Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Dilemma - Barnedåb/Koncert
Forfatter: 
Dato:  30-08-2010 11:43

Får af vide i dag at mit all time favorite-band spiller en lørdag i november.

Det er et band jeg har fulgt i snart 20 år og som virkelig betyder meget for mig - deres ene sang er stort set skyld i at jeg stadig er her på jord.

Jeg poster noget på Facebook og min svigerinde (som er meget gravid) meddeler at det altså er den dag de vil holde barnedåb.

Vi har endnu ikke modtaget invitation, da barnet ikke er født og de derfor ikke har booket kirke.

Vi ved derfor ikke hvad tid barnedåben er.

- Endvidere kan der være chance for at kirken er booket den dag, når barnet bliver født.

Men kan jeg tillade mig, at købe en billet til koncerten og så gå fra barnedåben ved 18-tiden eller hvordan ser det ud i jeres øjne?

Jeg er opdraget til at hjælpe til med oprydning og sådan, men denne koncert betyder virkelig meget for mig.

Havde det været mig der havde holdt barnedåb og nogle havde noget de meget gerne ville til senere den aften, så skulle de være velkomne til at tage afsted.

Jeg ved selv hvor meget nogle ting betyder og i min familie har det altid været sådan at bare man deltager lidt er det bedre end slet ikke at være med.

Kom lige med jeres inputs... :D

0
0
Svar på denne tråd

Den er lidt
Forfatter: 
Dato:  30-08-2010 11:49

svær - for det første tager man "selvfølgelig" til barnedåb, og ikke til koncert - men det er måske bare mig der ikke helt forstår et band kan fylde så meget i eens liv.

Men så igen - barnet er ikke født, invitationerne er ikke modtaget.

Så jeg vil mene du tager til koncert, for den var der ligesom først - forstår du hvad jeg mener?

Du kan jo ikke booke en dag til barnedåb, når du rent faktisk ikke ved om det bliver netop lige den dag - vel?

Så nyd du koncerten .

.

0
0
Svar på denne tråd

Ja........
Forfatter: 
Dato:  30-08-2010 11:55

Det vil jeg mene du godt kan. Som Stella skriver - endnu ingen baby - ingen invitation og derfor også lidt svært at sige jeg kan ikke noget for jeg skal måske til barnedåb.

Prøv lige at snak med dem om det er ok med dem - det havde jeg nok gjort.

Var du min svigerinde havde jeg bestemt ikke sagt nej til at du kunne gå kl. 18.

Katrine

0
0
Svar på denne tråd

Barnedåb
Forfatter: 
Dato:  30-08-2010 12:15

Barnedåb en Lørdag.... Skal de da giftes også?

Ellers er det normale altså at man holder barnedåb om Søndagen, da det er en del af den almindelige kirkegang om Søndagen, at døbe sognets børn.

Så måske det egentlig er om Søndagen der skal være Barnedåb?

Men ellers ville jeg selv vælge at dele min tid, til Barnedåb om eftermiddagen, og Koncert om aftenen, hvis det var en "vigtig" koncert for mig.

Mvh
Jackpot

Hus 80 kvm til leje. Postnummer 8732. Staldplads til leje. Samlet 6500.

0
0
Svar på denne tråd

det kan du sagtens
Forfatter: 
Dato:  30-08-2010 12:18

Hej!

Jeg synes sagtens du kan købe billetter. Du har endnu ingen invitation fået og en barnedåb plejer da at være formiddag og slut sent eftermiddag og ja, så skal der virkelig tales godt for præsten hvis man skal have lov at holde den en lørdag.

Det er godt at være et betænksomt mennesker, men også godt engang imellem at droppe flinkeskolen og sige, jamen JEG vil gerne vælge dette her.

0
0
Svar på denne tråd

dåben...
Forfatter: 
Dato:  30-08-2010 12:22

Det bliver mere og mere udbredt at holde dåb om lørdagen...

www.kristendom.dk/artikel/266394: Daab--Daab-om-loerdagen-breder-sig

Men nu har jeg i hvert fald købt billet til koncerten... :D

0
0
Svar på denne tråd

God samvittighed
Forfatter: 
Dato:  30-08-2010 12:31

Du kan med god samvittighed tage til den koncert. Barnet er jo ikke födt endnu. Og så kan man ikke lägge beslag på folks tid.

Ja, desvärre er det mere og mere almindeligt med Lördags barnedåber eller Söndag EFTER gudstjenesten. Fordi folk gider ikke at sidde og höre på alt det ävl ved en almindelig gudstjeneste.Og der skal ikke sidde "fremmede" og glo til "deres" gudtjeneste Det er til at bräkke sig over. De "fremmede" er jo dem der bruger kirken til daglig. Skal de ikke have gläde af en barnedåb i DERES kirke..

0
0
Svar på denne tråd

Vi holdte
Forfatter: 
Dato:  30-08-2010 12:39

uden sved på panden eller andre overtalelsesevner, vores barnedåb på en lørdag.

Det er HELT normalt. Ihvertfald her i vores sogn... Samt stort set andre jeg har været til barnedåb hos de sidste år.

Nå, men den anden ting. Jeg købte billetterne, hvis jeg var dig.

Til vores barnedåb gik de første ved en 14 tiden... De fleste ved en 17-18 tiden og de sidste lidt i 20.

Så afsted med dig.

-Også syntes jeg faktisk det er drøn uhøfligt af din svigerinde, at komme med sådan en kommentar, når hun hverken har født eller snakket med præsten.

Mvh. Tine

Windsor Elite dressur 17" fit 3 sælges. 4500,- Eller bud

0
0
Svar på denne tråd

dilemma
Forfatter: 
Dato:  30-08-2010 12:40

De har talt med præsten der har fortalt at kirken pt. er ledig til dåb om lørdagen.

Jeg har lige spurgt svigerinden om de skal giftes samme dag - men det skal de ikke.

Dog fortæller hun at hun holder sin 30 års fødselsdag samme dag - det har hun ikke nævnt før nu, og det har vi heller ikke fået invitation til (de kommer jo nok sammen).

Så nu står jeg her med 2 koncertbilletter, en barnedåb og en 30 års fødselsdag der skal passe sammen....

0
0
Svar på denne tråd

En anden vinkel
Forfatter: 
Dato:  30-08-2010 12:43

Hej Louise,

Prøv at vende den om.

Hvis det virkelig betyder meget for dem, at du er med hele dagen, så skulle de have spurgt dig først, om du kunne den dag.

Sagt med andre ord, du bestemmer. :-)

Vrinsk fra Esma

Dybdevirkende healing

til hest og rytter

Healing styrker og afbalancerer din hest og

gør den mere glad og samarbejdsvillig

Samtaleterapi

Min mission er at gøre heste og mennesker mere hele

0
0
Svar på denne tråd

1234567890+
Forfatter: 
Dato:  30-08-2010 12:56

Tag til koncerten! Den kom før invitationen til fest/barnedåb, og de kan da ikke forvente du holder dagen fri før du overhoved er blevet inviteret

Du kan jo altid komme til festen/barnedåben lidt af dagen, og så gå når der er tid til koncerten.

"Risikoen" ved at holde en fest er jo altså at der af og til er nogle af de inviterede der har andre planer lige den dag, og det må man jo bare affinde sig med, selvom det er ærgeligt!

Derudover tænker jeg; er det normalt at arrangere barnedåb før barnet er født?? Er det ikke sådan lidt at sælge skindet før bjørnen er skudt, eller er det bare mig der ikke er med på noderne indenfor børneverdenen?

0
0
Svar på denne tråd

*************'
Forfatter: 
Dato:  30-08-2010 13:01

Syntes altså sagtens du kan tage til den koncert. Bare du deltager lidt i festen. Og så måske købe en ekstra gave fordi du går

Men synets altså heller ikke det er okay af din svigerinde at holde at sige sådan. Hvis de nu var rigtig søde valgte de en anden lørdag. Som du selv skriver er intet planlagt eller noget barn født endnu.

Lidt svært fordi at bede bandet om at spille en anden lørdag :D

Hvilke band er det?

Ville helt klart også smutte til Backstreet Boys koncert hvis det var, udover hvis det var bryllup :D

Nu mor til jordens

smukkeste pige

Alice Sofia

13. Februar 2010

3330 g og 53 cm lang

0
0
Svar på denne tråd

God samvittighed
Forfatter: 
Dato:  30-08-2010 14:04

Hej,

Jeg synes ikke det er noget problem at du tager til barnedåb først, og så koncert bagefter. Det kan du gøre med god samvittighed. Og det med den 30-års fødselsdag ændrer ingenting, for det fik du jo intet at vide om før du havde købt billetter.

Jeg stod i en dum situation sidste år, da min eneste nevø (indtil videre) skulle døbes nøjagtig samtidig som jeg skulle til bryllup hos mine gode venner. Invitationen til brylluppet havde jeg fået flere måneder før, og min søster og svoger var også inviteret til kirke og reception, dog ikke til festen. Min søsters mor var også inviteret til hele baduljen.

Min bror og jeg valgte kun at deltage i brylluppet, istedet for at gøre to ting halvt, og skulle ræse fra det ene (i KBH) til det andet (i Sorø). Min søsters mor gjorde det sidste.

Jeg var noget skuffet over at min søster valgte lige netop den dag, når hun vidste at min bror og jeg så ikke kunne komme.

Du kan jo prøve at spørge din bror hvad han mener om det, hvis I har et godt forhold, men ellers synes jeg egentlig at du har din ryg fri, fordi du jo har meldt ud tidligt at du skulle til koncerten.

Mvh Britt

The more you practice, the luckier you get....

0
0
Svar på denne tråd

køb din billet
Forfatter: 
Dato:  30-08-2010 14:15

... en barnedåb er typisk ovre klokken 18.00 alligevel.

Altså medmindre at barnet er døbt om eftermiddagen.

Du vil ærgre dig gul og blå, hvis du misser at købe billetten, og det så viser sig, at der ikke er gudstjeneste den dag, og barnet derfor skal døbes en anden dag.

0
0
Svar på denne tråd

Anden mening....
Forfatter: 
Dato:  30-08-2010 14:31

Jeg havde nok ikke valgt en koncert over en barnedåb. Koncertmuligheden byder sig formodentlig igen, det gør barnedåben ikke!

Derudover ville jeg personligt have dårlig samvittighed hvilket ville ødelægge koncertoplevelsen samt barnedåben....

Men jeg tror kun det er noget du kan gøre op med dig selv. Kommer lidt an på hvor nært man står personen osv. Så uanset hvad andre svarer tror jeg du skal mærke efter indeni - for i min verden når du er i tvivl føler du måske også det er lidt "forkert" at tage til koncerten....

Men lyt til dig selv, det er dig der skal leve med dit valg og se din familie i øjnene....

Don´t tell me the sky is the limit,

if there are footprints on the moon!

.

0
0
Svar på denne tråd

tvivl...
Forfatter: 
Dato:  30-08-2010 14:40

Tvivl er jeg faktisk slet ikke i.

Og mht at se familien i øjnene, så virker den udtalelse negativ og sådan er hverken min eller min svigerfamilie. Og heldigvis for det da!

Sidste år havde vi billetter til en afgørende fodboldkamp inden der kom indbydelse til min kusines datters konfirmation - og selv om vi er meget nære i familien, så meldte vi ud at vi gerne kom og var med det vi kunne inden vi skulle afsted og det var der ingen miner over.

Sådan er vi bare i min familie... :D

Og om koncertmuligheden byder sig igen? Ikke nødvendigvis...

Og så kan man, som mange andre gør, påpege at en evt. barnedåb starter før middag og hvis jeg går ved 18-tiden, så har jeg vist ikke valgt dåben fra. :D

0
0
Svar på denne tråd

CarolineR
Forfatter: 
Dato:  30-08-2010 14:52

Jeg synes, at det er noget mærkeligt noget at skrive, at Louise skal kunne se sin familie i øjnene bagefter. Hvorfor skriver du det?

Al hendes tid står ikke åben for eventuelle invitationer til en barnedåb. Jeg tror, at tvivlen ligger i, om hun skal følge sit hjerte eller ej.

Louise,

Jeg tænkte også, at barnedåben måske allerede ER færdig v. 18-tiden. So.. what's the problem?? ;-)

Vrinsk fra Esma

Dybdevirkende healing

til hest og rytter

Healing styrker og afbalancerer din hest og

gør den mere glad og samarbejdsvillig

Samtaleterapi

Min mission er at gøre heste og mennesker mere hele

0
0
Svar på denne tråd

Ansvar....
Forfatter: 
Dato:  30-08-2010 15:54

Med min bemærkning mente jeg såmænd bare at det var hende selv der skulle "stå til ansvar" for det. Forstået på den måde at hvis hun fornærmede nogen eller ligneden så var det hende og ikke os der skulle "leve med det" og der kun en beslutning hun selv skulle træffe! Det var skam ikke så hårdt ment

Jeg kender jo på ingen måder Louis´s familie, og nogle familier er forstående for den slags, i andre ville det skabe et ramaskrig at gøre!

Men hvis du ikke er i tvivl Louise - så er valget vel truffet

Don´t tell me the sky is the limit,

if there are footprints on the moon!

.

0
0
Svar på denne tråd

Dåb om lørdagen
Forfatter: 
Dato:  30-08-2010 16:01

Der er flere og flere der holder dåb om lørdagen. De bliver faktisk opfordret til det, så ikke de almindelige kirkegængere skal blive generet af urolige børn mm. Så faktisk er det modsat af hvad Skallstorp skriver.

Vi har været til lørdags-dåb, der skyldtes det at faderens familie bor i Sverige og også skulle kunne nyde dage og nå hjem uden stress.

0
0
Svar på denne tråd

at planlægge en
Forfatter: 
Dato:  30-08-2010 16:19

barnedåb til et barn der endnu ikke er født er helt sort i mine øjne....

at ydermere be' "pårørende" om at holde dagen fri - uden af ha' sendt invitationer ud gør det endnu mere sort....

oven i hatten sniger der sig en "jeg holder måske" fødselsdag samme dag ind over - stadig uden invitation....er sq da dybt respektløst, medmindre de decideret inviterer dig "her-og-nu"....

Nej - jeg ville gå til koncert....og hvis hele menageriet af venner og familie er der fra kl. bæ om formiddagen for at afslutte dagen med fed fest....så er der næppe nogen der savner dig de 2-3 timer en koncert plejer at vare.

Så hvis virkeligheden er at dagen bliver sådan....så har du en masse at underholde med når du kommer retur fra en længe ønsket koncertoplevelse.

KH:)Annette

rigtige piger rider hver dag
0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  30-08-2010 16:41

Min nevø som er født i juli skal døbes her i efteråret, og da vi er så priviligeret at de snakker med os INDEN de vælger dato har jeg haft mulighed for at sige at jeg f.eks. skal til udstilling med hunden den første weekend i november, og så planlage de ligesom barnedåb en anden dag

Jeg mener godt du kan tage til barnedåb/30 års fødselsdag først og til koncert om aftenen, især når ikke engang barnet er født endnu og dermed er du reelt ikke inviteret til noget..

Mvh Heidi og den pletløse plethest :-)

Stokkebro S Tjano 1989-2010 - tak for 18 fantastiske år..

Du er elsket og savnet hver eneste dag..

0
0
Svar på denne tråd

Charlotte
Forfatter: 
Dato:  30-08-2010 18:55

Det med Lördags dåb er ikke noget jeg kan genkende fra de präster jeg har snakket med. Heller ikke kirkegängere.

0
0
Svar på denne tråd

Koncert eller ej?!
Forfatter: 
Dato:  30-08-2010 19:06

Jeg tilslutter mig koret af HN'ere der mener du sagtens kan tage til koncert, og hvis i i din familie ikke bærer nag over om man kommer og hvor længe man bliver - så kan du da fint tage afsted med god samvittighed! Nu er billetterne jo også købt...!

Og så er jeg nysgerrig, hvad er det for et band?

Mie

Mor til dejlige Elias 8/8-2009

0
0
Svar på denne tråd

Hmmm......
Forfatter: 
Dato:  30-08-2010 20:09

Jeg vil bestemt også mene, at du skal afsted til koncert. Barnet er jo overhovedet ikke født endnu!!! Så er det altså lidt langt ude at bede sin familie om at holde en bestemt dag fri.

Snepony

"There is something about the outside of a horse that is good for the inside of a woman"

*

0
0
Svar på denne tråd

HMMMMMM
Forfatter: 
Dato:  31-08-2010 19:55

tænkt sig at planlægge barnedåb inden barnet er født hmm aldrig hørt om det før. skriv at du jo ikke er optaget den dag da du jo endnu ikke har fået en invitation:) og køb de billetter. måske ender barnedåben med at blive en helt anden dato fx pga kirke eller andre hindringer. bliver du endeligt inviteret den samme dag går du bare kl 18. du kan ikke planlægge noget der betyder så meget for dig pga et måske og-det-kunne-være

all you need is love

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider