Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Tuder allerede v tanke om farvel..
Forfatter: 
Dato:  31-08-2010 10:12

Ja, sidder og stortuder....kun 3 uger til min Romeo bliver hentet...og endnu engang føler jeg det ku ha været så meget anderledes...hvis nu bare...

Hvorfor ku jeg ik finde job og have en bedre økonomi...

Hvorfor vil ingen komme i min stald, så der ku have været liv og hygge...

Det ville have ændret alt for mig. Romeo var ALDRIG kommet til salg. Jeg havde haft den opbakning og støtte (og frem for alt hjælp) til at få redet Romeo og selv få redet en del mere. Jeg ville have givet ham og mig alle de oplevelser og træningkursus jeg kunne for at vi, som jeg drømte om, kunne vokse sammen.

Det var drømmen at Evert skulle være min lærehest indtil Romeo var klar og jeg havde fået lidt form igen. Men alt er bare gået død.

En øredøvende ensomhed i stalden, ingen hjælp til ridning af Romeo, inge job/løn der ku bære et par kurser og oplevelser med hestene...men frem for alt i det mindste sørge for jeg ku beholde Romeo.

Det er fandme ikke fair. Jeg er en kanon arbejdskraft. Søger og har altid søgt alt jeg ku bestride. Har sku gjort mit for at komme igang..hvad er der galt?

Føler ik helt jeg 100% har taget valget om at måtte sælge Romeo. Føler mig tvunget. Føler mig pint. Forladt og straffet for noget jeg ikke ved hvad er jeg sku have gjort...

Da jeg fik Romeo i morgengave tudet jeg hele dagen af glæde...så så meget frem til at komme tilbage til hesteverdenen efter alt for mange års pause. En drøm gik i opfyldelse da jeg så fik egen gård og kunne have hestene hjemme...mit liv var perfekt...det hele var så lyserødt og jeg følte jeg endelig skulle have lidt succes. Tror ik jeg vil kunne holde ud at høre noget om ham eller se ham efter han er væk. Min bitterhed vil være for stor. Jeg vil hver gang tænke: Det sku have været mig!

Nu står jeg og har solgt min skønne Romeo, aner ik hvor længe vi kan bo her, hvis jeg ik får job inden dagpengeperioden sluttet. Det er som om 2 drømme kun lige blev viftet for min næse, for bare at blive hevet væk under fødderne på mig igen.

Er så ufattelig trist.....

Håber i det mindste at drømmen om at flytte til USA bliver en realitet snart så...men i den ideelle verden ville jeg jo helst have haft hestene med

Mit liv har i mine snart 34 år slet ikke gået bare det mindste som jeg ønskede....det har bare været hårdt og gjort ondt det meste af tiden. Jeg føler indimellem ik jeg orker mere...hvorfor er man sat på jorden, når man alligevel ikke selv kan skabe og holde fast på sin succes?

Video

Shadowfax

ROMEO & EVERT

MIN HP

Forkæl din hest m. løsdrift
3 pladser ledig
(Vejrup)

(min. stangmål 120cm)

0
0
Svar på denne tråd

dadada...
Forfatter: 
Dato:  31-08-2010 10:27

puh ha det må ikke være rart!!!

Men i stedet for at have ondt af dig selv, så rejs dig op med ret ryg og vis du KAN og du VIL og det SKAL lykkedes ;-)

Ville økonomien heller ikke kunne holde når du havde ham stående hjemme??

Måske købe andet foder end fx det dyre, eller gøre det nuværende foder billigere!?!

Er din opstaldnings pris for dyr i forhold til områdets??

Hø sælges, minibig fra 2009 og 2010 kan leverers, se præs. og skriv pb for mere info!

0
0
Svar på denne tråd

Ååååh.... Øv...
Forfatter: 
Dato:  31-08-2010 13:16

Det er trist læsning.... Det må være frygteligt at skulle sælge af nød.... Håber da at han får et godt nyt hjem....

Jeg kan virkelig godt følge dig... I går satte vi 6 af vores heste til salg, heraf en, som jeg slet slet ikke vil af med.... Men vi har ikke plads pga. manglende stald, og vi skal have ryddet op i besætningen.... Så må vi jo se hvem der ryger først af dem og stoppe, når vi er nede på et fornuftigt antal....

Og jeg har ondt i maven ved tanken om, at der kunne være nogen der kunne finde på at henvende sig på ham... Og så alligevel, ved jeg, at jeg heldigvis ikke er tvunget til at sælge ham....

Så jo, jeg kan virkelig godt forstå, at du er nede og synes det hele er uretfærdigt....

Jeg ønsker for dig, at din lykke snart må vende....

0
0
Svar på denne tråd

puha....
Forfatter: 
Dato:  31-08-2010 14:26

Angelina, det lyder simpelthen så hårdt.

Hvor er det bare trist at intet vil lykkedes for dig .

Specielt når det er det du så gerne vil.

Håber han får et dejligt hjem, men kan godt forstå du gruer for den dag han bliver hentet.

Krydser fingre for at du snart finder et arbejde og at tingene lykkedes for dig.

Men et positivt sind kan gøre rigitg meget, så klem bare på så skal det nok lykkedes til sidst.

knus

Hilsen Mig

Libra-Design.Dk

Hvis du selv vil udsmykke dine Trenser.

HiPro.Dk

Kvalitets Hestefoder.

A1link.DK

Overvågning.

0
0
Svar på denne tråd

kender det alt for godt
Forfatter: 
Dato:  31-08-2010 16:32

Uha hvor jeg kender det...

købte landstedet sammen med x kæresten. havde min vallak.

fik min ønskede frieser avls hoppe.

og beholdt hendes 2 føl, alt var perfekt.

indtil min x var mig utro..

gården blev solgt og jeg måtte sælge nogle af mine heste.

Beholdt dog 3 og det er gået godt i næsten 2 år.

men meget dyre dyrlæge regninger... osv, nu er opsparingen brugt..

og jeg har måtte sælge dem undtagen en..

de bliver hentet til oktober og indtil da er det havregryn for at få råd til dem..

Jeg har heldigvis fundet gode hjem til dem, og har fået lov at holde kontakten.

men det er hårdt, rigtig hårdt..

Men jeg har min skønne frieser vallak..

ham VIL jeg have råd til. og det har jeg også..

så han er mit lyspunkt..

Hilsen Lene

0
0
Svar på denne tråd

En svær tid...
Forfatter: 
Dato:  31-08-2010 18:03

ja, det er en svær tid. Tak for jeres dejlige indlæg.

Hvis jeg kunne gøre det billigere, så gjorde jeg. Mine heste koster mig ikke andet end smed tidligst hver 8. uge og 100,- samlet i mineraler/md, da de er meget nøjsomme og kun er til ridning på hyggeplan. Så decideret foder får de ikke engang om vinteren. Kun mineraler. De er i forvejen lidt for runde...

Men det er stadig som at skulle sælge sit eget kød og blod...havde så store håb og forventninger til min Romeo. Var så stolt første gang jeg sad på ham...havde sådan glædet mig til at vi var klar til hinanden den dag Evert ik rigtig kunne mere...og Romeo var redet lidt mere op og blevet lidt mere erfaring/stabil.

Nej, jeg er led og ked af det hele....men efter 10 år med svag økonomi og ingen fast job...så er det som om mine drømme nu bare er blevet viftet for næsen af mig i et par år og nu betaler jeg prisen for at have vovet at prøve.

Romeo får det godt. Det ved jeg. Men om jeg får job og igen kommer ovenpå...så er han jo væk...hvad nytter det så?

Shadowfax

ROMEO & EVERT

MIN HP

3 pladser ledig
(Vejrup)

(min. stangmål 120cm)

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  31-08-2010 18:15

Har du akut brug for de penge han kan indbringe?

Hvis ikke, hvad så med, at låne ham ud? Det skal nok vende for dig, men lige nu er alt krise alle steder...ihvertfald for mange.

Vores Charmetrolde

Bastian - Thundra

Emily - Clyed

&

Junker

Hesten er vores partner

Opdræt af marsvin mm - tjek hjemmesiden:

www.bordeauxgaarden.dk

0
0
Svar på denne tråd

Hesten
Forfatter: 
Dato:  31-08-2010 18:18

Horsespirit,

Trådstarter har solgt sin hest, så jeg tror ikke, at udlån bliver aktuelt.

Vrinsk fra Esma

Dybdevirkende healing

til hest og rytter

Healing styrker og afbalancerer din hest og

gør den mere glad og samarbejdsvillig

Samtaleterapi

Min mission er at gøre heste og mennesker hele

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  31-08-2010 18:33

Sorry - det burde jeg have set!

Vores Charmetrolde

Bastian - Thundra

Emily - Clyed

&

Junker

Hesten er vores partner

Opdræt af marsvin mm - tjek hjemmesiden:

www.bordeauxgaarden.dk

0
0
Svar på denne tråd

Pengene...
Forfatter: 
Dato:  31-08-2010 18:46

ja, der er hårdt brug for pengene...ellers havde jeg ALDRIG taget dette tunge valg...ville stadig ønske jeg ku vende om.

Udlån har jeg aldrig været vild med. Både fordi jeg ikke aner hvilken hest jeg får hjem igen. Både sundheds mæssigt, men også psykisk, men de fleste låner vil ikke stå med 100% udgifter og jeg har ik råd til at betale folk så meget som en krone.

Shadowfax

ROMEO & EVERT

MIN HP

3 pladser ledig
(Vejrup)

(min. stangmål 120cm)

0
0
Svar på denne tråd

Bare et pip
Forfatter: 
Dato:  31-08-2010 18:51

bare et pip, dem jeg har lånt hest til har stået med alle udgifter undtagen forsikring

Avl af Welsh Sec B - F og DSP

Stutteri Friis

0
0
Svar på denne tråd

Hvorfor blive..
Forfatter: 
Dato:  31-08-2010 18:52

.. ved med at køre i udlån. Hesten er solgt.

Vrinsk fra Esma

Dybdevirkende healing

til hest og rytter

Samtaleterapi

0
0
Svar på denne tråd

1234567899
Forfatter: 
Dato:  31-08-2010 18:54

ja undskyld jeg bare klargjorde noget som der var tvivl om ....

skal ikke ske igen .. i guder

Avl af Welsh Sec B - F og DSP

Stutteri Friis

0
0
Svar på denne tråd

Teknisk set...
Forfatter: 
Dato:  31-08-2010 18:55

ja, teknisk set er den kun aftalt som solgt. Kontrakt er til gennemsyn hos køber og der er ingen underskrifter.

Men jo, han er jo faktisk solgt. Det er jo aftalen. Han bliver hentet d. 22/9... 4 dage før min fødselsag...

Shadowfax

ROMEO & EVERT

MIN HP

3 pladser ledig
(Vejrup)

(min. stangmål 120cm)

0
0
Svar på denne tråd

Så har jeg gjort det forbudte....
Forfatter: 
Dato:  03-09-2010 09:33

Ja, jeg havde en helvedsuge efter jeg havde sagt ja til salget...psyken knækkede fuldstændig og tudemarie var fast inventar.

Så er næsten flov over at måtte indrømme jeg nu har gjort noget jeg selv ville blive meget skuffet over at opleve...jeg annullerede i går handlen. Ja, selvom han jo ik var hverken betalt eller hentet så er ingen jo kommet i klemme...men alligevel. Har det bare mega dårligt med det. Men alternativet kunne jeg i den sidste ulvetime altså ikke holde ud.

Vi giver den en ekstra skalle med at få bokse færdig, skære ned på udgifter til strø (tørven støvede alligevel alt for vildt og er jo hamper dyr) og vi har snakket et par andre praktiske ændringer igennem, der forhåbentlig giver lidt ekstra luft...

Er så glad for min skat. Det er jo hårdt økonomisk...men de penge jeg ku få for ROmeo kunne bare ikke opveje tabet. Og jeg har nu sagt at jeg SKAL op på ham. Så må jeg sidde og være lidt nervøs og tage de knubs det måske giver. Så nu skal der søges aggressivt efter hjælp, da jeg stadig ik vil stå med ham alene....

Tak for alle jeres søde beskeder....

Shadowfax

ROMEO & EVERT

MIN HP

3 pladser ledig
(Vejrup)

(min. stangmål 120cm)

0
0
Svar på denne tråd

Puha...
Forfatter: 
Dato:  03-09-2010 12:14

Sikke en øv situation, men godt for dig at du valgte at beholde ham når du havde det så skidt!!

Jeg har selv stået i en lign. situation hvor troede gård og heste skulle sælges, da min eks og jeg gik fra hinanden.

Men der skete det fantastiske at jeg alligevel kunne blive boende, og stadig har mine muler

Jeg knoklede og kæmpede virkelig i fem måneder, med to jobs for at få det til at løbe rundt og betale gamle regninger ud! Jeg VILLE bare blive boende, og var sikker på at det kunne lykkedes, for kunne ikke forestille mig at bo andre steder,og det er jo endt supergodt. Det er fantastisk jeg stadig er her!! Nogle gange sker der små mirakler!!

Prøv at tænk positivt og bliv helt sikker inde i dit hoved på alt nok skal gå og du får et job og beholder gård og heste.

Ved godt det lyder lidt frelst, men jeg har et par gange været udefor at noget jeg var helt sikker på indeni mig er lykkedes.

Håber og ønsker virkelig det bedste for jer!!

Hilsen Line

0
0
Svar på denne tråd

Tusind tak Line
Forfatter: 
Dato:  03-09-2010 13:02

Ja, de små mirakler sker. Det er indimellem svært at holde ved håbet, men jeg vælger også at holde modet oppe (det meste af tiden) og holde ved tanken om at det hele vender...SNART.

Der sker gode ting for alle og det må snart være min tur til job og overskud *S*

Det vil jeg glæde mig til og indtil da har jeg den skønneste mand at læne mig op af. Også økonomisk. Han ofrer virkelig meget ...

Jeg elsker også vores dejlige gård og kunne ikke forestille mig at være her uden hestene...det virker helt forkert og grunden til vi bor her er jo netop Romeo. Selv Evert er købt pga Romeo og min's fremtid....så min hjerne kan bare ikke kapere andet åbenbart...det hele hænger sammen i en rød tråd og jeg må endnu engang brutalt minde mig selv om at komme op med hagen igen og lære tålmodighedens dyd...

Forstår virkelig godt hvad du skriver. Og tror på det sker, når man bare har viljen. Så det er hårdt når viljen svækkes og føles forsvundet....men jeg har fundet min igen...håber den kun bliver stærkere og succes'en følger efter...

Snart skal jeg ride min Romeo igen. Jeg SKAL. Vil dog stadig gerne have nogen "ved min side" til støtte, motivation og hjælp (hvis nu der er noget). Men det skal nok gå. Det vil lykkes...

Tak Line...et dejligt boost at få...

Shadowfax

ROMEO & EVERT

MIN HP

3 pladser ledig
(Vejrup)

(min. stangmål 120cm)

0
0
Svar på denne tråd

Jeg ved godt...
Forfatter: 
Dato:  03-09-2010 15:44

..at det er ulovligt...ja fy fy...men hvorfor ikke gå ud og finde noget rengøring....sådan lidt sort du ved.....til lige at dække de værste huller? Det er ikke fremtiden, ved jeg godt, men kan give dig lidt luft nu og her, når nu arbejdsmarkedet åbenbart ikke har brug for dig...

Hilsen Jeanette.....der helt sikkert ikke er perfekt....er du?

0
0
Svar på denne tråd

Angelina
Forfatter: 
Dato:  03-09-2010 16:10

Aij hvor er det skønt at høre, at du beholde din guldklump Romeo. Jeg glædes på dine vegne. :-D :-D :-D

Mht. job og få penge i hus, så kan det være en go' idé at tilmelde sig et vikarbureau.

Vrinsk fra Esma

Dybdevirkende healing

til hest og rytter

Samtaleterapi

0
0
Svar på denne tråd

I er så søde.
Forfatter: 
Dato:  04-09-2010 17:30

Tak skal i have...ja er super glad og må indrømme jeg nu også har valgt at sætte samvittighed lidt til side og søge lidt ekstra kroner. Kan jo også passe børn, som tidligere pige-i-hus-pige, og med mit rengøringskursus skulle det da også være muligt med lidt af den slags...så må vi se.

Har i hvert fald nu også skåret ned til den billigste strøelse..så det er da en start. Og når boksene er færdige håber jeg det kan lokke lidt flere opstaldere til...

Jeg ser lyst på det hele nu igen...aldrig mere vil jeg tænke så desperat på penge. Det er ikke det vigtigste i livet og jeg må lære at sige "ja, tak", uden at få dårlig samvittighed.

Er tilmeldt op til flere vikarbureauer her i området. Men selv dér er der så meget mangel at de ik har kunne tilbyde mig noget det sidste år...desværre...

Shadowfax

ROMEO & EVERT

MIN HP

3 pladser ledig
(Vejrup)

(min. stangmål 120cm)

0
0
Svar på denne tråd

Har du sat
Forfatter: 
Dato:  06-09-2010 15:56

ham til salg igen?

Har lige set ham annonceret 2 steder?

.

0
0
Svar på denne tråd

nej, har ik sat ham til salg...
Forfatter: 
Dato:  06-09-2010 16:37

Nej, har kun parts annoncer på ham..ingen salg

Shadowfax

ROMEO & EVERT

MIN HP

3 pladser ledig
(Vejrup)

(min. stangmål 120cm)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider