Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hjemmelavet tandprotese, hjælp ???
Forfatter: 
Dato:  30-08-2010 16:44

Hej Hn`er :-)

Ja, jeg ved det lyder lidt skørt, men er der nogen der er rigtig kreative, som ved hvordan man kan lave en hjemmelavet tandprotese????

Sagen er den, at jeg har fået lavet 2 rodbehandlinger i 2 kindtænder, lige ved siden af hinanden, den ene er fyldt op, og den anden midlertidig fyldt op, og skal til tandlæge på fredag hvor den midlertidige skal fyldes rigtigt!!

Men men men men.... igår knækkede det halve af min midlertidige fyldte tand! Altså, det halve af en kindtand, ikke kun et lille stykke, men helt ned til "kødet", og der er bare kommet 2 mega skarpe kanter, som simpelthend river min tunge i stykker hver gang jeg synker, snakker mm!

AV AV AV min tunge, det gør bare så mega ondt! Hvis et meget uheldigt sted den er knækket, siden det skal være så skarp! Jeg kan ikke bare flytte min tunge over i den anden side af munden, for enten er min tunge for fed, eller også er det fordi den knækkede tand sidder for langt inde!!

Så nogen der har gode ideer til hvordan man lige kan lave et eller andet som vil sidde på tanden, så min tunge ikke ender som madpakken i maven ?? :-)

Jeg har prøvet tyggegummi, tygget godt og grundigt, og sat det ned over tanden... ahhhhh det er skønt, men holder kun 5min, så har tyggegummiet flyttet sig!

Jeg har prøvet at sætte en lille stykke gulerod på det "spyd" på tanden som jeg ridser min tunge på... hmm, holder ikke, smager også meget bedre ;-)

Så er vingummibamsen prøvet, den klister jo, men den vil sku ikke sidde fast, og den er alt for nem at komme til at sluge i stedet for ;-)

modalervoks har jeg også haft i tankerne?? men det er nok lidt for giftig at komme i munden indtil på fredag!!

SÅ er der NOGEN som har nogle gode ideer??

Så er det nu alle Hn`er, at jernerne skal ligges i blød, og kom med alle de brand gode ideer i nu må have, så min tunge ikke skal lide mere!! :-)

Heldigvis er nerverne jo døde, for nøj en tandpine det ellers kunne have givet!!

Kom så Hn`er, frem med de gode ideer :-)

Hø sælges, minibig fra 2009 og 2010 kan leverers, se præs. og skriv pb for mere info!

0
0
Svar på denne tråd

Voks fra tandlægen
Forfatter: 
Dato:  30-08-2010 16:54

Man kan få sådan noget voks ved tandlægen, bruges også til at sætte på bøjler så de ikke flosser munden helt.

0
0
Svar på denne tråd

Mit bedste forslag...
Forfatter: 
Dato:  30-08-2010 17:03

... ville være et besøg hos tandlægen. Der må kunne sættes noget midlertidergt på.

£isbeth & Baloo

Happiness can be found even in the darkest of times,

if one only remembers to turn on the light.

(Albus Dumbledore)

0
0
Svar på denne tråd

dadada...
Forfatter: 
Dato:  30-08-2010 17:05

Er kommet på afbudsventelisten, men skal nok ikke regne med at komme til før på fredag!!

Så gode ideer modtagesmedkyshånd ;-)

Hø sælges, minibig fra 2009 og 2010 kan leverers, se præs. og skriv pb for mere info!

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  30-08-2010 18:36

Tandlægevagten... Desværre dyrt, men åbent 2 gange i døgnet...

Sagde Katrine

Med de 3 ponydyr

Baunegårdens Mickey Mus

Cee Bee Gipsy Junior

Lillemanden Emil

http://www.dyricentrum.com

0
0
Svar på denne tråd

rodbehandling
Forfatter: 
Dato:  30-08-2010 19:10

øv hvor uheldigt. har desværre ikke nogen god ide, andet end prøve at slibe lidt på kanten med en neglefil evt.

gjorde det engang med en fortand jeg syntes var skæv, dog kun meget lidt.

men godt du ikke kan mærke noget :-)

har selv lige fået lavet en rodbehandling og da jeg skulle have den midlertidige fyldning ud og tandlægen sagde at jeg ikke behøvede at blive bedøvet borede hun lige ned i en nerve ved den ene rod, avs for søren. der spjættede man lige engang, og så prøvede hun enda to gange der måtte lige to bedøvelser til før det forsvandt.

0
0
Svar på denne tråd

fra teknikeren ;)
Forfatter: 
Dato:  30-08-2010 21:35

Jeg er klinisk tandtekniker, og vil da gerne vide hvor du bor henne ad? kunne evt godt slibe lidt forsigtigt med en gummipolerer, men tror det vil gøre det svært for tandlægen at bygge tanden op igen hvis den skal det? Derfor vil jeg også fraråde neglefil..

Ellers bruger vi noget der hedder utillity voks, som er blødt og naturligt, men jeg ved ikke hvordan det holder.. jeg kan evt også tage et aftryk, og lave en skinne til dig midlertidigt, men kan ikke forstå din tandlæge ikke kan tage dig ind akut..?

0
0
Svar på denne tråd

tind en anden .......
Forfatter: 
Dato:  30-08-2010 21:55

Hej

Hvis jeg var dig, ville jeg vælge den tandlæge, som kunne tage dig hurtigst muligt. Det er da en skod tandlæge hvis de ikke vil tage dig inden fredag.

Jeg har i dag fået opreredet en visdomstand ud, jeg valgte en anden tandlæge, fordi at jeg skulle vente en måned hos min egen tandlæge.

Held og lykke.

Venlig hilsen Hanne

10.000 m2 stor grund til salg NU KUN 475.000 kr i 4894 Øster Ulslev

0
0
Svar på denne tråd

dadada...
Forfatter: 
Dato:  31-08-2010 08:53

Mange tak for alle jeres svar ;-)

Jeg kommer fra vesjylland, 6800 :-)

Min tandlæge er brand dygtig, men de ny "telefontage" der er kommet er måske knap så dygtige!

For normalt når jeg ringer og siger der er noget galt med mine tænder, ja så kommer jeg hurtigt til, fordi de VED hvor dårlige og trælse tænder jeg har!!

Jeg begynder også at tvivle på, om det overhovedet kan lade sig gøre at bygge tandene op igen

Ha ha neglefilen har været MEGET i mine tanker, men tør ikke, for tanden ser ud til at kunne knække ca 1/4 del mere af, så tår snart ikke engang spise i den side!

Det der voks, hvor får jeg det henne?? min bror snakkede også om det der "læretuggegummi" sådan noget gult noget man kan putte på væggen, og hænge en plakat op med!??

Øv øv øv hader at have så dårlige tænder, selvom de ser brand flotte ud! Men tunge er bare fyldt med små gule buler af betændelse!

Graah, ang tandlægevagten, så bliver jeg sku nok for nærrig for ved hvilken regning der i forvejen venter på mig men super god ide!! :-)

0
0
Svar på denne tråd

overskrift.
Forfatter: 
Dato:  31-08-2010 10:42

Alm tyggegummi,eller våd vat,har du prøvet det,og ellers så burde du da kunne få lov at komme forbi din tandlæge og hente det der voks,som bruges til dem med bøjle.Ellers er det da en møgdum tandlæge.

Håber for dig du hitter ud af noget.

Dorte.

Kun den der ikke kender æslets sjæl,ville kalde det stædigt og dum

www.123hjemmeside.dk/aesellyst

0
0
Svar på denne tråd

hmmm ...
Forfatter: 
Dato:  31-08-2010 10:43

det var dælme ikke så rart ... selv min tandlæge der normalt har 6 ugers ventetid har altid akuttider eller finder en tid hvis der er noget galt....

Profi ?Camiro Champ M? hvor meget var det du skulle have for at rydde munden og lave nye tænder haha ... griner ej pjat med det ...

"what if the one thing you feared most in life was the one thing that could set you free"

2 rigtigt lækre Kat I pintoer til salg

0
0
Svar på denne tråd

dadada...
Forfatter: 
Dato:  31-08-2010 11:13

tyggegummi er afprøvet, men det glider for meget rundt, desværre

"sjovt" hun ikke nævner det der voks for mig, det kunne jeg jo sagtens komme og hente!!

Det var det samme da jeg ringede og sagde at jeg havde tandpine, og jeg vidste der var noget galt! jamen så fik jeg da lige en tid... lang tid efter!! graahh...! De havde lige haft ferielukket i 3 uger, så jeg gik lige knap 5 uger!

Kommer afsted... jamen søde dig, du har jo 2 kindtænder der skal rodbehandles i alle 4 kanaler! jah, det var jo ligesom det jeg prøvede at sige, har fået rodbehandlet før, så kender godt smerten, og 5 uger med tandpine er ikke sjovt!

Og nu knækker lortet sku, det er bare så træls at have sådan nogle møg tænder!

sidst jeg fik lavet en rodbehandling kunne det ikke bedøves, så den blev lavet uden, av av av! Og jeg frygtede det kunne ske igen, ved de 2 kindtænder fordi jeg havde gået så længe med det!

Nogen gange tror jeg det ville være lettere med gebis ;-) er i hvert fald trær af at jeg så ofte skal gå og have ondt!

0
0
Svar på denne tråd

Hvordan gik det?
Forfatter: 
Dato:  03-09-2010 22:04

Undskyld jeg har ikke lige været på.. Har tandlægen gjort noget??

Mht at få lavet proteser lyder det måske lettere, men tro mig, det er noget skidt. hader når tænder er så dårlige de ikke kan reddes! Har i talt om implantatbeh. eller porcelænskroner?

Er det også rødderne der er ringe? parodontose osv?

En mulighed kan evt være en lille delprotese hvis det går helt galt ;)

mht blister og blæner i munden. Man kan få en salve der hedder Oralon eller Jalon, det er et lille vidundermiddel til alt i munden, og derudover tørre læber, brandsår, rifter osv.. det er naturlægemiddel og kan fåes hos kliniske tandteknikere og evt på apoteket.

derudover kan listerine forebygge sarte slimhinder, og det fåes i matas, apotek osv.

Jeg har klinik i Koling og Brørup, hvis du skulle komme forbi ;)

mht voksen, jeg ved ihvertfald de bruger det til at tjekke udslibninger med, så de burde have det på klinikken!

0
0
Svar på denne tråd

Find en anden tandlæge...
Forfatter: 
Dato:  03-09-2010 22:24

En der ikke tager din tandpine alvorligt og kan give en akuttid, er ikke værd at blive ved med at bruge.

Jeg havde også en oplevelse med en knækket tand, hvor min egen tandlæge gav en tid 3 uger ud i fremtiden. Jeg ventede to dage og om fredagen knækkede der MERE af! SÅ tog jeg telefonbogen og ringede rundt.

Jeg håbede at finde en der kunne give mig en tid om mandagen, men var heldig. Jeg talte med en tandlæge i nabobyen, forklarede ham situationen (og at jeg godt vidste at det var fredag eftermiddag og at han jo ikke kendte mig i forvejen) - og sandelig om han ikke gav mig en tid et kvarter efter! Og kørselsvejledning så jeg kunne bare komme med det samme.

Så ham har jeg brugt siden, og da mine tænder sommetider er lidt dumme, er det godt med en der kan give en tid med det samme.

Sidst jeg knækkede en tand var det i juleferien og jeg måtte til vagttandlægen for at få nødhjælp. Da jeg var hos min egen tandlæge (der egentlig havde lukket mellem jul og nytår, men lige tog derned en time hver formiddag for at høre om telefonen ringede med akuttilfælde - og gav mig en tid med det samme) sagde han at HVIS det skulle ske en anden gang i helligdagene - så skulle jeg bare ringe hjem til ham!

DET er service!

£isbeth & Baloo

Happiness can be found even in the darkest of times,

if one only remembers to turn on the light.

(Albus Dumbledore)

0
0
Svar på denne tråd

DET er da dårlig service
Forfatter: 
Dato:  04-09-2010 09:25

at du ikke kan få en tid før. Hos min tandlæge (i 6710) vil jeg ALTID kunne få en akuttid til sådanne situationer. Har for år tilbage oplevet at tandlægen tog mig efter "fyraften".

Puffy

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider