for godt 2 uger siden starter min datter på 10 klasse...
efter introduktions ugen, starter der så skole. min datter har adhd, men var ikke i medicinsk behandling...
torsdag i 1 uge af rigtig undervisning tager jeg op på skolen og snakker med hendes lærer og direktør af denne her skole, og fortæller, at hun starter på din medicin ugen efter, og ber dem tage en smule hensyn til dette... det vil de selvfølgelig gøre siger de.... (ville ikke ha de skulle vende klassen/timen eller andet for hende, bare huske det når det nu gik galt for hende, og måske vise en smule hensyn indtil hendes medicin virker derefter er der jo ingen grund til at vise ekstra hensyn)
tirsdag ugen efter bliver jeg ringet op, at samarbejdet med min datter er stoppet fra nu!!
i et møde i går fortæller man mig, at det ikke er pga en enkelt episode, men at hun : trækker opmærksomheden til sig i timen, er ukoncentreret, og larmende , men at det jo ikke har noget med hendes adhd at gøre??????????????????...??????????
næh, det egentlig heller ikke det de lige siger!
hun fik i sidste år ene undervisning, hvilket ikke gik for godt, da hun alene styrede undervisningen, læreren sad og så videoer med hende på youtube , gav hende kun undervisning det halve af tiden, (han skulle 2 timer om dagen) sendte hende til examen og pigen dumpede, det var jo træls siger læreren og siger at det kunne han jo hverken gøre til eller fra?!! hmm, hvem da så??(
hun er ikke dum, hun har ikke haft nogen almindelig skole gang siden 6 klasse på trods af det kunne hun sagtens følge med i en 10 klasses undervisning, fagligt, har kæmpet som en løve for min datter, ingen har haft lyst til at høre på hvad jeg siger!! (det tog 4 år før man gad foratå at hun havde damp , en del besøg hos lægen for at få ham til at henvise hende til udredning)
og nu endnu et nederlag til hende.....
jeg ved ike hvor jeg vil hen med dette indlæg , og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre nu for at vi kan komme fremad.
vi er 3 i et hjem med adhd, heldige mine børn at jeg har givet dem begge den del af mig, min datter sagde hun egentlig hellere ville ha mine øjne i stedet for min adhd