Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

pædagoger !!
Forfatter: 
Dato:  03-09-2010 08:40

for godt 2 uger siden starter min datter på 10 klasse...

efter introduktions ugen, starter der så skole. min datter har adhd, men var ikke i medicinsk behandling...

torsdag i 1 uge af rigtig undervisning tager jeg op på skolen og snakker med hendes lærer og direktør af denne her skole, og fortæller, at hun starter på din medicin ugen efter, og ber dem tage en smule hensyn til dette... det vil de selvfølgelig gøre siger de.... (ville ikke ha de skulle vende klassen/timen eller andet for hende, bare huske det når det nu gik galt for hende, og måske vise en smule hensyn indtil hendes medicin virker derefter er der jo ingen grund til at vise ekstra hensyn)

tirsdag ugen efter bliver jeg ringet op, at samarbejdet med min datter er stoppet fra nu!!

i et møde i går fortæller man mig, at det ikke er pga en enkelt episode, men at hun : trækker opmærksomheden til sig i timen, er ukoncentreret, og larmende , men at det jo ikke har noget med hendes adhd at gøre??????????????????...??????????

næh, det egentlig heller ikke det de lige siger!

hun fik i sidste år ene undervisning, hvilket ikke gik for godt, da hun alene styrede undervisningen, læreren sad og så videoer med hende på youtube , gav hende kun undervisning det halve af tiden, (han skulle 2 timer om dagen) sendte hende til examen og pigen dumpede, det var jo træls siger læreren og siger at det kunne han jo hverken gøre til eller fra?!! hmm, hvem da så??(

hun er ikke dum, hun har ikke haft nogen almindelig skole gang siden 6 klasse på trods af det kunne hun sagtens følge med i en 10 klasses undervisning, fagligt, har kæmpet som en løve for min datter, ingen har haft lyst til at høre på hvad jeg siger!! (det tog 4 år før man gad foratå at hun havde damp , en del besøg hos lægen for at få ham til at henvise hende til udredning)

og nu endnu et nederlag til hende.....

jeg ved ike hvor jeg vil hen med dette indlæg , og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre nu for at vi kan komme fremad.

vi er 3 i et hjem med adhd, heldige mine børn at jeg har givet dem begge den del af mig, min datter sagde hun egentlig hellere ville ha mine øjne i stedet for min adhd

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  03-09-2010 09:12

Man bliver så ked af det, når ens børn ikke fungere i skolen eller andre sammenhænge. Så et knus til dig.

En 10. klasses skole er et overgangssted, mellem folkeskolens faste rammer og videreuddannelsens frihed under eget ansvar.

Efter det forløb din datter har haft siden 6. klasse, kan jeg godt forstå at hun ikke har kunne magte en 10. klasse, for det er alt for ustruktureret for hende.

Medicin til ADHD er ikke et tryllemiddel, det kan være en støtte i et ellers struktureret miljø.

Var jeg dig, ville jeg rende skoleforvaltningen på dørene, for at de skulle finde et skole/uddannels tilbud til hende.

Held og lykke med det.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  03-09-2010 09:13

Man bliver så ked af det, når ens børn ikke fungere i skolen eller andre sammenhænge. Så et knus til dig.

En 10. klasses skole er et overgangssted, mellem folkeskolens faste rammer og videreuddannelsens frihed under eget ansvar.

Efter det forløb din datter har haft siden 6. klasse, kan jeg godt forstå at hun ikke har kunne magte en 10. klasse, for det er alt for ustruktureret for hende.

Medicin til ADHD er ikke et tryllemiddel, det kan være en støtte i et ellers struktureret miljø.

Var jeg dig, ville jeg rende skoleforvaltningen på dørene, for at de skulle finde et skole/uddannels tilbud til hende.

Held og lykke med det.

0
0
Svar på denne tråd

pony-mor
Forfatter: 
Dato:  03-09-2010 18:24

mange tak for knus, det varmede lidt.

jeg har skrevet og klaget, så må se hvad der bliver af det.

ja medicinen kunne lige gi hende det pift til at kunne se ting på en anden måde end hun gør nu, derfor bad jeg jo om at de tog en smule hensyn indtil hun startede... men sådan blev det ikke.

jeg kan kun gøre hvad jeg plejer, klage og se hvad der sker...

mange tak for din varme tanke, og dit råd

0
0
Svar på denne tråd

Øhm.....
Forfatter: 
Dato:  03-09-2010 20:49

Er det ikke mere skolelærer du brokker dig over en pædagoer?

Men øv hvor træls :(

Curiosity killed the cat, and satisfaction brought it back...

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  03-09-2010 21:04

Det er da trist med din datter. Men tænker at hvis det er et komunalt tilbud altså komunens 10. klasse, så skal der godt nok meget til for at smide din datter ud og kommunen skal i givet fald finde et andet tilbud til hende, da det også er kommunens ansvar at din datter har et skole tilbud som passer til hende.

Der til skal det også siges at det altså kan være svært at være lærer i en klasse med børn med adhd som ikke er i behandling. Og da din datter ikke har gået i en klasse i en længere periode inden hun begynder skal hun jo også vende sig til at alt opmærksomhed ikke er rettet mod hende som den er i en eneundervisning. Derfor er det måske ikke den rette vej hun er kommet ind i systemet igen. Det kunne være hun skulle have været i et tilbud med mindre elever eller flere lærer, så hun fik den hjælp hun havde brug for.

Det kan også være at dette er skolens måde at fortælle kommunen at der skal noget andet til for at hjælpe din datter. For nogle gange er det udsmidninger der skal til for at systemet reagere.

En ting til. Hvis din datter er dumtet 9. klasses eksamen, skulle du måske overveje om hun skulle gå 9. klasse om i stedet. Nu ved jeg jo ikke om din datter er meget dårlig til eksamener. Men det er skal altså rigtig meget til før man dumper, altså giver 00 og -3 til folkeskolens afgangsprøve. Det er netop meningen at denne prøve skal være en god oplevelse for eleverne så de lærer hvad en prøve er og ikke noget man skal slog dem oven i hovedet med. Derfor har jeg svært ved at tro at hun kan følge med fagligt i 10. klasse hvis hun ikke har været i stand til at få ihvertfald 2 til sin 9. klasse.

Hilsen

Line

0
0
Svar på denne tråd

dkdkdkd
Forfatter: 
Dato:  04-09-2010 08:01

Kære Lancome, jeg kan godt forstå du er ked af det på den datters vegne.

Men når det så er sagt, hvorfor har I ikke fået styr på medicinen FØR skolestart?

Der har lige været en dejlig lang sommerferie, hvor medicinen kunne køres ind stille og roligt.

Er du stadig i dialog med skolen? Hvis der er mulighed for at få hende tilbage, ville jeg gøre følgende:

1) Få styr på medicinen

2) Få pædagogisk støtte i timerne - måske bare her i starten indtil din datter har styr på sin nye hverdag med nye rammer, lærere og venner.

God vind:)

Med venlig hilsen

Anja

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  04-09-2010 08:55

I Danmark er der undervisningspligt fra BH-klasse til og med 9. klasse.

10 klasse er et tilbud.

Derfor er det kommunen du skal ha fat på, for at finde ud af, hvad din datter skal tilbydes, for at fortsætte sit skole forløb og/eller behandlingsforløb.

Det kunne evt. være 9. og 10. klasse på en efterskole der er gearet til ADHD børn.

Folkeskolen har ikke længere nogen forpligtigelse ift din datters undervisning. Men kommunen har en forpligtielse ift til hjælp til ADHDen og hvilke tilbud der skal være til hende, til hun fylder 18 år.

Bed evt. lægen om at lave en henvendelse til kommunen - det hedder en underretning. Så kommer det til at gå noget hurtigere end hvis du selv skal igang.

Held og lykke med det.

De bedste hilsner

Pony-mor

Gode veninder er dem der forstår,

både når man tier og når man vrøvler.

Læs her før du handler Henra trailer

http://www.henra-trailers.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider