Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

BARF til Schæfer
Forfatter: 
Dato:  06-09-2010 20:45

Min mand og jeg har, af forskellige årsager, valgt at prøve at BARF´e vores schæfertæve på 5 1/2 år

Jeg har været inde og kigge på www.nordrup.rigtighundemad.dk, da de har en madtabel. Men for pokker hvor kan jeg bare ikke samle mig om det og synes det virker uoverskueligt at komme igang.

Er der nogen der kan hjælpe med at skære det ud i pap og evt. hjælpe med at lave en udførlig madplan til vores hund?

Hun vejer 30 kg.

Håber virkelig der er en der vil hjælpe for min hjerne kan sgu ikke lige finde overskud til at samle puslespillet....

Det er hende her det det drejer sig om :

Billede

0
0
Svar på denne tråd

Barf foder
Forfatter: 
Dato:  06-09-2010 20:52
Smut ned til en forhandler af barf foder og spørg dem til råds. Jeg bruger selv barf til min papillon på 11 måneder og er super glad for det! Du kan købe kødet hvor hver enkelt type kød er hver for sig, eller du kan købe en såkaldt fuldfoder hvor det hele er i og du kun skal afveje potions poser til hvert måltid. Det er ikke svært at fodre med barf med mindre man selv gør det besværligt. Hilsen Katia

Man skal ikke være tosset for at være her...

Men det hjælper! :)

Sov sødt Kalimo 21/5-2009 <3

0
0
Svar på denne tråd

Smuk hund
Forfatter: 
Dato:  06-09-2010 20:55

Det er da en vanvittig smuk hund du har, og sikke en ro hun udstråler!!

Lækker lækker lækker!

Skoven er bedst med Nordsvensk Hest!

www.nordsvensk.dk

0
0
Svar på denne tråd

amirglory
Forfatter: 
Dato:  06-09-2010 21:00

Katia : Jo det kunne være en mulighed

Jane : Tusind tusind tak, sikke en dejlig besked at få

0
0
Svar på denne tråd

BARF fodring
Forfatter: 
Dato:  06-09-2010 21:08

Jeg er vejledt til følgende:

På en uge skal hunden have:

2 x kallun

1 x ben (kødfulde ben)

1 x indmad

1 x ben/brusk

1 x kød eller ben/brusk (kun ren kød hver anden uge, da de har mere brug for ben/brusk)

1 x fastedag

Min hunds madplan ser sådan ud:

Mandag - ben/brusk (kalvekæbe)

Tirsdag - kallun (grøn kallun)

Onsdag - ben (eks. hønsehalse eller kalkunhalse)

Torsdag - indmad (indmad fra fjerkræ eller indmadsmix)

Fredag - kallun

Lørdag - kød (hest, lam, kalkun) / (ben/brusk hver anden uge)

Søndag - faste

I maden får hun vitaminer/mineraler og økologiske tørrede grøntsager opblødt i varmt vand. Dette købes hos BARF forhandleren, og de vejleder i hvor meget den skal have.

På ben-dagen får hun ikke vitaminer/mineraler og grøntsager.

Håber ikke at det lyder for besværligt, for det er det absolut ikke, og du vil elske at fodre din hund med BARF når du ser hvor vild den bliver med det :-)

Sælges:

Tilgodebevis til Askepot og Valentino i Tønder

Brude- og festbutik - Jyllands største!

Værdi 6029,00 kr.

Sælges for kun 5000,00 kr.

0
0
Svar på denne tråd

jeg er også lige
Forfatter: 
Dato:  06-09-2010 21:09

kommet godt igang med barf til mine to små og de elsker det og det er bestemt ikke svært eller overskueligt, kun indtil du har været nede hos forhandleren og snakke med dem..

Jeg bruger nordrup og de er kanon og du går hjem med en god fornemmelse og en lyst til bare at komme igang. :)

Du skal bare igang og din hund ville elske dig for det :) God fornøjelse og pøj pøj med opstarten

Høppner

Fjordheste er en fantastisk pony

0
0
Svar på denne tråd

barfcenterfyn :o)
Forfatter: 
Dato:  06-09-2010 21:12

Hej

Jeg er stor tiltaler af barffodring. Fodre selv mine 2 beagler med barf. Man lærer at "læse" sin hund på en helt ny måde.

Jeg vil foreslå, at du, som Katia foreslår, besøger en forhandler af Barf og husk at tage din hund med ;)

Jeg kan se, at du bor ved Ringsted. Jeg handler selv ved BarfcenterFyn i Ringe på midtfyn. Jeg ved godt, at det vil blive en lidt lang tur, men her er de virkelig professionelle og Rene, som ejer stedet udarbejder gratis foderplan. Han er meget kompetent og man er altid velkommen til at ringe - hellere en gang for meget end en gang for lidt :)

Jeg kan sagtens følge dig i, at det virker meget uoverskueligt, når man først hører om fodringsmetoden mht. mængde o.s.v., men det kommer man hurtigt efter, man skal bare igang.

Held og lykke med det :) og sikke en lækker hund...

Mvh Hanne

0
0
Svar på denne tråd

amirglory
Forfatter: 
Dato:  07-09-2010 08:55

Takker for alle rådene og roserne til det skøre dyr

Jeg har fundet ud af at Rigtighundemad har en butik liggende i Næstved, så jeg tror jeg "læsser" dyret og kører derned og ser hvad de siger.

Hun er vant til ben m.m. og jeg er slet ikke i tvivl om at hun vil elske hvis alt hendes mad var af samme type...allerede nu anser hun lydet af fryseren der åbner som værende det bedsteste bedste

0
0
Svar på denne tråd

Jeg hjælper gerne
Forfatter: 
Dato:  07-09-2010 09:02

Hvis du skriver din mailadresse til mig, sender jeg gerne en udfyldt foderplan til dig. Ringsted er heller ikke meget langt fra mig Så du er velkommen til at komme forbi, så jeg kan hjælpe dig med opstarten - ellers er der også en rigtig hundemad i selve Ringsted.

Og trøst dig med at alt nyt er svært i starten

Vi har alle stået med den samme følelse

Lille stueopdræt af Cavalier King Charles

www.Cavalierhytten.dk

Og med Rigtig Hundemad

www.nordrup.rigtighundemad.dk

0
0
Svar på denne tråd

amirglory
Forfatter: 
Dato:  10-09-2010 13:44

Nu har jeg mere eller mindre bestemt mig for at prøve, men der er en ting der undrer mig : Hvor for er det så vigtigt at hunden får så mange forskellige slags kød om måneden?

Hjort, lam, hest, gris, kylling ja endda fisk?

Når man fodrer med tørfoder (jep, ved godt at nu vil de fleste sige at tørfoder ikke er optimalt) MEN!!! : Når man nu fodrer med tør foder (eller fodrer en allergihund) så får de kun en slags kød, okse, lam, laks eller fjerkræ. Hvori er forskellen?

0
0
Svar på denne tråd

proteiner og proteiner
Forfatter: 
Dato:  10-09-2010 14:59

Proteiner er ikke bare proteiner.

Der er bum bum - nu kan jeg ikke lige huske tallet, men MANGE forskellige proteiner i kallun, nogle andre i indmad og så videre.

Vitaminindholdet er også forskelligt. Det er ikke alle proteiner og vitaminer vi kender, og dyrene går på marker der er mere udpinte end de var for 1000 år siden. Derfor varierer vi, for at dække hunde bedst muligt ind. Vi giver også tilskud af vitaminer af samme grund.

En hund kan fungere i mange år på samme slags tørfoder - men stortrives den???

Og opstår der mangler på sigt???

www.Cavalierhytten.dk

Og med Rigtig Hundemad

0
0
Svar på denne tråd

amirglory
Forfatter: 
Dato:  11-09-2010 16:03

Jeg er helt klar over at der er forskel på kød, indmad og kallun, men hvori består forskellen i om en hund kun får hest, ko og fjerkræ eller om den for hjort, hest, lam fjerkræ, fisk m.m.?

0
0
Svar på denne tråd

Smuk smuk
Forfatter: 
Dato:  12-09-2010 14:42

grå schæfertæve du har!!

Venlig hilsen Karina.

"Dyrene er givet i vore hænder endnu mere værgeløse

end børnene... " (Karen Blixen)

0
0
Svar på denne tråd

amirglory
Forfatter: 
Dato:  12-09-2010 21:08

Karina : Tusind tusind tak

0
0
Svar på denne tråd

Ved ikke om jeg forstår
Forfatter: 
Dato:  13-09-2010 09:08

dit spørgsmål...

Syntes jeg svarede i sidste indlæg.

Du behøver ikke fodre med alle kødtyperne, men jo mere du varierer jo mere dækker du hunden ind med det den skal bruge.

Hvis du spørger fordi du har fundet nogle af kødtyperne billigt et eller andet sted, så så brug da overvejende dem, men lad kallunen udgøre ca 30 % og så suppler med de andre kødtyper efter hvad pengepungen kan bære..

Bare husk at der skal være en god andel af brusk og ben i foderet.

Og så lad være med at spare olien og vitaminerne væk..please

www.Cavalierhytten.dk

Og med Rigtig Hundemad

0
0
Svar på denne tråd

Fårekød
Forfatter: 
Dato:  13-09-2010 11:07

Kan et "udsætterfår" bruges til barf ? Hvad ligger prisen på ?

0
0
Svar på denne tråd

amirglory
Forfatter: 
Dato:  13-09-2010 17:09

Lisbo : Jeg er også en klovn til at udtrykke mig via skrift engang i mellem, beklager

Jeg har fundet okse, hest og kylling billigt - både "rigtigt" kød, knogler og brusk...

Olie, vitaminer, indmad og kallun vil jeg bestemt ikke spare væk

Tusind tusind tak for svar

0
0
Svar på denne tråd

Udsætterfår?
Forfatter: 
Dato:  13-09-2010 22:29

Ved jeg ikke hvad er, men jeg kan opfordre dig til at søge information om råfodring på nettet inden du går i gang - jeg kan ikke forklare alt i et par tråde, eller på mail..

Ikke fordi jeg ikke vil hjælpe, men jeg har fået en del henvendelser, hvor folk spørger mig om alverdens ting, der er nemme at finde på f.eks http://www.rigtighundemad.dk

Men som udgangspunkt kan det meste kød bruges - jeg undgår dog svinekød, da det kan give forstoppelse. Og undgå også kød der ikke er godkendt til menneskeføde!! Det kan være fyldt med alverdens ting..

Hvis i selv har adgang til kød, så søg alligevel viden, så i får det rigtige mix - ellers risikerer i mangelsygdomme.

P.s Jeg er ret nysgerrig - hvad er et udsætterfår?

www.Cavalierhytten.dk

Og med Rigtig Hundemad

0
0
Svar på denne tråd

amirglory
Forfatter: 
Dato:  14-09-2010 09:34

Lisbo : Jeg takker meget for dine svar og den tid du bruger på at svare og forklare. Jeg har været i "Rigtighundemad" der ligger i Næstved på Slagelsevej og få en god snak, samt hun har set min hund og jeg har hende med på råd hele vejen.

0
0
Svar på denne tråd

StineP
Forfatter: 
Dato:  14-09-2010 10:24

Er kun glad for at kunne hjælpe dig i gang - og det varmer at du påskønner det - Det vil din hund helt sikkert også

Held og lykke med Vuffer

www.Cavalierhytten.dk

Og med Rigtig Hundemad

0
0
Svar på denne tråd

et udsætterfår er...
Forfatter: 
Dato:  14-09-2010 12:44

Et udsætterfår er et får, som ikke længere kan få lam, eller kan passe sine lam, eller har/har fået diverse skavanker, som gør at hun ikke længere kan bruges i avl. Ikke altid pga. af alder.

Det er nu mere fordi vi ind imellem har nogle af disse "udsætterfår", som dem som fodre med barf kunne være interesseret i at købe. Selvfølgelig slagtet hos godkendt slagter.

Eller ender de hos os i spegepølser og røgvarer, som er super godt med dyrt at få lavet.

0
0
Svar på denne tråd

Tjaaa....
Forfatter: 
Dato:  14-09-2010 13:21

Lisbo:

Hvad koster dine cavaliere dig egentligt? Altså pr. stk på BARF? Jeg har ældre primadonna, og overvejer lidt om vi skal flytte hende over.

Hun kan ikke tåle oksekød, men sådan som jeg kan se, så kan jeg vist sagtens fodre hende med andet.

0
0
Svar på denne tråd

NÅÅÅHHHH
Forfatter: 
Dato:  15-09-2010 09:27

Ja, så kan man sagtens bruge udsætterfår - man skal bare sørge for at dyrene ikke har været fyldt med medicin. Fantastisk så meget man kan lære på HN

Torain

Jeg vil skyde på max 200 kr/ stk om måneden. Jeg har ikke lige regnet det ud.

Jeg håber du vælger at få den gamle Primadonna på BARF.

Historien om vores gamle gigtplagede, hjertesyge Charlie, der nu er en frisk og MEGET ungdommelig herre på 9 år, kan læses på vores hjemmeside. Det er så fantastisk!

Du kan sagtens fodre hende med andet og stadig være dækket ind.

www.Cavalierhytten.dk

Og med Rigtig Hundemad

0
0
Svar på denne tråd

Skippy-BARF
Forfatter: 
Dato:  15-09-2010 12:55

Er hvad vi bruger til vores hund,

Hun får en rå skippy steak a ca. 200-300g hver dag, og så suplere vi med tørfodder af god kvalitet.

Men nu er jeg jo godt klar over at i hjemme i dk. ikke har den mulighed med skippy'er hoppende rundt i haven ;)

Hun elsker hendes friske kød mums....

og dyrlægerne siger det er et godt fodder fordi de har så lidt fedt på sig.

Held og lykke med kostomlægningen til jers smukke smukke hund ;)

Lotte O

Never Give up.......

Nu med bryllups planer på hjernen

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider