jeg begynder at råbe (højt) på min mor, gentagende gange, og da han kommer ind for at tjekke om jeg er ok, siger jeg han bare kan gå igen.

Jeg skubber ham væk om natten, begynder at rode efter div. ting på gulvet, og jeg ved ikke hvad.

Jeg kan intet huske dagen efter, og i starten troede jeg han bare tog gas på mig

Er der nogle bestemte grunde til søvngængeri? For lidt søvn, stress, noget i kosten, mm? For jeg har aldrig fået at vide jeg har gjort sådan noget før...

Og er der generelt noget man kan gøre?

Det skal siges jeg er 16 år, og det er ikke en alder jeg normalt hører man lider af søvngængeri.

VH Kamilla

Being happy doesn't mean that everything is perfect.

It means that you've decided to look beyond the imperfections.

0
0
Svar på denne tråd

1234567890
Forfatter: 
Dato:  08-09-2010 19:04

Jeg sover også MEGET uroligt, nogen gange utroligt at jeg rent faktisk kan føle mig udhvilet når jeg vågner

Jeg snakker meget når jeg sover, tit bare mumlen som ingen kan forstår, men af og til også høj og tydelig råben.

Jeg bevæger mig også rigtig meget rundt, sidder ofte op, roder efter ting, lægger mig ned i fodenden osv

Enkelte gange, da jeg var yngre, er jeg stået op og gået rundt i værelset, men det har jeg ikke gjort siden.

Jeg kan aldrig huske noget af det, medmindre jeg vågner op mens jeg er igang med et eller andet.

Aner ikke hvad det kan skyldes og hvad man kan gøre ved det, men det er heller ikke noget der generer mig, så har ikke undersøgt det.

0
0
Svar på denne tråd

søvngæ
Forfatter: 
Dato:  08-09-2010 19:12

min lillesøste gjorde det tit,og jeg har også

vi lå sammen da hun pluselig rejste sig op og ævlede noget om at vi skulle ride nu,hvorefter hun gik hend og retede på fjernsynet og lagde sig tilbage mens jeg stod og gloede på hende:)jeg har en gang gået i søvne med min dyne det mærkelige er at jeg kunne huske lidt noget med at mit tøj skulle til vask så jeg rejste mig om natten og gik ind i vasketøjskurven med dynen og tilbage i seng senere vågnede jeg fordi jeg frøs jeg vækkede så min mor og vi ledte begge to efter den men så kom jeg i tanke om at jeg vist havde smidt noget i vaskekurven så jeg kigede lige og der var den,min mor spurgte også hvad den lavede der.

behanle dyrene som du selv vil behandles

0
0
Svar på denne tråd

dadada
Forfatter: 
Dato:  08-09-2010 21:55

Jeg har som sådan heller ikke så meget imod det, så længe han ved at det altså ikke er bevidst jeg gør det..

Men når ham og hans venner kan få et godt grin pga jeg kalder på min mor, deeeeet....

VH Kamilla

0
0
Svar på denne tråd

aaaaaaad
Forfatter: 
Dato:  08-09-2010 22:09

Det er bare det mest uhyggelige der findes.. jeg tror jeg ville spænde mig selv til sengen, hvis jeg var søvngænger, i frygt for at vågne op underlige steder.

Min søster var/er søvngænger, jeg kan huske hun, da vi var børn, vågnede op ude på vores loft og gav sig til at skrige

(vores loft var SÅ spookey, jeg løb altid forbi døren og INGEN af os turde gå derind.. puuuuha, det er creepy...)

anyway, kender ikke grunden til det... men tror stadig jeg ville binde mig selv til sengen eller noget...

...gud.. tænk hvis du en dag vågner op nede på vejen!!!

Mvh.

L Nielsen.

For where your treasure is, your heart will be also.

There's no school like oldschool..And i'm the f*cking headmaster..

0
0
Svar på denne tråd

Nielsen (LS Horses)
Forfatter: 
Dato:  08-09-2010 22:13

Prøver du at gøre mig nervøs???

Hehe ej, heldigvis er det ikke så ofte det sker, og hvis det er, så er min kæreste der jo tit til lige at få mig tilbage i seng og sove..

Tvivler på han ville lade mig gå ud på vejen midt om natten

VH Kamilla

0
0
Svar på denne tråd

bkhvkfshvkjf
Forfatter: 
Dato:  08-09-2010 22:17

Forskningen har endnu ikke kunnet finde frem til en forklaring på søvngænderi endnu.

Læste en nyhed i en avis for nogle måneder tilbage omhandlende en ung mand, som var sprunget ud fra 3. sal i søvne.

Selv da han lå dernede og havde brækket nogle lemmer, kunne han ikke vækkes! Woaw!

Da han endelig vågnede, var han overbevist om, at nogen havde jagtet ham i hans lejlighed, og at han "bare" var løbet gennem en glasdør.

Det havde været helt virkeligt for ham.

Jeg har arnejdet sammen med en pige, som snildt kunne sove over et døgn. Hun kunne simpelthen ikke vågne.

Hun havde mere end 5 vækkeure i højeste beredskab hver morgen, men kunne sove fra dem alligevel.

Ofte kunne hendes mor ikke ruske hende vågen.

Lægerne ved stadig ikke, hvad hun fejler (men de er enige om, at det ikke er narkolepsi).

Man ved i det hele taget ikke 100%, hvilke processer kroppen går igennem, når vi sover.

NUMSEFISKEN

Equito's Litote

0
0
Svar på denne tråd

kamilla...
Forfatter: 
Dato:  08-09-2010 22:23

"Tvivler på han ville lade mig gå ud på vejen midt om natten "

hmmmm jaaa. det siger du nu......men har du nogensinde set "Donnie Darko"???

Mvh.

L Nielsen.

For where your treasure is, your heart will be also.

There's no school like oldschool..And i'm the f*cking headmaster..

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider