Cambodia er en lidt billigere end Vietnam.
Vietnam er lidt mere udviklet mod turister, så det får hæver prisniveauet en smule. Cambodia er på en måde ikke så langt i udviklingen på det punkt og det afspejles også i priserne.
Jeg har følt mig rigtig tryg i begge lande, selvom jeg har rejst rundt som alene lyshåret pige, ingen problemer i det 
Som skrevet længere oppe er Cambodia ikke så udviklet som Vietnam, så det kræver en vis ekstra portion tålmodighed at bevæge sig rundt i landet.
F.eks var jeg i Modulkiri, som ligger i højlandet i det nord-østlige Cambodia, tæt på Vietnams grænse. Det tager ca 10 timer i bus fra hovedstaden Phom Phen, og størstedelen af vejen er grusvej.
Da jeg skulle tilbage til Phnom Phen havde det lige regnet, så vejen var lukket og turen måtte udskydes et par dage. Da jeg endelig kom afsted (i en minibus, de store kunne endnu ikke køre) brød minibussen sammen på halvvejen, hvilket gav 5-6 timers ventetid ved en cambodiansk landevej...
Ialt 2,5 dages forsinkelse, men det skal man altså have tid hvis man vil rejse der!
Ikke at det ikke kunne ske i Vietnam også, men sandsynligheden er bare noget større i Cambodia.
Selvfølgelig kan man godt nøjes med at rejse på de gode, sikre veje, men personligt tror jeg det ville være lidt kedeligt, da det er en stor begrænsning.
Derudover var det faktisk en ret hyggelig oplevelse at sidde der i vejkanten og sludre lidt med en munk 
Vietnam er et meget større land, med enorm variation! Der er massser at se og lave, og tingene er noget nemmere at komme til end i Cambodia. Vietnam har mange lækre strande.
Så jeg vil nok sige:
I Vietnam har i mulighed for at opleve en hel masse forskellige ting på forholdsvis kort tid, og masser af mulighed for lækre strande.
I Cambodia kan man også få rigtig mange fede oplevelser, men det kræver noget mere at nå dem, så det er begrænset hvor meget man kan nå. Der er lidt muligheder for strande, men ikke overvældende.
Vietnam har jeg et lidt særligt forhold til da jeg har været der så meget og derfor kender en del lokale og føler mig lidt "hjemme" i landet.
Cambodia har jeg ikke været så meget i, men den korte tid satte virkelig sine spor!
Så vælge det ene fremfor det andet, det kan jeg ikke..