|
|
| Jehovas vidner |
|
|
Åh, hvor er jeg dog bare træt af dem. Måske mere af mig selv, fordi jeg ikke kan finde ud af at afvise dem, når de kommer. Men hvad siger man?? Gå væk, jeg vil ikke snakke med jer. Nej, jeg dur sgu ikke til det. Jeg står bare der og nikker og smiler det bedste jeg kan, og håber at de snart går igen  Suuuuuuuuuuuk!!!! Og nu siger min veninde, at de er blevet ligeglade med "giv blod" klistermærker. Kan det virkelig passe?? Og hvor får man egentlig sådan et mærke henne? Jeg giver jo ikke blod, selvom jeg gerne ville, jeg gider bare ikke have besøg af de mennesker, som jeg ikke kender og ikke har nogen interesse i. Åh altså, og nu lyder jeg som en gammel bitter kone  Jeg synes bare det er underligt at banke på døre, og så snart der blir åbnet plaprer man løs om biblen og spørgsmål om alt mulig Jesus agtig liv og død bla bla, og før man har en chance for at fatte hvad der lige sker, så er man allerede midt i en samtale om dengang Jesus gik og hvad med fremtiden og Gud og børn og AAAAAAAAAAAAAAAAAARGH!!!!!!!! Det ville da svare til at vi gik rundt med bøger og blade om heste og prøvede at åbne folks øjne for ridesporten, så vi kunne blive så mange som mulige til at værne om dette prægtige dyr. Og så kunne vi stille en masse spørgsmål og stikke dem et blad, så de fik noget at tænke over, indtil vi kom tilbage efter en måneds tid eller to, for at høre hvad de syntes. Hvad F.... gør man lige?? Man kan jo ligesom ikke vide at det er dem, før man HAR åbnet døren. Jeg er vel ikke den eneste, der er ved at blive skør af dem? Men måske den eneste, der ikke kan afvise 
Skrev hende den tykke, som er blevet mor... Alle mennesker er født lige dumme - nogen får bare mere ud af det end andre
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
| Forfatter:  |
Mor til ♥Frans og Olle♥ |
| Dato:  |
02-09-2010 11:38 |
|
Kontakt menigheden og bed dem om at blive skrevet op som 'Ikke Besøges'. Forestil dig at du lå inde med en viden der kunne redde menneskeheden men ingen ville lytte! Ville du så ikke ihærdigt forsøge at få folk til at høre efter hvad du sagde, du havde jo mulighed for at redde deres liv? Forskellen er bare at de tror.. Men det gør du og jeg ikke 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Plejer bare...... |
|
|
Venligt at sige nej tak når de kommer... Det plejer de at acceptere. Oplever titi at folk decideret er ubehøvlet overfor jahova, hvilket jeg ikke synes man kan tillade sig. Men ja generer det dig meget så ring til meningheden og bliv skrevet op som ikke besøgende - om det virker ved jeg ikke  Har engang som barn lukket op da de ringede på derhjemme. Endte med at invitere dem hjem omkring min sengetid for de fortalte da nogle fantastiske godnathistorier  Min far blev stik tosset da de pludselig bankede på om aftenen og fortalte at jeg havde inviteret dem - først da fik jeg forklaret hvad jahova var og hvorfor vi helst ikke vil have besøg af dem.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift! |
|
|
Du anskaffer dig et Bloddonor-klistermærke og klistrer på det din dør - det hjalp hjemme hos mig 
Charlotte Nu med skønt hoppeføl efter Tailormade Stardust =) - der skal være storesøster til en Balou du Rouet Baby omkring d. 12. maj 2011!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Godt sproget!!! |
|
|
Jeg prøver lige igen: Du anskaffer dig et Bloddonor-klistermærke og klistrer det på din dør - det hjalp hjemme hos mig 
Charlotte Nu med skønt hoppeføl efter Tailormade Stardust =) - der skal være storesøster til en Balou du Rouet Baby omkring d. 12. maj 2011!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Måske... |
|
|
Skal du skrive bag øret at det er mennesker og behandle dem derefter. Sig venligt "nej tak, det har ingen interesse", det kan de da godt forstå. Eller er det fordi du er irriteret over at du skal åbne din hoveddør? I så fald kunne du måske sætte en seddel op om at du ikke er interesseret i Jehova og hans vidner. For dælen, det er mennesker med et andet syn på livet end dig, ikke psykopatiske massemordere.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mennesker. |
|
|
Jeg behandler dem da også pænt. Men hvis alle skulle rende rundt og banke på døre og fortælle deres syn på alt mulig, så kunne vi sgu da ikke lave andet end at åbne vores dør. Folk skal vel nok finde dem, hvis de vil. Jeg synes nok mest de er trælse, fordi deres tro ikke interesserer mig, og jeg synes i det hele taget det er underligt, det de gør. Men jeg må jo bare lære at lukke døren igen.
Skrev hende den tykke, som er blevet mor... Alle mennesker er født lige dumme - nogen får bare mere ud af det end andre
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg syntes så det er sjovt.. |
|
|
at lade dem plabre løs, imens jeg bare står og sige ja ja.. Når så de kommer til om jeg er interesseret siger jeg bare, nah.. Det er jeg ikke.. Skuffede bliver det, men spørger om de må komme igen.. Ja ja.. Gør i bare det, men svaret ændre sig ikke.. Magen til hjernevaskelse og syg tro skal man lede længe efter..
Krone og Bølge - En selvfølge Hesteklipning tilbydes i Brande og Århus omegn - se mere på præsentation
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| annemette |
02-09-2010 12:08 |
|
Annemette - Af ren nysgerrighed. Hvad er det der gør troen så syg i forhold til så meget andet? Eller bare i det hele taget?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jehovas vidner |
|
|
Jeg læser religionsvidenskab, så jeg var selvfølgelig lidt interesseret i at lære noget om Jehovas Vidner. Jeg bestilte deres bibeloversættelse og nogle andre ting, men gjorde samtidig opmærksom på i min mail, at jeg ikke ønskede at blive besøgt af dem, og det respekterede de 100%. Tror bare du skal sende dem en venlig mail 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Man kunne jo også |
|
|
invitere dem ind på kaffe, hvis det var nogle tiltalende mennesker og så måske få en interessant diskussion.  Når det så er sagt, så bliver jeg voldsomt irriteret når jeg ser dem stå i gadebilledet med deres Vagtårn i hånden. Grunden til at jeg bliver det er at jeg anser mig selv for intelligent nok til selv at opsøge deres kirke hvis jeg var interesseret i at vide noget om dem, kirken er jo åben for alle. Jeg siger også bare pænt "nej tak" når de ringer på min dør, men jeg har faktisk tænkt tanken om at invitere dem ind, hvis jeg havde tid og jeg umiddelbart syntes om dem. Rent faktisk gør de jo bare hvad vi andre også skulle, de misionerer. Deres kirke pålægger dem at misionere Det gør folkekirken ikke, det er vores eget valg hvor meget vi tror og har lyst til at fortælle andre om det - det er jo lidt tabu!!! En afteni foråret kørte jeg i rutebil som eneste passager og det var lige op til en helligdag. Jeg spurgte chaufføren om han havde fri og det førte til at han begyndte at tale om den forestående helligdag og dens betydning. Vi havde faktisk en interessant samtale og lyttede pænt til hinandens synspunkter. Ret hurtigt i samtalen tænkte jeg "aha" og så spurgte jeg ham om han var Jehovas Vidne, det var han. Ok tænkte jeg, det gør ham ikke til et ringere menneske så jeg fortsatte samtalen med ham indtil der kom andre passagerer. Jeg er da ikke sikker på at det var korrekt af ham at "lufte sin religion" i arbejdstiden, men han prædikede ikke, han samtalede bare ud fra sin overbevisning. I bund og grund er det jo det vi alle gør hele tiden. Det vi nok har svært ved er jo nok at "De" kommer og banker på vores dør, de "maser" sig ind på os uden at være inviteret, de tvinger os til at tænke over nogle ting som vi i vores "berøringsangst2 ikke har lyst til at tage stilling til - og det er fair nok. Hvis vi som en foreslog begyndt at "misionere" omkring heste, så ville vi sandsynligvis møde akurat den samme modstand som de religiøse retninger der finder på at banke på vores dør  Jeg kender ikke noget til Jehovas Vidner end hvad jeg hører i medierne og et par gange har jeg taget imod deres blade. Der er faktisk interessante artikler i dem, "desværre" er de spækket med bibelhenvisninger så jeg står hurtigt af for jeg er ikke bibelkyndig og ville være nød til at slå op i den bibel jeg ikke har for at læse artiklen - så jeg lader være. Det jeg personligt har mest imod dem er at de drager børnene ind i det og ikke lader dem vælge frit og ikke accepterer deres valg hvis de senere vælger at forlade menigheden, men slår hånden af dem. Nå nu har jeg vist været filosofisk længe nok - Hej!! 
MAN BLIVER ALDRIG FOR STOR TIL EN SHETLÆNDER Mor til Lenette Martinore født 1991 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| De er jo nogen |
|
|
Stakler som ikke kan acceptere at vi andre har andre livssyn. Og de gør det af deres gode hjerte fordi de vil redde verden. Jeg Elsker at snakke med dem hygger mig hver gang, ved også lidt om religion og elsker at drage paraleller fra kristendommen til evt det gamle egypten( isis & osiris og deres barn er også uddraget af sæd fra ånden ) Hellig 3 enighed BLA BLA BLA.. osv, det plejer at hyle dem lidt ud af det Syntes dog at mange af dem ikke har gjort deres "hjemmearbejde" godt nok og derfor ikke kan forsvare deres religion. Mange af "dørsælgerene" kan kun drage paraleller fra egen bibel...Tsk Tsk Hallo venner !!! Ellers søde mennesker  PS: Eller hvem var Adams 1 kone??? .. der skal vi tilbage i de gamle jødiske sagn og skrifter... Fnis!!! VH Jeanette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jehovas |
Heidi74 |
02-09-2010 12:34 |
|
Jeg plejer bare at sige at det ingen interesse har, og det accepterer de for det meste. Bliver de ved, siger jeg det igen og lukker så døren... Der kom engang et par piger/damer og begyndte at rose hestene osv, og snakkede da også lidt med dem. Men da de begyndte på deres jesus halløj, sagde jeg som de andre gange, at det ingen interesse havde. Nogle gange går de direkte til sagen, og andre gange prøver de at fange min opmærksomhed på anden måde i starten.
De ved, hvornår du er tilfreds De ved, hvornår du har det godt De ved, hvornår du er stolt Og de ved altid, hvornår du har gulerødder
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvis man er |
|
|
så menneskesky at man ikke tør åbne siin dør for dem eller andre religiøse eller sælgere eller pengeindsamlere, så skulle man måske flytte ud i de store svenske skove. At man reagerer negativt over for dem, bekræfter dem bare i at det de tror er det rigtige. Behandl dem som alle andre der kommer til ens dør, og sig pænt nej tak, ingen interesse, og så luk døren normalt. Hvis man synes JV er syge, så har man da godt ikke set hvad der ellers findes af folk derude på det religiøse marked.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Lukker labradorblandingen på størrelse med en shetlandspony ud. Sjovt nok bare synet af ham, så går de uden om vores nedkørsel  Det undrer mig faktisk en del, for han står jo bare og logrer med halen, men bare synet er åbenbart nok 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mig og så....??? |
|
|
Menneskesky?? Jo, jeg tør skam godt åbne min dør. Jeg vil bare helst være fri. Og nej, negativ reaktion = at man synes de er trælse, ikke at de har ret. Hmmm... Og ja, de er da sikkert meget søde mennesker, men jeg gider ikke prakkes noget på. Og det er jo det, de prøver på. At få mig med på vognen. Og jeg har det altså fint som jeg har det nu.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmmmmm |
|
|
tjaa her kommer de også, godt nok ikke så tit, tror de er træt af os efterhånden. Den ene gang de kom, sad jeg på kontoret og hundende, havde 3 på det tidspunkt, den ene meget stor. De begyndte at gø helt vildt, jeg gik ud, for at se om der var nogen ved fordøren, men nej , ej heller ved bagdøren, så da jeg så kom tilbage til stuen, stod der 2 damer, med hundende hoppende gøende og knurrende på vej ind af min teressedør, der blev jeg s** sur, man kan vel bruge fordøren som alle andre. De blev gennet samme vej som de kom, med hundende hoppende rundt om dem, med besked om ikke at komme igen. I sommers fik vi besøg af en mand , som slæbte sin søn på 5-6 år med sig. Han snakkede med min mand, som var temmelig uinteresseret og begyndte at snakke om alle de stakkels mennesker rundt om i verdenen om vi da ikke havde ondt af dem, jo jo det har vi da. ja for han syntes jo det var forfærdeligt, at disse mennesker ikke havde en ordentligt tro , så de fik det bedre. Så tror jeg nok min mand fik fortalt lidt om hvad han mente om deres tro og at det nok ikke kun lige var den der var årsag til, at folk led i verden. Efter en god diskution, ihvertfald fra vores side, endte manden med at slæbe sin søn, som så lettere betuttet ud, med sig ud af vores indkørsel, uden at sige farvel. Men selv om vi beder dem om at blive væk, dukker de op med jævne mellemrum alligevel. Så helt blive fri for dem er ret svært.
Hilsen Mig Libra-Design.Dk Hvis du selv vil udsmykke dine Trenser. HiPro.Dk Kvalitets Hestefoder. A1link.DK Overvågning.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmm.... |
|
|
Vi er som hovedregl megel stille og rolige mennesker, og vi går bestemt ikke ind for at skælde folk ud. så derfor skete følgene. Det var da vi stadig boede i den anden ende af landet. Mikkel arbejde ret hårdt på det tidspunkt, og to lørdage i træk var det lykkes dem at vække ham hvor han pænt havde bedt dem om at gå for han sov. 3. lørdag kom de senere på dagen, jeg var ikke hjemme. Mikkel havde for inden været ned i byen og havde mødt en munk, som han var faldet i snak med og havde fået noget matriale af. Han sad så ved computeren svøbt i et tæppe, med rasta fletninger( ja vi var vil unge , det var et vædemål) og med matrialet i hånden fra munken. De ringede igen på døren og han gik ud som han var, svøbt i tæppe og det hele. Og svarede dem at det ingen interesse havde for han var munk. De blev helt paffe og gik. Kom dog tilbage sinere med en moppedreng som de syntes han skulle læse. Det gjorde han og da de så kom tilbage var han forberedt til diskution. Vi så dem aldrig mere. Og her oppe nord på, har vi været forskånet fra dem. Jeg kan sagtens følge trådstarter.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
02-09-2010 13:28 |
|
Jeg hr aldrig i mit liv mødt en JV der ikke respekterede at folk ikke ville besøges. Altså ikke bare siger 'nej tak, jeg er ikke interesseret' men direkte gør det klart på en pæn måde at man ikke vil besøges. Ca. hvert femte år vil der dog igen blive ringet på døren i tilfælde af at IB'eren er flyttet. Jeg siger ikke at de ikke findes, de der ikke respekterer - men det er jo ikke noget religionen kan gøre for... Det er så typisk at et helt folkefærd skal dømmes ud fra få individers fejltrin... Men sådan er verden vel indrettet.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bonnie.. |
|
|
Det har du fuldstendig ret i. Dem der er kommet til vores dør her oppe i nord, har accepteret og ikke kommet tilbage efter et venlig nej. Og jeg vil ikke dømme alle dem nede i trekantsområdet hvor vi kommer fra. Men dem vi har haft forbindelse med dernede, har bere ikke accepteret et nej, før det var skrevet meget stort. Den del af landet vi kommer fra der nede er, der mange der er meget troendene, og det er som om der er noget mere ihertige der nede, ved det ikke bare det vi har oplevet.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| overskrift |
02-09-2010 14:27 |
|
Jeg synes det er skræmmende at nogle kan være SÅ barnlige, Starbits....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| skræmmende |
|
|
Hold da op en respekt her er at finde for andres tro. Føj siger jeg bare. Man kan sq bare sige nej tak, det gør jeg og hej .. det virker sq .. jeg kender mange jehovaer .. mange turde ikke sige det til mig .. nemlig lige præcis pga mennesker som jer med fordomme og jeg ved ikke hvad, De var bange for at miste mit venskab  Bloddonor mærket hjælper altså ikke, kender flere der er ude og forkynde og de er lige glad med det mærke men respektere at du siger nej tak OG man kan kontakte de lokale og sige man gerne vil frabede sig besøg, gjorde vi da jeg boede med eksen og de komme ikke mere. Personligt elsker jeg at høre om andre folk, deres tro og traditioner, og hvorfor de gør som de gør. Kunne aldrig finde på at sige din tro er forkert fordi den er irriterende. Respekt ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bare sig nej. |
dinfie |
02-09-2010 15:13 |
|
for det meste siger jeg bare "nej" og lukker døren, inden de når at få sagt for meget. kun én gang har jeg været rigtig grov ved dem, men det var også med god grund. de havde taget fat i min dengang 9-årige lillesøster da hun var ude og lege, og spurgt hende hvad hun troede på. hun svarede at hun ikke troede på noget, og de havde så bildt hende ind at hun ville dø og blive straffet og jeg ved ikke hvad?! fint at de har deres tro, og vil fortælle andre om den, men det skal fandme ikke gøres på den måde! så bare sig pænt nej tak, og luk døren. de får langt værre afvisninger end det, så et nej tak tager de nok ikke så tungt 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
02-09-2010 16:26 |
|
dinfie - Nu får jeg sikkert på puklen og der bliver oprettet hadeklub mod mig osv... Men jeg har simpelthen svært ved at tro at JV'ere har sagt til din 9 årige søster - eller nogen i det hele taget - at hun/de vil dø og blive straffet hvis de ikke tror på noget. Sorry men jeg tror simpelthen ikke på det. HVIS det er blevet sagt har det været et dybt mentalt forstyrret individ der har sagt det.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg siger for |
|
|
det meste bare "nej tak - det har ingen interesse - vi er alt for langt fra hinanden hvad angår tro og religion".... Men jeg har da også inviteret et par ind engang - og havde en laaaaang snak, hvor verden vi lever i blev gennemdiskuteret....lige givtigt for begge parter tror jeg - ihvertfald i den form at der blev 100% accept på begge sider af at vi alle er født forskelligt, at vi alle med vores forskellige baggrunde vælger at leve vores liv på den måde vi gør. De var iøvrigt skide søde og sjove. Samtalen varede 2½ time og vi blev enige om at næste gang kunne de let springe over min matrikel for her var intet at hente - hverken til deres religiøse synspunkter eller som støtte til deres sekt. KH:) Annette - superateist - men med stor forståelse og rummelighed for omverdenen....
rigtige piger rider hver dag
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jehova |
|
|
Jeg har faktisk fået meget større respekt for Jehovas Vidner efter jeg er flyttet til Aalborg. Jeg var sikker på at jeg ville have dem rendende her i tide og utide, men der har endnu ikke været nogen. Til gengæld står der en ældre herre nede i Gågaden HVER dag med Vågn Op. Han går ikke hen til folk, han står der bare, og så kan man selv bestemme. DET synes jeg er en helt perfekt måde at gøre tingene på, og han får altid et smil af mig når han går forbi.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jehovas vidner |
Jannie »Cashell« |
02-09-2010 17:59 |
|
Ja jeg har i hvert fald ikke gode erfaringer med Jehovas vidner. Ikke at de ikke virker flinke nok. Men nøj hvor er de belastende. Da jeg bode hos mine forældre kom der nogen hver uge, selv om vi gang på gang pænt afviste dem. Hvis døren ikke blev åbnet gik de gerne helt ind i huset og kaldte - hvilket jeg virkelig ikke syntes man kan tillade sig! Jeg flyttede til udkanten af Vejle i foråret og min kæreste og jeg havde ikke boet her mere en 2 dage inden et nyt par Jehovaer havde opdaget at der var flyttet nye ind. Jeg var ved at ordne en masse ting i lejlighede da et ældre ægtepar ringede på. Troede først det var naboer der ville byde velkommen, men næh nej efter de havde smalltalket i 5-10 min kom det lige pludselig over i alt muligt om Jehova. Jeg blev ved med at sige at det desværre ikke interesserede mig overhovedet og at jeg gerne ville tilbage til arbejdet. Men de fortsatte bare. Måtte sige det virkelig mange gange og fik alligevel stukket deres blade i hånden selv om jeg sagde nej tak. Jeg gider dem virkelig ikke, og det burde de altså bare respektere. Det siger mig overhovedet intet. Hvis det var noget jeg ville være en del af skulle jeg såmænd nok selv tage kontakt til dem. Så jeg kunne skisme godt snart finde på at sætte et -Nej tak til Jehovaer- klisternærke på min dør...! Barnligt eller ej. Det er jeg gerne så!
Jannie No worries  Den heldige ejer af 3 skønne Hafferlaffere og en gammel dejlig traver ... ! (2 årig haflinger- hoppe efter William sælges )
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kæreste |
|
|
Jeg har skrevet det før herinde og gør det gerne igen: Min kæreste udlånes gerne som afskrækker for JV´er  Han er afskyer ALLE religioner, men han vil meget gerne diskutere dem, er meget interesseret i dem og har læst de fleste religioners bøger(Bibelen, Koranen osv). Han er super dygtig til at gennemhulle alle deres teorier og argumenter, altså på en stille og rolig måde. Her bliver de inviteret indenfor og får en kop kaffe og så smutter jeg ud med hunden, mens Morten snakker med dem. Han siger, at efter ½ times tid, spørger de som regel, om de godt må gå nu  Vi ser dem aldrig igen, medmindre vi flytter et nyt sted hen, hvor de ikke kender Morten. Hvis vi bliver stoppet af dem på gaden, så snakker Morten lystigt med dem og pludselig skal de sørme nå en bus eller et tog, selvom vi lidt senere kan se dem stå nøjagtigt det samme sted og snakke med nogen andre - jeg synes det er ret morsomt. Sidste gang de bankede på, skete tingene godt nok på en lidt anden måde. Vi var faktisk ikke stået op en lørdag formiddag, da de bankede på. Jeg gik ud i morgenkåbe og morgenhår og åbnede døren. De blev helt røde i hovederne og sagde, at det måske ikke var det bedste tidspunkt og mange gange undskyld og at de ville gå igen. Jeg var færdig af grin, da jeg lukkede døren, for det var helt tydeligt, hvad de troede vi havde gang i, selvom vi egentlig bare lå og sov Morten var helt skuffet over, at de var smuttet så hurtigt, han ville gerne have snakket med dem  Nu må vi se, om de kommer igen en anden gang  Jer der bliver harme over, at vi andre åbenbart ikke viser respekt overfor dem og deres religion, ved at være lidt irriterede, når de banker på, synes I slet ikke, at de også burde vise respekt overfor privatlivets fred? Jeg synes altså godt nok, at det er frækt, at opsøge folk i deres hjem, for at prædike og pådutte andre deres tro. Jeg bliver iøvrigt også irriteret på dørsælgere, selvom det da heldigvis ikke er tilladt mere. Hvis jeg vil vide noget om noget, så skal jeg nok selv opsøge det!!
Med Venlig Hilsen Karina Both Andersen De bedste kys kommer fra en varm mule
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Du skal i hvert fald ALDRIG NOGENSINDE sige til dem du er atheist (hvilket jeg er) i håb om de så smutter. Jeg sagde det engang til nogle der ringede på hos mig, og efter jeg havde sagt det var det som om de så en personlig ære i at få omvendt sådan en hedning som mig (der jo efter deres udsagn var direkte på vej i helvede). De ringede på de første 6-7 gange, og selvom jeg sagde rimelig direkte at jeg virkelig ikke havde tid til at snakke med dem eller var på vej ud af døren, så blev de ved med at snakke. De efterlod også blade i min postkasse. Jeg vidste dengang ikke at jeg kunne ringe til menigheden, så til sidst fik jeg nok og sagde høfligt til dem, at hvis ikke de respekterede at jeg ikke va interesseret måtte jeg kontakte politiet. Det hjalp. Generelt har jeg ikke noget i mod JV eller andre religiøse grupperinger, så længe de respekterer at jeg ikke deler deres tro og ikke kommer til det af den slags prædikener. Jeg synes normalt JV plejer at gå igen, hvis man bare siger pænt nej tak, men de to der den gang ringede på hos mig var meget insisterende og tog bestemt ikke et nej for et svar.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Behandl andre som du selv vil behandles |
|
|
Forståelse fremmer sagen, man kan ikke gøre grin med andres tro og overbevisning, og man må ikke blive sur på deres tilstedeværelse i bymiljøet, de har ret til at være der, at de står med et blad, kan vel ikke harme, og selv om man ikke selv kunne finde på at gå dem i møde, så kunne det være at der netop i det øjeblik gik en søgende i tro, som fandt det søgte  Sig bare pænt nej tak, det forstår de udmærket godt. alt andet er jo en farce, hvis ikke man siger nej tak første gang, så vil de komme igen, netop fordi at man ikke har afvist tilbudet fra dem, så gør man både sig selv og dem en "bjørnetjeneste"
Vær aktiv, det gør en forskel
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ************ |
|
|
Så kommer den første JVér på banen  Jeg er JV og er faktisk stolt af det. Syntes det er positivt at høre mange af jeres meninger  En nævner at vi slæber vores børn med. NIX vi slæber IKKE vores børn med. Ja de er med i fra helt lille, men selvfølgelig har vi vores børn med. De er med i forkyndelsen, ja hvorfor ikke, vi hygger og nyder det. Er ret sikker på de fleste børn er helt med på den, ellers var det da grædende børn i så??? Vi nu påstå vi har grædende børn hvis de IKKE var med. Nu nævner personen at barnet så betuttet ud, ja for det da ikke sjovt hvis folk skælder ud!! Har slev oplevet at have min søster med på 5-6 år, en mand var dybt foraget og jagte og råbende igennem byen, hun var græde færdig, hvis skyld var det, det var da manden, er synets det var forkert hun var med. Jeg er selv opvokset som JV og har alle dage glædet mig til vore møder og stævner. Vi har jo vores familie og venner der. Og nej vi slår altså ikke hånden af vores børn, hvis de vælger en anden religion. Det er altså bare drejning af hvad der sker... Jeg var selv ikke en del af meningheden fra jeg var 17-19 år. Jeg snakkede da stadig med mine forældre osv. Og INEGN børn bliver tvunget til at være JV. Alle skal selv tage standpunkt og der efter døbes. Ingen kan døbes med et halvt hjerte til troen. SÅ det kan altså IKKE tvinges. Jeg er ikke selv døbt endnu, men betragter mig selv som JV. Og hvis min datter ikke ønsker at være Jv vil jeg da elske hene lige højt alligevel. Men nej blodkort gør altså ikke vi bare går videre. Men ja man kan blive skrevet op som en nævner længere oppe. Og ja der kan komme en smuttere indimellem når man er på jeres vej og man kommer til at gå forkert. Så unskylder vi selvfølgelig og går videre. Alle har lov at sige pænt nej tak, og så går vi videre. I syntes nok det er mærkeligt vi bliver ved at komme, men vi har mange nye hver dag, fordi vi kommer igen og igen Folk ændre syn, og vi ønsker at fortælle alle om vores tro, fordi vi tror det vil rede liv. Ville en læge ikke fortælle vidt og bredt hvis han havde fundet kuren mod kræft?? Det var vidst lige der jeg havde bidt mærke i. Spørg endelig hvis I har spørgsmål. Nu er i jo anonyme og jeg kommer ikke og opsøger jer 
Nu mor til jordens smukkeste pige Alice Sofia 13. Februar 2010 3330 g og 53 cm lang
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg respekterer |
JLH ♥Wannamus♥ |
02-09-2010 19:42 |
|
deres tro, men vil ikke forstyrres i tide og utide af dem. Med årene har jeg ligesom lært at være knap så konfliktsky 
MVH Janni DV hingsteplag fra 09 til salg - se præsentation.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 'vi accepterer et nej tak' |
|
|
Det synes jeg altid alle jehovas vidner siger. Men når de så står foran døren og man første gang siger til dem. 'Jeg er ikke interesseret i at blive en del af jeres menighed i må meget gerne lade være med at komme igen' Så går der ikke ret længe før det næste hold står der. Der fik jeg igen sagt til dem 'At de meget gerne måtte gå fordi jeg ikke have lyst til at høre om deres religion og at jeg ikke ønskede fremtidige besøg'. Endnu en gang gik der ikke mange uger før endnu et hold stod der, jeg skal ikke kunne sige om det er de samme mennesker. Denne gang sagde jeg til dem at jeg havde prøvet at forklare dem to gange at jeg ikke var interesserede og at de gerne måtte blive væk. Nu blev de så væk ca 14 dage længere end de andre gange, men den dag de så kom følte jeg godt nok at de var anmasende. Jeg svarede pænt ved døren og spurgte om ikke de kunne skrive ned at jeg ikke ville have besøg for de huskede det ikke fra gang til gang eller også glemte de at fortælle det videre. Jeg sagde at jeg havde andet at tage mig til og at de gerne måtte gå, ønskede dem en god dag og lukkede døren, kun for at konstatere at den ene af dem lige valgte at sætte foden i klemme så jeg ikke kunne lukke den. Der blev jeg simpelt hen så gal at jeg overfusede dem og jeg har ikke set dem siden. Jeg bliver ikke gal normalt og jeg skælder ikke ud på nogen som helst, men der gik min grænse altså. Kan nogen forklare mig hvor jeg gjorde noget galt? hvis ikke det var afvisninger jeg kom med kan jeg så ikke få den præcise ordlyd for hvad det er for en smørre der bliver accepteret?
Med venstre hånd Line og Calano GRÅ POWER- For mere magt til skimlede heste Wenn Fliegen hinter fliegen Fliegen, Fliegen fliegen Fliegen nach
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| om fundamentalisme |
|
|
Jeg glemte lige i mit andet indlæg at kommentere på alle 'historierne' om børn der får slået hånden af etc. Jeg kender en der har oplevet det og som idag ikke er velkommen i sine forældres hjem. Jeg har naturligvis kun hendes side af historien så jeg ved ikke om der er mere i det. Kort fortalt ville hun ikke være en del af JV og havde en ikke JV kæreste som hun valgte at gå i seng med, som jeg forstod det var det det sidste der var udslagsgivende. Når det så er sagt så er der sikkert ligeså mange helt nede på jorden JV som der er alle mulige andre. Det er jo heller ikke alle muslimer der stener deres koner hvis de viser sig på gaden uden burka, det er faktisk fåtallet og jeg håber også at det er fåtallet af JV der er så ekstreme som det jeg har stiftet bekendtskab med.
Med venstre hånd Line og Calano GRÅ POWER- For mere magt til skimlede heste Wenn Fliegen hinter fliegen Fliegen, Fliegen fliegen Fliegen nach
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Redde liv |
|
|
Hvis Jehovas vidner gerne vil redde liv, så burde de da tage imod blod, hvis det kræves for ikke at dø???? Jeg er ikke sur over deres tilstedeværelse i bylivet. Man kan jo ikke lige se på folk, om de er Jehovas vidner. Jeg synes bare ikke jeg gider have dem rendende i tide og utide, for at fortælle om hvad de tror på. Som sagt synes jeg det kan sidestilles med, at vi hestefolk render rundt og prøver på at få andre med i stalden. Og det ville da være total tåbeligt (jeg ville i hvert fald føle mig dum) Folk tager vel hen i en stald af sig selv, hvis de kan lide heste. Jeg tror en læge ville komme i nyhederne, hvis han havde fundet kuren mod kræft. Tror ikke han ville rende fra dør til dør for at fortælle om det.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jehovas vidner. |
|
|
Jeg respektere folk og deres tro, så længe de ikke er fanatiske og prøve at prkke mig deres tro på. Jeg har prøvet mange metoder, jeg starter altid ud med "nej tak, er ikke interesseret", de gange det ikke har hjulpet at sige det 30 gange har jeg skruet bissen på og råbt HEIL HILTER og smækket døren efter mig. Så går de deres vej.. JEg har prøvet at tage imod deres blade, men jeg kigger jo ikke engang i dem, derfor foreslog jeg at de kunne gemme det, for det var spild af penge og træer  Jeg er kristen, jeg kan godt lide at gå i krike, det sker bare meget, meget sjældent, og ovenover min hveddør står en kirkevelsignelse som præsen kom og sputge om hun måtte lave. Ja for det er min tro.. Pinligt er det at jeg ikke har læst biblen, men har dog planer om det  Så igen hvis de bare ved første Nej tak i samtalen acceptere det så ønsker jeg gerne en god dag, tager imod deres blade hvis det læder dem (med info om at jeg nok ikke læser den) osv. Men jeg vil ikke skulle sige Nej 30 gange på 30 minutter, så bliver jeg sur.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| skrives op |
|
|
Jeg fortalte dem pænt, at det ingen interesse havde - og ikke var interesseret i, at de kom igen. De spurgte så selv om de skulle notere det (i en bog) så de alle var klar over, at vi ikke ønskede besøg! - Ja tak og jeg takkede mange gange for, at han fortalte mig, at det kunne lade sig gøre. Et halvt års tid efter kom en anden familie og jeg sagde, at det skulle være noteret at vi ikke ønskede deres besøg! - De beklagede meget og siden er de aldrig kommet forbi - og det er ca 10 år siden! - Jeg har meget svært ved at forholde mig til deres tro/overbevisning (havde engang en JV kollega, og vi diskuterede meget deres religion), men har kun oplevet dem respektere mig - så jeg behandler dem pænt!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Piratos |
|
|
Så må du jo skrive på din dør at du ikke ønsker fremmede mennesker.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| JH..... |
|
|
Jeg boede for et års tid siden i en dele lelighed med to andre piger, der boede en masse unge mennesker i opgangen, og vi havde besøg af dem meget tit, og hver gang sagde vi at vi ikke var interesseret. Så en dag(en tidlig lørdag morgen) kom der nogle og begyndte at tale om deprimerede mennesker, og depression, og min stakkels roomie stod såan lidt paf og lyttede(hun vidste ikke de var JH) Så jeg hoppede hende til undsætning, ved hjælp af en arm om livet et kys på hendes hals og sagde, kommer du ikk ind i seng igen skat, vi ligger bare og venter...? Og sjovt nok, så kom de aldrig nogensinde igen... De må nok ha konkluderet at 3 piger der bor sammen og åbenbart også hygger på kryds og tværs er uden for "frelse-vidde"  Jeg bryder mig ikke om at man skal pådutte folk religion, og da slet ikke i ens egen hoveddør. Ydermere finder jeg religioner hvor du skal sætte din gud over alt(familie, kærlighed osv osv) fuldstændig sindsfovirrede, der er ingen gud der skal bestemme hvad jeg skal gøre eller hvornår. Også det med at hvis du træder ved siden af, så er du udstødt. Den eneste bibel du må læse er JH bibel... Hvordan i alverden skal man så nogensinde kunne udvide sin horisont...? Jeg stemmer Konservativ folkeparti, okay, ved du hvad venstre står for? Nej, jeg læser kun om konservativ folkeparti, og ved derfor at de er det eneste rigtige valg... Og ja, jeg kender nogle JH....
Vi er klogere end dyrene, så prøv dog at vise det! Stop mishandling af dyr!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| JV....... |
Ninkamus |
02-09-2010 23:40 |
|
MiniBailey ?Alice?: Nu nævner du at I ikke slår hånden af jeres børn og det er en forvridening - men det er jo bare sådan at nogle jo faktisk gør... Nu er jeg forlovet ind i en familie hvor det halve er JV og resten er ikke - de er meget afslappet omkring det - min kæreste er meldt ud (han hadede de der møder) og hans far er heller ikke mere - hans mor er (men er ikke skildt), og noget af familien er stadig væk. Min kæreste havde dog venner og deres familier der ikke længere overhovedet gider hilse på ham nede i byen efter hen meldte sig ud (9 år før jeg mødte ham) - så der er jo nogle der går over gevind... Her kommer JV ikke mere - kæresten sagde jo bare de første par gange de stod i døren at han havde været medlem og meldt sig ud - så var det lige som slut! Det der godt kan genere mig lidt er ikke deres tro - men det at de skal prække andres deres tro på - og sige at det er domme dag i morgen for os som ikke er JV, og vi vil ikke blive frelst fordi vi ikke har den tro.. Så kan jeg godt blive lidt sur - jeg går heller ikke rundt og stemmer dørklokker for at folk skal lærer omkring Jesus og sige hvor fedt det er at holde jul, og det skal de altså bare prøve. Det er noget folk selv bestemmer! Min svigerfamilie kan dog godt se det gode i julen, kæresten har altid fået julegaver og fødselsdagsgaver af sine forældre - ikke altid lige på dagen, og juleaften kunne godt bare være foran pc'en - men noget i det må da tiltale dem, for bliver da inviteret ud hver jul hvor vi får en lille ting og hygger - og de ved også at vi holder jul og hygger os med det, og det bliver det vores børn vokser op med! Ikke en eneste gang har jeg hørt fra dem at jeg burde overveje at deltage, blive frelst.. Gid alle kunne være lige så afslappet med deres religion og det gælder ALLE religioner! Ja og jeg gider altså heller ikke folk der stemmer dørklokker, jeg invitere dem gerne ind til en samtale hvis de skulle komme, så kan jeg fortælle om hvor fedt det er med Jesus, og vores fødelsdage og jul, og at de burde tænke over at skifte - mon ikke de så hurtigt daffer?? 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jehovas vidner... |
|
|
Det er beskæmmende at så mange danskere bryster sig af at være kristne. Er stolte af at være en del af en religion, der efterhånden er så udvandet og ligegyldig, at selv højtider og traditioner kun bliver overholdt hvis de indeholder ædegilde og/eller gaver! Hvordan kan man som slatten kristen, medlem af så fesen en institution som Folkekirken, tillade sig at være SÅ nedladende overfor mennesker som virkeligt og inderligt TROR??? Hvordan kan man tale om næstekærlighed det ene øjeblik og det næste sidde og småfnise over at man lukker hundene ud for at jage fremmede på porten? Fremmede som vælger at bruge deres tid på, ikke at prædike dommedagstrusler for børn eller påtvinge andre deres tro med alle midler, men for at hjælpe på den, for dem, bedste og mest oprigtige måde! Jeg har stor respekt for deres tro og det arbejde de lægger i den. Fordomme, historier fra Ekstra Bladet og diverse far-out-fortællinger der ikke lyder specielt overbevisende. Er det hvad der skal til for at dømme en gruppe mennesker i dagens Danmark? Det er mennesker med en af verdens mest fredsommelige religioner vi taler om, ikke psykopater der hjernevasker uskyldige folk og higer efter verdensherredømmet! Hvad blev der af åbenhed, nysgerrighed og venlighed? Eller gælder det moderne, mangfoldige, multikulturelle samfund kun for "kristne ateister" og de, efterhånden, fredede muslimske terrorister???  Gud bevare Danmark! (mangler smiley der vinker som dronning Magrethe)
Women don´t want to hear a mans opinion, they want to hear their own, but spoken in a deeper voice!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Får besøg |
|
|
Jeg får besøg af en ældre dame og en lidt yngre en gang imellem. De er nu vældig søde. Jeg tager hver gang imod vagttårnet og læser det også. Men jeg har dog endnu ikke inviteret dem ind. Jeg er ikke interesseret i at blive Jehovas vidne, og det har jeg også fortalt flere gange. Der er ingen undskyldning for at være ondskabsfuld overfor andre mennesker, og det gælder også dem, der går og prædiker. En pæn afvisning må kunne gøre det.
Venlig hilsen
M
Hestetrailer udlejes (7000 Fredericia) - se mere på min præsentation
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Næstekærlighed? |
|
|
Næstekærlighed er ikke det første jeg forbinder med JV, jeg havde en "tante" der tog livet af sig da de svigtede hende i en situation hvor hun netop havde brug for dem. Min mor havde en morbror der giftede sig med en dame der var JV, og han konverterede. De fik 2 sønner, hvor den ældste forlod JV lige så snart han kunne komme til det. Han blev gift, fik 2 børn og tog en stor uddannelse, som indtil da var blevet ham nægtet af JV. Den yngste blev gift med en dame som valgte ikke at blive JV selvom de var gift i næsten 20 år. Men da hendes mand fandt en anden kvinde som VAR JV, blev hans første kone skubbet helt ud af de mennesker som havde været deres venner i 20 år. Resultatet var at hun begik selvmord.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ********************* |
|
|
Ninkamus: Hvis jeg skal forklare det lidt nærmere det der med at slå hånden af vores børn. Når man nu vælger at blive døbt og bestemmer sig for at blive et Jehovas Vidne, så er der selvfølgelig nogle "regler" man godkender. Altså man ved 100% hvad man går ind til. Det er fx ingen stoffer og ingen @!#$ før man er gift. Så har man så valgt man vil leve efter det vi nu står for. Laver man så fejl snakker man om det og finder ud af hvordan man kan undgå at lave fejl eller har brug for noget hjælp til et af problemerne. Sker det så igen og måske igen ja så bliver man udelukket, Der efter må man gerne komme i menigheden, men man har ikke noget med den person (personligt plan) Efter noget tid bliver personen så optaget igen, hvilket jo er til stor stor glæde. Nu er det jo så sådan at ønsker man ikke at være JVér mere, så har du ri mulighed for at gå. Ingen binder dig. Men en god idé er jo at melde ud før man laver fejl og bliver udelukket. Meld ud og så lav det man nu gerne vil... Bare fordi man er blevet døbt betyder det ikke at man nu er taget som fange i vores tro. Men ja udelukker da ikke at der kommer folk forbi jeres dør som er lidt anmasendn, men vil våge at påstå der er langt imellem.
Nu mor til jordens smukkeste pige Alice Sofia 13. Februar 2010 3330 g og 53 cm lang
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| *********** |
|
|
Nu kan jeg da også lige fortælle at jeg, som skrevet, selv ikke var en del af troen fra jeg var 17-19 år. Jeg flyttede sammen med en ganske almindelig mand. Da jeg så kom igen var det ikke noget problem. De anbefalede selvfølgelig vi blev gift, det gjorde vi så efter 1 års tid. Min mands familie ser vi da stadigvæk, selvom de troede de nu aldrig ville se ham igen. Nu arbejder jeg hen imod at blive døbt, og det samme gør min mand. Han har hele tiden haft valgt om han vil eller ikke. (og har det stadig) Vil være gift med ham selvom han ikke var eller ville være JV.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Jeg er så også en af dem, som faktisk også kan blive en anelse irriteret over, at JV der kommer og skal prædike på folks private matrikel. kke at jeg ligefrem kunne finde på at kalde dem skældsord eller på anden måde være modbydelig ved dem, men jeg synes bare ikke om, at man på sin egen private grund opsøges af JV der skal forsøge at overbevise en om, at armageddon er nær m.v. Hvis jeg var interesseret i den information, så skulle jeg da nok selv henvende mig rette sted. Jeg har gået i klasse med en pige, hvis mor var JV (faren var ikke). Pigen måtte ikke komme med, når vi andre i klassen holdte fødselsdage, deltage når vi havde religion, i de sidste klasser måtte hun heller ikke deltage tage med, når vi andre begyndte så småt at holde nogle fester. Pigen ville IKKE være JV og lavede til sidst oprør mod sin mor og meldte sig helt ud af JV samfundet. Festede som en gal m.v. Moren slog herefter hånden af datteren i en lang periode, faktisk lige indtil morens yngre datter tragisk nok døde i en trafikulykke. Herefter har moren meldt sig ud og JV,og nu er det hende der er udstødt af resten af hendes ellers tidligere så trofaste støtter. Sikke dog en næstekærlighed...
Hvis man møder 3 idioter på én dag, så er det vist på tide, at gå hjem og se sig i spejlet.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jehova plat. |
|
|
Jeg har som andre her også oplevet at ellers sunde mennesker gjore selvmord efter at de var forsøgt presset gentagne gange at komme ind i culten igen efter at de havde forladt den. Her hvor jeg bor og har værksted er der 2 firmaer som er ejet af nogle cult medlemmer. Efter deres far døde for to år siden har de 4 søskende bekriget hinanden,den 5. meldte sig ud for mange år siden,og han er en af dem, de andre ikke må lege med. Jeg ved godt at det er normalt at søskende bliver uvenner over arven. Den ene af disse virksomheds ejere har en søn som ikke ønskede at være med,han er nu forvist,og må ikke vise sig hos forældrene mere,de er sure på mig fordi jeg bruger ham somme tider i mit værksted,da han er udlært maskinarbejder. De sente engang et par styrevolter ind hos mig,de spurgte pænt om jeg havde tid,helt ok. Jeg svarede at de kunne bruge alt den tid de ville,hvis bare at de gad svare mig på et eneste spørgsmål først,og jeg sagde at hvis I kan svare,så lader jeg jer snakke løs. Jeg spurgte bare om hvorfor at der igennem historien før at den såkaldte Jesus skulle have levet,(hvilket jeg betvivler) var 32 andre som alle var Født den 25 dec. Født af en jomfru Begyndte at lære fra sig som 12 årig Havde 12 disiple Blev forrådt af en af dem Blev korsfæstet med et lam for hans fødder Blev begravet i en bjerggrotte med en sten rullet for. Var forsvundet på 3. dagen Det kunne de ikke svare på,og jeg fik senere at vide at jeg havde fornærmet dem. Charles Taze Russel som var opfinderen af culten oversatte det nye testamente fra en udgave på hæbraisk,et sprog som det er bevist at han ikke hverken kunne læse eller skrive. Han skrev kort og godt JV, bible efter hans egen mening,og det er den som de stadig bruger i culten. Han ejede desuden en kirkegård,det er ellers noget som man ikke må,da det er steder som er dæmonisk efter hvad de siger. Hans egen gravsten er formet som toppen af en pyramide,med gamle ægyptiske skrift tegn. Iflg hans kone som forlod ham,var han utro med en del,samt misbruger af børn. I cultens hovedsæde i New York er der iflg Sydney Morning Herrald et arkiv med omkring 27000 cult medlemmer som har været til (afhøring) hos de ældre,som man skal når man er beskyldt for noget. Meget få af dem er blevet politi anmeldt da de mener at der er en anden lov efter døden. Jamen hvad med ofrene for de sataner??? De oplysninger kom frem for 9 år siden,og er ikke blevet benægtet af culten,hvorfor mon??? Det er IKKE en religion,men et fængsel,som man har svært ved at komme ud af,når først fælden har klappet. Men det er der jo også andre fanatiske religioner som er drevet af magtsyge fanatikere som er svære at slippe ud af igen. Men jeg er enig med dem som skriver at enhver har lov til at tro havd de vil,SÅLÆNGE at de IKKE prøver at pådutte andre deres tro,det samme gælder børn,de skal og må ikke opdrages til at tro at den religion som mor og far har er den eneste rigtige og fanden vil tage mig hvis ikke at jeg gør som de siger. Det kan være svært ikke at påvirke ens børn,da man jo kun mener dem det godt,og hvis at man selv er hjernevasket,hvad er så ikke nærmere end at fortsætte storvasken på uskyldige væsner. Alle religioner er såvidt jeg kan se,kun opfundet for at kunne holde menesker i et fængsel uden tremmer,men hvor de tror at de er frie,og kan gøre som de vil,altså i en jernnæve. Og forresten jeg tror ikke på gud.
People can`t accept the truth,they rather hide from it and hope it NEVER interferes with the fantasy they are living.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| De er ikke |
|
|
lutter hvide engle. Jeg har kendt flere JV igennem tiden. De kan også stikke en fed løgn hvis det gavner dem. Deres udstødning kan være en grim ting. Men Det er nok ikke kun hos dem den slags foregår. Det ses også i andre fællesskaber. Mit indtryk er, at de ikke altid er så sort hvidt. Man bliver normalt ikke bare smidt ud, medmindre det er en meget grov forseelse. Mht. forkyndelse, så er det da rigtigt at man som kristen skal gå ud og forkynde. Men nu tager JV bibelem meget bogstavelig. Der er andre måder at forkynde på som er mere diskrete. Personligt vil jeg dog mene at mange af de andre kirker godt kunne benytte sig bare lidt mere af samme metode som JV og mormonerne. Men det må de jo om. Mht. besøg hos ens hoved, så er jeg heller ikke selv vild med det. Særligt når det er folk der vil tigge penge. Men måske hvis jeg bliver gammel og alene, så vil jeg måske synes det er rart med nogen at snakke lidt med. Man gamle far synes det i hvert fald. Han er ikke særligt troene. Han læser også det i deres blade der ikke omhandler noget religiøst. Selvom det er med en bagtanke, så synes han det er rart med et lille besøg en gang imellem.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lige lidt mere. |
|
|
Jeg fik vist ikke skrevet at de 27ooo medlemmer var alle blevet anklaget af deres familie eller deres børn for at have misbrugt dem,altså en gang pædofile idioter,hvoraf de fleste ikke blev straffet for det,da (herren selv skulle gøre det??)
People can`t accept the truth,they rather hide from it and hope it NEVER interferes with the fantasy they are living.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kkkkkkkkkkk |
|
|
jeg "hader" altså også når de kommer og banker på og begynder at plapre... men MIT problem er at jeg ikke forstår at sige "ved i hvad, jeg er ikke troende, så jeg har egentlig ikke behov for at høre på det her, for jeg bliver aldrig troende".... så jeg ender altid (som før beskrevet af en anden), med at stå og smile og nikke, og ende med at sige "naaaaaaaah jeg tror ikke lige det er mig".. og tager imod deres blade og lukker døren.... Men så er der de tilfælde, med min kæreste for eks. han er ikke bleg for at sige "nej tak".....! men når de så ikke FORSTÅR et nej tak, så kan jeg godt blive harm......! Vi fik en dag besøg af jehovas vidner, og jeg gik på toilet mens min kæreste åbnede døren (så slap jeg for at høre på dem).... De spurgte ham om hans tro osv, og han sagde det ingen interesse havde.... Så sagde de "jamen vil du så ikke have det her og læse lidt i".... "nej tak, i må have en god dag" sagde han pænt igen, og vinkede dem farvel og lukkede døren... tror i så ikke de smed deres blade ind af brevsprækken, selvom han HAVDE sagt nej tak??? Men så smed min kæreste da bare bladende ud af brev sprækken igen hi hi de tog bladende, og vendte faktisk aldrig tilbage til vores bopæl..... nu er vi så flyttet og "døjer" igen med deres prædiken.... for min kæreste er aldrig hjemme i dagtimerne til at lave samme nummer
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ************ |
|
|
Den kristne biblel og biblen fra Jehovas Vidner er nøjagtig den samme. En lille forskel er at den er oversat til "normalt" sprog. Altså så man forstår den. Og så står der Jehova istedet for Herre de fleste steder. Et navn som er blevet slettet i den kristne biblel. Kigger man i rigtig gamle bibler, mener RIGTIG gamle, så står der JHWH.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jehova |
|
|
Interessant tråd  Mine oplevelser med JV er ikke secielt positive, men heller ikke negative. Jeg har været lidt irriteret i en periode da der blev banket på vores dør lidt ofte, men jeg syntes ikke jeg har oplevet Jv som anmasende, og et nej tak er blevet respekteret. Jeg har læst meget om forskellige troesretninger og hørt/læst grimme ting om alt fra indre mission, pinsekirken, islam, den katolske kirke til jv, osv osv. Kristendommen tiltaler mig ikke, og de fleste religioner er enormt selvhævdende og intetsigende. Desuden ryster jeg på hovedet når folk sidder og snakker om muslimer der er hensynsløse og ekstreme, for hvordan var det lige kristendommen var tilbage omkring korstogene? Og tænk på konsekvenserne af den spanske inkvisision? Det engelske kongehus udryddede alle der ikke havde "den rette tro", og hvis man tænke selv og var alternativ blev man brændt på bålet - og det foregik over hele europa. Forskellen er, at i dag har de andre våben/midler til at opnå hvad de gjorde dengang, men ellers er det historien der gentager sig selv. Den eneste tro jeg føler at jeg har en form for forhold til er asa-troen. Jeg ser frem til at opleve mit første blót her i september og til at få en snak med de mennesker der kommer der. Mvh Mette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 1234456 |
|
|
Jeg behandler alle pænt... men opsøgende salg på min bopæl er ikke i orden, og jeg syntes det er frækt, uanset man bare kan sige pænt nej tak !!!!!!
" Tilredet DV hoppe e. De Noir 3år, sælges eller byttes med pony/er" .
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ser man det??? |
|
|
Mini Bailey. Hvis at det er den samme bible,hvorfor så lave en nyt religion??? Mon ikke den gamle Charles T. Z. har kunnet se en lille skilling i det??? Men det blev nu bevist for en del år siden at den oversættelse som han byggede culten på var hans egen,og da han ikke kunne sproget,ja så er det da så let at opfinde hvad han mente og så ellers bruge en bog han kunne læse. Så kombineret med hans andre forretninger (som efter jeres bible ikke harmonere med den) har han sikkert haft en god indtjening?? Men kan du ikke komme med en kommentar til at de ældre først skal godkende at en pædofil bliver politi anmeldt,og jo de fleste tilfælde vælger at ,ja man tror at det løgn, at lade herren??? dømme,nåd en tid kommer. Fortæl også lidt om hvorfor at det er bedre for en mand kvinde eller et barn at dø,selvom at en evt blod transfusion kan redde livet for det menneske. Jeg vil også gerne høre din kommentar til at der har været så mange med den samme baggrund som ham der Jesus. Jeg regner ikke med at skrive mere her før senere i weekend,men jeg glæder mig til at se dit svar.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jehovas Vidner |
Lobbe (Iris) |
03-09-2010 10:43 |
|
Der tales en hel del om respekt i denne debat. Respekt for andres tro og religion. Jeg forstår ikke eksempelvis Jehovas Vidner - men jeg respekterer, at de tror på noget. Det må da være fantastisk, et eller andet sted, at tro så dybt og inderligt på noget. I min verden, udfra min forståelse, kunne det virke som hjernevask. Men det er da klart fordi, at jeg ikke ved nok om det. Uvidenhed skaber fordomme... Sådan er det bare. De forstår jo heller ikke min måde at leve på, og de valg jeg træffer. Og verden består da stadig - selvom vi ikke alle tænker og tror det samme. Jeg har det fint med at der af og til dukker nogen op, her på vores lille ejendom, og gerne vil dele ud af deres viden - sålænge det bliver accepteret og respekteret at vi siger 'nej tak - vi er ikke interesserede'. Det føler jeg desværre bare ikke det gør størstedelen af gangene. Min personlige grænse bliver overskredet, når jeg gentagne gange skal stå og sige 'nej tak, nej, nej...'. Min grænse bliver overskredet, når jeg er ved at gøre rent og tilsyneladende ikke høre at der bliver banket på, hvorefter der pludselig står en fremmed mand med hovedet ind af mit åbne soveværelsesvindue og begynder at tale om religion! Det er i mine øjne TOTAL mangel på respekt for andre mennesker, og gør alt andet lige, at ens syn på den slags bliver en smule... lunkent. Jeg er ikke en der overfuser mennesker, smækker døren i hovedet på folk eller pudser hunden på folk. Jeg synes det er interessant, at der tales så meget om respekt for andres tro i denne forbindelse... Hvad med respekten for mig og mine personlige grænser? Jeg har endnu tilgode at opleve, at JV's forkyndere siger "det er bare helt i orden, vi smutter igen - hav en god dag" efter et enkelt "nej tak, det er jeg ikke interesseret i". Selvom nogen er mere påtrængende, end andre - set udfra mit verdensbillede. Og det vil jeg have lov at beholde på min ejendom.
"If you can´t convince 'em, confuse 'em" Hvil i fred, min vidunderlige Mikkel! Jeg vil aldrig glemme dig.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrft |
03-09-2010 10:46 |
|
Den Gamle Smed - Det er da ellers lidt historier du disker op med dér....  CTR's kone påstod at han havde haft kønslig omgang med en teenager. Han blev aldrig anklaget. Da advokaten spurgte konen om hun mente at CTR havde været hende utro, var svarte nej. I øvrigt er det en udbredt misforståelse at CTR er grundlæggeren af JV (www.angelfire.com/journal2/ adrianbiblestudents/russell.html) . Som jeg altid har hørt det (og jeg kender temmelig meget til JV) startede han bibelstudier i sin tid - JV blev først 'stiftet' små 15 år efter hans død. Russell fortolkede selv biblen og udgav vist nok dette (må du ikke hænge mig op på om han nu også gjorde). Læs engang op på wikipedia f.eks. jeg ved der står en del om ham dér. Du bruger ordet 'kult' - jeg læser det som om du bruger det som skældsord. Correct me if I'm wrong? I øvrigt kan jeg slet ikke finde noget som helst om de 27000 du nævner, ud over i diverse debatfora - hvilket ikke tæller som dokumentation. Kan du hjælpe mig med et link? Desuden bruger JV ikke betegnelsen 'dæmon'. Jeg skulle ikke selv være JV men er dælme træt af at se folkefærd, religiøse grupper og andet godtfolk blive forfulgt fordi de er blevet gennemtæsket i medierne med diverse anklager om grusomheder osv. Hvad ved vi egentlig af håndgribelige sager? Hvad har vi selv set med egne øjne og hørt med egne ører? 'Jeg kendte engang én der...' bla bla... Én fjer bliver til ti høns. Måske bliver der for tit pisket en stemning op og det ender med en sandhed med modifikationer? Jeg har personligt aldrig oplevet noget værre, end udstødelse, mht JV. Det er naturligvis slemt - men du vælger selv at accepetere visse leveregler når du bliver døbt - ellers kan du jo bare lade være. Der er ingen der skubber dig ned i bassinet og dukker dit hoved under vand. Du får ikke lov til at træffe beslutningen før du er voksen og ved hvad du laver. Og som det bliver nævnt i tråden så får du altså ikke den kolde skulder ved første bommert - det er stadig mennesker og man kan snakke om tingene. Fortsætter du så med at lave fejl og modarbejde det du selv har accepteret i sin tid - ja så er det farvel. Indtil du vælger at komme tilbage. Og det ER altså kun de mest fanatiske, de er i fåtal, der skærer hånden af deres familie - men det er selvfølgelig historierne om dem der sælger mest og er mest spændende at læse og høre om. Og så bliver der generaliseret 'puha alle JVere hader deres verdslige slægtninge' og 'åh nej muslimer myrder deres kvinder hvis de tager tørklædet af'... Ja for det hænger nemlig helt sikkert sådan sammen......  Når det så er sagt så er der mange ting jeg er dybt uenig med JV om - og andre religioner for den sags skyld. Jeg skulle ikke være medlem om jeg så fik alt hvad jeg ønskede mig til gengæld. Men derfor retfærdiggør det ikke at man kan sprede så meget gylle om mennesker, der i øvrigt ved temmeligmeget mere om biblen end vi kristne danskere..... 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| *************** |
|
|
den gamle smed: kender umidelbart ikke noget til ham Charles du snakker om?? Men vil da lige undersøge det nærmere. Så det svare jeg ikke lige på  Forstår heller ikke den kommentar med en ældre skulle kommenter pædofili? Vi blander os ikke i lovgivningen, eller godtager pædofili. Er det tilfældet, vil denne person blive udelukket. Og det er da helt sikkert!! JV går meget op i at håndhæve lover, vi laver ikke sort arbejde, betaler vores skat, stjæler ikke osv osv. Så tror det er noget du forveksler, eller bare en historie. Ang blod, så er det bevist at det er langt bedre for kroppen ikke at modtage blod. Der er alt for mange ricici når man modtager blod. Mange læger har idag godtaget "nej til blod" og nogle læger nægter faktisk at give blod. Vil opfordre dig og andre til at bede det næste hold JV og en film vi har lavet om blod eller en brochure om blod. Det koster ingenting og I kan bede dem smide det i postkassen. Den vil forklar alle spørgsmål meget bedre end jeg kan ang. blod. Jeg vil også gerne sende det til jer hvis i ønsker det.. Som sagt er det helt gratis  Vi ønsker selvfølgelig ikke at vores familie og venner skal dø, men ønsker at de får den bedst mulige behandling, hvilket vi mener er uden blod. desuden står det i biblen at vi ikke må spise eller få blod. Hvilket også står i jeres. Skal finde hvor det står så kan du selv læse det i din bibel. Ved ikke om jeg forstår dit sidste spørgsmål rigtigt, men ja der er sikkert mange der har prøvet at "være en ny Jesus" Men der er kun en mand der har fulgt 100% hvad der står i biblen. Biblen er skrevet mange år før Jesus blev født Fx det med at han skulle fødes af en jomfru og i byen Nasarat i jerusalem. At han skulle frrådes. Alt samme var snedskrevet i biblen inden jesus blev født, og det var med til at bevis han var den rigtige Jesus Nu er Jesus så ikke født d. 25 december. Du finder ingen steder i biblen hvor der står han er født i december. Julen er en gammel hedensk fest for en solgud. Den har man så lavet om til Jul. Det eneste der står i biblen og Jesus fødselsdag er at han døde den 14 Nissan som 32 ½ år, så regner man et halvt år tilbage falder man ca. i oktober. Så umidelbart er Jesus født i oktober måned. Men dine spørgsmål er meget store, og svære at forklare overordnet, for der vil hele tiden komme nye spørgsmål frem. men håber jeg har forklaret så nogenlunde. Ellers spørg igen 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
03-09-2010 11:20 |
|
MiniBailyAlice - jeg må lige give dig et skulderklap for din åbenhed Du forklarer rigtig flot og stuerent. Ih jeg er så vild med den gule 'min bibelhistoriebog'. Ville gerne have haft et eksemplar hvis ikke det var fordi der stod Jehova istedet for 'Gud'... 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ******* |
|
|
Bonnie: tak det er jeg glad for. Var lidt i tvivl om jeg skulle skrive, for er ikke helt så god til at forklare og min viden er ikke heelt så stor  Men ja bibel historie bogen er rigtig god. Der er lavet en ny, som er lidt mere til børn. Altså når man læser så læser man spørgsmål også. Syntes den er rigtig god. Du kunne evt. fortælle at nogle kalder Gud Jehova eller Jave, men i kalder ham Gud. For historierne er jo rigtig gode 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
03-09-2010 11:39 |
|
MiniBaily - Jo bifalder altid når folk gider give sig tid til at forklare. Især de der blæser på om det de står for anses for en slags tabu.  Har overvejet at få én... Men snakker bare med mine forældre om det - de er nemlig selv JV 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Den Gamle Smed |
|
|
Sikke nogle vilde historier! Mht at JV har deres helt egen bibel må jeg altså sige, at det ikke passer. De har en anden oversættelse, ja, men udgangspunktet er jo de samme tekster på hebraisk og græsk som "vores" bibeloversættelse også kommer fra. JV's bibel har så en svaghed, fordi den er oversat først fra hebraisk og græsk til engelsk og dernæst fra engelsk til dansk. Jeg har læst en del af Ny Testamente på græsk og holdt den op mod forskellige bibeloversættelser på dansk, og ofte syntes jeg faktisk, at JV-oversættelsen var mest nøjagtig. (På trods af det, vil jeg da lige indskyde, at jeg heller ikke bryder mig om at blive opsøgt i mit hjem for at få at vide, at jeg lever mit liv helt forkert og derfor er dømt til fortabelse og elendighed. Det slår mig sjovt nok som en temmelig upassende adfærd)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mini bailey... |
|
|
Jeg har en lidt sjov oplevelse (Eller flere), som du måske vil kommentere på. Jeg har engang arbejdet på hæmatologisk afdeling, som jo som navnet antyder, beskæftiger sig rigtig meget med blod, og herigennem rigtig meget med Leukæmi og endre former for cancer, relateret til blodet. Jeg har flere gange oplevet Jehovads vidner få blod! -Dog var deres stue i den tid blodet blev givet, lukket for besøgende, samt posen med blod og slangen var dækket til med et klæde og hvidt tape, af den grund de ikke ville se blodet rende igennem. Så måske nogen JVér gerne vil benytte lægevidenskaben, når deres liv står på spil ? ...eller hvordan opfatter du det? Når det så er sagt, så har jeg to bekendte der er JVér. De er utrolig søde og flinke, og når vi mødes er det altid rigtig hyggeligt. -I grunden mærker jeg intet til de er JV. Vi har det super godt i hinandens selskab, og det på trods af, at jeg er sådan ganske alm. kristen (Altså sådan en der kun går i kirke til barnedåb og bryllup, holder jul og påske, men så godt som aldrig har bedt en bøn i sit liv ).
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
03-09-2010 14:27 |
|
|
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| blabla |
|
|
Jeg får af og til besøg af to flinke damer fra jehovas vidner. Som Sandie, er jeg også rigtig dårlig til at sige "nej tak", og derfor snakker jeg med dem i stedet for - og det kan da godt være lidt irriterende, når man står der og ikke ved, hvordan man skal få sagt, at man ikke er int. På den anden side er jeg også bevidst om, at jeg jo bare kunne sige nej tak, og de gange, jeg ikke har haft tid, har de også respekteret det (det er ligesom lidt lettere at sige nej tak, når man har en grund). De er søde og rare og jeg har aldrig oplevet nogen ubehageligheder. I bund og grund synes jeg, at det er en meget rarere måde, de udbreder og udøver deres religion på, end den negativitet, man ofte oplever i visse (uden at nævne navne) andre religioner. Jeg ved ikke, om jeg har ret, men jeg vælger at tro, at de negative historier, der er, oftest er et udtryk for et fåtal, og så kan jeg ikke lade være at tænke at... De eksempler kunne have været meget værre indenfor andre religioner! Det eneste, der irriterer mig er, at de har givet mig en eller anden lille gul børnebog, når jeg kan høre på andre, at de har nogle langt mere spændende udgivelser Jeg kan ikke lade være med at tænke på, om de bare vurderede, at min intelligens nok nærmere rakte til en børnebog end til vagttårnet Måske jeg skulle spørge efter dét, næste gang, de kommer forbi... Men Piratos, mon ikke det kan løses med en opringning til menigheden, hvis de generer dig så meget? Der er da ingen grund til at gå og være irriteret, hvis det kan løses så let 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ih altså |
|
|
Bare fordi der er en dør i mit hus, SKAL jeg da ikke åbne, hver gang det ringer på. Bare fordi min telefon ringer, SKAL jeg da ikke besvare hvert evig eneste opkald. Det bestemmer jeg da selv - og behøver vel af den grund ikke flytte ud i "de store svenske skove" (mig og så). Det har da ikke noget at gøre med at være menneskesky, overhovedet ikke. Det har at gøre med, at man selekterer, hvem man har lyst til at se/tale med og hvem ikke.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Amina.... |
|
|
Jeg vil sige ligesom Mor til "frans og Olle" at ja de så ikke er Jv af hjertet. For vi har jo et valg, og det valg træffer vi selv. Der er ikke sådanne "regler" i vores tro. Men det er vores samvittighed der skal fortælle om det er okay eller ikke. Har folk valgt at modtage blod, er det deres samvittighed de så videre skal døje med  Igen ønsker man ikke at være en JV så står det frit for at melde ud og så leve "normalt". Og det ved alle JVér. Så det er jo lidt dumt ikke at melde sig ud inden man laver noget "dumt" Man kan bruge eksemplet på et ægteskab, vil du ikke være i sit ægteslab, så afslutter man det inden man påbegynder et nyt. Det samme med troen, man melder ud og så fester man igennem bagefter. Så bliver man altså ikke udlukket. Men fester du først, bliver udelukket og SÅ melder ud. Ja så er man altså udelukket Og det er noget rigtig dumt .......
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmmmmm.... |
|
|
Kan ikke se noget "dumt" i at vælge livet ved at modtage blod, tror ikke man kan "vælge" dette før man står i situationen og har brug for hjælp. Så det et hvert menneskes menneskeret at vælge ud fra hvad man føler uden, uden at blive fordømt af andre mennesker.. Hvis i tror på Gud, som tilgivende og som kærlighed, og at han tilgivere syndere.. så kan jeg virkelig ikke se problemet, udover de mennesker som proklamere at de taler for denne " GUD". Hvad med dengang det var en dødsynd at spise kød om fredagen...???? Nu må i lige komme ind i kampen... GUD er kærlighed intet andet, det er os mennesker som skal lære at elske andre, så længe de ikke gør andre mennesker ondt.. Religion har flest mennesekliv på samvittigheden, og der blir ikke fred i verden før vi indser dette... Og jeg ved godt at JV er pacifister. Pyyyyyhhhh en smørre!!!!!!  Vh Jeanette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jehova.... |
|
|
Bonnie. Charles Taze Russel var en af grundlæggerne til Watchtower Society,og han var en 33 grader freemason. Undersøg selv på nettet,jeg ved at der er en del falske sider både for og imod,men er man trænet til at skelne så er man nået langt. At Vidnerne så senere og måske efter hans død,omstrukturede Watchtower Society er noget andet. Men han var en af grundlæggerne og gjore det sammen med bla Rutherford. De gik senere hver sin vej. Hvis at du ser på de udgivelser han lavede,og kikker på udsmykningen af de haller hvor JV,s holdt der større møder,vil du se at de er udsmykket med logo,er som er de samme som Freemasons Knights Templar bruger,det tror jeg ikke er et tilfælde,hvad tror du??? C.T.R,s egne kontore ,brevpapir,bøger m.m. var alle udsmykket med symboler fra denne loge. Der er et par stykker her som har brugt udtrykket historier om det jeg kommer med,det er helt fint I har en mening,og til det kan jeg kun sige,prøv at læse mit signatur. Minibailey. Jeg respektere da at du mener at det du er på vej til er det eneste rigtige for dig,men når du ikke engang har hørt (om ham Russel) syntes jeg at du skal undersøge nærmere hvad det er du er på vej til,for jeg tror at det er noget som du senere vil fortryde,hvis ikke at de når at få dig så programeret før,så du bliver en Zombie. Lad ikke det ske. Jeg har måske også udtrykt mig så det kan misforståes,MHT de 32 andre (Jesuser) der har været. De er IKKE kommet EFTER at ham som der er der nogle tror har eksisteret,men kan alle dateres til meget før,og det kan jo være at det gamle testamente er skrevet eller er påbegyndt med disse personer i mente. Nu nævner du selv det med julen er en hedensk fest for solguden,og det er rigtigt,og her skal man nok lægge mærke til at da denne Hr.Jesus blev solgt som værende søn af gud,var det faktisk solguden(son of god-sun god) man henviste til,men det er så dejligt at fange folk og bilde dem ind at her har vi guds søn,og ham slår vi ihjel for så kan vi igennem de næste par tusind år fejre at han genopstod. Som jeg tidliger har skrevet er der nogle JV,er her på estaten,og de er så fanget af deres religion at de er direkte bange for at blive konfronteret med den modsatte mening. De render til møder 3 gange om ugen, mindst en dag om ugen er de udefor at finde nye ofre,og om aftenen sidder de og studere som de kalder det. Jeg kunne godt tænke mig at vide hvordan at de kan tilbringe så meget af deres liv,på at studere,hvordan at de skal komme i himlen når der er døde. Du kommer aldrig i himlen Rene siger de til mig,og mit svar er nej det ved jeg godt,men hvad skal jeg også der jeg kender jo ikke nogen. Vagtårnet skriver en masse vås om hvordan at vidnerne skal forholde sig til ikke vidner,og de må bla ikke socialisere med dem som ikke tror.Skrevet i Organization 1972 side 172. De skriver direkte at de er forbudt at tænke selvstændigt. Skrevet i vagtårnet 15. Januar 1983 side 27 Jeg lægger en side på hvor der er et par frie Ebøger,de er på engelsk,men især den om Watchtower-Mason er meget interesant,og der er temmelig meget om ham Russel du ved. Minibailey jeg ved at du kun ønsker at blive et godt menneske,og det tror jeg at du allerede er,så du behøver ikke at melde dig ind i nogen form for kirke eller lign for at komme i himlen,du vil stadig komme der,du vil bare ikke møde mig. Men hvad jeg inderligt vil bede dig om er at søge så meget uafhængigt info om religioner,og selvfølgelig især JV,find aalt hvad du kan og husk endelig på at sotere for som tidligere skrevet er der en masse falske både for og imod. Find dem som dine trosfæller IKKE anbefaler,så er du på rette vej. Forresten har du misforstået når jeg skriver om de ældre,det jeg mente var at når nogle medlemmer henvender sig til de ældre som de jo skal iflg JV,s love,og her er eksemplet hvor unge og børn er blevet misbrugt af familie medlemmer,så er det op til de ældre om de vil politi anmelde,eller om den anklagede bare skal side ned bagved i et stykke tid,når så vedkomne har sagt at han fortryder så er han inde i folden igen,det er MEGET sjældent at noget har ført til en anmeldese,og det mener jeg er forkert. Jeg har ikke tid til at skrive mere nu,men jeg har fundet en del om pædofile inden for JV som jeg vil skrive om senere,og MHT det så er det jo IKKE kun JV,men så godt som ALLE religioner hvor toppen af ledelsen jo alt for ofte viser sig at være tilbedere af Satanismen,tro det eller lad være men bare undersøg Mormon bevægelsen i Utah,som forøvrigt har nogle link til JV. http:/www.zimbio.com/Zionism/articles/ SME726JGDGi/JEHOVAH+WITNESS+SATANIC+ CULT
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmmmmm |
|
|
en rettelse jv tror ikke på at de kommer i himlen , kun den udvalgte skare på 144000 der skal regere sammen med gud alle andre skal på i et paradis på jorden. nu er jeg selv tidligere jehovas vidner og jeg hadede at forkynde, håbede ved hver dør at der ikke var folk hjemme. gik som regl i forkyndelsen om formiddagen for så var der var der større chancer for at folk ikke var hjemme. for nogle gange var folk flinke andre gange overfusede de en eller råbte og skreg af en. men man kan ikke være Jehovas vidner hvis man ikke forkynder derfor gjorde jeg det. jeg stoppede mit virke (som det så fornemt hedder) fordi at jeg synes at jeg brugte alt min tid på at tro og håbe på noget der var bedre at jeg glemte at nyde det liv jeg allerede havde fået. tænk sig hvis paradiset ikke kom - så har man brugt et helt liv . det eneste liv på at håbe på noget bedre.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| blabla... |
|
|
Jeg må sige, at den hjemmeside, du lægger frem, smed, ville jeg øjeblikkeligt have fravalgt som useriøs, både pga. tonen, men måske mere pga. de påstande, der i mine øjne er håbløst misforståede. Freemasons er mig bekendt en ikke-religiøs bevægelse, så jeg må nok indrømme, at jeg stejler, når jeg ser ordene "satanic" og "occult" så mange gange om det. Det ikke-religiøse i frimurer-bevægelsen skulle, så vidt jeg har forstået, tillade folk at have lige præcis sin egen religion, hvorfor der ikke er noget modstridende i, at omtalte Russel åbenbart var frimurer. og så synes jeg i øvrigt, at det er underligt, at dømme en hel tro, på en, der (iøvrigt er død), som har været med til at starte den op. Skal alle katolikker dømmes fordi nogle præster er pædofile? I mine øjne er det vigtigt, at holde enkeltindivider og troen adskilt mht. den slags.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg syntes.. |
|
|
det er en syg tro.. For år tilbage, var der intet mindre end to i mit lokalområde der begik selvmord pågrund af den hetz Jehovas vidner havde startet imod dem, fordi de meldte sig udad deres meninghed.. Jeg syntes det er grotesk at folk ikke selv kan vælge og børn bliver tvunget i det, de vokser op med det og i starten kan de ikke sige fra og når de så en gang tænker at de hellere vil have en anden tro.. Så falder hammeren og alle vender dem ryggen.. De har været her to gange, den ene gang var vi ikke hjemme og de smed deres blad ind, fair nok.. Den smider vi bare ud.. Men anden gang var jeg hjemme og fik en længere forelæsning om pinelser og lidelser, altså hallo, find da noget mere venligt og behageligt at prædike om når I endelig kommer.. Til vejfest for et par uger siden, snakkede vi om Jehovas vidner, fordi de åbenbart ofte kommer forbi.. Men et sted turde de ikke længere at komme.. En mor var på barsel og ammede sit barn i stuen, pludselig stod to Jehovas vidner midt i hendes stue.. Sikke en frækhed.. Sur blev hun og siden har de ikke vist sig ved deres hus.. Og det at forstå et nej tak kan være svært for dem.. Men når man har brug for at gå rundt og prædike med sin tro, så må der jo være noget galt et sted.. Hvis det var en god tro, var det vel ikke nødvendigt.? Og en ting jeg ikke forstår, hvorfor holder de altid ude ved vejen for så at gå ind til huset, altså for mig er det lige vidt om de parkere midt i min indkørsel eller på vejen..
Krone og Bølge - En selvfølge Hesteklipning tilbydes i Brande og Århus omegn - se mere på præsentation
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jehovas Vidner |
|
|
Jeg er godt nok heller ikke meget for de Jehovaer! Jeg kan huske engang jeg arbejdede i en børnehave, der var en lille pige som sagde til de andre da de havde slået en edderkop ihjel: Det må i ikke for det vil Jehova ikke ha´! Jehova ser det og så bliver han sur på jer! ... (hun var ikke andet end 4-5 år) Det kalder jeg hjernevaskelse! Men jeg ved også at der findes nogle som ikke er ligeså slemme - kender til en der bor sammen med en ikke jehova mand og mener også at hun er med til at holde fødselsdag for hans børn? Og så har hun været dagplejer, så mon ikke hun også holdt fødselsdag og fejrede forskellige højtider med de børn der ikke var Jehovaer??? Og så er der lige det der med blod: Jeg ville aldrig, og jeg mener ALDRIG!!! nægte at lægerne gav mit barn (eller en anden jeg holt af)blod hvis det kunne redde deres liv!!! Så ville jeg være bedøvende lige glad med at kroppen havde bedst af at reperere sig selv!!! Og så lige: Når jeg får besøg af nogle jhv så siger jeg også pænt nej tak men det er godt nok de færeste der godtager det! De skal altid lige prøve en gang til eller fler´! Det var så lige min mening 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jehova |
|
|
Jeg vil bestemt ikke påduttes en tro som jeg ikke vil eller kan stå inde for. Den første og eneste gang jeg fik et besøg, var for en del år siden og den gang havde de minus respekt for både skiltning og holdning. Jeg havde på det tidspunkt en hund der bestemt ikke brød sig om dem som mor her heller ikke brød sig om. Det første skilt om advarsel med hund, så de tilsyneladende ikke, hvilket derefter medførte en frådende hund ved min side da de så kommer og banker på døren og jeg åbner. Dér ville jeg nok have trukket mig tilbage hvis det havde været mig. Dernæst respekterede de ikke at jeg IKKE havde eller ville have den samme tro som dem, og da jeg så nævnte at jeg troede på Darwins teorier om menneskets opståen, var de slet ikke til at slippe af med igen!!! Hvis Jehovas vidner vil frem til den danske befolkning med deres tro og forvente at vi respektere den, så må det dælme også gå den anden vej! Hvis ikke de kan det, så må de holde sig væk og holde den for dem selv, for det er spild af min tid og egentlig også deres. Kommer der nogensinde repræsentanter for Jehova igen, så ryger døren altså i næsen på dem hvis ikke de accepterer mit nej tak!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| igen-igen |
|
|
Katja. Den hjemmeside jeg har lagt på kan bruges til at åbne de 3 E.bøger som der er. Hvis at du læser den jeg omtaler vil du se hvad jeg mener. Freemasons er ikke en bevægelse der er forpligtigt til en bestemt tro,men i deres ritualer er der en masse religiøse undertoner som det er enhver frit at fortolke. MHT det satanistiske islæt i både diverse religioner og forskellige loger,burde du nok selv prøve at efterforske,så kan det være efter at du har soteret igennem et par hundrede sider at du finder ud af hvem der har noget i posen,og hvem der bare skal gøre sig bemærket. Jeg personligt var på det samme stadie som dig for 10 år siden,men havde nogle oplevelser som gjore at jeg måtte undersøge det jeg oplevede nærmere,og jeg kan godt fortælle dig at det åbnede mine øjne på faktisk hele den struktur som vores samfund er bygget op på. Men igen jeg forstår så ganske udmærket din og andres skeptisme,og jeg ser ikke ned på nogen for deres mening,men en ting som desværre er med til at forme samfundet i en dårlig retning,og det er ikke kun diverse religioner,er at folk generalt er for ligegyldige,sålænge at det de ser eller oplever ikke berøre deres liv på nogen måde. Hvis folk istedet for at læne sig tilbage i stolen og stille ind på vild med dans eller lign hjernefortågede underholdning,men istedet brugte bare en smule af deres hverdag til at undersøge på deres egen måde de (nyheder) som vi bliver fodret med igennem den åhh så uafhængige presse,ville flere vågne op og finde ud af hvem og hvad der styrer deres hverdag,uden at de selv opdager at de er manipuleret i en bestemt retning. Hvis at du ser på de forskellige loger på verdens plan vil du se hvor mange af religionernes overhoveder der er at finde i disse åhh så ikke religiøse foreninger. Hvis at du ser på medlemerne,som det er muligt at finde ud af,vil du se hvor mange statsoverhoveder som i pressen står som fjender,men er at finde i samme foreninger,og det er ikke noget tilfælde,men noget som vi alle burde tænke over når de fortæller os hvordan vi skal leve vores liv og hvem der er vores (fjender)?? Jeg anklager ikke dem der er medlem af JV,men jeg beder dem bare om at se lidt på hvad det er,og forøvrigt alle religioner som (fængsler) menigheden så kirken råder over alt deres tid for at de kan forberede sig på at liv i paradis efter dette jordiske liv. Hvad med at leve mens du har livet du er da ikke en dårlig person fordi du måske ikke har en tro,du er først en dårlig person når du bevist gør noget ondt imod andre mennesker eller dyr. Er du en dårlig person hvis at du vælger at modtage blod hvis det er sidste udvej for at redde dit liv,så dine børn ikke skal miste deres mor eller far?? Er du en dårlig person hvis at du har 6 før ægteskabet,jeg mener det ikke,da det jo ikke er sikkert at 2 mennesker passer sammen på det område,og hvorfor så ødelægge hele sit liv med at være i et ægteskab som ikke er lykkeligt??? Andre religioner siger at du ikke må spise gris?? eller oksesteg?? andre siger at du ikke må arbejde om lørdagen,du må heller ikke drikke,var det ikke munkene som genopfandt øllet efter de hedenske vikinger??? Andre igen undertrykker kvinderne,ved Feks kræve at de skal tildække deres ansigter. Jeg føler at hvis en religion uanset om det er JV eller andre bevist indføre regler om hvordan at meningheden skal begå sig uden for kirken,så er det ikke en religion men et åbent fængsel personen har begivet sig ind til. Som sagt har vi nogle JV,er her,de kommer også troligt med deres blade,og jeg lader dem gøre det,men det er sjældent at jeg læser noget i dem,det er en overstået tid. Jeg kan også sagtens forstå at et menneske som er i nød,eller føler sig meget ensom,er et let offer ikke kun for JV,erne,men også andre der stemmer dørklokker.(mormonerne Feks) Jeg tror at de ekstreme religioner har fået rodfæste i lande som USA,eller andre lande som er blevet (civiliseret) på et sent tidspunkt,inclusive Australien. Det er så let for diverse prædikanter at besøge afsides ligende steder som der var mange af på nybygger tiden,og de sad sgu og savnede hjemlandes vemodige sange,og når der så kommer en og inviterer dem til deres møder,uanset hvilken religioner der er tale om,ja så er det jo en dejlig bekvem måde at skabe nye venner på,og det var hvad de gjore,og vupti pludselig var de inde,og kunne ikke kom ud da de så ville miste deres såkaldte venner,så de blev i folden. Bare se på Danmark,det var hovedsagligt på de øde egne i landet at diverse fanatiske indre misions menigheder opstod,så var man blandt venner,og det har vi alle jo brug for,selv hedninge som mig. Tak for iaften den er 22 her hos mig.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| forstår ikke.... |
|
|
Hvorfor de overhovedet skal rende folk på dørene.....de kristne render heller ikke folk på dørene med budskabet om gud og bible...og muslimerne render da heller ikke folk på dørene med deres tro. Hvorfor er det lige, at Jehovas Vidner skal rende og trykke dørklokker i bund, for at prøve at kapre flere over til deres tro?? Jeg har fuld respekt for, at vi har forskellig tro. Der er bare ikke nogen som skal komme og ringe på min dør for at prakke mig deres på. Man må sætte et klistermærke op med nej tak til reklamer - så må man vel også sætte et op med nej tak til johovas vidner. De er jo også bare en flok reklamer som vader rundt og prøver at prakke folk deres små hæfter på. Hvis de absolut mener, at det er så nødvendigt at dele deres budskad ud til hver en hoveddør, så må de nøjes med at smide deres folder i postkassen ligesom alle andre, der gerne vil reklamere for noget. vores hunde har fri adgang til haven døgnet rundt, så hvis nogen finder på at komme herind kommer de som regel hurtigt ud igen 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| *'************ |
|
|
Hvordan kan det være I mener det er hjernevaskelse at vi lærer os børn om en Gud vi 100% tro på lever? Ingen af vores børn bliver slået eller sparket når vi lærer dem om Gud. Vi læser bøger og har dem med til vores møder og stævner. Som skrevet er jeg selv opvokset og har alle dage nydt at være med. Det er et sted vi hygger os og alle er glade. Hvordan kan det være hjernevaske? Og hvorfor er det så ikke hjernevask at fortælle om en julemand, som I VED IKKE FINDES, og fortæller de ikke får gaver hvis de er uartige? Det vil jeg da mener er langt mere hjernevask?! (ikke fordi jeg siger det er) Med hensyn til jul og fødselsdag, hvorfor er det synd vi ikke deltager? Tror I vi går glip af noget? Nej det gør vi ikke. Vi holder da selv børne fester og fester generalt. Tænk på vi har et kæmpe netværk i hele verden og kender mange mennesker. Vores børn hygger sig meget og har rigtig mange venner. Som jeg altid har sagt til folk, hvordan kan jeg savne noget jeg aldrig har prøvet? Jeg syntes personligt jul er træls (har holdt jul en gang) Hader at skulle købe gave på komando. Fordi nu er det Jul og folk skal have gaver. Den jul jeg holdte var bestemt ingen succes. Og gør det aldrig igen. Min mand der altid har holdt jul eller fødselsdag savner det bestemt ikke. Og har nok mere imod jul end jeg selv har. Den gamle smed: skal nok svare, er bare syg idag Men kan bare nævne en ting. Jeg er opvokset (som skrevet) Og ved hvad jeg går ind til. Har jo prøvet begge dele. Og har selv valgt at komme tilbage. Ja jeg ved ikke alting, der er meget og ja jeg lærer hver dag. For eksempel dine spørgsmål lærer jo så også mig noget nyt fordi jeg skal undersøge det 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jul..... |
|
|
Jaaa joooo, den er heller ikke stor i min bog, og har faktisk ej heller noget at gøre med kristendommen. ( Jeg er ikke kristen ). Det er gammelt solhverv som blev flettet ind , for at gøre overgangen til kristendommen" nemmere". ( Har intet med jesus fødselsdag at gøre ). Tror forældre gør hvad som helst for at få deres unger til at være søde , her taler vi arv og miljø, det er det som forældre i generationer har sagt til deres børn i "højtiden". Min familie kalder mig en Nåsåre hver jul, når jeg gladelig hilser folk godt solhverv . VH Jeanette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Selvom man hygger sig som Jehovas vidne, er det jo ikke ensbetydende med, at alle andre i det danske land absolut SKAL påduttes en tro! Jeg har dyb respekt for, at der er flere trossamfund i verden, men så lad det dog være ved det!!! Det virker bare en anelse kultagtigt at opsøge folk på deres hjemmeadresse for at lokke dem ind i en tro! Lad dog folk selv bestemme og selv tage kontakt hvis det endelig SKAL være! Jeg ser mig ikke som kristen, men er medlem af den danske folkekirke af visse grunde, men ikke om jeg tror på det der bliver sagt i kirken! Jeg er og bliver tilhænger af Darwin, så på sin vis er han min Gud. Det er dét der virker mest realistisk for mig og det vil jeg gerne at andre respektere. Jeg går dog ikke så langt så jeg banker på døre for at få folk med i min gruppe der pt består af én, for de må tro hvad de vil og har lyst til. Det handler om respekt for hinanden, men som jeg ser det er det bestemt ikke gensidigt! Jehovas vidner respekterer ikke andre og de bliver ikke selv respekteret pga de er anmasende. Dét er så bare min oplevelse af jehovas vidner
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jehovas |
|
|
Jeg har respekt for andres tro, men har de respekt for min, når de kommer og banker på min dør for at fortælle mig at det jeg tror på er forkert? -NEJ! Selvfølgelig tror man fuldt og fast på sin egen religion, men det giver ikke folk ret til at pege fingre ad andre, og møde op på deres bopæl for at fortælle dem at de tror på noget forkert! Det er respektløshed over for andre mennesker og religioner i mine øjne....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Begavelse, viden og uddannelse |
|
|
- gør forskellen. En overgang kom JV ofte til mig, men de er hver gang blevet afvist med et enkelt nej - det har jeg absolut ikke haft problemer med, da jeg finder stor afsky for deres levemåde og tankegang og frem for alt deres fælles kult. Nøjagtig som jeg gør for andre ekstreme religioner; deres medlemmer forsøger bare ikke at overbevise mig personligt om, at den givne religion er det eneste rigtige. De må kunne læse afskyen i min mimik og mit kropssprog, for de har ikke været her i meget lang tid. Skulle de mod al forventning ikke have accepteret nej, vil de få hele salven fyret af. Selvom det et eller andet sted er uretfærdigt, for de ER hjernevaskede fra år 0. Og MiniBailey spørger, hvorfor det er hjernevask. Det er det, fordi du fra helt lille ikke får en jordisk chance for at lære om de andre muligheder, som livet tilbyder. Skulle du ønske at snuse til livet uden for JV (så du dermed kunne finde ud af, om du havde valgt den rigtige levevej), ved du, at du aldrig kommer tilbage til dit gamle liv, hvis det skulle vise sig, at du har taget fejl. Alene det er vel nok til, at de fleste JV'er (nok ofte JV'er i ungdommen, hvor man udvikles mentalt, og nysgerrigheden på livet osv. er størst) ikke tør undersøge/prøve andre muligheder. Og du skriver i øvrigt, miniBailey: "Og hvorfor er det så ikke hjernevask at fortælle om en julemand, som I VED IKKE FINDES, og fortæller de ikke får gaver hvis de er uartige? Det vil jeg da mener er langt mere hjernevask?! (ikke fordi jeg siger det er)". Der er forskellen altså bare, at de fleste (såkaldte) kristne husker at fortælle deres børn på et eller andet tidspunkt (eller børnene finder selv ud af det), at julemanden ikke findes i virkeligheden. Fortæller I jeres børn, når de bliver lidt større, at Jehova ikke findes i virkeligheden, og at det bare var for sjov? Jeg kunne fortsætte med flere argumenter, men så bliver det et alt for langt indlæg. Jeg har inderste inde ondt af dig, miniBailey - det skal du vide. Tak til den gamle smed for nogle indsigtsfulde og interessante indlæg! Mvh Hanne Ateist
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ************** |
|
|
Hanne nu skriver jeg jo at jeg har været ude og opleve det udenfor. Det tiltrækker godt nok ikke mig. Jo da jeg var teenager, da var jeg misundelig over fol festede osv. Så da jeg var 17, sagde min far at jeg ikke skulle tage med før jeg vidste hvad jeg ville. Hvilket jo passede mit helt fint. Da jeg så selv kunne bestemme var jeg ikke en gang på bytur, nej ikke om jeg gider ned i bylivet. Og ja der var jeg altså 17. 2½ år gik og jeg vendte tilbage, jeg havde set det jeg skulle se. Og jeg fortryder ikke jeg er kommet tilbage. Nej ha du ikke ondt at mig. Det er jo mit valg. Min mor er JV, men det er min far ikke. Så jeg har jo altid haft familie for og imod. Vores børn skal selv tage stilling til om de vil eller ikke. De kan IKKE blive en JV før de ved hvad de går ind til. Og nej vi fortæller da ikke at vores Gud ikke findes, for det tro vi jo på han gør! Så hvorfor i alverden skulle vi sige det? Nu har min mands mor, far og søster været en tur med os til møde og stævne og de er positivt overrasket. Ikke fordi de selv ønsker at blive en del af det. Men alle deres bange ideer om at de ikke måtte se deres søn eller han ville blive mærkelig, det er de nu over. I skal ikke have ondt af vores børn heller, for de vil gerne med til møde. Du kan ikke møde et barn der ikke gider med til møde. Først når de kommer i teenage alderen, hvor man jo udvikler sig meget og ens venner udefra begynder at feste. Men det er jo så også der man skal gøre troen som sin egen. Og det er da helt okay hvis man lige skal et smut ud og opleve det alle I andre snakker om. Jeg har i hvertfald erfaret at jeg vil være JV, for det er helt rigtig for mig. Der høre jeg hjemme. Det er min familie og jeg elsker at komme til møde og stævne. Jeg har så mange venner, men derfor har jeg også venner som ikke er JV. Men nej vil ikke undvære min tro, det giver mig ro og svar på mange ting. Vil også med god samvittighed lære min datter om biblen og tage hende med til møde osv, når hun så bliver gammel nok, ja så har hun helt sikkert ret til selv at vælge hvilken retning hun vil gå. Og det SKAL være hende valg. Jeg ønsker ikke hun vælger det på grund af mig, men fordi det er hendes VALG  Vi er altså slet slet ikke så slemme, og vi har allesammen valgt det selv, og kan stadig vælge.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nå da da .... |
|
|
Mini. Hvad forskel er der at tro på julemanden eller gud,enhver med sund fornuft og sund opvækst ved at ingen af dem eksisterer,eller har eksisteret. I JV,s tro skabte gud verden ,var det ikke for omkring 7ooo år siden??eller deromkring?? De benægter at der har været noget før,og vil ikke høre om Feks Darwin,s teorier,eller andre teorier om hvordan at vi opstod som det menneske vi er i dag her på kloden. Et side spring,er der forøvrigt nogen der ved at man har fundet forsteninger af dyr der er omkring 1 million år gamle,med tegn på at de er blevet skudt med en form for gevær?? Den med at du ikke kan savne noget du aldrig har prøvet,viser jo bare at du dels ikke kender til verden udenfor,og at du er blevet holdt mere eller mindre fanget af en religion,især under din opvækst. Det som du siger at du har (oplevet) udenfor er jo en forudindtaget illusion du har oplevet. Du har måske prøvet at være udenfor,men havde ingen venner der,da du måske ikke vidste hvordan at du kunne skabe kontakt uden at skulle henvise til biblen. Ikke for at genere dig,men du har jo i din verden altid fået at vide at dig og den øvrige menighed alene ved hvad der vil ske til dommedag,og hvis ikke at du er i JV, er der kun helvede tilbage for dig,så du gør en god gerning ved at gå ud og (redde) de stakkels uvidne mennesker. Hvis ikke at vi skal bruge ordet hjernevasket,som måske kan virke anstødene på nogle,mon så ikke at ordet manipuleret er det rigtige. Vi er sikkert alle mere eller mindre manipuleret ,det kan være af pressen,TV,Radio,vores arbejdsgiver,universiterne,osv.osv. Men der er ingen instanser der kan manipulere bedre end diverse fanatiske religioner,Jv,er, muslimer,Judismen,Katolismen,indre mission,osv.osv. De har alle det tilfæles at de fortæller meningheden at de er frie til at tro hvad de vil,men denne her er den eneste rigtigte og hvis at i forlader os,er det sket med jer. Altså er frygt,trusler om at miste venner,usikkerhed,m.m. det som holder på flokken. De er bange for at tage den udfordring op som det er at komme ud fra den varme stue til en isne kulde,de er bange for at tage en ny overfrakke på. Hvad vil der ske med mig. Hvad vil mine venner tænke om mig. Hvad hvis at jeg ikke kan finde nye venner. Hvad vil min familie sige,vil de udstøde mig. Det er hvad man kalder et frit? valg,du kan da bare forlade os,men husk på at du selv skal tage konsekvenserne. Religionerne er opfundet for at kunne kontrolere os,og intet andet.De er solgt som noget godt,og den menige mand,kvinde i menigheden,aner ikke en dyt om hvad toppen foretager sig,da de simpelthen ikke fortæller det. Lige som regeringerne,de påberåber sig også altid at der er stats hemmeligheder?? Det som vi fejre som jul er som Elvira siger solhvervs fest. Og det har man gjort siden oldtiden både her og i mellemøsten. Er det ikke den 21 dec at dagen er længst,og fra den 22 dec bliver de kortere,det er en fest for solguden,og IKKE sun of god,Jesus) som man meget belejligt opfandt til formålet,lige som jeg tidligere har skrevet med de 32 andre med samme baggrunds historie.Og det er IKKE kun i den kristne tro at de opstod,det var i andre religioner bla i Hinduismen,Budismen,og mfl. Hvad der anstøder mig i det du skriver Mini,er at alle frit kan vælge,det passer jo ikke,og du ved det ganske sikkert. Det er en frivillig tvang,og grunden til at de (vælger) at blive i folden er som jeg skriver usikkeheden over for det udenfor,så i min verden er det tvang. Hvorfor skal I absolut ud flere gange om ugen og banke på dørene hos folk?? Hvad sker der hvis at I ikke kommer til møderne i en periode,Feks lad os bare sige i 4 uger?? Lad være med at sige at der sker ikke noget,for jeg ved at de ældre vil møde op og fortælle dig hvor skabet skal stå,og at du er på vej ud på et skråplan,og du risikere at havne i helvede,hos dem som ikke er troende. Hvordan tror du egentlig at det påvirker børn,når de gang på gang bliver taget med til diverse møder?? Du fortæller at forældrene fortæller dem,ligesom din far gjore til dig,at (du må selv bestemme hvad du vil) Jeg er sikker på at de også fortæller at hvis de fravælger er der ikke nogen god fremtid for dem,en venneløs fremtid,en usikker fremtid osv. Jeg kan fortælle dig at et barn som får det valg,vil i langt de fleste tilfælde sige at jeg vil da gerne blive hos jer. Det er da klart,man stiller barnet over for et psykisk ultimatum,om enten at forlade,her kommer usikkerheden så ind,eller at forlade og derved FORRÅDE sine forældre,altså skuffe deres forældre. Det er stadig et barn eller meget ungt menneske vi taler om,og de vil ikke skuffe mor og far,og vi har jo været med altid osv. De kender ikke til verden udenfor JV,eller for den sags skyld andre religioner,de er for at sige det på godt dansk,ude på herrens mark??? Frivillig tvang over for en svag person som ikke selv kan se at personen er svag,men kun ønsker at leve i fred med sin omgangs kreds,læs menigheden. Jeg ønsker ikke at hun vælger det på grund af mig skriver du om din datter,ja så tror du selv på det,tror du selv på at hun når den tid kommer og hun ikke har set andet,og hun ikke har fået lov til at socialisere med andre børn som fejre jul og fødelsdage,m.m Tror du virkelig på at dt er et FRIT valg du stille hende??? I min verden er det et frit valg,med klar undertone om hvad der sker hvis at hun siger fra. For pokker kan du ikke se at et barn der jævnligt er blevet slæbt med til religiøse møder,tror at det er den rigtige verden og det er de andre der er forkert på den. Stået med far og mor ved hånden,når diverse døre er knaldet i for snuden af dem,er det en sund opvækst for et lille uskyldigt væsen??,ikke i min verden. Men det er en god måde at manipulerer et barn til at tro at de andre er nogle væmmelige karle og det er barnets mision her på jorden at fortælle dem det,så de kan blive reddet?? Jeg skriver alt dette for at du måske ad den vej kan for et syn på sagen fra en anden vinkel,IKKE for at du skal forlade din menighed,for du vil være meget usikker udenfor,men måske er det på tide at du begynder at tænke uden for den lille kreds og begynder at sammenligne med de 2 verdner. Undskyld som sædvanligt blev det for langt,men jeg har svært ved at stoppe når jeg først begynder.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ******************** |
|
|
Haha det er helt i orden  Men nej jeg kan virkelig ikke se hvad du mener, jo nogle ting. Lige den der med at skuffe sine forældre. Den kan jeg godt følge dig i. Men det er det jo med alt i vores liv, skole, arbejde i det hele taget vore liv. Men hvis man har ordentlige forældre skuffer man dem ikke!!! Nu skriver du vi ikke har noget netværk udenfor. Det er langt fra rigtigt. Alle mine heste veninder har ALTID været udefra. Min bedsteveninde, min bedste ven, min mands familie. Alle mine skolekammerater gennem tiden, heste veninder gennem tiden... ja dem alle er jeg da stadig venner med. Tilbringer langt mere tid sammen med min veninde en de andre i vores menighed.. Syntes godt man kan høre at du har læst en del om nettet, men det jo ikke sandheden. Men vi kan sikkert mod agumenter for og i mod hele tiden. Respekter din mening, men sandheden er noget helt andet. For ingen af os føler det påduttet. Det er kærligheden til vores tro der gør vi kommer ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mennesker som |
|
|
Kun ser verden i sort og hvidt mangler alle livet farver. Alt fantisme er farligt.. det skaber snevertsynede mennesker som ikke kan se andre.. Thats All!!!! VH Jeanette PS... Må Jv godt gifte sig uden for troen??? Eller skal den anden part omvendes?? Bare et spørgsmål, har aldrig oplevet det før??? Hva så er det så, på rådhuset eller???
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
Lobbe (Iris) |
05-09-2010 11:08 |
|
MiniBailey du skriver "Og hvorfor er det så ikke hjernevask at fortælle om en julemand, som I VED IKKE FINDES, og fortæller de ikke får gaver hvis de er uartige? Det vil jeg da mener er langt mere hjernevask?! (ikke fordi jeg siger det er)" Interessant at du skriver at det skulle være langt mere hjernevask. JEG VED, at ligeså meget som julemanden ikke findes, ligeså meget findes Jehova/Gud heller ikke. For det er jo mit verdensbillede - ligesom DU VED at Jehova findes, i dit verdensbillede  Derimod vil jeg mene, at det er langt mere 'uskyldigt' at have en barnlig tro på at en myte som julemanden eksisterer. Det bliver ikke dyrket på samme måde, og tilværelsen bliver ikke indrettet efter julemandens bibel (?). Jeg vil faktisk gå så langt, som til at påstå at de to ting slet ikke kan sammenlignes, når man snakker hjernevask. Men igen, sådan ser vi jo vidt forskelligt på det - og heldigvis for det Ellers ville der jo aldrig være nogle spændende debatter.
"If you can´t convince 'em, confuse 'em" Hvil i fred, min vidunderlige Mikkel! Jeg vil aldrig glemme dig.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Min mening |
|
|
Jeg starter med at erkende at jeg ikke har läst alle indläggende. Jeg har bestemt ikke noget imod at folk har en anden tro. Og jeg har til dels respekt for at de stakkels JV`ere SKAL ud og forkynde et vist antal gange om ugen. Tror det er 3 gange de skal ud. Men min respekt for en religion forsvinder når de står foran dören og skubber deres börn frem som om de er tiggere. Og så er JV jo en religion der udstödder folk når de ikke vil deltage längere. At de gör det er en ting, men at de beder den "udstödtes" familie om heller ikke at de dem er forkastligt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej med mig! |
|
|
Nu synes jeg lige, at jeg vil give mit besyv med. Interessant læsning, med masser af dejlige holdninger -nogle mere velargumenterende end andre, men ikke destomindre er der tanker bag. Vi havde jævnligt besøg af dem dengang jeg var lille og min mor tog altid imod bladene. Egentligt anede jeg ikke hvad det var for mennesker, var mor ikke hjemme tog jeg bare imod bladene til hende og gav hende dem når hun kom hjem. Har da læst i dem, men fandt dem aldrig interessant. Fik også en gul bibel af dem, der regnede jeg ud at det var noget religiøst noget  Personligt er jeg ikke så vild med deres religion, da jeg mener at tro er en privatsag som man ikke skal reklamere med. EEN ting er at udfykde trosretningsfeltet på Facebook, noget andet er at forkynde Jeg er da vokset op med religiøs mormor og lettere troende mor, og troede selv som lille. Blev ateist da jeg var 12, men blev konfirmeret for "det gør man bare" i min familie. I dag er jeg troende, men ikke på Gud. Derimod blev jeg tiltrukket af de Nordiske Guder, som jeg egentligt altid har ønsket at tro på. Jeg opdagede at det kunne man godt og en dag tog jeg mod til "at springe ud" og kalder nu mig selv asetroende. Næste trin er at melde sig ud af folkekirken og ind i Asetroen. Og hvad betyder det så for mig? Ikke andet end at jeg kommer til at gå til Blót, at jeg nu og da ofrer en dåsebajer til guderne og eller, nej ikke det store. Det jeg især er vild med, er at der ikke er de store, vilde regler. Blot nogle få guidelines, og det er op til dig selv om du overholder dem eller ej. Blandt andet skal du vise respekt for dyr og mennesker og hjælpe hvor du kan. Så egentligt ikke mere end god opførsel og det at være et almindeligt godt menneske! Du behøver ikke ofre, du behøver ikke gå til Blót og troen er "ikke missionerende" og temmelig fredelig. JEG har i hvert fald ikke hørt om asetroende der er gået amok fordi folk ikke ville omvende sig til lide "afguddyrkelse"
Mvh. Charlotte "Holopainen" Berwald <3
!! Nightwish !! (: berwald.skysite.dk :)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ************** |
|
|
Elvira: ja man må gerne gift sig med en udefra. Man bliver selvfølgelig opfordret til at gifte sig med en inden for, men igen vi har altså vores egene valg og meninger. Ja så forgår det på rådhuset. Min far er ikke Jv og min mand er det heller ikke. Der er ingen der tvinger dem med eller bestemmer de skal være Jv. Igen man kan altså ikke tvinges for det skal være af hjertet man vælger ikke af tvang. Min far har været med on og off hele min barndom, og tror aldrig han vælger at blive JV. Lobbe: ja det er nok 2 meget forskellige ting. Pointen er den vi begge "bilder" vores børn noget ind. Forskellen er I ved det ikke er sandt og Vi er sikker på det er sandt. Så I vores hovedet lyver vi jo ikke, men oplære dem efter noget vi selv tror på. Hvilket jeg ikke kan se er forkert. Jeg ønsker det bestemt det bedste for min datter, og det mener jeg min tro er. Skallstrop: Der er ingen regler hvor tit man forkynder. Nogle gør det i 1 time andre gør det 25 timer. Ingen ved hvor mange timer hver enkelt person går ud. Og nej man bliver ikke bare udstødt sådan uden videre. Man får utallige chancer inden de3t sker. Man har jo selv valgt man vil ind ordne sig efter nogle få ting. Og man har sin fulde ret til at melde ud at man ikke vil mere. Men man bør jo melde ud før man laver noget som ikke er inden for vores tro. Har du meldt ud vil du ALDRIG bliver udelukket. Så har du valgt du vil leve anderledes....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jehova???? |
|
|
Mini Jeg kunne godt tænke mig at vide hvad der sker hvis at et medlem ikke møder op i rigssalen i lad os sige 4 uger. Jeg vil også gerne vide hvad der sker hvis at et medlem ikke har tid eller gider rende rundt og forkynde jeres idiologi. Jeg har en fætter i DK,som er medlem,han var direkte skyld i at en person som hjalp ham frem i det arbejde som han ønskede (at underholde ved sang)denne persons datter fik min forbanede fætter ind i kulten,og da hun ville ud igen var hun forfulgt,og det resulterede i hendes selvmord. Det var på forsiden af alle aviser,da min fætters kolega var meget kendt på det tidspunkt. Min fætter røg heldigvis ud i kulden efter det,og pigens far,en kendt komiker er siden død. Denne (kære) fætter ville ikke engang deltage i hans egens mors begravelse,da det foregik i en almindelig kirke,og som han sagde jeg kan ikke betræde det hus?? Mini er det noget som du finder er iorden,er det noget som der står i biblen,at man skal jage alle der ikke tror eller falder fra?? Står det i biblen at man ikke kan komme i andre kirker end den man tilhøre??? Mini Kan du forsvare det jeg lige har skrevet??? Føler du at det er iorden?? Jeg gør ikke.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ************* |
|
|
Nej det kan jeg ikke forsvare, og det vil jeg godt nok heller. Der efter vil jeg så høre om du nu også er sikker på det er JV det er sket hos og ikke en helt anden tro? Hvis det var i aviserne, kan du evt finde et link. læser meget gerne den påstand. Hvis vi ikke kommer til møderne? Ja hva så?? Hvad skulle der ske? Ingenting, bliver mødte med smil og et goddag dejligt at se dig. Det er sket maaange gange for mig. Det kan være sygdom, træt, lektier osv osv. Det er jo kun mig om min samvittighed der kan fortælle om det er okay jeg bliver væk, det er der da ingen andre der kan fortælle mig. Min mand har vel ikke været med tjaa 5 uger måske mere. Men det må han jo selv om. Det er hans valg. Og med hensyn til at komme i en anden kirke, ja det er hver enkelt person der vælger om man vil det. Der er ingen regl om dette. Igen ens egen samvittighed der skal vælge om man syntes det er okay eller ikke. Jeg kender ingen (tror jeg) der ikke vil deltage i begravelse eller bryllup i en kirke. Og går da også gene ind og ser de flotte kirker rundt omkring i verden. Det ser jeg intet problem i...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mini..... |
|
|
Om jeg er sikker på at det var hos JV det skete,ja selvfølgelig er jeg da det,ellers skriver jeg det ikke. Det er IKKE nogen påstand,men en klar facts. Det sjove ?? ved det er at jeg selv kendte denne pige tilbage til sidst i 60,erne,så det er mange år siden. Hendes forældre havde sommerhus på Falster,og jeg kom er del i deres hjem da de boede i Hillerød. At min fætter så siden nød stor hjælp af hendes far,for at han kunne møve sig ind i underholdnings industrien er et tilfælde. Jeg havde ingen forbindelse til dem fra cirka 1970,og vi var kun venner. Hendes far var skuespilleren Kaj Løvring,men det er før din tid. Jeg kan ikke linke til nogen avis der skrev om det,men jeg kan huske at jeg læste det,og siden fik at vide hvem der havde været skyld i det,og fik også bekræftet af min fætter før jeg rejste hertil at han var smidt ud af kredsen omkring Kaj Løvring. Men lad dem nu hvile i fred som man siger,men bagrunden for det skete er og bliver Jehovas Vidner. Min fætter brugte navnet Freddy Jonas og du skal ikke hilse ham hvis at du ser ham.Man kan sige at han er frastødt af mig. MHT om man kan komme i andre kirker,er op til personens egen samvitighed skriver du,du bruger ordet samvittighed??? Skal man have dårlig eller idet hele taget have samvittighed hvis at man kommer i nogen form for kirke man ikke er medlemm af??? Hvad er det for noget vås. Du skriver at efter jeres hoveder er det sandt hvad i tror på,og det er julemanden så ikke,så i kan med rolig samvittighed fortælle jeres børn at det som I tror på er den eneste sandhed. Da mine forældre fortalte mig at alting var dårligt i det gamle Rusland USSR,troede jeg på dem,og da de fortalte mig at alt var godt og lykkeligt i USA troede jeg på dem,jeg var kun et barn,og hvad mine forældre fortalte var det eneste rigtige. Jeg har siden selv dannet min egen mening,og den er idag ikke den samme som mine forældres,men det har kostet mig en kamp,og det var tilfældigt at jeg kom til at få de oplysninger som åbnede mine øjne,og jeg ændrede mit syn på det jeg hidtil havde troet var sandheden. Det tog mig indtil at jeg fyldte 50,at finde ud af det. Hvorfor?? jo fordi jeg var manipuleret ind i en tro om hvordan verden så ud med mine forældrs øjne,og de troede selv på det.Da jeg siden begyndte at sige hvad jeg idag mente der var sandheden var himmel og jord i bevægelse,og det var ikke morsomt. Hvorfor skriver jeg dette,jo fordi at du skal tænke på hvad det er for en frihed til at vælge du giver dine børn,det er nemlig friheden til at vælge det rigtige,og det er det som DU mener, ALT andet vil være det modsatte,og det er DET DU fortæller dine børn. Hvorfor må JV,s og for den sags skyld også Katolikernes børn ikke modtage den undervisning i religion som folkeskolen giver??? Hvorfor må de ikke få indblik i andre religioner men skal kun høre på hvad deres forældre tror på,hvorfor. Jeg tror ikke på at hvis en JV,er ikke kommer i rigssalen i flere uger så bliver de bare hilst velkommen hvis de en dag skulle møde op,det er ikke det jeg har hørt. En af dem som har et firma her hvor jeg også har mit,er gift med en dansk pige og har boet i Århus i et par år,jeg har spurgt dem de samme spørgsmål som jeg giver dig her,og begge fortæller at de ældre vil møde op for at se hvordan man har det,og for at bede dem om at komme noget mere i salen,og de kan også godt være lidt truende,såå jeg ved sgu ikke hvad jeg skal tro??? Og en anden ting er lad dog børn være børn,altså lad dem høre på hvad skolen kan fortælle om religioner,måske kan de endda give et input som de har hørt forældrene sige. Lad dem komme til alle de børne fødselsdage de vil,og lad dem selv holde deres med alle deres venner. Nu vil du måske sige,jamen de må da også godt selv vælge?? Jamen kan du ikke forstå at det de vælger er det som de har fået fortalt de skal vælge?? Lad være med at sætte dem i en stress situation som det er at tage dem med når i skal ud og forsøge at få nogle nye medlemmer. Hvis at børnene føler sig utrykke og måske begynder at græde fordi at der er nogle som bruger et lidt hårdt sprog over for jer,så er det JER som sætter børnene i den situation,og det er JER som forældre der skal undgå at give børnene denne grimme oplevelse som det er når far og mor bliver skældt ud af fremmede som de endda prøver at frelse. Det kan ALDRIG være den I ringer på hos ansvar at i bruger jeres børn som skjold,fordi at I udmærket godt er klar over hvad man kan risikere ved at stemme dørklokker hos vildt fremmede. Til slut lad være med at lade det gå ud over børnene,ved at tage dem med jeg,det kan da godt være at du nu siger,jamen de vil selv. Ja gu vil de da selv,de vil jo gerne være flinke ved mor og far,og gøre som der bliver sagt. Det er her at forældre ansvaret kommer ind,og som sagt,er det jeres eget ansvar når I udsætter børn for utaknemmelige ofre. Lad dog ungerne tage til en eller ande børne fødselsdag imens at i render rundt og prædker.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jehovas Vidner! |
|
|
Af alle de ubegavede tråde der har været på HN, er denne godt nok ved at være tæt på at rende med førstepræmien... Hvor mange af jer kære skribenter har overhovedet sat jer bare en smule ind i den "kult" i opponerer så stærkt imod? For ikke at tale om hvor det liv i så kraftigt anbefaler som eneste rigtige alternativ? Ikke alle mennesker drømmer om det "frie liv" uden regler, uden ansvar og uden retningslinjer - et liv uden en Gud, uden en dybere mening, uden håb - og sådan som verden ser ud idag må man indrømme at langt fra alle der HAR det liv, forstår at forvalte det. Jehovas Vidner er underlagt regler og retningslinjer. Det samme er medlemmer af samtlige religioner på verdensplan - inklusive protestanter af den danske folkekirke. Forskellen er kun at Jehovas vidner tager reglerne seriøst og efterlever dem af bedste evne. Jeg har idag overværet min nieces barnedåb. En helt normal barnedåb som tusinde andre, i en helt normal protestantisk kirke. Hvor mange af jer debatører har deltaget i den slags "traditionelle" kirkelige handlinger? Hvor mange forstod handlingen? Hvor mange hørte overhovedet efter præstens ord? Ikke mange vil jeg gætte på... Jehovas vidner manipulerer deres børn til at acceptere Gud Jehova! Hvad gør kristne? Jehovas Vidner døbes når de er 18+ år, når de er parat til selv at tage stilling. Jeg har idag overværet dåben af et SPÆDBARN!!! Barnets Mormor svarede ja til SPÆDBARNETS accept af Gud og forsagelsen af Djævlen. Forståeligt nok aner SPÆDBARNET selvfølgelig ikke en skid af hvad der foregår, da det jo i sagens natur er et SPÆDBARN!!! Derfor skal barnet jo selvfølgelig konfirmeres omkring 13-14 års alderen. Fordi i den alder er barnet jo selvfølgelig gammelt nok til at tage en selvstændig beslutning omkring et så vigtigt emne som religiøst tilhørsforhold - og hvis ikke, så kan det sgu da være ligemeget, for folk er jo alligevel ligeglade... Er det dét alternativ i anbefaler?  P.S. Inden i udgyder jeres galde over stakkels hjernevaskede MiniBailey, vil i så ikke nok bare FORSØGE at læse hendes indlæg?
Women don´t want to hear a mans opinion, they want to hear their own, but spoken in a deeper voice!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Den gamle smed |
|
|
Hvorfor dasker du op med sådan en historie om JV og beder Minibaily om at forklare og forsvare? Jeg tvivler ikke på, at din historie er sand, men hvorfor skal en hel tro rakkes ned, fordi du har en kedelig historie? Der findes brådne kar alle vegne og inden for alle trosretninger. Og når du skriver, at JV ikke må modtage religionsundervisning, så har du tydeligvis ikke gjort dit hjemmearbejde ordentligt. For jeg havde hele 4 stk JV piger i religion sidste år, som alle også tog folkeskolens afgangsprøve i faget. Der var ingen af dem, der var bedt fritaget for undervisningen. Så fordi DU kender til nogen, der ikke må, så lad være med at skrive at det gælder samtlige. Og nej, jeg er ikke medlem af JV. Jeg er en ganske gennemsnitlig protestantisk tvivler, der dog gerne deltager i gudstjenester og får syndsforladelse.
Venlig hilsen
M
Hestetrailer udlejes (7000 Fredericia) - se mere på min præsentation
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
05-09-2010 17:31 |
|
Den Gamle Smed - Tror du vitterligt selv på alt hvad du skriver? At seriøst det er den pureste sandhed? Alt det du skriver i tråden her?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hold da op |
|
|
Moekkvi du har så meget ret, jeg sad selv til en dåb her i starten af august og fik det helt sært omkring at de voksne står og siger ja til noget, som kan være noget stort for barnet, det er da ikke helt fair. Jeg synes ikke at jehovas vidner er værre end indre mission, pinse kirken, katolikker muslimmer .. .alle tros retninger som faktisk følger "Reglerne " i ders religion. Og det skal de da have lov til, hvorfor skal de stå og forsvare det de gør ? Det er en tro, og ja de fleste religioner er sq sære og har sære regler, katolik, du må ikke få abort, beskytte dig selv, så enten ingen @!#$ eller få en masse unger. ( kender en katolsk dansk familie, og de er oppe på 8 unger) Nogle religioner må man ikke spise gris, andre må man ikke være homoseksuel, og så videre ... Men det er da deres sag. Og så længe de respektere mit nej tak jeg er ikke interesseret, såå må de gøre lidt hvad de vil
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ******************* |
|
|
Den gamle smed: jeg syntes altså du drejer mine ord til hvad du har lyst til. Når jeg skriver samvittighed, ja så mener jeg samvittighed. Vi har ikke de store regler. De er ikke fuldstændige urimelige. Nogle ser julekaldener andre mener ikke det er okay. Nogle syntes ikke om at spise okay at spise flæskesteg juleaften andre syntes det er helt fint. Nogle ser ikke pokemon andre gør ikke. Ingen dunker en i hovedet fordi man har en anden mening. Hvis du dybt i dit hjerte mener det er forkert at se julekaldender, så er det du gør. Mener en anden det er helt okay at se julekaldener, så gør den person det. Hvis vores samvittighed siger det er okay, så er det okay !!! Ang møder, hvorfor i alverden skulle jeg lyve om det? Klokken er nu 19.26, og jeg burde være til møde nu her mellem 18-20.00, men det er jeg ikke. Grunden: vi havde gæster og jeg er forkølet. Så står der altså ingen og banker på og beder om en forklaring. Hvis der går meget længe, ja så kan de komme forbi og høre. Men det er altså langt fra for at banke en i hovedet. Vi har allesammen problemer at tumle ned, og rart når der er nogle mennesker der tager sig tid til at lytte og hjælpe. Jeg har kun 1 gang prøvet de kom, og det var jeg rigtig glad for, for jeg var rigtig ked og trængte til at snakke med nogle... Og jo nu du uddyber den historie lidt mere, så kan jeg godt nikke genkende til det. Men ja det er en historie helt tilbage i 60érne. Som blev blæst op igen for et par år siden. Er ikke helt inde i selve historien, men det var noget med at faren voldtog sin datter ikke? Jeg er sikker på ingen JV prøvede at tie den historie. Om han er Jv eller ikke skal det meldes. Men hvorfor skulle der ikke kunne ske sådanne ting inden for vores tro? Det sker alle steder og desvære også tilfælde hos os. Men medierne bringer kun dårlige historier frem, for at give os et dårligt ry. Kigger du nogen side på de alle de gode ting?? Ang religion ja det er rigtigt at vi engang ikke deltog i religion, men det gør man idag. Fordi det i da er baseret på alle religioner, for at få en viden herom. Og ja det deltager børn i idag. Men kan altså heller ikke se hvorfor du kan se det er forkert at vi oplære vores børn sådan. Hvordan i alverden skal man så opdrage børn? Man vil da i ALLE hjem opdrage efter noget bestem alt efter familie, tro, karriere, holdninger osv. Det kan man da ikke komme uden om. Og forhåbentlig gør alle det i den bedste mening, det kan jeg ikke se noget forkert i. Om man opdrager efter kristendommen, muslim, eller protostant. så kunne jeg godt tænke mig at vide om hvorfor i alverden vi skulle lade vores børn være hjemme? Altså så burde alle andres børn da heller ikke holde jul, fødselsdag eller noget før de selv ved hvad det er og kan bestemme selv. det da nøjagtig det samme vi gør. Vi tager til møder for det elsker vi. I holder jul for det elsker i. Kan du ikke godt se det er helt hen i vejret det du skriver, at vi ikke må have vores børn med en af den grund at vi har valgt en anden tro en alle andre almindelige mennesker. Men det er okay at drage sin børn med i kristendommen fordi det gør alle andre. Så sådan er det bare???!!!! Syntes dine spørgsmål er begyndt at gå mere over i du bare vil diskuter eller have ret. Du godkender ikke noget det jeg skriver, men diskuter videre. Jeg kan stå indefor at jeg selv har valgt og vi kun ønsker vores børn det godt OG de selv må vælge, ligesom alle andre børn i verden.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Børnefødselsdage.. |
|
|
I min datters gamle klasse, var der en dreng der var Jehovas Vidner. Han måtte ikke komme med til børne-fødselsdage.. En anden drengs mor fortalte så, at en dag hendes søn havde fødselsdag, havde de inviteret hele klassen, og hun kom for at hente dem da de havde fri for så gik de over til hende og sønnen. Men da hun gik med alle de andre børn, sad ham der var JV alene tilbage og græd, han ville så gerne med men måtte ikke... 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Starbits... |
|
|
- og med din lille sørgelige anekdote vil du sige at...??? 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hver sin tro... |
|
|
... hvad anre tror eller ikke tror kan ikke genere mig. Problemet er ikke den enkelte der tror og som har glæde af sin tro - problemet inden for ALLE trosretninger er fanatikerne (og de ER der jo i langt de fleste trosretninger). Det er DEM der giver de andre et dårligt navn - det er dem der i yderste tilfælde kan være farlige eller blot til gene for andre. Men folk der tror og har glæde ved deres tro - de kan da ikke genere mig!
£isbeth & Baloo Happiness can be found even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light. (Albus Dumbledore)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg tror nu nok |
|
|
Hvis i lyttede til hvad de rent faktisk vil gøre for jer, ville i blive klogere. Det er menneske kærlige mennesker der vil jer det allerbedste. Jeg er meget troende, men ikke deres tro, og jeg nærer en meget dyb respekt for dem og deres vilje til at frelse os fra vores selvgode adfærd. Jeg har faktisk læst deres blade i 5 år nu, uden at skifte trosretning, og jeg finder det meget samfundsrelateret det de skriver om. Min voksne datter er faktisk glad for de kommer hos hende, for hun fik ændret holdning under en diskution med nogle af dem, fordi de sagde roligt at de skam ikke ville omvende hende, men meget gerne snakke om helt andre ting, og ja hun fik luft for nogle andre ting som de havde overskud til at give hende en anden synsvinkel på. Det var der ingen af vennerne der orkede at bruge tid på.
Livet er hvad vi gør det til. Er det ikke bare dejligt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jehovas Vidner! |
|
|
Når man læser denne tråd fra start til slut, får man det indtryk af JV, at de er en flok mentalt forstyrrede medlemmer af en dæmonisk sekt hvis erklærede mål er at lokke børn og svage sjæle ind i deres kult gennem manipulation og hjernevask. Psykopater der, i tilfælde af at de bliver afvist ved døren eller døren slet ikke bliver åbnet, bryder ind i folks private hjem og overfalder dem mens de er i bad, med trusler om helvede, død og evig pinsel i skærsildens flammer. Børnelokkere der opsøger uskyldige unger på landets legepladser og skræmmer dem fra hvid og sans med bloddryppende gyserhistorier om Djævlen Satan der venter på småbørnene i skyggerne såfremt de ikke underkaster sig den okkulte sekts sindssyge love og JV´s rigssale som samlingsted og sanctuary for alle Europas værste børnemishandlere og pædofile der lever et luksusliv under JV´s beskyttelse... Er det dét billede den gennemsnitlige frittænkende og ikke-manipulerede kristne dasker har af Jehovas Vidner? For hvis det er tilfældet så tror jeg opfattelsen af HVEM det er der er vanvittig og ekstrem skal tages op til genovervejelse... Jeg har, som ikke-troende kætter, tilbragt 4 år i meget tæt kontakt til rigtig rigtig mange medlemmer af Jehovas Vidner. Var kæreste med og boede sammen med en frafalden pige hvis familie var JV´ere. Hun var ikke udstødt og ingen kiggede skævt til hende. Vi havde meget med hendes familie at gøre og vi deltog begge i diverse møder og arrabgementer + bryllupper og en enkelt begravelse. Jeg har ikke oplevet andet end intelligente (omend troende) åbentsindede, nysgerrige og venlige mennesker. Har haft yderst interessante, timelange samtaler med "ældste" om religiøse spørgsmål, ikke kun kristne men også jødiske og islamistiske. Ingen steder udenfor JV har jeg mødt folk med en SÅ stor viden og indsigt i religion og bibelhistorie og alle spørgsmål blev besvaret ærligt og oprigtigt, eller i tvivlsspørgsmål undersøgt grundigt inden svar blev givet. Jeg har sjældent læst en tråd på HN der indeholdt så mange fordomme og udokumenterbar andenhåndsviden end denne. Jeg har, i de fire år, haft kendskab til et enkelt tilfælde af udstødelse af JV og var imponeret over hvor lang snor der blev givet inden dommen. Har på foremmelsen at den overvejende modvilje mod JV bunder i at folk er afsindigt træt af at blive rendt på dørene af forkyndere. Kan til dels forstå det, selvom jeg nok synes at frustrationen over at blive forstyrret et kort øjeblik er komplet ude af trit med virkeligheden, men har dyb respekt for at forkynderne fortsætter deres pligt med oprejst pande - ikke fordi de har en umættelig trang til at trække deres sindssyge livssyn ned over hovedet på normale mennesker, men fordi GUD har påbudt dem at de SKAL!!! Hvis GUD giver dig en direkte ordre, så kniber du ikke udenom fordi folk synes du er irriterende eller fordi du hellere vil til fødselsdag, vel!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| religion.. |
|
|
Mini. Nej du har IKKE fat i den rigtige historie her var IKKE tale om at nogen voldtog et pigebarn,men tale om at en idiot fik lokket en ellers fornuftig pige ind i kulten,og da hun forlod den mistede hun mand og børn,og derfor tog hun livet af sig,så den med voldtægt høre ikke til der,men i andre historier om kulten. Men MHT misbrug af børn er det jo meget almindeligt i ALLE religioner. Mik 27 MHT om de må modtage skolen religions undervisning. Det er da kun godt hvis at de endeligt er kommet til fornuft i DK,men det er de IKKE her hvor jeg lever. Mor til.. Jeg påpeger at det er totalt ansvarsløst af slæbe sine børn med til dørprædkner,og det mener jeg. Det tangere sgu til pysikisk misbrug. Men ellers bør du nok også læse mit signatur. Men jeg kan se på denne tråd at min teori om religioner er korrekt,nemlig at det er en lidelse som i daglig tale høre under siindsygedomme. Folk lader sig undertyrykke helt frivilligt af diverse love som deres religion påbyder dem,UDEN at tænke over hvad loven gør imod dem og deres frihed til at tænke selvstændigt,og UDEN at stille spørgsmål.De kan ikke se at de er låst inde i et fængsel uden tremmer for vinduerne. Dette er IKKE kun jehova som jeg også tidligere har påpeget ,men i ALLE religioner. Moekkvi Du har ikke fattet hvad Feks. jeg har skrevet,men danner din mening ud fra at du med det samme fare i flint og ser tråden som en hetz imod Mini,hvilket det IKKE er fra min side,men det er en haftig diskution,som der sker,og HVAD SÅ. Det er da ikke noget med at forsøge at genere nogen,men faktisk det modsatte,men der er nogen som ikke forstår den. Du skriver hvis gud giver en direkte ordre,så kniber du ikke udenom fordi folk synes du er irreterende eller fordi du hellere vil til fødelsdag,vel. Nej ved du hvad man så gør,så søger man pysikatisk hjælp,for så er der noget galt,hvis at man kan modtage en order fra noget som ikke er. Men det kan sammenlignes med en flok soldater som bare adlyder UDEN at stille spørgsmål fordi en med lidt stjerne siger at de skal smide sig ned i en mudderpøl. Order er noget man måske kan modtage fra sin arbejdsgiver,eller børn kan modtage fra forældre eller skolelæren,men fra gud???? der skal man være mere end dum hvis at man modtager derfra. MHT din komentar til Starbitz,viser du at du ikke har forstået noget af det. Jeg syntes at det hun skriver netop viser at det tangere ttil misbrug af børn. Og har gør jeg IGEN opmærksom på at det er inden for ALLE religioner,hvilket for mig beviser at religion er en sindsygdom. Nu smækker jeg døren i,fjern venligst jeres unger så de ikke bliver ramt på snuden.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
06-09-2010 09:51 |
|
Den Gamle Smed - Hvordan ansvarsløst? Og psykisk misbrug? Jeg synes du er skræmmende. Sikke et skrækkeligt livssyn du må have hvis du virkelig tror og mener alt det du har nedfældet i bare denne tråd 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mor til... |
|
|
Hvis ikke at du kan finde ud af hvad jeg mener om ansvarsløs,så har du ikke fattet noget af det jeg har skrevet,eller også vil du ikke fattet det. Gå tilbage til din drømme verden,så bliver jeg i min. Mit (skrækkelige) livssyn som du siger,kommer du netop med fordi du ikke har givet dig tid til at se hvad der sker uden for de dameblade eller TV serier du følger. Det er din virkelighed,mmin er en anden,som du aldrig vil kunne forstå. Til slut jeg er imod al form for kontrol,og dem der er bedst til at kontrolerer og ødelægge mennesker er netop religion. Men dem som er i det,kan ikke selv se hvad det er for et fængsel de lever i. Og nu skriver jeg ikke mere i denne tråd,da jeg ikke ønsker at rokke ved vise mennesker drømme verden,da det ikke ser ud til at de er modne til det.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
06-09-2010 10:43 |
|
Den Gamle Smed - Den dér generaliseren og antagen du har frembuset med i hele denne tråd kan du godt pakke væk når den bliver rettet mod mig. Dameblade og tvserier? Hvor kom dét lige fra? Kom med udsagn man kan bruge til noget, ikke bare med udsagn som du tror det er. Egne erfaringer eller dokumentation - ikke bare hvad man har læst i medierne eller hørt om vennernes bekendte. Mine udsagn er baseret på egne erfaringer og de fleste kan dokumenteres. NEJ jeg fatter ikke det du har skrevet. Om igen... Jeg fatter ikke at du selv tror på det du har skrevet. Dét synes jeg er sørgeligt. Men ok, lad du bare være med at skrive mere - det er jo også det nemmeste - og bliv i din drømmeverden (hvor du selv siger du befinder dig).
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jehovaer |
|
|
Tja...! både min bror og jeg har begge inviteret dem ind til en snak. Resultatet er at min bror har nu fået sin egen faste missionær, som kommer ind til en kop kaffe i ny og næ. Han synes godt om sine hyggestunder med den ældre herre, men omvent bliver han nok aldrig. Mine gæster så jeg til gengæld aldrig igen, efter jeg inviterede dem ind til kaffe, og jeg har manden mistænkt at have været ubehøvlet en dag jeg ikke har været hjemme. Anyway. Jeg kan ikke se hvad skade der kan ske ved at takke pænt nej, frem for at tage alle mulige ubehøvlede kreative anvendelser i brug for at jage dem væk. Der går vel ikke skår af nogen, ved at udvise ganske alm. høflighed.
"Religion er en fundamental modsætning til alt hvad jeg agter højt - mod, klar tanke, ærlighed, retfærdighed og frem for alt, kærlighed til sandheden." -Henry Mencken-
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bla bla bla...... |
|
|
Den Gamle Smed:  Du har godt nok pointe, har læst alle indlæg. Og det er faktisk sørgeligt men det giver faktisk mening det du skriver!.. Og du formulere dig ret godt. Har endnu ikke haft problemer med JV, "kender " én.. står i et lidt blandet sted.. For ligesom der er forskellige kristne, så er der vel også forskellige JV ligesom hvor troende nogle muslimer er i forhold til andre. Tror det er svært at skære alle over en kam, eller at der kun er én måde at tro på inden for jv, kristendommen, islam mm.
Hilsen 007.DK "Der findes to slags billeder: De gode og så dem der ligner."
"En klog kvindes største klogskab består i ikke, at vise sin klogskab. "
Rip Gillir og baldur <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Moekkvi |
|
|
Jeg syntes det var MEGET synd for den stakkels dreng der blev holdt udenfor fællesskabet, han ville så gerne med og græd fordi han var den eneste som blev tilbage. Det var IKKE hans valg at han ikke kom med til fødselsdagen. Hvis det er rigtigt hvad jeg har hørt, så er grunden til Jehova ikke må holde fødselsdage, at der engang i en "jehova-forsamling" blev holdt fødselsdag hvor der var en som blev myrdet. Derfor skulle fødselsdage forbindes med noget ondt så de ikke må holde dem. Er det rigtigt det jeg har hørt ??
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| **************' |
|
|
Nej det er ikke rigtigt  Vi holder ikke jul fordi det ikke står i biblen vi skal holde fødselsdag  Vi lever efter biblen og da der ikke siges det er noget vi skal fejre gør vi det ikke 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jehovas Vidner... |
|
|
Starbits: Hvilken grund synes du selv lyder mest plausibel? Din eller MiniBaileys? Jeg synes også at det var synd for knægten at han var ked af det. Jeg synes også at det var synd for en gammel arbejdskollega der var JV, at han ikke kunne tage med os andre i byen og få en flok fyraftensøl. Til gengæld synes jeg da også at det er synd for de børn der ikke må gå til ridning, fordi deres forældre er bange for, eller utrygge ved, heste. Men jeg finder da ikke på tåbelige historier om dem eller regner dem for dårlige og uansvarlige forældre der prøver at manipulere og hjernevaske deres småbørn... Den Gamle Smed: Jeg ser da ikke denne debat som en hetz mod MiniBailey. Når man læser her i tråden hvad folk udsætter deres medmennekser for pga deres religiøse tilhørsforhold, og JV stadig stemmer dørklokker med oprejst pande, så tror jeg næppe at Minibailey bryder grædende sammen pga en diskution på Hestenettet! Jeg er ikke religiøs, dét ved du - og vi to ligger jo ikke langt fra hinanden når det gælder et "skeptisk" livssyn - det véd du også, omend dit er noget mere specifikt end mit. Men jeg synes at du, i dette tilfælde, glemmer at mennesker er meget forskelligt indrettet og standpunkt minder lidt for meget om "The Matrix". Enten er man et frit menneske udenfor det etablerede og korrupte system, eller også er man hjernevasket zombie. Det jeg mener er, at uanset at VI TO ved der ingen Gud findes, så er der mennesker der har brug for at tro. Ikke fordi de er manipuleret til det, men fordi DERES livssyn byder dem det. Altså en indre personlig påvirkning, ikke en ydre. Jeg vil ikke modsige dig, at religion i mange tilfælde, både idag og før i tiden, bliver/blev brugt til at manipulere mennesker og kontrollere dem, men det er ikke opstået med det formål. Religion er langt ældre end det. Det er et behov der ligger dybt i 98% af alle mennesker og jeg mener absolut ikke at det er af det onde, hvis det bliver brugt fornuftigt. Dette behov for at tro på noget, denne følelse, er et helt naturligt udspring af vores voksende intellekt... Ærligt indrømmet, jeg ville ønske at MiniBailey ikke viede sit liv til Jehovas Vidner og istedet tog ud og sugede til sig af alt hvad denne verden har at byde på for en ung kvinde, men igen, når jeg kigger rundt på det kaos der kaldes den frie demokratiske vestlige verden, med mord, voldtægter, stoffer, vold, hjemmerøverier, kønssygdomme og korruption, well, så overvejer jeg sgu selv at daffe i munkekloster... 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Moekkvi |
|
|
Hvad pokker får dig til at sammenligne ridning og jehovas vidner ? Det er sku da meget mere normalt at man holder fødselsdag, end at gå til ridning. Jeg kender KUN det ene barn som ikke holdt fødselsdag (mod sin vilje) men jeg kender MANGE som ikke rider... Hvor har du disse ord fra: Men jeg finder da ikke på tåbelige historier om dem eller regner dem for dårlige og uansvarlige forældre der prøver at manipulere og hjernevaske deres småbørn...  Jeg har ikke læst noget om Minibailey? forklaring ang fødselsdage før nu, så jeg ved ikke hvorfra du tror min holdning om hendes tro/forklaringer ? Jeg har på intet tidpunkt udtrykt mig omkring hende, det jeg skriver har jeg hørt andetsteds fra, skal undersøge det mere præcist når det bliver dagtimer og jeg kan ringe til vedkommende. MiniBailey ?Alice?: Det er ikke for at tage gas på dig, men når du skriver i ikke holder jul/fødselsdag pga det ikke står i biblen i skal, hvorfor MÅ I IKKE holde det så ?? Nu ved jeg ikke om der er forskel på hvordan "I" ser på det, men jeg har oplevet tilfælde der har været helt ektreme. Eks 1: Min lillebrors bedste skolekammerat ELSKER julen, han ser ALT på tv der handler om jul går meget op i julegaver osv. Da moren bliver skilt, bliver han boende hos moren, hun (og sønnen) bliver pludselig jehova. Min bror vil have ham med hjem og lege, men hans mor ringer til os og taler med min plejemor og siger: Der må ikke være noget som helst der minder ham om julen (det var i december måned)han må IKKE se julekalender, ikke HØRE noget i radio/tv der handler om jul og der måtte IKKE være pyntet op til jul hjemme hos os...  Det er altså ikke for at hakke på nogen, men den dreng som før de blev jehova, han var den gladeste dreng jeg har kendt, når han blev helt vild glad lavede han sådan et sjovt tegn med armene. Efter han blev jehova var han så trist og alvorlig, og han var altså stadig kun et barn på ca 10-11 år dengang. Jeg kender dog til en helt anden familie, hvor hun var jehova og ikke han, de brød vist de fleste regler. Hun var jomfru og havde s¤x med ham første aften, UDEN beskyttelse, de skyndte sig derfor at blive gift, for hun var mod abbort og havde ikke tid at finde ud af OM hun nu var gravid. For hvis hun var blev hun nød til at gifte sig i en fart, for så kunne menigheden/familien osv ikke vide andet end "det" nok var sket på bryllupsnatten.  Han ville ikke giftes i rigssalen og hun ikke i kirken, så det skete på rådhuset. Ægteskabet holdt da en del år og de fik to børn, men er skilt i dag, børnene er så døbt ind i jehova. Jeg ved dog at hun også brød andre regler (ved så ikke om det er helt "forbudt"), men hun røg og drak sig fuld til fester. Hun er en herlig pige, og har selv udtrygt at hun kun er i "det" for at holde på familien.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Starbits... |
|
|
Det var nu ikke henvendt til dig, men til debatører generelt. Sorry jeg ikke lavede større mellemrum mellem afsnittene, men gik ud fra at du selv kunne regne det ud... Min pointe var, at småbørn ikke selv kan/skal vurdere hvad der er det bedste for dem. Det er forældrenes opgave og forældre har forskellige opfattelser af hvad der er godt for børn og hvad der ikke er. Jeg forstår jo heller ikke, som tidligere nævnt, at "normale" forældre lader deres spædbørn døbe i kirken. Jeg forstår heller ikke at man lader sit barn konfirmere i en alder hvor de færreste har noget begreb om hvad man siger ja til. Jeg ville aldrig lade mine egne børn, blindt følge flokken på den måde, men det gør vel heller ikke mig hverken manipulerende eller til en dårlig forælder, gør det? Man kan selvfølgelig sige at det er uskadeligt for et barn at deltage i noget så ligegyldigt som en børnefødselsdag, men det er vel også harmløst at lære sit barn at man ikke kan få lov til alt hvad man har lyst til - firkantet set!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ************** |
|
|
Starbits: ja altså dine eksempler lyder lidt, jaa  tror ikke du har læst hele tråden. Så gentager lidt mig selv  Hende der ikke var JV men blev det: Altså nu har man som Jv (kan man sige) ansvaret for hvad man syntes er okay eller ikke. Nu vuderede den mor jo så at han skulle holde sig væk for ALT. En anden ville måske ha gjort det anderledes. Hvis det var mig, ja så ville jeg nok ikke ha gjort det så draktisk Drengen skal jo også lige ha lov at følge med i hvad der sker. Syntes måske det var lidt voldsomt. Men som sagt er det forskelligt fra hver eneste familie hvordan de ser ting. Nogle ser overhovedet ikke julekaleder hvor andre ser noget af det ... Hende der fik barn. Ja igen kan jeg kun sige min personlige mening. Det bærer jo præg af hun var bange for at tage koncekvenserne. Men hvem er ikke det i den alder. Hvis jeg nu skulle ha rådgivet hende, så havde jeg ALDRIG bedt dem gifte sig. Men komme frem med sin dårlige samvittighed. Hun ville ikke ha været udstødt på den fejl. Hun ville ha været inde og snakke, hvor de havde fortalt hende det var meget dumt, og forkert udfra biblen. Når det så var sagt havde hun fået alt den hjælp hun havde haft brug for!!! Men hvis hun nu kun var Jv for at holde fast på familien, så syntes jeg hun skal tage og melde sig ud. Det gavner slet ingen hun "spiller" JV. Og hun vil altså stadig kunne se sin familie hvis hun meler klart ud hvad hun ønsker. Og så fester, drikker og har @!#$ efter hun har meldt ud.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Moekkvi |
|
|
Jeg er ikke konfirmeret, jeg nægtede simpelthen selvom min plejemor prøvede at overtale mig til det. Jeg er imod at lyve overfor præsten, og det ville jeg sku gøre hvis jeg sku svare "JA" til at tro på gud. Jeg syntes heller ikke det gav nogen mening at blive konfirmeret når man ikke er interesseret i kirken. Jeg er ateist, men respekterer folk som tror så længe de respekterer os som ikke tror.. Mine børn er heller ikke døbt, jeg syntes det er at gøre grin med kirken når nu jeg ikke tror på det, og det vil jeg ikke. Jeg er også udmeldt af folkekirken, hvorfor dog betale til en ting/forening men ikke tror på og interesserer sig for ??
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|